"Η μορφοπλαστική δυναμική της υφής στη ζωγραφική" της Αγγελικής Παπαγεωργίου
15.03.2012
06:05
Ζωγραφικές ή ανάγλυφες επιφάνειες; Φως ή σκοτάδι; Θερμά ή ψυχρά; χάος ή τάξη; με αυτές τις αντιθετικές σχέσεις προσεγγίζουμε εξαρχής το έργο της Αγγελικής Παπαγεωργίου
Η Αίθουσα Τέχνης “Καπλανών 5” παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Αγγελικής Παπαγεωργίου “Η μορφοπλαστική δυναμική της υφής στη ζωγραφική”.
Ζωγραφικές ή ανάγλυφες επιφάνειες; Φως ή σκοτάδι; Θερμά ή ψυχρά; χάος ή τάξη; με αυτές τις αντιθετικές σχέσεις προσεγγίζουμε εξαρχής το έργο της Αγγελικής Παπαγεωργίου.
Η παρούσα ενότητα έρχεται στη συνέχεια μιας δεκαετούς αναζήτησης αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της. Με μια αντιμετώπιση της εικόνας σε συνεχή μορφική μεταβολή, ως διάλυση και σύνθεση ταυτόχρονη, αυτή η αναζήτηση χαρακτηρίζονταν από έργα πιο πυκνά και αμήχανα με διαφορετικότητες εικαστικών μορφών, μέσα από τα οποία ωστόσο προέκυψε και αποκρυσταλλώθηκε η τελευταία θεματική της.
Η Αγγελική Παπαγεωργίου δημιουργεί στο πλαίσιο μιας αναλυτικής αντίληψης του καλλιτεχνικού έργου, κατά την οποία το οπτικό αντικείμενο οργανώνεται εικονογραφικά σύμφωνα με τις ανάγκες της ζωγραφικής ως μιας οντότητας που λειτουργεί ανεξάρτητα από την αναπαραγωγή μιας εικόνας του εξωτερικού κόσμου δίνοντας έμφαση στην δημιουργική - επιλεκτική ικανότητα του καλλιτέχνη να ανασυντάσσει τα εκφραστικά του εργαλεία ώστε να προκαλούν αυτά τα ίδια πρωτότυπες εικόνες. Έτσι η δημιουργική διαδικασία γίνεται το αντικείμενο αλλά και θέμα μαζί επιδεικνύοντας το πώς η νέα εικόνα λειτουργεί και οργανώνεται προκαλώντας οπτικά ερεθίσματα.
Στην εικαστική δημιουργία της είναι εμφανές, όπως ομολογεί και η ίδια η ζωγράφος, πως η μεγάλη συγκίνηση και το «στίγμα» της το πρόσφερε η «εικαστική κοσμολογία» του μεγάλου της αφηρημένης τέχνης Γιάννη Σπυρόπουλου.
Στη διάρκεια μιας διετούς μελέτης και συνακόλουθης έμπνευσης καταλήγει στην ανασύνθεση όλων εκείνων των διαδικασιών και πρακτικών που απομακρύνουν από το αισθητικό αντικείμενο και θέτουν το έργο εκ νέου στην υπηρεσία μιας «άλλης» ζωγραφικής
Ζωγραφικές ή ανάγλυφες επιφάνειες; Φως ή σκοτάδι; Θερμά ή ψυχρά; χάος ή τάξη; με αυτές τις αντιθετικές σχέσεις προσεγγίζουμε εξαρχής το έργο της Αγγελικής Παπαγεωργίου.
Η παρούσα ενότητα έρχεται στη συνέχεια μιας δεκαετούς αναζήτησης αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της. Με μια αντιμετώπιση της εικόνας σε συνεχή μορφική μεταβολή, ως διάλυση και σύνθεση ταυτόχρονη, αυτή η αναζήτηση χαρακτηρίζονταν από έργα πιο πυκνά και αμήχανα με διαφορετικότητες εικαστικών μορφών, μέσα από τα οποία ωστόσο προέκυψε και αποκρυσταλλώθηκε η τελευταία θεματική της.
Η Αγγελική Παπαγεωργίου δημιουργεί στο πλαίσιο μιας αναλυτικής αντίληψης του καλλιτεχνικού έργου, κατά την οποία το οπτικό αντικείμενο οργανώνεται εικονογραφικά σύμφωνα με τις ανάγκες της ζωγραφικής ως μιας οντότητας που λειτουργεί ανεξάρτητα από την αναπαραγωγή μιας εικόνας του εξωτερικού κόσμου δίνοντας έμφαση στην δημιουργική - επιλεκτική ικανότητα του καλλιτέχνη να ανασυντάσσει τα εκφραστικά του εργαλεία ώστε να προκαλούν αυτά τα ίδια πρωτότυπες εικόνες. Έτσι η δημιουργική διαδικασία γίνεται το αντικείμενο αλλά και θέμα μαζί επιδεικνύοντας το πώς η νέα εικόνα λειτουργεί και οργανώνεται προκαλώντας οπτικά ερεθίσματα.
Στην εικαστική δημιουργία της είναι εμφανές, όπως ομολογεί και η ίδια η ζωγράφος, πως η μεγάλη συγκίνηση και το «στίγμα» της το πρόσφερε η «εικαστική κοσμολογία» του μεγάλου της αφηρημένης τέχνης Γιάννη Σπυρόπουλου.
Στη διάρκεια μιας διετούς μελέτης και συνακόλουθης έμπνευσης καταλήγει στην ανασύνθεση όλων εκείνων των διαδικασιών και πρακτικών που απομακρύνουν από το αισθητικό αντικείμενο και θέτουν το έργο εκ νέου στην υπηρεσία μιας «άλλης» ζωγραφικής
Με δομημένη συγκρότηση κάθε ζωγραφικής επιφάνειας απελευθερώνει την εξπρεσιονιστική πινελιά της διαμορφώνοντας ένα διάλογο δυναμικών συσχετισμών με κυρίαρχο στόχο την ανάδειξη των ποιοτήτων της υφολογικής ματιέρας. Μια πολλαπλότητα παρεμβάσεων στη δημιουργική διαδικασία, χωρίς να επιτρέπουν να διαφανούν οι μηχανισμοί αλλά ως εκεί που εξασφαλίζουν την εσωτερική αυτάρκεια του έργου, αποδεικνύει ισότιμες γραφές που δεν αντιμάχονται αλλά εναρμονίζονται μεταξύ τους. Η ύλη και τα πρόσθετα υλικά, ως ζωντανός οργανισμός , βασικό συστατικό ενός κολλάζ με επιπρόσθετες χαράξεις, ίχνη, γραφίσματα, πινελιές ανάγλυφες, χειρονομίες, επιστρώσεις, σβησίματα και επικαλύψεις, ενοποιούνται εναλλάσσοντας στο πεδίο τις αισθήσεις βάθους και επιφάνειας. Η ένθεση του ξένου σώματος στην ενιαία υπόσταση του έργου με τη συνοδεία γραμμάτων , αριθμών και ίχνη λέξεων όχι φιλολογικού ή ερμηνευτικού χαρακτήρα αλλά εικαστικών μορφικών στιγμάτων δημιουργούν διαφορετικές πυκνότητες και συμβάλλουν στην ισορροπία των χρωματικών και ογκυρών αντιπαραθέσεων .
Η ζωγράφος επιλέγει τα εικαστικά στοιχεία για να αποδώσει την εμπειρία της εικόνας με κατασκευαστικούς άξονες αθέατους στην οργάνωση του χώρου και της χρωματικής και γραμμικής σύνθεσης με δομικό στοιχείο το φως ως κυρίαρχη συνιστώσα μορφοπλαστικής επέκτασης και δυναμικής στο χώρο, το οποίο προκαλεί τις αυξομειώσεις των εντάσεων, την επισήμανση της υλικότητα και τους συσχετισμούς της υφής .
Δ ι ά ρ κ ε ι α: Έως 31/03/2012
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Σάββατο: 11.00 - 15.00 / Τρίτη, Πέµπτη & Παρασκευή: 18.00 - 21.00
Κυριακή & ∆ευτέρα κλειστά & κάθε άλλη ηµέρα και ώρα κατόπιν συνεννόησης
Η ζωγράφος επιλέγει τα εικαστικά στοιχεία για να αποδώσει την εμπειρία της εικόνας με κατασκευαστικούς άξονες αθέατους στην οργάνωση του χώρου και της χρωματικής και γραμμικής σύνθεσης με δομικό στοιχείο το φως ως κυρίαρχη συνιστώσα μορφοπλαστικής επέκτασης και δυναμικής στο χώρο, το οποίο προκαλεί τις αυξομειώσεις των εντάσεων, την επισήμανση της υλικότητα και τους συσχετισμούς της υφής .
Δ ι ά ρ κ ε ι α: Έως 31/03/2012
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Σάββατο: 11.00 - 15.00 / Τρίτη, Πέµπτη & Παρασκευή: 18.00 - 21.00
Κυριακή & ∆ευτέρα κλειστά & κάθε άλλη ηµέρα και ώρα κατόπιν συνεννόησης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr