Ανεκτίμητοι θησαυροί στο νέο Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

Το «Πρώτο Θέμα» μπήκε στο Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή πριν ανοίξει τις πύλες του – Έργα Πικάσο, Μονέ, Καντίνσκι, Πόλοκ, Μέικον θα είναι προσβάσιμα στο κοινό από τις 2 Οκτωβρίου

Ένα πραγματικό στολίδι, ένα μουσείο που περιμέναμε χρόνια, το Μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή με έργα τέχνης που έχουν γράψει ιστορία-Πικάσο, Μονέ, Γκογκέ, Πόλοκ, Φράνσις Μπέικον, Καντίνσκι-ανοίγει, επίσημα τις πύλες του στις 2 Οκτώβρη. Στην καρδιά της Αθήνας, στο Παγκράτι, ακριβώς απέναντι από την οδό Άγρας όπου βρίσκεται το σπίτι του Γιώργου Σεφέρη- με την προσωπογραφία του ποιητή από τον ζωγράφο Μακρή να στολίζει έναν από τους τοίχους του νέου μουσείου-, το μουσείο είναι έτοιμο να δεχτεί στους φιλόξενους χώρους του τους επισκέπτες οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά έργα κορυφαίων ζωγράφων από τον 19ο μέχρι σήμερα.

Στην είσοδο του μουσείου δεσπόζει το πορτραίτο της Ελίζας Γουλανδρή από τον ίδιο τον Σεζάν που κόβει την ανάσα με την ομορφιά του αλλά και με το πόσο πιστά απεικονίζει τη σχέση της με τον Βασίλη Γουλανδρή, η μορφή του οποίου αχνοφαίνεται σε κάποια γωνία.



Φτάνοντας στον πρώτο όροφο, το μάτι πέφτει στην εντυπωσιακή «Θεία Μορφή» του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου ένα έργο που συγκεράζει τον καθολικισμό με την ορθόδοξη παράδοση, όπως τόνισε χαρακηριστικά η υπεύθυνη της συλλογής Μαρία Κουτσομάλλη-Μορώ. «Η μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών», ένα εμβληματικό γλυπτό που είχε ξεσηκώσει τους φιλότεχνους, του Ντεγκά μοιάζει κυριολεκτικά να χορεύει ανάμεσα στον κόσμο. Σαν να συνομιλεί με ένα άλλο κορυφαίο γλυπτό «Την αιώνια Άνοιξη του Ροντέν», επίσης διάσημο όπως το φιλί του. Όσο για τον Πολ Σεζάν όλοι οι φιλότεχνοι μιλούν για εκείνους τους σπάνιους πίνακες της πρώτης περιόδου του, στην Αιξ Αν Προβάνς με τον τίτλο «Η εξοχή του Ωβερ-Συρ-Ουάζ' που τώρα ένα δείγμα τους μπορούμε να χαρούμε, επιτέλους, από κοντά. Στον Σεζάν αποτίουν φόρο τιμής δυο κορυφαίοι ζωγράφοι με μοναδικά έργα-τόσο ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ με το «Νεκρή Φύση με καφετιέρα» όσο και το «Νεκρό Φύση» του Γκογκέν που βρίσκονται και αυτοί στο μουσείο. Πολυσυζητημένη και «Η Πασιέντζα» του Μπρακ αλλά και η «Δυναμική κεφαλιού» του Πολ Κλέε.

Φυσικά από ένα τέτοιο μουσείο και μια κορυφαία συλλογή δεν θα μπορούσε να λείπει ο Πικάσο με έργα από διαφορετικές περιόδους. Στον τρίτο και τέταρτο όροφο υπάρχουν έργα κορυφαίων Ελλήνων όπως Μπουζιάνη, Γουναρόπουλου, Μόραλη, Παρθένη, Χατζηκυριάκου-Γκίκα και μια προσωπογραφία των Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή από τον Γιώργο Ρόρρη, ο οποίος υπήρξε και ο πρώτος υπότροφος του ιδρύματος.




Η θέα της Ακρόπολης κλέβει τις εντυπώσεις στο μπαλκόνι του υπέροχου νεοκλασικού, από τα παράθυρα μπαίνει φως στους ορόφους ενώ στο ισόγειο βρίσκεται το πωλητήριο πανέτοιμο με μια βιβλιοθήκη με 6.000 τόμους από όλο το φάσμα των τεχνών. Περίπου 180 έργα και αντικείμενα, που αποτελούν σχεδόν τη μισή από τη θρυλική συλλογή, έχουν ήδη πάρει θέση στο Παγκράτι. Ωστόσο, κανείς, μέχρι που ανοίγουν οι πόρτες, δεν είναι αρκετά προετοιμασμένος γι' αυτό που θα νιώσει μπαίνοντας στο νέο μουσείο: συγκίνηση, έκπληξη και το αίσθημα ότι δεν έχουμε πια τίποτα να ζηλέψουμε από τα μουσεία του εξωτερικού. Και όπως είπε η Πρόεδρος του Ιδρύματος Φλερέτ Καραδόντη «Η θρυλική συλλογή μπήκε επιτέλους στο σπίτι της».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr