Για πρώτη φορά ένας λευκός Οθέλλος στην όπερα της Νέας Υόρκης
24.09.2015
13:28
Για πρώτη φορά εδώ και 124 χρόνια ένας λευκός Οθέλλος παρουσιάστηκε στην Metropolitan Opera (Met) της Νέας Υόρκης, την περασμένη Δευτέρα,
Ήταν μια παράσταση που άφησε στο παρελθόν την πρακτική που ήθελε τον τενόρο που ενσάρκωνε τον διάσημο ήρωα του Σαίξπηρ να έχει μακιγιαριστεί ώστε να φαίνεται μαύρος ή να είναι Αφροαμερικανός.
Κατά την 326η παρουσίαση της δημοφιλούς αυτής όπερας του Τζουζέπε Βέρντι στην Met, με την οποία εγκαινιάστηκε η νέα σεζόν στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, ο Λετονός τενόρος Αλεξάντερ Αντονένκο ενσάρκωσε τον Μαυριτανό πολεμιστή χωρίς να έχει μακιγιαριστεί για να φαίνεται σκούρο το χρώμα του δέρματος του.
Ωστόσο αυτή δεν είναι μια πρωτιά της όπερας της Νέας Υόρκης, καθώς την πρωτοβουλία αυτή είχε πέρυσι πρώτη η Εθνική Όπερα της Αγγλίας.
Η Met είχε ανεβάσει Οθέλλο για πρώτη φορά το 1891, τέσσερα χρόνια μετά την πρεμιέρα του έργου στη Σκάλα του Μιλάνου. Επομένως η όπερα της Νέας Υόρκης είχε ακολουθήσει την πρακτική που είχε ακολουθηθεί την πρώτη φορά που είχε παρουσιαστεί η όπερα αυτή στην Ιταλία.
Στο θέατρο, το ομώνυμο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, που μεταφέρθηκε στη συνέχεια και στην όπερα, έχει σταματήσει εδώ και χρόνια να παρουσιάζεται από μακιγιαρισμένους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τον μαύρο ήρωα.
Η απόφαση αυτή της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις --κυρίως δυσαρέσκεια που εκφράστηκε σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης για το γεγονός ότι ο ρόλος αυτός δεν ανατέθηκε σε έναν μαύρο τενόρο.
"Υπάρχουν ένας ή δύο τενόροι στον κόσμο που θα μπορούσαν να ενσαρκώσουν αυτόν τον ρόλο σε μια μεγάλη σκηνή όπως αυτή της Met. Πήραμε τον καλύτερο ερμηνευτή της όπερας που ήταν διαθέσιμος", ήταν η απάντηση που έδωσε ο γενικός διευθυντής της Met Πίτερ Γκελμπ.
Κατά την 326η παρουσίαση της δημοφιλούς αυτής όπερας του Τζουζέπε Βέρντι στην Met, με την οποία εγκαινιάστηκε η νέα σεζόν στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, ο Λετονός τενόρος Αλεξάντερ Αντονένκο ενσάρκωσε τον Μαυριτανό πολεμιστή χωρίς να έχει μακιγιαριστεί για να φαίνεται σκούρο το χρώμα του δέρματος του.
Ωστόσο αυτή δεν είναι μια πρωτιά της όπερας της Νέας Υόρκης, καθώς την πρωτοβουλία αυτή είχε πέρυσι πρώτη η Εθνική Όπερα της Αγγλίας.
Η Met είχε ανεβάσει Οθέλλο για πρώτη φορά το 1891, τέσσερα χρόνια μετά την πρεμιέρα του έργου στη Σκάλα του Μιλάνου. Επομένως η όπερα της Νέας Υόρκης είχε ακολουθήσει την πρακτική που είχε ακολουθηθεί την πρώτη φορά που είχε παρουσιαστεί η όπερα αυτή στην Ιταλία.
Στο θέατρο, το ομώνυμο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, που μεταφέρθηκε στη συνέχεια και στην όπερα, έχει σταματήσει εδώ και χρόνια να παρουσιάζεται από μακιγιαρισμένους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τον μαύρο ήρωα.
Η απόφαση αυτή της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις --κυρίως δυσαρέσκεια που εκφράστηκε σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης για το γεγονός ότι ο ρόλος αυτός δεν ανατέθηκε σε έναν μαύρο τενόρο.
"Υπάρχουν ένας ή δύο τενόροι στον κόσμο που θα μπορούσαν να ενσαρκώσουν αυτόν τον ρόλο σε μια μεγάλη σκηνή όπως αυτή της Met. Πήραμε τον καλύτερο ερμηνευτή της όπερας που ήταν διαθέσιμος", ήταν η απάντηση που έδωσε ο γενικός διευθυντής της Met Πίτερ Γκελμπ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr