Πώς να ενυδατωθούμε και παράλληλα να ζήσουμε μια συναρπαστική γευστική εμπειρία στα πρότυπα του υγιεινού τρόπου ζωής – Τα καλύτερα blends με φρούτα, βότανα και εσπεριδοειδή.
Μάκης Παπαδημητρίου, μια άλλη Μήδεια
Μάκης Παπαδημητρίου, μια άλλη Μήδεια
Η θρυλική κωμωδία του Μποστ ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον, από τις 13 Νοεμβρίου - Με προδιαγραφές και προσδοκίες μεγάλης εισπρακτικής επιτυχίας
Ένας από τους καλύτερους και πιο πληθωρικούς ηθοποιούς της γενιάς του, ο Μάκης Παπαδημητρίου, αναλαμβάνει να δώσει τη δική του πνοή σε ένα κλασικό/αντι-κλασικό έργο: Την περίφημη Μήδεια του Μποστ. Μαζί του ένας θίασος αξιόλογων νέων και πιο πεπειραμένων ηθοποιών, προεξαρχούσης φυσικά της Μίνας Αδαμάκη.
Η σουρεάλ, σατιρική ανάγνωση της Μήδειας από τον Μέντη Μποσταντζόγλου, τα τελευταία χρόνια είχε ταυτιστεί με το ανέβασμα του Θανάση Παπαγεωργίου και, οπωσδήποτε, με τη Λήδα Πρωτοψάλτη στον ομώνυμο ρόλο. Αυτή η Μήδεια είχε ταυτιστεί επίσης με το καλοκαίρι, με ανοιχτά θέατρα κ.ο.κ. Φαίνεται, λοιπόν, πως ήρθε και για τη Μήδεια η ώρα της ανανέωσης, με διαφορετική αισθητική και υπό διαφορετικές συνθήκες.
Χωρίς να απευθύνει κανείς οποιαδήποτε ένσταση ή, ακόμη λγότερο, κάποιου είδους «μομφή» προς τους παλαιότερους, η παρουσία του Μάκη Παπαδημητρίου ανεβάζει αυτομάτως τις (θετικές) προσδοκίες για τη νέα παράσταση.
Στο δελτίο τύπου της παράστασης διαβάζουμε:
«Η καλλιτεχνική εταιρεία 'Μυθωδία' επέλεξε την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ 'Μήδεια' ως κεντρική της παράσταση για την σεζόν 2019-2020 σε παραγωγή Γεράσιμου Σκαφίδα.
Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω και ήθελε να παντρευτεί την πριγκίπισσα της Κορίνθου. Έτσι, θολωμένη η Μήδεια από τη ζήλια, αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα συναντήσουν. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια-κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα.
Η σουρεάλ, σατιρική ανάγνωση της Μήδειας από τον Μέντη Μποσταντζόγλου, τα τελευταία χρόνια είχε ταυτιστεί με το ανέβασμα του Θανάση Παπαγεωργίου και, οπωσδήποτε, με τη Λήδα Πρωτοψάλτη στον ομώνυμο ρόλο. Αυτή η Μήδεια είχε ταυτιστεί επίσης με το καλοκαίρι, με ανοιχτά θέατρα κ.ο.κ. Φαίνεται, λοιπόν, πως ήρθε και για τη Μήδεια η ώρα της ανανέωσης, με διαφορετική αισθητική και υπό διαφορετικές συνθήκες.
Χωρίς να απευθύνει κανείς οποιαδήποτε ένσταση ή, ακόμη λγότερο, κάποιου είδους «μομφή» προς τους παλαιότερους, η παρουσία του Μάκη Παπαδημητρίου ανεβάζει αυτομάτως τις (θετικές) προσδοκίες για τη νέα παράσταση.
Στο δελτίο τύπου της παράστασης διαβάζουμε:
«Η καλλιτεχνική εταιρεία 'Μυθωδία' επέλεξε την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ 'Μήδεια' ως κεντρική της παράσταση για την σεζόν 2019-2020 σε παραγωγή Γεράσιμου Σκαφίδα.
Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω και ήθελε να παντρευτεί την πριγκίπισσα της Κορίνθου. Έτσι, θολωμένη η Μήδεια από τη ζήλια, αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα συναντήσουν. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια-κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική*: Monika
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Παπασάββα
Βοηθός παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (Υπεύθυνη project: Σταυρούλα
Κεντιέ)
* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς
Διανομή:
Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου
Καλόγρια Πόλυ: Μίνα Αδαμάκη
Οιδίποδας: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος
Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος
Ιάσωνας: Νίκος Πουρσανίδης
Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας
Αντιγόνη: Μπέτυ Αποστόλου
Κορυφαία Χορού: Άννα Κλάδη
Έξτρα παραστάσεις: Δευτέρα 23 και 30 Δεκεμβρίου 2019, στις 21:15.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα