Δείπνο με 7 «τέλειους ξένους»

Μετά από άλλη μια ολονυχτία, ο Θοδωρής Αθερίδης και η παρέα του αποχωρούν από το αρχοντικό της Κυψέλης, όπου γίνονται τα γυρίσματα της νέας ταινίας του  «Τέλειοι ξένοι», με πρωταγωνιστή ένα διόλου αθώο παιχνίδι με τα κινητά

Σε μια νεοκλασική πολυκατοικία στην Κυψέλη στεγάζεται το κινηματογραφικό διαμέρισμα του Θοδωρή Αθερίδη. Στο κέντρο της βαριάς ξύλινης τραπεζαρίας «παραδίνουν» τα κινητά τους τηλέφωνα επτά φίλοι αποδεχόμενοι την πρόκληση να παίξουν ένα ιδιότυπο παιχνίδι.

Ο κανόνας λέει ότι για όση ώρα διαρκέσει το δείπνο τους οποιαδήποτε κλήση, μήνυμα ή e-mail έρθει σε κάποιο από τα κινητά θα διαβαστεί μπροστά σε όλους. Αυτό το παιχνίδι κέντρισε το ενδιαφέρον του Θοδωρή Αθερίδη και αποφάσισε να διασκευάσει το ιταλικό φιλμ «Perfetti Sconosciuti» του Πάολο Τζενοβέζε και να το μεταφέρει στην ελληνική πραγματικότητα.

Η παρέα αποτελείται από τρία ζευγάρια και έναν φίλο που φτάνει ασυνόδευτος στο δείπνο: τη Σμαράγδα Καρύδη και τον Γιάννο Περλέγκα, τον Αλκι Κούρκουλο και την Ευαγγελία Συριοπούλου και τον Μάκη Παπαδημητρίου. Εμφανίζεται επίσης η Χριστίνα Βαρώτσου. Ο Θοδωρής Αθερίδης, εκτός από σκηνοθέτης και σεναριογράφος, πρωταγωνιστεί επίσης στο φιλμ κρατώντας τον ρόλο του συζύγου της Μαρίας Ναυπλιώτου.
 «Οταν είδα την ιταλική ταινία σκέφτηκα: Αν δεν το κάνω εγώ, ποιος θα το κάνει; Με άγγιξε πάρα πολύ. Κατάλαβα ότι αφορά όλο τον κόσμο που έχει κινητό! Φαντάσου τώρα να κάθεσαι με τους φίλους σου και με τον σύζυγό σου και όλοι να έχουν πρόσβαση στο κινητό σου! Κλήση έρχεται; Ανοιχτή ακρόαση. Να ακούσουμε όλοι. Μήνυμα; Να το διαβάσουμε όλοι! Μας αφορά όλους η ταινία είτε γιατί έχουμε λερωμένη τη φωλιά μας, είτε γιατί δεν την έχουμε. Για να μάθουμε τι μας γίνεται», λέει ο Θοδωρής Αθερίδης καθισμένος πίσω από τον πάγκο της κουζίνας του σκηνικού.



Σμαράγδα Καρύδη

«Πληγώνομαι, ναι. Αλλά επειδή έχει χρόνια να μου τύχει, τώρα το βλέπω αστείο από απόσταση. Πληγώνομαι πιο πολύ όταν με αμφισβητήσεις. Δεν με ενδιαφέρει τόσο αν θα μου πει κάποιος ψέματα. Αυτό εν μέρει το καταλαβαίνω. Με πληγώνει αν αμφισβητήσεις τις προθέσεις μου. Μπορεί να τρελαθώ»



Τελικά, τι είναι προτιμότερο; Να αποκαλυφθεί ένα δικό μας μυστικό ή ένα μυστικό των άλλων που μας αφορά; «Στη δική μου ιδιοσυγκρασία, επειδή είμαι ενοχικός άνθρωπος, μου είναι πιο βολικό να πονέσω από ένα κακό που μου έχεις κάνει παρά να σε πονέσω εγώ με ευθύνη δική μου. Εχω βρεθεί και στις δύο θέσεις και υποφέρω περισσότερο όταν νιώθω ένοχος παρά αδικημένος. Οταν νιώθω αδικημένος μού γεννιούνται συναισθήματα θυμού, αλλά είναι μια κατάσταση πιο βολική. Το άλλο με οδηγεί σε σκληρή αυτοκριτική που δεν είναι γόνιμη. Με φτάνει στο μηδέν. Με κάνει να αισθάνομαι ότι είμαι ο χειρότερος άνθρωπος του κόσμου», λέει ο Θοδωρής Αθερίδης. Πού βρίσκει το θάρρος να αντιμετωπίσει την ωμή αλήθεια; «Καλό είναι να μην ξέρεις ούτε τι σου έκανα, ούτε να ξέρω τι μου έκανες. Αν είμαστε σε μια σχέση και έχεις κάνει κάτι, ίσως είναι καλύτερα να μην το πάρω χαμπάρι. Το να μάθω τι μου έκανες ή να μάθεις τι σου έκανα μας βάζει σε περιπέτειες».
 
Πού καταλήγουμε; Οτι το ψέμα, κατά έναν παράδοξο τρόπο, εξασφαλίζει την ομαλότητα σε μια σχέση; «Δυστυχώς ναι. Υπάρχουν, όμως, δύο ειδών ψέματα. Το ψέμα που σου κρύβω ως πράξη και το ψέμα που σου κρύβω ως άνθρωπος. Αν είμαι άλλος άνθρωπος από αυτόν που ξέρεις, αυτό είναι ανήθικο ψέμα. Αν σου έχω κρύψει την πράξη μου, αυτό είναι πταίσμα - παρότι βέβαια πονάει», απαντά ο Θοδωρής Αθερίδης.

Η Σμαράγδα Καρύδη φτάνει στο διαμέρισμα της Κυψέλης και μοιράζει τρυφερές αγκαλιές στους συνεργάτες της. Είναι εντελώς αμακιγιάριστη και διατηρεί στο ακέραιο τη λάμψη της. Στην ταινία ενσαρκώνει την Ερση, μια γυναίκα παντρεμένη με παιδιά που αρνείται να αντιμετωπίσει την κρίση στον γάμο της. «Εγώ είμαι η Ερση και είμαι παντρεμένη με τον Γιάννο. Εδώ και πολλά χρόνια ο γάμος μας περνάει κρίση. Με τον σύζυγό μου, όμως, στην ταινία δεν έχουμε ομολογήσει πράγματα μεταξύ μας. Είναι από αυτές τις σχέσεις όπου υπάρχουν κρυμμένα μυστικά και το ζευγάρι προτιμά να σκεπάζει τα προβλήματα που έχει. Οπως καταλαβαίνεις, με αφορμή το παιχνίδι βγαίνουν τα προβλήματα στην επιφάνεια», αναφέρει για τον ρόλο της.




Θοδωρής Αθερίδης και Μαρία Ναυπλιώτου σε σκηνή από την ταινία «Τέλειοι ξένοι»

Θα δεχόταν να παίξει στη ζωή της ένα ανάλογο παιχνίδι; «Γενικά δεν κρύβω μυστικά στην προσωπική ζωή μου, αλλά δεν είμαι και υπέρ αυτής της αγριότητας. Το να “ξεγυμνωθούμε” το θεωρώ πολύ επικίνδυνο παιχνίδι. Οπως αποδεικνύεται, άλλωστε, και στην ταινία είναι πράγματι ένα πολύ επικίνδυνο παιχνίδι. Το ίδιο θα ήταν και στη ζωή. Θεωρώ ότι το ψέμα είναι ένα συστατικό για όλες τις σχέσεις. Οχι μόνο τις ερωτικές. Η αλήθεια πρέπει να λέγεται όταν ο άλλος μπορεί να την αντέξει. Και αν αντέξεις να την πεις και εσύ. Ισως είναι και λίγο υπερεκτιμημένη η αλήθεια, με την έννοια ότι ορισμένες φορές χρειάζεται να μην τη πεις», απαντά.

Ποια είναι η δική της σχέση με την αλήθεια; «Μπορώ να σου πω ότι δεν είμαι ψεύτικη. Θα πω ψέματα μόνο όταν χρειάζεται. Δεν μου αρέσει όμως να πετάω ό,τι μου έρθει στο κεφάλι απλώς για να είμαι ειλικρινής ή γιατί έτσι το ένιωσα και όποιον πάρει ο χάρος. Δεν είμαι, πάντως, ψεύτικη και νομίζω ότι το γνωρίζουν οι δικοί μου άνθρωποι».

Πώς αντιδρά όταν ανακαλύπτει ότι την έχουν κακολογήσει ή την έχουν προδώσει; «Σοκάρομαι! Γιατί δεν το περιμένω σχεδόν ποτέ. Δεν μπορώ να το πιστέψω», σημειώνει.

Πληγώνεται; «Πληγώνομαι, ναι. Αλλά επειδή έχει χρόνια να μου τύχει, τώρα το βλέπω αστείο από μια απόσταση. Πληγώνομαι πιο πολύ όταν με αμφισβητήσεις. Δεν με ενδιαφέρει τόσο αν θα μου πει κάποιος ψέματα. Αυτό εν μέρει το καταλαβαίνω. Με πληγώνει αν αμφισβητήσεις τι προθέσεις μου. Μπορεί να τρελαθώ», λέει η Σμαράγδα Καρύδη.

 


Σμαράγδα Καρύδη, Θοδωρής Αθερίδης, Μαρία Ναυπλιώτου και Γιάννος Περλέγκας στην καθιερωμένη selfie

Ο Μάκης Παπαδημητρίου παρομοιάζει το κινητό μας τηλέφωνο με μαύρο κουτί. «Ολη η ζωή σου είναι εκεί μέσα. Το κινητό είναι σαν το μαύρο κουτί των αεροπλάνων», λέει χαμογελώντας. Θα ήθελε να γνωρίζει τι γνώμη έχουν οι άλλοι για εκείνον; «Οχι! Μπορεί κάποιος να πει κάτι για μένα. Ας είπε! Κι εγώ το έχω κάνει. Δεν συμβαίνει να είσαι σε μια παρέα, να φύγει ο άλλος και να βγάλεις το φτυάρι να τον θάψεις; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Εννοείται ότι το κάνουμε αυτό το πράγμα. Είμαι της άποψης ότι δεν μπορείς να τα μοιράζεσαι όλα με όλους. Πόσα πράγματα να αποκαλύψεις, ρε παιδί μου; Δεν είναι καλό να κρατάς κάτι και για σένα; Μπορεί να είναι κάτι που δεν πρέπει να το μοιραστείς ή δεν θέλεις. Είναι OK αυτό. Δεν είναι;», τονίζει ο Μάκης Παπαδημητρίου.

Ο Θοδωρής Αθερίδης παρεμβαίνει στη συζήτηση: «Η εξομολόγηση πολλές φορές μου προκαλεί καχυποψία. Γιατί μπορεί να σου εξομολογηθώ κάτι επίτηδες για να σε πονέσω. Να σου πω δηλαδή: “Πήγα με την καλύτερή σου φίλη, δεν αντέχω αυτό που σου έκανα” μόνο και μόνο για να σε στείλω αδιάβαστη. Είμαι καχύποπτος με τέτοιου είδους εξομολογήσεις!». Πιστεύει στη λύτρωση που προσφέρει μια εξομολόγηση; «Πιστεύω στη λύτρωση που σου προσφέρει η χριστιανική εξομολόγηση. Της Εκκλησίας», απαντά.

Τα ολονύκτια γυρίσματα

Στην κουζίνα, στο σαλόνι και την τραπεζαρία που έστησε η Εύα Νάθενα, η σκηνογράφος και ενδυματολόγος της ταινίας, υπάρχει κινητικότητα τις βραδινές ώρες. Τα γυρίσματα ξεκινούν αργά το απόγευμα και κρατούν μέχρι τις πρωινές ώρες. Οσο κυλάει η ώρα, η κούραση των ηθοποιών εκτονώνεται με γέλια και πλάκες. «Μπορεί να κάνουμε πλάκες και να γελάμε, αλλά είναι εξαντλητικά. Τελειώνουμε στις 5 το πρωί και γυρνάμε στα σπίτια μας αφού έχει βγει ο ήλιος. Νομίζω όμως ότι αξίζει τον κόπο», λέει η Σμαράγδα χαμηλόφωνα τη στιγμή που ο Θοδωρής Αθερίδης γυρίζει σκηνή με τη Μαρία Ναυπλιώτου.



Εκ των πρωταγωνιστών και ο Αλκις Κούρκουλος 

Πώς είναι ο Θοδωρής ως σκηνοθέτης; «Τον Θοδωρή τον καταλαβαίνω πολύ καλά. Δεν θέλουμε πολλή ώρα για να συνεννοηθούμε. Οσο περνάνε και τα χρόνια διαφωνούμε και λιγότερο. Γίνομαι κι εγώ λιγότερο αντιδραστική γιατί καταλαβαίνω ότι έχει δίκιο. Στο τέλος έχει δίκιο. Το έχω δει από προηγούμενες συνεργασίες», λέει η Σμαράγδα Καρύδη, ενώ ο Μάκης Παπαδημητρίου συμπληρώνει: «Ο Θοδωρής ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει. Εχει πολύ συγκεκριμένο πλάνο στο μυαλό του. Γιατί υπάρχουν άλλοι σκηνοθέτες που ζητάνε κουραφέξαλα και “γαβγίζουν” προκειμένου να ισχυροποιήσουν τη θέση τους. Ο Θοδωρής δεν έχει ανάγκη αυτό το πράγμα».

Η Ευαγγελία Συριοπούλου, που στην ταινία υποδύεται τη σύζυγο του Αλκι Κούρκουλου, βρίσκει έναν ρομαντισμό στα μεταμεσονύκτια γυρίσματα: «Είναι η πρώτη μου κινηματογραφική δουλειά και μπορώ να πω ότι το σινεμά έχει μια άλλη αίσθηση. Ολος ο κόσμος που δουλεύει εδώ είναι πιο ρομαντικός». Είχε άγχος; «Ναι, γιατί παίζω με μεγάλα ονόματα δίπλα μου και δεν ήθελα να απογοητεύσω κανέναν», απαντά. Παρακολουθώντας το δείπνο των «Τέλειων ξένων», εκείνο που απόλαυσα περισσότερο ήταν η γρήγορη εναλλαγή των ρόλων. Τη μια στιγμή κάποιος από την παρέα μπορεί να αισθάνεται θιγμένος και την αμέσως επόμενη να θέλει να ανοίξει η γη να τον καταπιεί. «Είναι μια ταινία με απίστευτες εναλλαγές. Από το κωμικό στο δραματικό. Που να σε κάνει να κατουρηθείς από τα γέλια αβίαστα και να σε συγκινήσει», καταλήγει ο Θοδωρής Αθερίδης.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr