Εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε
22.09.2011
07:52
Με την έναρξη του Remap3 στην Αθήνα ξεκίνησε και ο εικαστικός Σεπτέμβρης και πολλές γκαλερί «εγκαινιάζουν» το φετινό τους πρόγραμμα με πολύ δυνατές εκθέσεις
Με την έναρξη του Remap3 στην Αθήνα ξεκίνησε και ο εικαστικός Σεπτέμβρης και πολλές γκαλερί «εγκαινιάζουν» το φετινό τους πρόγραμμα με πολύ δυνατές εκθέσεις.
Πρώτη η γκαλερί AMP που στις 11 Σεπτεμβρίου εγκαινίασε την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Daniel Silver στην Ελλάδα. Ο καλλιτέχνης είχε ξαναδείξει σε ομαδικές εκθέσεις τα δύο προηγούμενα χρόνια αλλά αυτή είναι η πρώτη του ατομική έκθεση.
Εμπνευσμένος από «μαέστρους» της γλυπτικής όπως οι Brancusi, Frink, Moore ο Silver παρουσιάζει μια σειρά γλυπτών και σχεδίων σε μια από τις πιο «στιβαρές εκθέσεις» που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο.
Η ανθρώπινη φιγούρα είναι εμφανής στο έργο του Silver. Μόνο που η διαδικασία δημιουργίας και το σκεπτικό πίσω από αυτήν, απέχει κατά πολύ από την ακαδημαϊκή έννοια. Τα γλυπτά από μάρμαρο έχουν δουλευτεί από τον καλλιτέχνη αφού βρήκε μισοτελειωμένες προτομές σε παραδοσιακά εργαστήρια στην Ιταλία. Σε ταξίδια του στην Zimbabwe συνεργάστηκε με τοπικούς τεχνίτες δημιουργώντας μαζί τους άλλα γλυπτά, μπλέκοντας πορτραίτα θανατοποινιτών των φυλακών του Τέξας που βρήκε στο ίντερνετ, με παραδοσιακές εικόνες της Αφρικανικής κουλτούρας.
Πρώτη η γκαλερί AMP που στις 11 Σεπτεμβρίου εγκαινίασε την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Daniel Silver στην Ελλάδα. Ο καλλιτέχνης είχε ξαναδείξει σε ομαδικές εκθέσεις τα δύο προηγούμενα χρόνια αλλά αυτή είναι η πρώτη του ατομική έκθεση.
Εμπνευσμένος από «μαέστρους» της γλυπτικής όπως οι Brancusi, Frink, Moore ο Silver παρουσιάζει μια σειρά γλυπτών και σχεδίων σε μια από τις πιο «στιβαρές εκθέσεις» που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο.
Η ανθρώπινη φιγούρα είναι εμφανής στο έργο του Silver. Μόνο που η διαδικασία δημιουργίας και το σκεπτικό πίσω από αυτήν, απέχει κατά πολύ από την ακαδημαϊκή έννοια. Τα γλυπτά από μάρμαρο έχουν δουλευτεί από τον καλλιτέχνη αφού βρήκε μισοτελειωμένες προτομές σε παραδοσιακά εργαστήρια στην Ιταλία. Σε ταξίδια του στην Zimbabwe συνεργάστηκε με τοπικούς τεχνίτες δημιουργώντας μαζί τους άλλα γλυπτά, μπλέκοντας πορτραίτα θανατοποινιτών των φυλακών του Τέξας που βρήκε στο ίντερνετ, με παραδοσιακές εικόνες της Αφρικανικής κουλτούρας.
Για την έκθεση του στην Αθήνα, ο καλλιτέχνης εξερεύνησε και όλο τον ελληνικό πλούτο αγαλμάτων και προτομών της αρχαίας ιστορίας, ολοκληρώνοντας το έργο «The Artist, His Father, Son, and Alter-Ego» ένα έργο 3 μέτρων από αλουμίνιο που βασίζεται σε ένα άτιτλο γλυπτό που ανήκει στην συλλογή του Μουσείου της Ακρόπολης.
Daniel Silver «Letting Go»
Έως τις 29 Οκτωβρίου
AMP gallery
Επικούρου 26 & Κορύνης 4
www.a-m-p.gr
Η γκαλερί Ελένη Κορωναίου που μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλές εκθέσεις εδώ και δεκαετίες, και για φέτος ξεκινάει το πρόγραμμα της συστήνοντας μας την πολύ καλή δουλειά του Αμερικανού καλλιτέχνη Alex Hubbard σε ατομική έκθεση. Ο Alex Hubbard γεννήθηκε το 1975 στο Τολέδο, Όρεγκον, ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη.
Ο Alex Hubbard χρησιμοποιεί ζωγραφική και βίντεο ως εικαστικά μέσα, προκειμένου να εξερευνήσει τις διάφορες μετατροπές σε καταστάσεις τάξης και χάους. Στα βίντεο του ντοκουμεντάρει περφόρμανς, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στο στούντιο του καλλιτέχνη. Με παρόμοιο τρόπο όπως ο Roman Signer σκηνοθετεί μια υπολογισμένη καταστροφή, χωρίς όμως να θέλει να προκαλέσει αγωνία. Οι ταινίες του είναι περισσότερο ένα Ντεκουπάζ της κίνησης, όπου η απλότητα και το παράλογο παίζουν πρωταρχικό ρόλο. Στα βίντεό του χρησιμοποιεί αντικείμενα καθημερινής χρήσης με τα οποία κατασκευάζει μια επιφάνεια με τρόπο εμμονικό, έχοντας σαν τελικό σκοπό να την εξουδετερώσει.
Στην έκθεση με τίτλο «The Basement of Alamo» ο Alex Hubbard παρουσιάζει μια σειρά 7 ζωγραφικών έργων που δημιουργήθηκαν το 2011. Mε υλικά το ακρυλικό, τον υαλοβάμβακα και την ρητίνη, τα έργα εμφανίζουν ζωγραφικά πεδία τα οποία έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους, σε μερικά σημεία είναι πρόχειρα και βιαστικά φτιαγμένα ένω σε άλλα σημεία παρουσιάζουν μια διαφάνεια. Η ζωγραφική του Hubbard με περιορισμένη φόρμα θέλει να τονίσει τα στοιχεία της ζωγραφικής και του σβησίματος, της χειρονομίας και της αφαίρεσης, του βάθους και της επίπεδης επιφάνειας.
Και για όσους από εσάς δεν έχετε προλάβει την έκθεση The Grand Tour στο Μουσείο Κυκλαδικής σπεύσατε γιατί κλείνει στις 10 Οκτωβρίου 2011.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr