Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Κάθε... φέτος και καλύτερα

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Κάθε... φέτος και καλύτερα

Γεμάτες αίθουσες, μεγάλοι σταρ, υπέροχες ταινίες: Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξεπέρασε και φέτος τον εαυτό του

thessaloniki-festival
Στο αεροδρόμιο Μακεδονία τη Δευτέρα μετά τη λήξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ο κόσμος που περίμενε τις πτήσεις του είχε μετατραπεί σε μια μεγάλη συντροφιά με μία ερώτηση να κυριαρχεί και να ανοίγει την κουβέντα: «Εσείς ποια ταινία είδατε;».

Αυτή η ερώτηση αρκεί για να δώσει το έναυσμα και να ακούσεις τις εμπειρίες που έζησαν οι επισκέπτες του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που για ακόμα μια φορά απέδειξε ότι... κάθε φέτος και καλύτερα. Γιατί στα 64 του, το Φεστιβάλ μπορεί να επιδεικνύει την ωριμότητα ενός θεσμού που αποτελεί τη σπουδαιότερη κινηματογραφική διοργάνωση της χώρας, ταυτόχρονα όμως διατηρεί μια εφηβική ορμή που το κάνει να εξερευνά και να παθιάζεται, και μάλιστα σε αυτόν τον δρόμο να συμπαρασύρει και όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτό.

Ηταν πολύ χαρακτηριστικός ο τρόπος που μας περιέγραψε την εμπειρία της από το φεστιβάλ μία παρέα που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη γι' αυτόν τον σκοπό. Δεν ήταν δημοσιογράφοι, ή κινηματογραφιστές, ήταν απλώς τρεις φίλες που αγαπούν το σινεμά και αποφάσισαν ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποτελεί την ιδανική απόδραση για λίγες ημέρες. «Είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε και σκεφτόμαστε να το καθιερώσουμε. Είδαμε ταινίες που μας ενθουσίασαν, ψηφίζαμε στο τέλος κάθε προβολής για το βραβείο κοινού, γενικώς βιώσαμε με πολύ όμορφο τρόπο τη συμμετοχή» μας είπε η Μαρία, ενώ η φίλη της Γωγώ περιέγραψε την εμπειρία της ως εξής: «Επέλεξα μεταξύ άλλων να δω μία ταινία με τον τίτλο "Ανθρωπίστρια βρικόλακας αναζητά αυτοκτονικό άτομο". Με αυτόν τον τίλο περίμενα κάτι... δύσκολο, οπότε αντιλαμβάνεστε την έκπληξη μου όταν έπεσαν οι τίτλοι τέλους και εγώ είχα δει μία τρυφερή ταινία με πολύ χιούμορ και αλληγορία. Μία τέτοια ταινία δεν θα επέλεγα ποτέ να τη δω, μόνο στο φεστιβάλ θα έκανα κάτι τέτοιο και αυτό μου δίνει μεγάλη χαρά». Η συγκεκριμένη ταινία, προφανώς άρεσε σε πολύ κόσμο καθώς κέρδισε το βραβείο του κοινού στο διεθνές διαγωνιστικό.

Το τρίτο μέλος της παρέας, η Σοφία, δήλωσε ενθουσιασμένη από τους ανθρώπους του Φεστιβάλ, τους εθελοντές, τους δημιουργούς και όλους όσοι παίρνουν μέρος σε αυτή τη γιορτή του κινηματογράφου, ενώ χαρακτήρισε την εμπειρία της ολιστική: «Δεν είναι μόνο οι ταινίες, είναι που όλη η πόλη συμμετέχει σε αυτό και που έχεις την ευκαιρία να συμμετέχεις σε πολλές εκδηλώσεις γύρω από αυτό που αγαπάς. Για τους σινεφίλ, είναι πραγματικά, ό,τι καλύτερο».

Κλείσιμο
Η αλήθεια είναι πως η Θεσσαλονίκη γέμισε και φέτος από τέτοιες παρέες που είχαν πολλά να γευτούν. Συμμετείχαν 86.000 θεατές και επισκέπτες, αριθμός που ανέβασε την επισκεψιμότητα στα προ πανδημίας επίπεδα.

Η πιο glamour στιγμή του φεστιβάλ ήταν αναμφισβήτητα η επίσκεψη της Μόνικα Μπελούτσι, με πολλούς Θεσσαλονίκεις να επιδίδονται σε κυνήγι θησαυρού στην πόλη για να εντοπίσουν πού βρίσκεται η διάσημη σταρ. Εξω από το Ολύμπιον εκτυλίχθηκαν σκηνές θαυμασμού όταν η ηθοποιός εμφανίστηκε για την προβολή της ταινίας «Μαρία Κάλλας: επιστολές και αναμνήσεις», αλλά και εκείνη ανταπέδωσε την αγάπη λέγοντας ότι έχει την Ελλάδα μέσα στην καρδιά της.
belucci




Το Φεστιβάλ φέτος είχε και μία πολύ ευχάριστη έκπληξη, καθώς 30 χρόνια μετά το «Απ' το Χιόνι» του Σωτήρη Γκορίτσα μία ελληνική ταινία, το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου, κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο. Η σύνοψη της ταινίας αναφέρει: «Κάτω από τον καυτό ήλιο της ελληνικής υπαίθρου, οι ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο προετοιμάζονται για την τουριστική σεζόν. Η Κάλια είναι η αρχηγός της ομάδας. Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται και η πίεση αυξάνεται, οι νύχτες τους γίνονται βίαιες και ο αγώνας της Κάλιας αποκαλύπτεται στο σκοτάδι. Αλλά όταν ανάψουν ξανά τα φώτα, το σόου θα πρέπει να συνεχιστεί». Δείτε εδώ όλα τα βραβεία



Εκτός από τις υπέροχες ταινίες που προβάλλονται, ένα κομμάτι του φεστιβάλ που έχει αγαπηθεί πολύ είναι και τα masterclasses με κορυφαίους επαγγελματίες του είδους να ξεδιπλώνουν τα μυστικά της τέχνης τους αλλά και πτυχές του εαυτού τους στο κοινό.

Φέτος στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε ο πολυβραβευμένος κινηματογραφικός και τηλεοπτικός σκηνοθέτης και παραγωγός Τζέρεμι Ποντέσουα,ο οποίος έχει υποψηφιότητες και βραβεία στο ενεργητικό του για πολλές διάσημες σειρές όπως Six Feet Under, Game of Thrones, Boardwalk Empire, The Pacific, True Detective, Station Eleven. Ο Ποντέσουα παρέδωσε masterclass με τίτλο «Από το Six Feet Under, στην κορυφή: Η εξέλιξη της σύγχρονης τηλεόρασης» και μεταξύ άλλων έδωσε συμβουλές σε νέους κινηματογραφιστές: «Η επιτυχία δεν έρχεται γρήγορα. Όταν ήμουν νέος, είχα μια ιδέα για ένα πολύ φιλόδοξο σενάριο, το οποίο τελικά δεν γυρίστηκε ποτέ γιατί παραήταν φιλόδοξο. Ξεκινήστε απλά. Κάντε μια ταπεινή, απλή ταινία. Επίσης, δημιουργήστε ένα ισχυρό δίκτυο ανθρώπων. Βρείτε τους ανθρώπους σας. Δεν μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας». Δείτε εδώ όσα έγιναν στο masterclass του Ποντέσουα


Ανάλογο ενδιαφέρον είχε και το masterclass της σύμβουλου σεναρίου και story editor Ρουθ Άτκινσον με τίτλο «Γράφοντας από μέσα προς τα έξω: Πώς να βρεις τη δική σου φωνή».

«Γνωρίζοντας την εσωτερική φωνή σας, καταλαβαίνετε πού πρέπει επικεντρώσετε την ενέργειά σας. Κάποτε, δουλεύοντας με έναν σεναριογράφο ο οποίος δυσκολευόταν να τελειώσει ένα γραπτό, του πρότεινα να γράψει ορισμένες ιδέες σε τίτλους. Σε δεύτερο χρόνο, κατάλαβα πως όλες του οι ιδέες περιείχαν τις έννοιες της λύτρωσης και της δεύτερης ευκαιρίας, οι οποίες φυσικά προέρχονταν από την προσωπική του ζωή και τη σχέση του με τον πατέρα του. Αφότου το συζητήσαμε, έκανε σημαντική πρόοδο και προχώρησε με το γράψιμό του. Η φωνή του τον καλούσε να γράψει ιστορίες για εξιλέωση. Όταν την άκουσε, κατάφερε να προχωρήσει», δήλωσε. «Εμένα με ελκύουν οι ιστορίες άλυτου πένθους και οι ιστορίες για δυσλειτουργικές οικογένειες, γιατί έχασα τον πατέρα μου στα 16 μου. Διάβασα πολύ υλικό και παρατήρησα την ψυχολογική μου αντίδραση. Αυτό με βοήθησε να διοχετεύσω τη δημιουργικότητά μου σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Η φωνή σας δεν είναι περιοριστική, αλλά δυναμική. Αλλάζει με τα βιώματά σας, εξελίσσεται δεν είναι άκαμπτη. Ο Σπίλμπεργκ έχει κάνει την ίδια ταινία χίλιες φορές και δεν υπάρχει κανένα θέμα ή πρόβλημα με αυτό. Βρείτε τη δική σας φαρέτρα και αφήστε την να σας δώσει ιστορίες». 

Το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου μας αποχαιρέτησε, αφήνοντας μας γεμάτους εικόνες και αναμνήσεις. Ραντεβού τωρα στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2024.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης