Πες «ναι στο παιχνίδι» απολαμβάνοντας σούπερ προσφορές σε ένα σύγχρονο, γρήγορο και φιλικό περιβάλλον, με απόλυτη ασφάλεια για τις συναλλαγές σου και άμεση διευθέτηση
Πειραματικό το Interruption του Γιώργου Ζώη
Πειραματικό το Interruption του Γιώργου Ζώη
Μικρού, περιορισμένου βεληνεκούς το «Interruption» η πρώτη ταινία του Γιώργου Ζώη που συμμετέχει στην 72η κινηματογραφική Μόστρα της Βενετίας. Η μοναδική ελληνική παρουσία σ αυτό το ιστορικό φεστιβάλ
Μικρού γιατί είναι «πειραματικό» και επειδή είναι «θεατρικό». Περίπου στατικό. Ευτυχώς όμως απαλλαγμένο από επιρροές και δάνεια Γιώργου Λάνθιμου. Η σκηνοθεσία του Ζώη με την δική της προσωπικότητα. Ενδιαφέρουσα, πρώτη, προσπάθεια. Για περιορισμένο αριθμό θεατών. Και κατάλληλο για αίθουσες-τέχνης (θα προβάλλεται από το 2016)
Η ιδέα προέκυψε από το τραγικό περιστατικό όπου Τσετσένοι μπουκάρουν σε θέατρο και αρχίζει το μακελειό
Εδώ, ο θίασος παίζει Ορέστεια και οι πράξεις της παράστασεις είναι τρεις. Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Ξαφνικά μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, με όπλα στα χέρια, ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο
Κάπως έτσι αρχίζει το παιχνίδι ζωής-τέχνης και θεατών-ηθοποιών. Και στην συνέχεια κάποιος βγάζει όπλο και πυροβολεί την καταραμένη Κλυταιμνήστρα. Ο Ζώης «δικάζει» τα πρόσωπα της αρχαίας τραγωδίας
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου πλαισιωμένος από Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Σοφία Κόκκαλη, Χρήστος Στέργιογλου και πολλούς άλλους
Το σενάριο, όπως είπαμε, έχει σχέση με την Ρωσική τραγωδία. Οταν στις 23 Οκτώβρη 2002, οπλισμένοι Τσετσένοι εισέβαλλαν σε κεντρικό θέατρο της Μόσχας με αποτέλεσμα να επακολουθήσει μακελειό
Η ιδέα προέκυψε από το τραγικό περιστατικό όπου Τσετσένοι μπουκάρουν σε θέατρο και αρχίζει το μακελειό
Εδώ, ο θίασος παίζει Ορέστεια και οι πράξεις της παράστασεις είναι τρεις. Οι τελευταίοι θεατές παίρνουν τις θέσεις τους, τα φώτα σβήνουν και η σκηνή βυθίζεται στο σκοτάδι. Ξαφνικά μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, με όπλα στα χέρια, ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο
Κάπως έτσι αρχίζει το παιχνίδι ζωής-τέχνης και θεατών-ηθοποιών. Και στην συνέχεια κάποιος βγάζει όπλο και πυροβολεί την καταραμένη Κλυταιμνήστρα. Ο Ζώης «δικάζει» τα πρόσωπα της αρχαίας τραγωδίας
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου πλαισιωμένος από Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Σοφία Κόκκαλη, Χρήστος Στέργιογλου και πολλούς άλλους
Το σενάριο, όπως είπαμε, έχει σχέση με την Ρωσική τραγωδία. Οταν στις 23 Οκτώβρη 2002, οπλισμένοι Τσετσένοι εισέβαλλαν σε κεντρικό θέατρο της Μόσχας με αποτέλεσμα να επακολουθήσει μακελειό
«Στα πρώτα λεπτά της εισβολής» λέει ο Ζώης, «το κοινό γοητευμένο από την απρόσμενη εξέλιξη, θεωρεί ότι όλο αυτό είναι μέρος της παράστασης. Σε αυτά τα κρίσιμα λεπτά, μυθοπλασία και πραγματικότητα, αλήθεια και ψέμα, λογική και παράλογο ταυτίστηκαν. Η ταινία είναι η διαστολή αυτών των πρώτων λεπτών αμφισημίας»
Εμείς τι να ευχηθούμε; Το αυτονόητο. Το Σάββατο 12 Σεπτέμβριου, στην τελετή απονομής βραβείων, ο Ελληνας σκηνοθέτης να κερδίσει μια διάκριση δια χειρός του διάσημου αμερικανού Τζόναθαν Ντέμι, σκηνοθέτη της «Σιωπής των αμνών» και προέδρου της Κριτικής Επιτροπής του παράλληλου προγράμματος «Ορίζοντες» όπου προβάλλονται «ιδιαίτερες», «πειραματικής» και «ερευνητικές» ταινίες!
ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΛΑ
Αίσθηση εφιαλτική με την συμμετοχή της Αργεντινής που «ακούει» στο όνομα Πάμπλο Τραπέρο (ηλικίας 44) και της ταινίας του «El Clan» (σα να λέμε «Συμμορία)
Το στόρι από αυθεντικό περιστατικό. Μετά την εκδίωξη της Χούντας του Βιντέλα και την αποκτάσταση της Δημοκρατίας. Δηλαδή από το 1981 και μετά. Κάπου λοιπόν στην «δημοκρατική» δεκαετία του ογδόντα, κάποιος «αξιοσέβαστος» ηλικιωμένος, οικογενειάρχης και θρησκευόμενος, εξακολουθούσε να απαγάγει και να βασανίζει, στα έγκατα του σπιιτού του, αθώα θύματα του
Το απίστευτο είναι ότι στην τραπεζαρία η πενταμελής οικογένεια αυτού του σατανικού Βιντελίσκου, έκανε τον σταυρό της και καταβρόχθιζε το πλούσιο δείπνο της, ενώ στα υπόγειο το θύμα ούρλιαζε!
Εξαιρετική η ρεαλιστική σκηνοθεσία του Τραπέρο. Σίγουρα βάζει υποψηφιότητα για κάποιο βραβείο
Ο αρχιδικτάτορας Χόρχε Βιντέλα με το παρατσούκλι «διάβολος»-και μάλιστα ευνοούμενος του Κρεμλίνου του Λεονίντ Μπρέζνιεφ-είχε «εξαφανίσει» καμιά σαρανταριά χιλιάδες αντιφρονούντες της ταλαιπωρημένης Αργεντινής. Κατόρθωσε να παραμείνει στην εξουσία από το 1976 μέχρι το 1981. Στην συνέχεια βρέθηκε πίσω από τα σίδερα της φυλακής ως ισοβίτης και στις 17 Μαίου του 2013 σε ηλικία 87 ετών εγκατέλειψε, προφανώς με κατεύθυνση τον Εωσφόρο
Σε βαθιά γεράματα ο διάβολος, πάνω στα νιάτα τους χιλιάδες αθώοι. Κι ύστερα σου λένε ότι υπάρχει θεός!
Εμείς τι να ευχηθούμε; Το αυτονόητο. Το Σάββατο 12 Σεπτέμβριου, στην τελετή απονομής βραβείων, ο Ελληνας σκηνοθέτης να κερδίσει μια διάκριση δια χειρός του διάσημου αμερικανού Τζόναθαν Ντέμι, σκηνοθέτη της «Σιωπής των αμνών» και προέδρου της Κριτικής Επιτροπής του παράλληλου προγράμματος «Ορίζοντες» όπου προβάλλονται «ιδιαίτερες», «πειραματικής» και «ερευνητικές» ταινίες!
ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΛΑ
Αίσθηση εφιαλτική με την συμμετοχή της Αργεντινής που «ακούει» στο όνομα Πάμπλο Τραπέρο (ηλικίας 44) και της ταινίας του «El Clan» (σα να λέμε «Συμμορία)
Το στόρι από αυθεντικό περιστατικό. Μετά την εκδίωξη της Χούντας του Βιντέλα και την αποκτάσταση της Δημοκρατίας. Δηλαδή από το 1981 και μετά. Κάπου λοιπόν στην «δημοκρατική» δεκαετία του ογδόντα, κάποιος «αξιοσέβαστος» ηλικιωμένος, οικογενειάρχης και θρησκευόμενος, εξακολουθούσε να απαγάγει και να βασανίζει, στα έγκατα του σπιιτού του, αθώα θύματα του
Το απίστευτο είναι ότι στην τραπεζαρία η πενταμελής οικογένεια αυτού του σατανικού Βιντελίσκου, έκανε τον σταυρό της και καταβρόχθιζε το πλούσιο δείπνο της, ενώ στα υπόγειο το θύμα ούρλιαζε!
Εξαιρετική η ρεαλιστική σκηνοθεσία του Τραπέρο. Σίγουρα βάζει υποψηφιότητα για κάποιο βραβείο
Ο αρχιδικτάτορας Χόρχε Βιντέλα με το παρατσούκλι «διάβολος»-και μάλιστα ευνοούμενος του Κρεμλίνου του Λεονίντ Μπρέζνιεφ-είχε «εξαφανίσει» καμιά σαρανταριά χιλιάδες αντιφρονούντες της ταλαιπωρημένης Αργεντινής. Κατόρθωσε να παραμείνει στην εξουσία από το 1976 μέχρι το 1981. Στην συνέχεια βρέθηκε πίσω από τα σίδερα της φυλακής ως ισοβίτης και στις 17 Μαίου του 2013 σε ηλικία 87 ετών εγκατέλειψε, προφανώς με κατεύθυνση τον Εωσφόρο
Σε βαθιά γεράματα ο διάβολος, πάνω στα νιάτα τους χιλιάδες αθώοι. Κι ύστερα σου λένε ότι υπάρχει θεός!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα