Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Το έργο «Το γεύμα» στη «No Food's Land» Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών
Το έργο «Το γεύμα» στη «No Food's Land» Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών
Τροφή για σκέψη προσφέρει «Το Γεύμα»- θεατρική περφόρμανς και εικαστική εγκατάσταση- των Ευθύμη Θέου και Θανάση Δεληγιάννη, που συμμετέχει στην 17η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Mediterranea, στο Μιλάνο, από τις 22 Οκτωβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου
Στη Μπιενάλε με γενικό τίτλο «No Food's Land» και την επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Αντρέα Μπρουτσιάτι, συμμετέχουν περισσότεροι από 300 καλλιτέχνες από 20 χώρες.
Το έργο, μετά την επιτυχημένη πορεία του στην Ελλάδα, επιλέχθηκε για τη Μπιενάλε ως προσπάθεια των καλλιτεχνών να διευρύνουν τον διεθνή διάλογο γύρω από τη σχέση του σύγχρονου θεάτρου με την επιστήμη της αρχαιολογίας. Γιατί το «Γεύμα» ασχολείται με το πολύπλοκο ζήτημα της τροφής και τον ρόλο του γεύματος ως διαχρονικό κοινωνικό φαινόμενο και ως εμπειρία, με αφετηρία τα ευρήματα της αρχαιολογικής έρευνας στη νεολιθική θέση Κουτρουλού Μαγούλα στο Νέο Μοναστήρι Φθιώτιδας. Την ανασκαφή με τα πλούσια ευρήματα -αποκαλύφθηκαν σπίτια από πέτρα και πλίνθους- διενεργούν το Πανεπιστήμιο του Southampton και η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας Ν. Ελλάδος.
Οι δύο καλλιτέχνες, ο ηθοποιός και αρχαιολόγος Ευθύμης Θέου και ο συνθέτης και περφόμερ Θανάσης Δεληγιάννης, που συμμετείχαν ενεργά στην ανασκαφή και την τεκμηρίωσή της, συλλέγοντας συστηματικά πληροφοριακό υλικό από τους αρχαιολόγους και τους κατοίκους της περιοχής, κατέγραψαν τοπικές συνήθειες που συνδέονται με το φαινόμενο του φαγητού.
Στην περφόρμανς τους, καθισμένοι επί 30 λεπτά σε ένα τραπέζι, αντλούν κείμενα που σχετίζονται με την τροφή και είναι λογοτεχνικά κείμενα, αρχαιολογικές αναφορές, μαρτυρίες, μέχρι και συνταγές. Η ερμηνεία τους, σαν μουσική σύνθεση, κινείται από την πεζή αφήγηση στον ρυθμικό λόγο έως και το τραγούδι. Στο τέλος θα έρθει και η σειρά του φαγητού να μπει στο τραπέζι.
Το έργο, μετά την επιτυχημένη πορεία του στην Ελλάδα, επιλέχθηκε για τη Μπιενάλε ως προσπάθεια των καλλιτεχνών να διευρύνουν τον διεθνή διάλογο γύρω από τη σχέση του σύγχρονου θεάτρου με την επιστήμη της αρχαιολογίας. Γιατί το «Γεύμα» ασχολείται με το πολύπλοκο ζήτημα της τροφής και τον ρόλο του γεύματος ως διαχρονικό κοινωνικό φαινόμενο και ως εμπειρία, με αφετηρία τα ευρήματα της αρχαιολογικής έρευνας στη νεολιθική θέση Κουτρουλού Μαγούλα στο Νέο Μοναστήρι Φθιώτιδας. Την ανασκαφή με τα πλούσια ευρήματα -αποκαλύφθηκαν σπίτια από πέτρα και πλίνθους- διενεργούν το Πανεπιστήμιο του Southampton και η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας Ν. Ελλάδος.
Οι δύο καλλιτέχνες, ο ηθοποιός και αρχαιολόγος Ευθύμης Θέου και ο συνθέτης και περφόμερ Θανάσης Δεληγιάννης, που συμμετείχαν ενεργά στην ανασκαφή και την τεκμηρίωσή της, συλλέγοντας συστηματικά πληροφοριακό υλικό από τους αρχαιολόγους και τους κατοίκους της περιοχής, κατέγραψαν τοπικές συνήθειες που συνδέονται με το φαινόμενο του φαγητού.
Στην περφόρμανς τους, καθισμένοι επί 30 λεπτά σε ένα τραπέζι, αντλούν κείμενα που σχετίζονται με την τροφή και είναι λογοτεχνικά κείμενα, αρχαιολογικές αναφορές, μαρτυρίες, μέχρι και συνταγές. Η ερμηνεία τους, σαν μουσική σύνθεση, κινείται από την πεζή αφήγηση στον ρυθμικό λόγο έως και το τραγούδι. Στο τέλος θα έρθει και η σειρά του φαγητού να μπει στο τραπέζι.
Στο άλλο σκέλος του έργου, στην εικαστική εγκατάσταση, ο θεατής, μέσα από φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά ντοκουμέντα, βιβλία και ημερολόγια, μπορεί να έρθει σε επαφή με τον χώρο και τα ευρήματα της ανασκαφής, με τη διαδικασία δημιουργίας της περφόρμανς αλλά και την τεκμηρίωσή της, από τη μελέτη του αρχαιολογικού υλικού έως την εθνογραφική έρευνα και τα ημερολογιακά κείμενα των Άγγλων φοιτητών που συμμετείχαν στην ανασκαφή.
Η περφόρμανς «Το Γεύμα» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2011 στον χώρο της ανασκαφής, παρουσία 200 θεατών της τοπικής κοινότητας. Έναν χρόνο μετά οι επισκέπτες της ανασκαφής διπλασιάστηκαν. Εν συνεχεία (Οκτώβριος 2013-Μάρτιος 2014) επιλέχτηκε από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της μεγάλης έκθεσης «Εκ νέου: Μία νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών» σε επιμέλεια Δάφνης Βιτάλη, Δάφνης Δραγώνα και Τίνας Πανδή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα