Μεγάλης αξίας και το κλαπέν έργο του Μοντριάν
Μεγάλης αξίας και το κλαπέν έργο του Μοντριάν
Περί το 1 εκατομμύριο αποτιμάται ο “ανεμόμυλος” που σχεδιάστηκε από τον Ολλανδό ζωγράφο, ο οποίος είχε επιδράσεις από τον μεγάλο Ισπανό δημιουργό
Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Πάμπλο Πικάσσο –ίσως γιατί ο Ισπανός είχε ξεκινήσει να αυτοδιαφημίζεται πριν οι έννοιες «pr» και «δημόσιες σχέσεις» γίνουν γνωστές.
Ο Ολλανδός Πιετ Μοντριάν ήταν βασικός ενορχηστρωτής και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας De Stijl, και έγινε γνωστός για τους αφαιρετικούς του πίνακες που συνήθως περιείχαν κίτρινο, κόκκινο, μπλε και λευκό με μαύρες κάθετες και οριζόντιες γραμμές.
Ζώντας στο Παρίσι μέχρι και το 1938, επηρεάστηκε από τον κυβισμό του Πικάσο και του Μπράκ αλλά πολύ γρήγορα βρήκε την δική του ταυτότητα. Με την αρχή του 2ου παγκοσμίου πολέμου, μετανάστευσε στην Αμερική όπου εκεί αναγνωρίστηκε ακόμα περισσότερο η δουλειά του. Πέθανε στην Νέα Υόρκη το 1944 ενώ το έργο του boogie woogie είχε ήδη εκτεθεί στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, μια πολύ μεγάλη τιμή για ζωντανό καλλιτέχνη.
Ο Ολλανδός ήταν πάντοτε χαμηλών τόνων αλλά θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ζωγράφους του 20ού αιώνα. Το έργο που κλάπηκε από την Πινακοθήκη είναι ένα πρώιμο έργο του 1905, πριν ο Μοντριάν κάνει την στροφή στην πιο αφαιρετική ζωγραφική και η φήμη του εκτοξευθεί με έργα όπως το Boogie Woogie ένα από τα έργα σταθμούς του πρώτου μισού του προηγούμενου αιώνα.
Η αξία του έργου κυμαίνεται περίπου στο 1 εκατομμύριο ευρώ.
Ο Ολλανδός Πιετ Μοντριάν ήταν βασικός ενορχηστρωτής και μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας De Stijl, και έγινε γνωστός για τους αφαιρετικούς του πίνακες που συνήθως περιείχαν κίτρινο, κόκκινο, μπλε και λευκό με μαύρες κάθετες και οριζόντιες γραμμές.
Ζώντας στο Παρίσι μέχρι και το 1938, επηρεάστηκε από τον κυβισμό του Πικάσο και του Μπράκ αλλά πολύ γρήγορα βρήκε την δική του ταυτότητα. Με την αρχή του 2ου παγκοσμίου πολέμου, μετανάστευσε στην Αμερική όπου εκεί αναγνωρίστηκε ακόμα περισσότερο η δουλειά του. Πέθανε στην Νέα Υόρκη το 1944 ενώ το έργο του boogie woogie είχε ήδη εκτεθεί στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, μια πολύ μεγάλη τιμή για ζωντανό καλλιτέχνη.
Ο Ολλανδός ήταν πάντοτε χαμηλών τόνων αλλά θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ζωγράφους του 20ού αιώνα. Το έργο που κλάπηκε από την Πινακοθήκη είναι ένα πρώιμο έργο του 1905, πριν ο Μοντριάν κάνει την στροφή στην πιο αφαιρετική ζωγραφική και η φήμη του εκτοξευθεί με έργα όπως το Boogie Woogie ένα από τα έργα σταθμούς του πρώτου μισού του προηγούμενου αιώνα.
Η αξία του έργου κυμαίνεται περίπου στο 1 εκατομμύριο ευρώ.
Μαζί με το έργο του Πικάσο (διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ) η Εθνική Πινακοθήκη χάνει δύο εξαιρετικά σημαντικά έργα τέχνης. Δυστυχώς για όλους τους έλληνες και ξένους επισκέπτες, η ήδη φτωχότατη συλλογή της Πινακοθήκης (είναι σε χειρότερη κατάσταση από Πινακοθήκες 3ων χωρών) είναι πλέον ακόμα πιο φτωχή.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα