Το Mastercard Innovation Forum 2024, η ετήσια εκδήλωση - σημείο αναφοράς για τον τομέα των πληρωμών στη χώρα, έφερε στο προσκήνιο κορυφαίους ομιλητές που εξέτασαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες το μέλλον των συναλλαγών και ανέδειξαν την καινοτομία σε καταλύτη προόδου.
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Παρουσίαση προγράμματος με... καταγγελίες
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Παρουσίαση προγράμματος με... καταγγελίες
Η διοίκηση καταγγέλει το υπουργείο Πολιτισμού για απαξίωση του Οργανισμού και απειλεί με μαζικές παραιτήσεις
Κάθε άλλο παρά ευχάριστο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το κλίμα που επικράτησε στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, με αφορμή την ανακοίνωση του καλλιτεχνικού προγράμματος του πρώτου εξαμήνου του 2020. Η αλήθεια είναι πως η ατμόσφαιρα είχε ως βασικά χαρακτηριστικά την απογοήτευση και την αγωνία για το μέλλον ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξαν, όχι οι αξιόλογες εκδηλώσεις,αλλά οι καταγγελίες που εκτοξεύθηκαν από τους διοικούντες εναντίον του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού οι εκπρόσωποι του οποίου, όπως αναφέρθηκε, αρνούνται να τούς συναντήσουν και να λύσουν τα φλέγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με αποτέλεσμα να μην αποκλείεται ακόμα και η παραίτηση σύσσωμου του Δ.Σ.
Βασικό «αγκάθι» παραμένει εδώ και σχεδόν ένα χρόνο η κάλυψη της θέσης της καλλιτεχνικής διεύθυνσης δεδομένου ότι η κ. Ζενιώδη, η οποία επιλέχθηκε γι' αυτή τη θέση, τον περασμένο Ιούλιο, μέσω διαγωνισμού, δεν έχει γίνει επισήμως αποδεκτή από το ΥΠΠΟΑ ούτε πληρώνεται καθώς υπάρχουν ενστάσεις επί του τυπικού μέρους της διαδικασίας από την οποία αναδείχτηκε. Το χρονικό αυτό διάστημα, ωστόσο, , η κ. Ζενιώδη εργάστηκε αυτοβούλως και αφιλοκερδώς για την κατάρτιση και την οργάνωση του νέου προγράμματος.
«Έχουμε προβεί σε επανειλημμένες εκκλήσεις, οχλήσεις, παρακλήσεις προς τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΠΟΑ και έχουμε αποστείλει επιστολές προς την υπουργό κ. Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να προχωρήσει στην επίλυση του ζητήματος της καλλιτεχνικής διευθύντριας, ενημερώνοντάς την παράλληλα και για τα υπόλοιπα προβλήματα που αφορούν στον Οργανισμό, άλλα νέα και άλλα πάγια και διαχρονικά, όλα όμως ζωτικής φύσεως και σημασίας. Σε όλες αυτές τις εκκλήσεις από μέρους μας για ενημέρωση και επικοινωνία δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:«Η σιωπή από πλευράς του ΥΠΠΟΑ και η συσσώρευση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εποπτευόμενος φορέας δεν μπορεί παρά να εκληφθεί ως απαξίωση προς τον ίδιο τον ΟΜΜΘ και τον πολιτιστικό του ρόλο, στο βαθμό που τον αφήνει από επιλογή καλλιτεχνικά ακέφαλο για τόσο μεγάλο διάστημα. Για τον λόγο αυτό κοινοποιούμε δημόσια την πρόθεσή μας να εξετάσουμε κάθε δυνατή ενέργεια, ακόμη και αυτήν της σύσσωμης παραίτησης του ΔΣ, προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους μία υπεύθυνη λύση των σωρευμένων προβλημάτων».
Το νέο πρόγραμμα
Τα βασικά σημεία του νέου προγράμματος παρουσιάστηκαν μέσω ανάγνωσης του σχετικού κειμένου της κ. Ζενιώδη η οποία δεν παρέστη δεδομένου ότι, επισήμως τουλάχιστον, δεν δικαιοδοτείται για κάτι τέτοιο. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που, όπως υπογραμμίστηκε ρίχνει «μία πολύπλευρη ματιά στην τέχνη και τον πολιτισμό».
«Το 2020, μία επετειακή χρονιά, βρίσκει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε νέες διαδρομές και με νέες προσεγγίσεις, με στόχο την ευρύτερη επαφή του κοινού με αυτόν τον τόσο σημαντικό χώρο πάνω στην παραλία. Ο προγραμματισμός του πρώτου εξαμήνου βασίζεται σε οργανωμένους άξονες, με θεματικές γραμμές που δημιουργούν νέες δομές και μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της τέχνης μέσα στην πόλη» σημειώνει η...ανεπίσημη καλλιτεχνική διευθύντρια η οποία αναφέρεται, εν συνεχεία, στους κύκλους και τα αφιερώματα που εντάσσονται οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις.
Ο πρώτος κύκλος ονομάζεται Beethoven+ (Beethoven plus) και παρουσιάζει πέντε εξαιρετικές συναυλίες μουσικής δωματίου με αφορμή το Έτος Μπετόβεν, με αφορμή τα 250 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη (Ν. Κυριόσογλου - Β. Σαΐτης 29/1, Δ. Παπαματθαίου-Μάτσκε - B. Klöckner - Ο. Μάτσκε 31/1, Ventus Ensemble 14/3, Τρίο El Greco 24/3, Selini Quartet 27/5 & 29/5).
Ένας δεύτερος θεματικός κύκλος, με τίτλο «Αγάπης έργα», αφορά σ' ένα αιώνιο θέμα, τον έρωτα ως κινητήρια δύναμη για την τέχνη, . Εδώ εντάσσονται η παράσταση σύγχρονου χορού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από την ομάδα Χορευτές του Βορρά (14-15/2), η συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη «Έρωτα εσύ...» (23/2), το ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου (18/5) και το μουσικό αναλόγιο «Αθάνατη αγαπημένη – Αιώνια ερωτευμένη» με τη Μάγδα Μαυρογιάννη, τη Μίνα Πολυχρόνου, την Άρτεμη Μπόγρη και τη Νεφέλη Μούσουρα (25/5).
Ο τρίτος κύκλος, με τίτλο «Γυναικών έργα», έχει ως θέμα του τη γυναικεία παρουσία στην τέχνη –η γυναίκα ως δημιουργός, ως καλλιτέχνης, ως θέμα, αλλά και ως Μούσα– και οργανώνεται κυρίως τον Μάρτιο, γύρω από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Πρόκειται για την έκθεση «Kalliope» με παρουσίαση σημαντικών Αυστριακών γυναικών (6/3), την παρουσίαση των τραγουδιών του Μπετόβεν από τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου και την πιανίστα Ζωή Ζενιώδη (6/3), το ρεσιτάλ πιάνου του Στέφανου Νάσου (7/3) και τη συναυλία της Ιωάννας Αθανασάκη και της Θέλξης Ματίκα με έργα Γαλλίδων συνθετριών (8/3). Λίγο αργότερα, στις 11/4, μία από τις πέντε πιο διάσημες γυναίκες στη σύγχρονη ιστορία του πιάνου, η Lise de la Salle, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και ερμηνεύει κορυφαία έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Βασικό «αγκάθι» παραμένει εδώ και σχεδόν ένα χρόνο η κάλυψη της θέσης της καλλιτεχνικής διεύθυνσης δεδομένου ότι η κ. Ζενιώδη, η οποία επιλέχθηκε γι' αυτή τη θέση, τον περασμένο Ιούλιο, μέσω διαγωνισμού, δεν έχει γίνει επισήμως αποδεκτή από το ΥΠΠΟΑ ούτε πληρώνεται καθώς υπάρχουν ενστάσεις επί του τυπικού μέρους της διαδικασίας από την οποία αναδείχτηκε. Το χρονικό αυτό διάστημα, ωστόσο, , η κ. Ζενιώδη εργάστηκε αυτοβούλως και αφιλοκερδώς για την κατάρτιση και την οργάνωση του νέου προγράμματος.
«Έχουμε προβεί σε επανειλημμένες εκκλήσεις, οχλήσεις, παρακλήσεις προς τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΠΟΑ και έχουμε αποστείλει επιστολές προς την υπουργό κ. Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να προχωρήσει στην επίλυση του ζητήματος της καλλιτεχνικής διευθύντριας, ενημερώνοντάς την παράλληλα και για τα υπόλοιπα προβλήματα που αφορούν στον Οργανισμό, άλλα νέα και άλλα πάγια και διαχρονικά, όλα όμως ζωτικής φύσεως και σημασίας. Σε όλες αυτές τις εκκλήσεις από μέρους μας για ενημέρωση και επικοινωνία δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση» δήλωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε:«Η σιωπή από πλευράς του ΥΠΠΟΑ και η συσσώρευση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εποπτευόμενος φορέας δεν μπορεί παρά να εκληφθεί ως απαξίωση προς τον ίδιο τον ΟΜΜΘ και τον πολιτιστικό του ρόλο, στο βαθμό που τον αφήνει από επιλογή καλλιτεχνικά ακέφαλο για τόσο μεγάλο διάστημα. Για τον λόγο αυτό κοινοποιούμε δημόσια την πρόθεσή μας να εξετάσουμε κάθε δυνατή ενέργεια, ακόμη και αυτήν της σύσσωμης παραίτησης του ΔΣ, προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους μία υπεύθυνη λύση των σωρευμένων προβλημάτων».
Το νέο πρόγραμμα
Τα βασικά σημεία του νέου προγράμματος παρουσιάστηκαν μέσω ανάγνωσης του σχετικού κειμένου της κ. Ζενιώδη η οποία δεν παρέστη δεδομένου ότι, επισήμως τουλάχιστον, δεν δικαιοδοτείται για κάτι τέτοιο. Πρόκειται για ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που, όπως υπογραμμίστηκε ρίχνει «μία πολύπλευρη ματιά στην τέχνη και τον πολιτισμό».
«Το 2020, μία επετειακή χρονιά, βρίσκει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε νέες διαδρομές και με νέες προσεγγίσεις, με στόχο την ευρύτερη επαφή του κοινού με αυτόν τον τόσο σημαντικό χώρο πάνω στην παραλία. Ο προγραμματισμός του πρώτου εξαμήνου βασίζεται σε οργανωμένους άξονες, με θεματικές γραμμές που δημιουργούν νέες δομές και μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της τέχνης μέσα στην πόλη» σημειώνει η...ανεπίσημη καλλιτεχνική διευθύντρια η οποία αναφέρεται, εν συνεχεία, στους κύκλους και τα αφιερώματα που εντάσσονται οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις.
Ο πρώτος κύκλος ονομάζεται Beethoven+ (Beethoven plus) και παρουσιάζει πέντε εξαιρετικές συναυλίες μουσικής δωματίου με αφορμή το Έτος Μπετόβεν, με αφορμή τα 250 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη (Ν. Κυριόσογλου - Β. Σαΐτης 29/1, Δ. Παπαματθαίου-Μάτσκε - B. Klöckner - Ο. Μάτσκε 31/1, Ventus Ensemble 14/3, Τρίο El Greco 24/3, Selini Quartet 27/5 & 29/5).
Ένας δεύτερος θεματικός κύκλος, με τίτλο «Αγάπης έργα», αφορά σ' ένα αιώνιο θέμα, τον έρωτα ως κινητήρια δύναμη για την τέχνη, . Εδώ εντάσσονται η παράσταση σύγχρονου χορού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από την ομάδα Χορευτές του Βορρά (14-15/2), η συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη «Έρωτα εσύ...» (23/2), το ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου (18/5) και το μουσικό αναλόγιο «Αθάνατη αγαπημένη – Αιώνια ερωτευμένη» με τη Μάγδα Μαυρογιάννη, τη Μίνα Πολυχρόνου, την Άρτεμη Μπόγρη και τη Νεφέλη Μούσουρα (25/5).
Ο τρίτος κύκλος, με τίτλο «Γυναικών έργα», έχει ως θέμα του τη γυναικεία παρουσία στην τέχνη –η γυναίκα ως δημιουργός, ως καλλιτέχνης, ως θέμα, αλλά και ως Μούσα– και οργανώνεται κυρίως τον Μάρτιο, γύρω από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Πρόκειται για την έκθεση «Kalliope» με παρουσίαση σημαντικών Αυστριακών γυναικών (6/3), την παρουσίαση των τραγουδιών του Μπετόβεν από τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου και την πιανίστα Ζωή Ζενιώδη (6/3), το ρεσιτάλ πιάνου του Στέφανου Νάσου (7/3) και τη συναυλία της Ιωάννας Αθανασάκη και της Θέλξης Ματίκα με έργα Γαλλίδων συνθετριών (8/3). Λίγο αργότερα, στις 11/4, μία από τις πέντε πιο διάσημες γυναίκες στη σύγχρονη ιστορία του πιάνου, η Lise de la Salle, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και ερμηνεύει κορυφαία έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Άλλη μια διακριτή θεματική θα είναι το αφιέρωμα «Πάσχα στο Μέγαρο», που θα ξεκινήσει στις 9 Απριλίου με το σημαντικό έργο «Stabat Mater» του Περγκολέζι σε μία σύμπραξη της MOYSA (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του ΜΜΘ) και της Χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται στις 10 Απριλίου με την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου του Σαμαρά «Βυζαντινά πάθη» από την ΚΟΘ και κορυφώνεται τη Μεγάλη Εβδομάδα με ένα τριήμερο κατάνυξης που περιλαμβάνει το αφιέρωμα «Γένεσις – Γη – Ανάσταση» του σημαντικού βιολοντσελίστα Philipp Comploi (13/4), την παραγωγή «Prayer of the Heart» του μινιμαλιστή συνθέτη Sir John Tavener (14/4) και τη συναυλία με τίτλο «Διψώ!» της ΣΟΔΘ και της Μικτής Χορωδίας του Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου (15/4).
Γενικότερα η συμφωνική μουσική έχει σημαντική παρουσία στο πρόγραμμα, με σπουδαίες συναυλίες από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (1-2/1, 7/2, 21/2, 20/3, 10/4), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης (4/3, 21/3, 6/4, 15/4, 3/6), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (13/1, 1/6) και βέβαια από τη MOYSA (13/3, 5/4, 9/4).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης η συναυλία με «Μουσική των τροβαδούρων στο Βασίλειο της Θεσσαλονίκης 1204» από το σύνολο Ex Silentio (26/1), η συναυλία με μεσογειακή μουσική (klezmer και σεφαραδίτικα) από το Mishmash Quartet για την Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος (27/1), η παραγωγή “The Soul of Epirus”, ένα αφιέρωμα στη μουσική της Ηπείρου με τον Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο και τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο (8/2), η συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας με τίτλο «Με άρωμα Ανατολής» (12&13/3), η μουσικοθεατρική παράσταση «Οι τέσσερις εποχές» που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και συνδυάζει τη μουσική του Βιβάλντι με μηνύματα για την ανακύκλωση (18-22/3), το ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού του πιανίστα Στάθη Άννινου με τίτλο “Openness” (20/3), η παράσταση «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ και το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών (6-10/5).
Μεγάλες παραστάσεις όπερας από τον παγκόσμιο ναό του λυρικού θεάτρου, τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το κοινό μέσα από το πρόγραμμα The MET live in HD («Βότσεκ» του Μπεργκ 11/1, «Πόργκι και Μπες» του Γκέρσουιν 1/2, «Αγριππίνα» του Χέντελ 29/2, «Ο Ιπτάμενος Ολλανδός» του Βάγκνερ 15/3, «Τόσκα» του Πουτσίνι 26/4, «Μαρία Στουάρντα» του Ντονιτσέτι 9/5), ενώ αντίστοιχα σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις από τα λονδρέζικα ανεβάσματά τους θα παρακολουθήσουμε μέσα από το πρόγραμμα προβολών National Theatre Live («Όλα για την Εύα» του Μάνκιεβιτς 24/1, «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ 22/2, «Present Laughter» του Νόελ Κάουαρντ 23/3, «Fleabag» της Phoebe Waller-Bridge 12/4).
Το νέο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης συμπληρώνεται με διαλέξεις, νεανικές συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, τον θερινό κινηματογράφο του Μεγάρου «Σινεμά με θέα» κ.α.
Γενικότερα η συμφωνική μουσική έχει σημαντική παρουσία στο πρόγραμμα, με σπουδαίες συναυλίες από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (1-2/1, 7/2, 21/2, 20/3, 10/4), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης (4/3, 21/3, 6/4, 15/4, 3/6), τη Συμφωνική Ορχήστρα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (13/1, 1/6) και βέβαια από τη MOYSA (13/3, 5/4, 9/4).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης η συναυλία με «Μουσική των τροβαδούρων στο Βασίλειο της Θεσσαλονίκης 1204» από το σύνολο Ex Silentio (26/1), η συναυλία με μεσογειακή μουσική (klezmer και σεφαραδίτικα) από το Mishmash Quartet για την Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος (27/1), η παραγωγή “The Soul of Epirus”, ένα αφιέρωμα στη μουσική της Ηπείρου με τον Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο και τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο (8/2), η συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας με τίτλο «Με άρωμα Ανατολής» (12&13/3), η μουσικοθεατρική παράσταση «Οι τέσσερις εποχές» που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και συνδυάζει τη μουσική του Βιβάλντι με μηνύματα για την ανακύκλωση (18-22/3), το ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού του πιανίστα Στάθη Άννινου με τίτλο “Openness” (20/3), η παράσταση «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ και το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών (6-10/5).
Μεγάλες παραστάσεις όπερας από τον παγκόσμιο ναό του λυρικού θεάτρου, τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το κοινό μέσα από το πρόγραμμα The MET live in HD («Βότσεκ» του Μπεργκ 11/1, «Πόργκι και Μπες» του Γκέρσουιν 1/2, «Αγριππίνα» του Χέντελ 29/2, «Ο Ιπτάμενος Ολλανδός» του Βάγκνερ 15/3, «Τόσκα» του Πουτσίνι 26/4, «Μαρία Στουάρντα» του Ντονιτσέτι 9/5), ενώ αντίστοιχα σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις από τα λονδρέζικα ανεβάσματά τους θα παρακολουθήσουμε μέσα από το πρόγραμμα προβολών National Theatre Live («Όλα για την Εύα» του Μάνκιεβιτς 24/1, «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ 22/2, «Present Laughter» του Νόελ Κάουαρντ 23/3, «Fleabag» της Phoebe Waller-Bridge 12/4).
Το νέο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης συμπληρώνεται με διαλέξεις, νεανικές συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, τον θερινό κινηματογράφο του Μεγάρου «Σινεμά με θέα» κ.α.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα