Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Καλύτερα να σκοτώσεις 164 επιβάτες αεροπλάνου ή 70.000 φιλάθλους στο γήπεδο;
Καλύτερα να σκοτώσεις 164 επιβάτες αεροπλάνου ή 70.000 φιλάθλους στο γήπεδο;
Το απόλυτο δίλημμα του δικαστικού θρίλερ «Τerror», στο Αμφιθέατρο «Σαριπόλων» της Νομικής - Ήμουν κι εγώ εκεί μαζί με 600 θεατές-ενόρκους
Πώς είναι να παρακολουθείς θέατρο- την εκδίκαση μίας (φανταστικής) πολύκροτης ποινικής υπόθεσης- καθισμένος στα έδρανα της Νομικής, μαζί με εκατοντάδες φοιτητές και καθηγητές της Σχολής; Και μάλιστα στο τέλος, να βγάζετε ως ένορκοι την ετυμηγορία; Μία ανεπανάληπτη θεατρική εμπειρία για γερά νεύρα.
Ήταν το απόγευμα της Πέμπτης 10 Οκτωβρίου. H avant premiere του interactive δικαστικού θρίλερ «Terror» του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ θα δινόταν στο Αμφιθέατρο «Σαριπόλων» στον 3ο όροφο της Νομικής Αθηνών. Ανηφόριζα τη Σόλωνος και ύστερα από χρόνια- αποφοίτησα το 1994- ξαναπερνούσα την είσοδο της Νομικής. Είχε μία φόρτιση αυτή η θεατρική έξοδος. Μου ήταν πολύ γνώριμο το περιβάλλον, αλλά όλα ήταν διαφορετικά. Άλλες παρέες φοιτητών, άλλα βλέμματα, άλλα έδρανα, όμως οι ίδιες γωνίες, τα ίδια σκαλιά, το ίδιο φως από τα παράθυρα. Στο Αμφιθέατρο Σαριπόλων, μόλις είχε τελειώσει ο καθηγητής Αριστομένης Τζανετής το μάθημα της Πολιτικής Δικονομίας και οι φοιτητές συνωστίζονταν έξω από τις δύο εισόδους μέχρι να ετοιμαστεί ο χώρος για να ξεκινήσει η παράσταση. Σε λίγο, θα επικρατούσε το αδιαχώρητο μέσα στο κατάμεστο αμφιθέατρο. Κάποιοι όρθιοι και άλλοι σχεδόν κρεμασμένοι από τα πλαϊνά μπαλκόνια, θα παρακολουθούσαν με απόλυτη ησυχία και προσοχή, για πρώτη φορά θέατρο σε αυτό τον χώρο.
«Αν είσαστε νομικοί, δεν είστε η καλύτερη κατηγορία ενόρκων»
Ο καθηγητής Φιλοσοφίας του Δικαίου, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, προϊδέαζε το κοινό από μικροφώνου, καθώς η είσοδος ήταν ελεύθερη και υπήρχαν κάποιοι ελάχιστοι θεατές, μη νομικοί. Εκεί βέβαια, μεταξύ άλλων, ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Οικονόμου που μας εξήγησε ότι πρόκειται για μία ανοιχτή πρόβα –δρώμενο, η σύζυγός του Αντιγόνη Αμανίτου, η Μιρέλλα Παπαοικονόμου που υπογράφει τη διασκευή του έργου, ο Νίκος Χαρλαύτης τα κοστούμια, καθώς και η Κοσμήτορας της Νομικής Σχολής Αθηνών Καλλιόπη Χριστακάκου – Φωτιάδη, ο καθηγητής Ιστορίας του Δικαίου Ανδρέας Χέλμης και άλλοι πολλοί καθηγητές και διδάσκοντες.
Η προσομοίωση της ακροαματικής διαδικασίας
Μόνο με τα συμβατικά φώτα του κτιρίου, χωρίς σκηνικά και επιπλέον ηχητική εγκατάσταση, αλλά με τα κοστούμια των ρόλων τους οι ηθοποιοί ανέλαβαν δράση. Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας Λαρς Κοχ (Στέλιος Δημόπουλος) κατηγορείται για τον θάνατο 164 επιβατών στην πτήση της Lufthansa, Βερολίνο- Μόναχο. Το επιβατικό αεροσκάφος τελούσε υπό ομηρεία και διαταγή του τρομοκράτη ήταν να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου όπου 70.000 φίλαθλοι παρακολουθούσαν ζωντανά τον αγώνα Γερμανίας - Αγγλίας. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώθηκε άμεσα και δόθηκε εντολή δύο μαχητικά αεροσκάφη να παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής. Όμως ο κατηγορούμενος Λαρς Κοχ, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία εντολή ανωτέρου του, έσπευσε να πατήσει το κουμπί και να ενεργοποιήσει την εκτόξευση ρουκέτας με αποτέλεσμα την κατάρριψη του υπό ομηρία αεροσκάφους.
Ήταν το απόγευμα της Πέμπτης 10 Οκτωβρίου. H avant premiere του interactive δικαστικού θρίλερ «Terror» του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ θα δινόταν στο Αμφιθέατρο «Σαριπόλων» στον 3ο όροφο της Νομικής Αθηνών. Ανηφόριζα τη Σόλωνος και ύστερα από χρόνια- αποφοίτησα το 1994- ξαναπερνούσα την είσοδο της Νομικής. Είχε μία φόρτιση αυτή η θεατρική έξοδος. Μου ήταν πολύ γνώριμο το περιβάλλον, αλλά όλα ήταν διαφορετικά. Άλλες παρέες φοιτητών, άλλα βλέμματα, άλλα έδρανα, όμως οι ίδιες γωνίες, τα ίδια σκαλιά, το ίδιο φως από τα παράθυρα. Στο Αμφιθέατρο Σαριπόλων, μόλις είχε τελειώσει ο καθηγητής Αριστομένης Τζανετής το μάθημα της Πολιτικής Δικονομίας και οι φοιτητές συνωστίζονταν έξω από τις δύο εισόδους μέχρι να ετοιμαστεί ο χώρος για να ξεκινήσει η παράσταση. Σε λίγο, θα επικρατούσε το αδιαχώρητο μέσα στο κατάμεστο αμφιθέατρο. Κάποιοι όρθιοι και άλλοι σχεδόν κρεμασμένοι από τα πλαϊνά μπαλκόνια, θα παρακολουθούσαν με απόλυτη ησυχία και προσοχή, για πρώτη φορά θέατρο σε αυτό τον χώρο.
«Αν είσαστε νομικοί, δεν είστε η καλύτερη κατηγορία ενόρκων»
Ο καθηγητής Φιλοσοφίας του Δικαίου, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, προϊδέαζε το κοινό από μικροφώνου, καθώς η είσοδος ήταν ελεύθερη και υπήρχαν κάποιοι ελάχιστοι θεατές, μη νομικοί. Εκεί βέβαια, μεταξύ άλλων, ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Οικονόμου που μας εξήγησε ότι πρόκειται για μία ανοιχτή πρόβα –δρώμενο, η σύζυγός του Αντιγόνη Αμανίτου, η Μιρέλλα Παπαοικονόμου που υπογράφει τη διασκευή του έργου, ο Νίκος Χαρλαύτης τα κοστούμια, καθώς και η Κοσμήτορας της Νομικής Σχολής Αθηνών Καλλιόπη Χριστακάκου – Φωτιάδη, ο καθηγητής Ιστορίας του Δικαίου Ανδρέας Χέλμης και άλλοι πολλοί καθηγητές και διδάσκοντες.
Η προσομοίωση της ακροαματικής διαδικασίας
Μόνο με τα συμβατικά φώτα του κτιρίου, χωρίς σκηνικά και επιπλέον ηχητική εγκατάσταση, αλλά με τα κοστούμια των ρόλων τους οι ηθοποιοί ανέλαβαν δράση. Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας Λαρς Κοχ (Στέλιος Δημόπουλος) κατηγορείται για τον θάνατο 164 επιβατών στην πτήση της Lufthansa, Βερολίνο- Μόναχο. Το επιβατικό αεροσκάφος τελούσε υπό ομηρεία και διαταγή του τρομοκράτη ήταν να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου όπου 70.000 φίλαθλοι παρακολουθούσαν ζωντανά τον αγώνα Γερμανίας - Αγγλίας. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώθηκε άμεσα και δόθηκε εντολή δύο μαχητικά αεροσκάφη να παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής. Όμως ο κατηγορούμενος Λαρς Κοχ, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία εντολή ανωτέρου του, έσπευσε να πατήσει το κουμπί και να ενεργοποιήσει την εκτόξευση ρουκέτας με αποτέλεσμα την κατάρριψη του υπό ομηρία αεροσκάφους.
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Μία πρωτόγνωρη θεατρική σύμβαση
Η εισαγγελέας Νέλσον (Βάσω Καβαλλιεράτου) είναι αυστηρή, σχεδόν ψυχρή καθώς θέτει το δίλημμα «70.000 ζωές είναι σημαντικότερες από τις 164;». Πλάι της ο πρόεδρος του Δικαστηρίου (Βασίλης Παλαιολόγος) συντονίζει με μεγάλη ευχέρεια και εμπειρία την ακροαματική διαδικασία. Δίνει τον λόγο στον μάρτυρα υπεράσπισης, επίσης πιλότο της πολεμικής αεροπορίας, Λάουτερμπαχ (Κώστας Ανταλόπουλος), στην μάρτυρα κατηγορίας Μάιζερ ( Νάνσυ Μπούκλη) και στον συνήγορο υπεράσπισης Μπίγκλερ (Γιάννης Στεφόπουλος) ο οποίος με κυνισμό διαπιστώνει στην αγόρευσή του: «Πρέπει να κατανοήσουμε ότι το αδιανόητο εδώ και καιρό αποτελεί μία πραγματικότητα».
Αθώος η Ένοχος;
Με το πρόγραμμα της παράστασης στα χέρια τους, με ένα μαύρο κεφαλαίο Α Αθώος στο κίτρινο εξώφυλλο και ένα μαύρο κεφαλαίο Ε Ένοχος στο πορτοκαλί οπισθόφυλλο, οι θεατές ψήφισαν: 250 έκριναν ένοχο τον Λαρς Κοχ και 350 αθώο. Μικρή η διαφορά στην ετυμηγορία. Μεγάλη στο μέτρο της συνείδησης του καθένα. Ο κατηγορούμενος αθωώθηκε. Οι μελλοντικοί νομικοί είχαν ήδη πάρει την πρώτη δύσκολη «απόφαση» της καριέρας τους. Όμως ανάμεσα σε χειροκροτήματα και επευφημίες στο φινάλε της παράστασης, κανείς δεν ήταν απόλυτα σίγουρος ποιος κώδικας ηθικής επιβάλλει να σκοτώσεις τους λίγους για να σωθούν οι πολλοί.
INFO: Το «Τerror» θα παρουσιάζεται από τις 21 Οκτωβρίου (κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 21.00) στο θέατρο «Αθηνών» (Βουκουρεστίου 10, τηλ. 210 3312343)
Προπώληση εισιτηρίων
https://www.ticketmaster.gr/ticketmaster_se_2004801.html
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα