«Το όνομά μου είναι Bleeps.gr»
22.10.2011
13:44
Αυτός είναι ο καλλιτέχνης, που με τα graffiti του «αναστατώνει» την Αθήνα του Μνημονίου
Περιπλανιέται στα σκοτεινά στενά της Αθήνας, στην Ελλάδα της κρίσης και του μνημονίου αναζητώντας τον επόμενο «στόχο» του. Με «όπλα» του, τα σπρέι και τους ακρυλικούς μαρκαδόρους ο Έλληνας street artist Bleeps.gr, αποτυπώνει στους τοίχους της μεγαλούπολης όσα ο γείτονας της διπλανής πόρτας, δεν μπορεί να εκφράσει…Δεν είναι ο φόβος, που φυλάει τα …έρημα, στην εποχή της δημ-ι-οκρατίας αλλά η απογοήτευση, για τις ελπίδες που χάνονται και τα όνειρα που δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα, πνίγει τις περισσότερες φορές στη σιωπή και τη ματαιότητα ακόμη και τους πιο σκληρούς αγώνες.
Ο ίδιος, παιδί μέσης ελληνικής οικογένειας που μεγάλωσε και ζει στα δυτικά προάστια αφουγκράζεται, αντιλαμβάνεται όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, τα καταγράφει και απλά δημιουργεί… «Καταγράφω, ένα κοινωνικό ημερολόγιο και το παραθέτω σε δημόσια έκθεση…» λέει λακωνικά ο μυστηριώδης καλλιτέχνης που παρά την χρόνια εμπειρία του στο χώρο της street art σκηνής, εξακολουθεί να κρατά χαμηλό προφίλ, την ανωνυμία του και την έντονα πολιτικοποιημένη σκέψη που αποτυπώνει στα μότο των έργων του. Αυτό είναι άλλωστε που κάνουν τις δημιουργίες του να διαφέρουν από τα συνηθισμένα graffiti που κατά καιρούς «φιλοξενεί» ο απέραντος αστικός καμβάς.
«40 χρόνια χρεοκρατία» γράφει το φωτοστέφανο της γυναικείας μορφής που ξεπροβάλλει από ένα μπλε του κοβαλτίου φόντο (σ.σ ο μπλε αυτοσχέδιος καμβάς από το «άναρχο» roll up στις επιφάνειες που επιλέγει, αποτελούν τη σφραγίδα του καλλιτέχνη) και κρατά ένα σακούλι ευρώ, «Ονειρεύομαι αγάπη, ψάχνω πελάτη» είναι το μότο της ψηλόλιγνης κοπέλας με τα θλιμμένα μάτια και τη φλοράλ φούστα που πήρε πρόσφατα «σάρκα και οστά» σε μια κολώνα της Ευρυπίδου. Του κακόφημου δρόμου, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί πεδίο δράσης δύστυχων γυναικών από χώρες της Αφρικής που οραματίστηκαν τη δική τους Ιθάκη, τρύπωσαν λάθρα στη χώρα και κατέληξαν στις «ροζ» πιάτσες του ιστορικού κέντρου και τα κρεβάτια βρώμικων ξενοδοχείων να πουλάνε το κορμί τους για κάτι …ψιλά.
«Και η υγεία Kapout» αναφέρει το χαρτόνι που κρατά ο ρακένδυτος νεαρός που με στήριγμα την πατερίτσα «στέκεται» στον τοίχο του παλιού ΙΚΑ της οδού Πειραιώς, απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου… Αυτό είναι το τελευταίο έργο του καλλιτέχνη. Και ίσως το πιο «δυνατό» χαρτί στο πλούσιο portfolio του.
Ο ίδιος, παιδί μέσης ελληνικής οικογένειας που μεγάλωσε και ζει στα δυτικά προάστια αφουγκράζεται, αντιλαμβάνεται όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, τα καταγράφει και απλά δημιουργεί… «Καταγράφω, ένα κοινωνικό ημερολόγιο και το παραθέτω σε δημόσια έκθεση…» λέει λακωνικά ο μυστηριώδης καλλιτέχνης που παρά την χρόνια εμπειρία του στο χώρο της street art σκηνής, εξακολουθεί να κρατά χαμηλό προφίλ, την ανωνυμία του και την έντονα πολιτικοποιημένη σκέψη που αποτυπώνει στα μότο των έργων του. Αυτό είναι άλλωστε που κάνουν τις δημιουργίες του να διαφέρουν από τα συνηθισμένα graffiti που κατά καιρούς «φιλοξενεί» ο απέραντος αστικός καμβάς.
«40 χρόνια χρεοκρατία» γράφει το φωτοστέφανο της γυναικείας μορφής που ξεπροβάλλει από ένα μπλε του κοβαλτίου φόντο (σ.σ ο μπλε αυτοσχέδιος καμβάς από το «άναρχο» roll up στις επιφάνειες που επιλέγει, αποτελούν τη σφραγίδα του καλλιτέχνη) και κρατά ένα σακούλι ευρώ, «Ονειρεύομαι αγάπη, ψάχνω πελάτη» είναι το μότο της ψηλόλιγνης κοπέλας με τα θλιμμένα μάτια και τη φλοράλ φούστα που πήρε πρόσφατα «σάρκα και οστά» σε μια κολώνα της Ευρυπίδου. Του κακόφημου δρόμου, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί πεδίο δράσης δύστυχων γυναικών από χώρες της Αφρικής που οραματίστηκαν τη δική τους Ιθάκη, τρύπωσαν λάθρα στη χώρα και κατέληξαν στις «ροζ» πιάτσες του ιστορικού κέντρου και τα κρεβάτια βρώμικων ξενοδοχείων να πουλάνε το κορμί τους για κάτι …ψιλά.
«Και η υγεία Kapout» αναφέρει το χαρτόνι που κρατά ο ρακένδυτος νεαρός που με στήριγμα την πατερίτσα «στέκεται» στον τοίχο του παλιού ΙΚΑ της οδού Πειραιώς, απέναντι από την πλατεία Κουμουνδούρου… Αυτό είναι το τελευταίο έργο του καλλιτέχνη. Και ίσως το πιο «δυνατό» χαρτί στο πλούσιο portfolio του.
Αυτός είναι ο Bleeps.gr
Ο Bleeps.gr, αρνείται πεισματικά να περάσει στην αντίπερα όχθη του mainstream και να βαφτίσει την τέχνη του «εμπορική». Επιμένει να περιφέρεται αθόρυβα σαν αέναη σκιά, στα underground μονοπάτια της μεγαλούπολης όπου αφήνει τη σφραγίδα και το στίγμα του. Παντού… Από τα στενά δρομάκια του Ψυρρή – ζώνη της Αθηναικής «εναλλακτικής» διασκέδασης και των hipsters, μέχρι τους τοίχους ετοιμόρροπων κτηρίων της οδού Πειραιώς και των δυτικών προαστίων. Θα έλεγε κανείς ότι ο Bleeps.gr αποτελεί την avant garde πλευρά της εγχώριας street art σκηνής… Δεν μιλάει για τον εαυτό του και.. αφήνει όπως ο ίδιος λέει να ψάχνουν οι άλλοι για αυτόν.. Δεν αποκαλύπτει και δεν αποκαλύπτεται. Παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες δέκα μήνες έχει αρχίσει να κεντρίζει ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον όλων όσων ασχολούνται με την εγχώρια street art σκηνή.
Παιδί μέσης ελληνικής οικογένειας των δυτικών προαστίων, καλός μαθητής, φρόνιμος, αλλά ιδιαίτερα έξυπνος και ενδοσκοπικός. «Όλα έχουν να κάνουν με το δαίμονα εαυτό…» λέει.
Μόλις τελείωσε το σχολείο, έδωσε εξετάσεις και εισήχθη στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στην Οδοντιατρική και στη συνέχεια έφυγε στην Αγγλία για το μεταπτυχιακό του. Παράλληλα, σπούδασε fine arts ενώ σήμερα σε μια προσπάθεια να … εμπλουτίσει τη συλλογή των πτυχίων του, παρακολουθεί μαθήματα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Αν και η ενασχόληση του με τη street art ξεκίνησε από τα μαθητικά του χρόνια, με κάποια αφηρημένα, ναΐφ σχέδια στο θρανίο και τα παγκάκια της περιοχής του, κομβικό σημείο στη διαμόρφωση του στυλ και της μετέπειτα πορείας του ήταν τα χρόνια που έζησε στο Μπρίστολ. Η γνωριμία με γνωστούς street artists και η έμπνευση που αντλούσε από τα graffiti του Banksy τον επηρέασαν.
Πολλά από τα project του έχουν περάσει εκτός συνόρων. Μέσω ενός δικτύου συνεργατών η τέχνη του διαδίδεται και «ταξιδεύει». Πρόσφατα, έργα του συμπεριελήφθησαν σε εκτενές ρεπορτάζ και την photo gallery των New York Times, της βρετανικής Guardian και της ισπανικής 20 Minutos, όμως και τότε, ο μετριόφρων κύριος Bleeps.gr, δεν θέλησε να αποκαλυφθεί. «Δίνω έμφαση στην καλλιτεχνική δραστηριότητα και ταυτίζομαι με το καλλιτεχνικό εγχείρημα. Συνεπώς βαφτίζομαι από αυτό… Δεν υπάρχει ανωνυμία. Έχω όνομα Bleeps.gr» λέει στο protothema.gr γελώντας αινιγματικά. To protothema.gr, ακολούθησε τον καλλιτέχνη σε ένα από τα τελευταία του project του στο κέντρο της Αθήνας και τον κατέγραψε επί τω έργω.
Μόλις τελείωσε το σχολείο, έδωσε εξετάσεις και εισήχθη στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στην Οδοντιατρική και στη συνέχεια έφυγε στην Αγγλία για το μεταπτυχιακό του. Παράλληλα, σπούδασε fine arts ενώ σήμερα σε μια προσπάθεια να … εμπλουτίσει τη συλλογή των πτυχίων του, παρακολουθεί μαθήματα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Αν και η ενασχόληση του με τη street art ξεκίνησε από τα μαθητικά του χρόνια, με κάποια αφηρημένα, ναΐφ σχέδια στο θρανίο και τα παγκάκια της περιοχής του, κομβικό σημείο στη διαμόρφωση του στυλ και της μετέπειτα πορείας του ήταν τα χρόνια που έζησε στο Μπρίστολ. Η γνωριμία με γνωστούς street artists και η έμπνευση που αντλούσε από τα graffiti του Banksy τον επηρέασαν.
Πολλά από τα project του έχουν περάσει εκτός συνόρων. Μέσω ενός δικτύου συνεργατών η τέχνη του διαδίδεται και «ταξιδεύει». Πρόσφατα, έργα του συμπεριελήφθησαν σε εκτενές ρεπορτάζ και την photo gallery των New York Times, της βρετανικής Guardian και της ισπανικής 20 Minutos, όμως και τότε, ο μετριόφρων κύριος Bleeps.gr, δεν θέλησε να αποκαλυφθεί. «Δίνω έμφαση στην καλλιτεχνική δραστηριότητα και ταυτίζομαι με το καλλιτεχνικό εγχείρημα. Συνεπώς βαφτίζομαι από αυτό… Δεν υπάρχει ανωνυμία. Έχω όνομα Bleeps.gr» λέει στο protothema.gr γελώντας αινιγματικά. To protothema.gr, ακολούθησε τον καλλιτέχνη σε ένα από τα τελευταία του project του στο κέντρο της Αθήνας και τον κατέγραψε επί τω έργω.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr