Τα «Ηλιοτρόπια» του Βαν Γκογκ «μαραίνονται» και γίνονται καφέ
Τα «Ηλιοτρόπια» του Βαν Γκογκ «μαραίνονται» και γίνονται καφέ
Οι αρμόδιοι του μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ διαπιστώνουν ότι το κίτρινο χρώμα του διάσημου πίνακα σταδιακά ξεθωριάζει
Ανησυχία προκαλεί στους αρμόδιους του Μουσείου Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ η διαπίστωση ότι ο διάσημος πίνακας «Ηλιοτρόπια» μαραίνονται και το κίτρινο χρώμα τους μεταλλάσσεται σε καφέ, λόγω της ευαίσθητης βαφής που χρησιμοποίησε ο διάσημος καλλιτέχνης.
Μετά από σάρωση που έγινε με ακτίνες Χ στον καμβά, οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι ο Βίνσεντ βαν Γκογκ χρησιμοποίησε δύο διαφορετικά είδη κίτρινου χρώματος, με το ένα από αυτά να είναι πιο εύκολο να ξεθωριάσει στο φως, σύμφωνα με τον Guardian.
Μέχρι στιγμής η αλλαγή δεν είναι ορατή στο ανθρώπινο μάτι
Η αλλαγή στο διάσημο πίνακα του 1889 μέχρι στιγμής δεν είναι ορατή στο ανθρώπινο μάτι. Όμως, με την πάροδο του χρόνου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο πίνακας θα χάσει ένα μέρος της ζωντάνιας του στο χλωμό κίτρινο φόντο και στα σημεία που η ευαίσθητη χρωστική αναμίχθηκε για να επιτευχθεί η σωστή απόχρωση.
Αντίθετα, ζωντανά αναμένεται να παραμείνουν τα πορτοκαλί χρώματα του πίνακα, καθώς ο διάσημος ζωγράφος χρησιμοποίησε μια λιγότερο ευαίσθητη κίτρινη βαφή, με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
«Είναι πολύ δύσκολο να πούμε σε πόσο καιρό θα είναι εμφανείς οι αλλαγές, κάτι που εξαρτάται και από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες», είπε ο ειδικός επιστήμης των υλικών του Πανεπιστημίου της Αμβέρσας, Φρέντερικ Βανμέερτ, που ήταν μέλος της ομάδας που εξέτασε τον πίνακα.
Μετά από δύο χρόνια ερευνών εντόπισαν τα ευαίσθητα σημεία
Μετά από δύο ολόκληρα χρόνια μελέτης και ανάλυσης, η ομάδα των Ολλανδών και Βέλγων επιστημόνων μπόρεσε με τη βοήθεια των ακτίνων Χ να δει σε ποια σημεία του πίνακα ο Βαν Γκογκ χρησιμοποίησε την πιο ευαίσθητη βαφή. Επίσης, διαπίστωσαν ότι ο διάσημος ζωγράφος χρησιμοποίησε σμαραγδένιο πράσινο και κόκκινο μολύβδινο χρώμα σε κάποια σημεία του πίνακα, που θα γίνουν πιο φωτεινά με την πάροδο του χρόνου.
Μέτρα από το μουσείο για να περιορίσουν το πρόβλημα
Μετά από σάρωση που έγινε με ακτίνες Χ στον καμβά, οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι ο Βίνσεντ βαν Γκογκ χρησιμοποίησε δύο διαφορετικά είδη κίτρινου χρώματος, με το ένα από αυτά να είναι πιο εύκολο να ξεθωριάσει στο φως, σύμφωνα με τον Guardian.
Μέχρι στιγμής η αλλαγή δεν είναι ορατή στο ανθρώπινο μάτι
Η αλλαγή στο διάσημο πίνακα του 1889 μέχρι στιγμής δεν είναι ορατή στο ανθρώπινο μάτι. Όμως, με την πάροδο του χρόνου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο πίνακας θα χάσει ένα μέρος της ζωντάνιας του στο χλωμό κίτρινο φόντο και στα σημεία που η ευαίσθητη χρωστική αναμίχθηκε για να επιτευχθεί η σωστή απόχρωση.
Αντίθετα, ζωντανά αναμένεται να παραμείνουν τα πορτοκαλί χρώματα του πίνακα, καθώς ο διάσημος ζωγράφος χρησιμοποίησε μια λιγότερο ευαίσθητη κίτρινη βαφή, με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
«Είναι πολύ δύσκολο να πούμε σε πόσο καιρό θα είναι εμφανείς οι αλλαγές, κάτι που εξαρτάται και από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες», είπε ο ειδικός επιστήμης των υλικών του Πανεπιστημίου της Αμβέρσας, Φρέντερικ Βανμέερτ, που ήταν μέλος της ομάδας που εξέτασε τον πίνακα.
Μετά από δύο χρόνια ερευνών εντόπισαν τα ευαίσθητα σημεία
Μετά από δύο ολόκληρα χρόνια μελέτης και ανάλυσης, η ομάδα των Ολλανδών και Βέλγων επιστημόνων μπόρεσε με τη βοήθεια των ακτίνων Χ να δει σε ποια σημεία του πίνακα ο Βαν Γκογκ χρησιμοποίησε την πιο ευαίσθητη βαφή. Επίσης, διαπίστωσαν ότι ο διάσημος ζωγράφος χρησιμοποίησε σμαραγδένιο πράσινο και κόκκινο μολύβδινο χρώμα σε κάποια σημεία του πίνακα, που θα γίνουν πιο φωτεινά με την πάροδο του χρόνου.
Μέτρα από το μουσείο για να περιορίσουν το πρόβλημα
Τα πορίσματα της έρευνας αξιολογούνται από το μουσείο του Άμστερνταμ, που φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του μεγάλου καλλιτέχνη στον κόσμο. Ήδη, την περασμένη χρονιά έγιναν ενέργειες για να χαμηλώσουν το φωτισμό στις αίθουσες, με στόχο την όσο καλύτερη διατήρηση των 200 πινάκων και 400 σχεδίων του Βαν Γκογκ.
Τα «Ηλιοτρόπια» είναι μία από τις δύο σειρές πινάκων με αυτό το όνομα. Η πρώτη σειρά ζωγραφίστηκε στο Παρίσι το 1887 και απεικονίζει τα ηλιοτρόπια στο έδαφος, ενώ η δεύτερη σειρά, που είναι και η πιο αναγνωρίσιμη, φιλοτεχνήθηκε στην Αρλ, όπου τα λουλούδια βρίσκονται σε βάζο.
Οι αρμόδιοι του Μουσείου προς το παρόν ερευνούν τα πορίσματα της έρευνας. Στη συνέχεια θα επιδιώξουν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα του αποχρωματισμού, καθώς όπως γνωρίζουν, το συγκεκριμένο είδος χρώματος έχει χρησιμοποιηθεί πολύ από τον Βαν Γκογκ, γεγονός που δημιουργεί υποψίες για αποχρωματισμό και άλλων πινάκων.
Τα «Ηλιοτρόπια» είναι μία από τις δύο σειρές πινάκων με αυτό το όνομα. Η πρώτη σειρά ζωγραφίστηκε στο Παρίσι το 1887 και απεικονίζει τα ηλιοτρόπια στο έδαφος, ενώ η δεύτερη σειρά, που είναι και η πιο αναγνωρίσιμη, φιλοτεχνήθηκε στην Αρλ, όπου τα λουλούδια βρίσκονται σε βάζο.
Οι αρμόδιοι του Μουσείου προς το παρόν ερευνούν τα πορίσματα της έρευνας. Στη συνέχεια θα επιδιώξουν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα του αποχρωματισμού, καθώς όπως γνωρίζουν, το συγκεκριμένο είδος χρώματος έχει χρησιμοποιηθεί πολύ από τον Βαν Γκογκ, γεγονός που δημιουργεί υποψίες για αποχρωματισμό και άλλων πινάκων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα