«Μια χώρα άφραγκη αλλά με πολύ πλούσιο σινεμά» λέει για την Ελλάδα το περιοδικό Dazed
14.07.2015
15:10
Από τον Λάνθιμο και τον Κυνόδοντα μέχρι τον Βεσλεμέ και τη Νορβηγία του, το άρθρο του Dazed and Confused εκθειάζει το ελληνικό σινεμά, παρουσιάζοντας την Ελλάδα ως χώρα που « κρατάει την παράδοση της να παραμένει η καρδιά της Ευρωπαικής κουλτούρας»
Ο Peter Young ο κριτικός κινηματογράφου του περιβόητου περιοδικού Dazed and Confused μιλάει για την απίστευτη δυναμική του νέου ελληνικού σινεμά σε εκτενές άρθρο για το ελληνικό κινηματογράφο των τελευταίων δέκα ετών.
«Ανάμεσα σε όλα τα πρωτοσέλιδα και τα χρέη και τη χρεωκοπία, είναι ίσως εύκολο να σκεφτούμε τους Έλληνες ως θύματα χωρίς ελευθερία ή αυτονομία. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Παρά τις οικονομικές και πολιτικές δυσκολίες η χώρα κρατάει την παράδοση της να παραμένει η καρδιά της Ευρωπαϊκής κουλτούρας. Από την Αθήνα μέχρι το Αιγαίο, κινηματογραφιστές από την Ελλάδα κάνουν ταινίες που είναι ζωντανές, αυθεντικές και διασκεδαστικές».
Το άρθρο παρουσιάζει τους σημαντικότερους και πιο τολμηρούς όπως τους χαρακτηρίζει Έλληνες σκηνοθέτες.
Κυνδόντας (2009) Γιώργος Λάνθιμος
Είναι η κεφαλή του κινήματος «Greek Weird Wave» ένα κίημα που χαρακτηρίζεται από περίεργες και σοκαριστικές ιδέες. Ο Αθηναίος σκηνοθέτης, έσκασε στην διεθνή σκηνή με τον Κυνόδοντα, και έξι χρόνια μετά, με τον Αστακό στις Κάννες κέρδισε τις εντυπώσεις και ένα βραβείο.
Attenberg (2010) Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη
Η καριέρα της ξεκίνησε με το Slacker του Richard Linklater, αλλά η δική της σφραγίδα είναι πολύ διαφορετική από του μέντορα της. Το ντεμπούτο της με μια 23χρονη παρθένα που έχει εμμονή με τον σχολιαστή ντοκιμαντέρ Ρίτσαρντ Ατενμπόρο, φροντίζοντας τον καρκινοπαθή πατέρα της και ανακαλύτπωντας τον έρωτα, είναι μια ταινία γεμάτη περίεργες σκηνές σεξ και Γαλλικές επιρροές. Η νέα της ταινία Chevalier αναμένεται φέτος.
Wasted Youth (2011) Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Με την χαλαρή ατμόσφαιρα εφήβων πάνω σε σκείτ ως τους βασικούς του χαρακτήρες ο Παπαδημητρόπουλος κέρδισε την φήμη ως ο Αθηναίος Larry Clark. Υπάρχουν πολλές εππιροές φυσικά, η απαθής στάση των νέων, οι σεξουαλικές ανακαλύψεις και άλλα.
Ξενία (2014) Πάνος Κούτρας
Ένας τρόπος να χειριστείς βαθιά ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι να πάρεις κάτι για το οποίο οι Έλληνες είναι περήφανοι και να το διαλύσεις. Αυτό έκανε ο Κούτρας με τον Μουσακά του 1999, και τώρα με το Ξενία θίγει ζητήματα μετανάστευσης και ξενοφοβίας.
Μητριαρχία (2014) Νίκος Κορνήλιος
Το να διερευνάς τον φεμινισμό και την φεμινιστική θέση στην Ελλάδα του σήμερα είναι περίεργο. Ο Κορνήλιος χρησιμοποιεί ερασιτέχνες ηθοποιούς και ακολουθεί 60 γυναίκες για μια εβδομάδα ενώ μιλούν για βιασμούς και αλλά προσωπικά βιώματα.
Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά (2013) – Ελίνα Ψύκου
Σαν αλληγορία στην πρόσφατη κρίση ταυτότητας της Ελλάδας, η Ψύκου ακολουθεί έναν πρώην αστέρα της τηλεόρασης που οργανώνει την εξαφάνιση του. Ο Παρασκευάς είναι ο εύθραυστος παρατηρητής μέχρι που θα γίνει ο σκληρός θύτης.
Άνθρωπος στη Θάλασσα (2011) Κωνσταντίνος Γιάνναρης
«Προσπαθώ να καταλάβω εάν η σεξουαλικότητα μου έχει σχέση με τον κόσμο δηλώνει ο Γιάνναρης. Μιλώντας για ταμπού, λέγοντας το ανείπωτο, αυτό για μένα είναι πρωτοπορία« δηλώνει. Από «Στις άκρες της Πόλης» μέχρι και το τωρινό του «ανθρωπος στη Θάλασσα» ο Γιάνναρης ασχολείται με την ανδρική πορνεία, τα ναρκωτικά την μετανάστευση και όλα όσα συμβαίνουν στο περιθώριο της Ελλάδας αλλά και του κόσμου.
«Miss Violence» (2013) Αλέξανδρος Αβρανάς
το δράμα του Αβρανά βασισμένο επάνω στα γεννέθλια μιας εντεκάχρονης καθώς πηδάει από το μπαλκόνι είναι μια πράξη βίας όχι όμως πιο βίαιη από την συντηρητικότητα στη χώραα. Μια δύσκολη ταινία που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα της Βενετίας.
Νορβηγία (2014) Γιάννης Βεσλεμές
Ένας περίεργο κύριος με γυαλιά λέει στην ταινία του Βεσλεμέ «τι στο διάλο είσαι, βαμπίρ ή ποιητής;».Ο Ζανώ ένα βαμπιρ με ευαισθησίες ζει μια ζωή ηδονισμού στην Ελλάδα του '84. Η ταινία αυτή ντυμένη στους ρυθμούς της ντίσκο, είναι μια καυστική ειρωνική θέση απέναντι σε όσους έπαιξαν επιπόλαια με το μέλλον της χώρας.
Η Αφροδίτη στον κήπο (2011) Τηλέμαχος Αλεξίου
Με απόλυτες αναφορές στο αρχαιοελληνικό θέατρο οι τραγωδίες της σύγχονης Ελλάδας φαίνονται μέσα από την ταινία του Αλεξίου ο οποίος μιλάει για ΄δυο αρσενικές πόρνες και την γυναίκα προαγωγό τους. Με τολμηρή, και εξεταστική ματιά ο Αλεξίου δίνει νέα ζωή σε αρχαίους μύθους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr