Τα ολοκαίνουρια headphones Dyson OnTrac™ αλλάζουν τη σχέση μας με τη μουσική και δίνουν νέα διάσταση στον ήχο, μέσα από μια ανεπανάληπτη, καθηλωτική εμπειρία ακρόασης.
Tο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης άνοιξε τις πόρτες του - Δείτε φωτογραφίες από την έκθεση
Tο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης άνοιξε τις πόρτες του - Δείτε φωτογραφίες από την έκθεση
Το «Πρώτο Θέμα» μπήκε πρώτο στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Ύστερα από έτη αναβολών και έπειτα από πολλές περιπέτειες η λειτουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης είναι επιτέλους γεγονός
“Το Μουσείο ανοίγει κανονικά και όχι πρόχειρα και ήδη ετοιμάζεται η πρώτη περιοδική έκθεση”- με αυτή τη φράση ανακοίνωσε την πανηγυρική έναρξη της λειτουργίας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, του πρώτου στην Ιστορία, ύστερα από αναμονή ετών η Υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη, η οποία ήταν στην ευτυχή θέση να ανακοινώσει τη “δοκιμαστική για κάποιες μέρες αλλά όχι πρόχειρη λειτουργία”- ένα, όντως, μεγάλο γεγονός για τον πολιτισμό. Μάλιστα η λειτουργία συμπίπτει με την πρώτη άφιξη επισκεπτών, δηλαδή με τα παιδιά του 1ου Πειραματικού Μουσείου της Πλάκας τα οποία πέρασαν πρώτα τις πόρτες του σήμερα το πρωί.”Αρκεί να φανταστεί κανείς ότι τα παιδιά αυτά γεννήθηκαν μετά το 2004, δηλαδή μετά από την προσδοκώμενη χρονολογία λειτουργίας του Μουσείου” είπε χαρακτηριστικά η Υπουργός.
Μετά, ωστόσο, από τις απανωτές περιπέτειες το πρώτο μουσείο σύγχρονης τέχνης, στη μόνη ευρωπαική πόλη που δεν διέθετε κάτι τέτοιο έως τώρα, είναι γεγονός. Όπως γράφει χαρακτηριστικά η Υπουργός Λίνα Μενδώνη στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης, που είναι και αυτός έτοιμος: “Το ΕΜΣΤ ήρθε για να καλύψει μια τεράστια απουσία στην Αθήνα: την ύπαρξη ενός δμόσιου μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ως ζωτικό κύτταρο του σύγχρονου πολιτισμού. Η Αθήνα ήταν η μοναδική ευρωπαική πρωτεύουσα που δεν διέθετε ανάλογο μουσείο. Αυτή η επώδυνη απουσία υπονοννούσε την τραυματική σχέση της ελληνικής κοινωνίας με τη Σύγχρονη Τέχνη.”, μια συζήτηση που μένει να αναπτυχθεί στο εσωτερικό αλλά και στο πλαίσιο λειτουργίας του μουσείου, ενός ολοζώντανου πια οργανισμού.
Αναμένεται η ανακοίνωση του νέου διευθυντή
Η Υπουργός δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον ακάματο ζήλο με τον οποίο εργάστηκε ο προσωρινός διευθυντής, προβεβλημένος αρχιτέκτων Δημήτρης Αντωνακάκης μαζί με την έμπειρη ιστορικό τέχνης Συραγώ Τσιάρα, για να μπορέσει να λειτουργήσει το μουσείο, μια εξαιρετική συνεργασία, “πράγμα διόλου εύλογο”, όπως τόνισε η κ.Μενδώνη, δεδομένου ότι πρόκειται για επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης. Μέχρι τα εγκαίνια, που δεν θα αργήσουν, θα έχει ανακοινωθεί και το όνομα του διευθυντή-”γενικού διευθυντή και όχι μόνο εκτελεστικού” όπως τόνισε η Υπουργός ο οποίος θα έχει διετή θητεία. Όσο για τη χρηματοδότηση του μουσείου, αυτή βασίστηκε σε ΕΣΠΑ, σε κρατικούς πόρους αλλά και στις έξτρα χορηγίες που προσέφερε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που διατηρεί ήδη και μόνιμη αίθουσα στο μουσείο. Αυτοί, ωστόσο, που σήκωσαν το βάρος των προσπαθειών ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει στην ώρα του το μουσείο ήταν οι εργαζόμενοι:“Συμπορευτήκαμε με τους εργαζόμενους από την πρώτη στιγμή. Αυτή είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη και η δοκιμαστική περίοδος θα αναδείξει προβλήματα που μπορούμε να θεραπεύσουμε στην πορεία” τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού. Εγγυήθηκε, μάλιστα, ότι “το μουσείο λειτουργεί σε απόλυτα ασφαλείς συνθήκες και έχουμε προβεί σε κινήσεις κάλυψης κενών-και αυτό θα συνεχίσουμε”. Μίλησε για τη σύνδεση του ΕΜΣΤ με το σταθμό ΦΙΞ, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, το ενεργειακό κόστος αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Έργα
Αλλά επειδή ένα μουσείο είναι κυρίως τα έργα του να πούμε ότι είδαμε να δεσπόζουν όλα σχεδόν τα ονόματα στο ελληνικό στερέωμα της Σύγχρονης Τέχνης: Αγγελιδάκης, Αληθεινός, Στήβεν Αντωνάκος, Δανιήλ, Γυπαράκης, αλλά φυσικά και Παύλος, Κεσσανλής, Κουνέλλης, Λαζόγκας, Μπότσογλου, Ξαγοράρης, Σόρογκας, Στράτου για να αναφέρουμε μερικούς από αυτούς.
Μετά, ωστόσο, από τις απανωτές περιπέτειες το πρώτο μουσείο σύγχρονης τέχνης, στη μόνη ευρωπαική πόλη που δεν διέθετε κάτι τέτοιο έως τώρα, είναι γεγονός. Όπως γράφει χαρακτηριστικά η Υπουργός Λίνα Μενδώνη στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης, που είναι και αυτός έτοιμος: “Το ΕΜΣΤ ήρθε για να καλύψει μια τεράστια απουσία στην Αθήνα: την ύπαρξη ενός δμόσιου μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ως ζωτικό κύτταρο του σύγχρονου πολιτισμού. Η Αθήνα ήταν η μοναδική ευρωπαική πρωτεύουσα που δεν διέθετε ανάλογο μουσείο. Αυτή η επώδυνη απουσία υπονοννούσε την τραυματική σχέση της ελληνικής κοινωνίας με τη Σύγχρονη Τέχνη.”, μια συζήτηση που μένει να αναπτυχθεί στο εσωτερικό αλλά και στο πλαίσιο λειτουργίας του μουσείου, ενός ολοζώντανου πια οργανισμού.
Αναμένεται η ανακοίνωση του νέου διευθυντή
Η Υπουργός δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον ακάματο ζήλο με τον οποίο εργάστηκε ο προσωρινός διευθυντής, προβεβλημένος αρχιτέκτων Δημήτρης Αντωνακάκης μαζί με την έμπειρη ιστορικό τέχνης Συραγώ Τσιάρα, για να μπορέσει να λειτουργήσει το μουσείο, μια εξαιρετική συνεργασία, “πράγμα διόλου εύλογο”, όπως τόνισε η κ.Μενδώνη, δεδομένου ότι πρόκειται για επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης. Μέχρι τα εγκαίνια, που δεν θα αργήσουν, θα έχει ανακοινωθεί και το όνομα του διευθυντή-”γενικού διευθυντή και όχι μόνο εκτελεστικού” όπως τόνισε η Υπουργός ο οποίος θα έχει διετή θητεία. Όσο για τη χρηματοδότηση του μουσείου, αυτή βασίστηκε σε ΕΣΠΑ, σε κρατικούς πόρους αλλά και στις έξτρα χορηγίες που προσέφερε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που διατηρεί ήδη και μόνιμη αίθουσα στο μουσείο. Αυτοί, ωστόσο, που σήκωσαν το βάρος των προσπαθειών ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει στην ώρα του το μουσείο ήταν οι εργαζόμενοι:“Συμπορευτήκαμε με τους εργαζόμενους από την πρώτη στιγμή. Αυτή είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη και η δοκιμαστική περίοδος θα αναδείξει προβλήματα που μπορούμε να θεραπεύσουμε στην πορεία” τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού. Εγγυήθηκε, μάλιστα, ότι “το μουσείο λειτουργεί σε απόλυτα ασφαλείς συνθήκες και έχουμε προβεί σε κινήσεις κάλυψης κενών-και αυτό θα συνεχίσουμε”. Μίλησε για τη σύνδεση του ΕΜΣΤ με το σταθμό ΦΙΞ, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, το ενεργειακό κόστος αλλά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Έργα
Αλλά επειδή ένα μουσείο είναι κυρίως τα έργα του να πούμε ότι είδαμε να δεσπόζουν όλα σχεδόν τα ονόματα στο ελληνικό στερέωμα της Σύγχρονης Τέχνης: Αγγελιδάκης, Αληθεινός, Στήβεν Αντωνάκος, Δανιήλ, Γυπαράκης, αλλά φυσικά και Παύλος, Κεσσανλής, Κουνέλλης, Λαζόγκας, Μπότσογλου, Ξαγοράρης, Σόρογκας, Στράτου για να αναφέρουμε μερικούς από αυτούς.
Ετοιμο το πωλητήριο και το καφέ
Έτοιμο είναι επίσης το πωλητήριο που στήθηκε ήδη και θα λειτουργεί με νέα προιόντα. Επίσης δεδομένου ότι αναμένεται ο ανάδοχος για τη λειτουργία του εστιατορίου θα υπάρξει ένα προσωρινό pop up καφέ για τους επισκέπτες. Και όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Αγουρίδης, εκπροσωπώντας το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: “Δεν βρισκόμαστε απλώς σε εγκαίνια αλλα συμμετέχουμε σε μια γιορτή. Είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν αρμονικά τόσο με την κυρία Καφέτση όσο και με την κυρία Κοσκινά. Το ΕΜΣΤ έχει τη δική του στέγη και ευχόμαστε να διατηρήσει την ομαδική ψυχή του και το ιδιαίτερο πνεύμα του. Το γεγονός ότι στεγάζεται σε δικό του κτήριο δεν το εμποδίζει να σκέφτεται πέρα από τα όρια του”.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα