Gerhard Richter: «Πανόραμα» η ρετροσπεκτίβα του στην Tate
18.10.2011
08:03
Ο σημαντικότερος εν ζωή ζωγράφος εκθέτει τις μοναδικές του δημιουργίες στην βρετανική γκαλερί
Το ελληνικό κοινό είχε την τύχη να δει μια έκθεση αυτού του καλλιτέχνη το 2006 στο Μουσείο Φρυσίρα στην Πλάκα. Η λονδρέζικη δημόσια γκαλερί TATE Modern άνοιξε την πρώτη μεγάλη ρετροσπεκτίβα του Γερμανού καλλιτέχνη στις 6 Οκτωβρίου 2011. Η εντυπωσιακή έκθεση περιλαμβάνει πέντε δεκαετίες και συμπίπτει με τα 80ά γενέθλια του καλλιτέχνη.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Gerhard Richter εξετάζει τα όρια της ζωγραφικής. Η επιρροή του στον τομέα της ζωγραφικής είναι τεράστια και έχει καθορίσει τάσεις στην τέχνη εμπνέοντας μέχρι σήμερα καλλιτέχνες στην πρακτική τους.
Το εύρος και τα διαφορετικά στυλ του Richter, καθώς και η πολιτική χροιά στα θέματα της δουλειάς του τον καθιστούν ως μια μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη.
Γεννημένος το 1932 στην Δρέσδη, ο καλλιτέχνης βίωσε τις τρομερές πολιτικές αλλαγές της χώρας του από νωρίς. Ο τίτλος της έκθεσης «Panorama» θέλει να υπογραμμίσει τις διαφορετικές τεχνοτροπίες του καλλιτέχνη, που παρουσιάζουν στον θεατή την ιδιοφυΐα του Richter και το σκεπτικό πίσω από το έργο toy.
Θέτοντας πάντα τις πιο δύσκολες ερωτήσεις σε σχέση με την ζωγραφική, ο καλλιτέχνης αναγνωρίζει την δύσκολη θέση της τέχνης στην κοινωνία.
Την δεκαετία του ’60 ξεκινάει να ζωγραφίζει τα λεγόμενα «photopaintings» μια πρακτική που αντιγράφεται ακόμα και σήμερα από πολλούς σύγχρονους καλλιτέχνες.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Gerhard Richter εξετάζει τα όρια της ζωγραφικής. Η επιρροή του στον τομέα της ζωγραφικής είναι τεράστια και έχει καθορίσει τάσεις στην τέχνη εμπνέοντας μέχρι σήμερα καλλιτέχνες στην πρακτική τους.
Το εύρος και τα διαφορετικά στυλ του Richter, καθώς και η πολιτική χροιά στα θέματα της δουλειάς του τον καθιστούν ως μια μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη.
Γεννημένος το 1932 στην Δρέσδη, ο καλλιτέχνης βίωσε τις τρομερές πολιτικές αλλαγές της χώρας του από νωρίς. Ο τίτλος της έκθεσης «Panorama» θέλει να υπογραμμίσει τις διαφορετικές τεχνοτροπίες του καλλιτέχνη, που παρουσιάζουν στον θεατή την ιδιοφυΐα του Richter και το σκεπτικό πίσω από το έργο toy.
Θέτοντας πάντα τις πιο δύσκολες ερωτήσεις σε σχέση με την ζωγραφική, ο καλλιτέχνης αναγνωρίζει την δύσκολη θέση της τέχνης στην κοινωνία.
Την δεκαετία του ’60 ξεκινάει να ζωγραφίζει τα λεγόμενα «photopaintings» μια πρακτική που αντιγράφεται ακόμα και σήμερα από πολλούς σύγχρονους καλλιτέχνες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr