Πάτρικ Τατόπουλος: «Φτιάχνω το "Se7en" και θέλω να μου σχεδιάσεις ένα δολοφονικό dildo» - Οι απίστευτες ιστορίες του από το Χόλιγουντ
Πάτρικ Τατόπουλος: «Φτιάχνω το "Se7en" και θέλω να μου σχεδιάσεις ένα δολοφονικό dildo» - Οι απίστευτες ιστορίες του από το Χόλιγουντ
Η συναρπαστική διαδρομή του Έλληνα σχεδιαστή ταινιών και οι μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Batman», «Alien», «300», «Ημέρα Ανεξαρτησίας» και «Godzilla» - Εχοντας συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Κόπολα, ο Στόουν και ο Φίντσερ, θα μοιραστεί σήμερα από τη σκηνή του TEDxAthens τα μυστικά της καριέρας του
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Είναι ο άνθρωπος που ενέπνευσε τον Ντέιβιντ Φίντσερ για το «Se7en», σχεδίασε το εντυπωσιακό κάστρο του Δράκουλα στην ομώνυμη ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, εμπνεύστηκε τα πλάσματα του «Godzilla», έφτιαξε τα μαγικά σύμπαντα στο «Χρονικό του Σκότους», το σκηνικό στην «Ημέρα Ανεξαρτησίας» και φυσικά συνέλαβε το απίθανο αυτοκίνητο-σήμα κατατεθέν του Batman.
Ο λόγος για τον πιο πολυσυζητημένο σχεδιαστή κινηματογραφικών ταινιών, δηλαδή Production Designer, Visual Effects Designer και σκηνοθέτη του Χόλιγουντ Πάτρικ Τατόπουλο, ο οποίος σε λίγες ημέρες θα βρεθεί στη σκηνή του TEDxAthens Conference 2024 για να μοιραστεί τις εμπειρίες του και να ξεδιπλώσει την απίστευτη ιστορία του.
Γι’ αυτήν ακριβώς την σημερινή εμφάνισή του στο TEDxAthens 2024, που θα γίνει σε διαφορετικό χώρο, στην Πειραιώς 260, γνωστή ως χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» «πραγματικά ενθουσιασμένος», αλλά ίσως και «τρομοκρατημένος γιατί μέχρι στιγμής δεν έχω κάνει τίποτε ανάλογο. Και το γεγονός ότι διεξάγεται στην Ελλάδα σημαίνει πολλά για μένα.
Δείτε το βίντεο: Ο Πάτρικ Τατόπουλος μιλάει με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας «Total Recall» (Ολική επαναφορά).
Πρόκειται για την ολοκλήρωση ενός κύκλου που ξεκινάει από την ημέρα που άφησα την Αθήνα για το Χόλιγουντ και ολοκληρώνεται με την επιστροφή μου εδώ, για να μοιραστώ τις σκέψεις και τις εμπειρίες μου από την κινηματογραφική βιομηχανία».
Ολα ξεκίνησαν για τον Πάτρικ Τατόπουλο ένα συνηθισμένο πρωινό στην παραλία της Νέας Μάκρης, όταν ο νεαρός και πάντοτε ανήσυχος απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών ξεφύλλιζε ένα περιοδικό που του είχε δώσει ένας φίλος για τις εταιρείες ειδικών εφέ στην Αμερική με τίτλο «Cinefex». Από τις σελίδες του εντύπου παρήλαυναν τέρατα και αλλόκοτα πλάσματα, εντυπωσιακές δημιουργίες που ακροβατούσαν ανάμεσα στην επιστημονική φαντασία και την εννοιολογική τέχνη πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα τα δεδομένα που μπορούσε να δημιουργήσει η καταιγιστική φαντασία του Ελληνογάλλου καλλιτέχνη.
Η αντίδρασή του ήταν άμεση καθώς εντυπωσιασμένος απ’ όσα έβλεπε στο περιοδικό άρχισε να κατασκευάζει τα δικά του αυτοσχέδια τέρατα στο σπίτι της πεθεράς του προσδοκώντας να φτιάξει το δικό του πορτφόλιο, από το μηδέν, που θα τον βοηθούσε να κλείσει κάποια ραντεβού στην Αμερική. Παρότι εντελώς άσχετος και χωρίς καθόλου γνωριμίες, το ένστικτό του τού έλεγε ότι αυτός ήταν ο δρόμος που ταίριαζε στο ταμπεραμέντο και τις ανησυχίες του. Εδωσε όσα χρήματα είχε για ένα εισιτήριο με ενδιάμεσο σταθμό το Αμστερνταμ και για κάποια έξοδα που με δυσκολία θα του επέτρεπαν να μείνει στο Λος Αντζελες πάνω από μία εβδομάδα.
Στόχος του, όμως, ήταν να δείξει σε όσες εταιρείες μπορούσε ότι η δουλειά του ήταν γεμάτη ιδέες για ένα διαφορετικά σκηνογραφημένο Χόλιγουντ. Μόνο που η βαλίτσα που περιείχε το περίφημο πορτφόλιο και δείγματα της δουλειάς του δεν έφτασε στον προορισμό της παρά την παραμονή της επιστροφής του από το Λος Αντζελες στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να καταφέρει να δει μόνο μία εταιρεία λίγο πριν από την αναχώρησή του. Δεν πέρασε, όμως, ούτε ένας μήνας και οι υπεύθυνοι τον κάλεσαν να επιστρέψει στην Αμερική και να δουλέψει στην εταιρεία τους φροντίζοντας μάλιστα να του εξασφαλίσουν την πράσινη κάρτα.
Από εκεί κι έπειτα η ανέλιξη και η πορεία ήταν εκρηκτικές: ξεκινάει με τους πολυσυζητημένους «Doors» στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και το βαρύ όνομα του Ολιβερ Στόουν για να συνεχίσει ως άδηλος δημιουργός του κινηματογραφικού κόσμου του «Δράκουλα» του Κόπολα. Είναι εκείνος που συνέλαβε το εκπληκτικό κάστρο του δαιμόνιου πλάσματος αλλά και το ξωκλήσι όπου σκοτώνεται τελικά ο Δράκουλας, ανάμεσα σε δύο αγάλματα.
Ο λόγος για τον πιο πολυσυζητημένο σχεδιαστή κινηματογραφικών ταινιών, δηλαδή Production Designer, Visual Effects Designer και σκηνοθέτη του Χόλιγουντ Πάτρικ Τατόπουλο, ο οποίος σε λίγες ημέρες θα βρεθεί στη σκηνή του TEDxAthens Conference 2024 για να μοιραστεί τις εμπειρίες του και να ξεδιπλώσει την απίστευτη ιστορία του.
Γι’ αυτήν ακριβώς την σημερινή εμφάνισή του στο TEDxAthens 2024, που θα γίνει σε διαφορετικό χώρο, στην Πειραιώς 260, γνωστή ως χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» «πραγματικά ενθουσιασμένος», αλλά ίσως και «τρομοκρατημένος γιατί μέχρι στιγμής δεν έχω κάνει τίποτε ανάλογο. Και το γεγονός ότι διεξάγεται στην Ελλάδα σημαίνει πολλά για μένα.
Δείτε το βίντεο: Ο Πάτρικ Τατόπουλος μιλάει με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας «Total Recall» (Ολική επαναφορά).
Πρόκειται για την ολοκλήρωση ενός κύκλου που ξεκινάει από την ημέρα που άφησα την Αθήνα για το Χόλιγουντ και ολοκληρώνεται με την επιστροφή μου εδώ, για να μοιραστώ τις σκέψεις και τις εμπειρίες μου από την κινηματογραφική βιομηχανία».
Ολα ξεκίνησαν για τον Πάτρικ Τατόπουλο ένα συνηθισμένο πρωινό στην παραλία της Νέας Μάκρης, όταν ο νεαρός και πάντοτε ανήσυχος απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών ξεφύλλιζε ένα περιοδικό που του είχε δώσει ένας φίλος για τις εταιρείες ειδικών εφέ στην Αμερική με τίτλο «Cinefex». Από τις σελίδες του εντύπου παρήλαυναν τέρατα και αλλόκοτα πλάσματα, εντυπωσιακές δημιουργίες που ακροβατούσαν ανάμεσα στην επιστημονική φαντασία και την εννοιολογική τέχνη πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα τα δεδομένα που μπορούσε να δημιουργήσει η καταιγιστική φαντασία του Ελληνογάλλου καλλιτέχνη.
Η αντίδρασή του ήταν άμεση καθώς εντυπωσιασμένος απ’ όσα έβλεπε στο περιοδικό άρχισε να κατασκευάζει τα δικά του αυτοσχέδια τέρατα στο σπίτι της πεθεράς του προσδοκώντας να φτιάξει το δικό του πορτφόλιο, από το μηδέν, που θα τον βοηθούσε να κλείσει κάποια ραντεβού στην Αμερική. Παρότι εντελώς άσχετος και χωρίς καθόλου γνωριμίες, το ένστικτό του τού έλεγε ότι αυτός ήταν ο δρόμος που ταίριαζε στο ταμπεραμέντο και τις ανησυχίες του. Εδωσε όσα χρήματα είχε για ένα εισιτήριο με ενδιάμεσο σταθμό το Αμστερνταμ και για κάποια έξοδα που με δυσκολία θα του επέτρεπαν να μείνει στο Λος Αντζελες πάνω από μία εβδομάδα.
Στόχος του, όμως, ήταν να δείξει σε όσες εταιρείες μπορούσε ότι η δουλειά του ήταν γεμάτη ιδέες για ένα διαφορετικά σκηνογραφημένο Χόλιγουντ. Μόνο που η βαλίτσα που περιείχε το περίφημο πορτφόλιο και δείγματα της δουλειάς του δεν έφτασε στον προορισμό της παρά την παραμονή της επιστροφής του από το Λος Αντζελες στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να καταφέρει να δει μόνο μία εταιρεία λίγο πριν από την αναχώρησή του. Δεν πέρασε, όμως, ούτε ένας μήνας και οι υπεύθυνοι τον κάλεσαν να επιστρέψει στην Αμερική και να δουλέψει στην εταιρεία τους φροντίζοντας μάλιστα να του εξασφαλίσουν την πράσινη κάρτα.
Από εκεί κι έπειτα η ανέλιξη και η πορεία ήταν εκρηκτικές: ξεκινάει με τους πολυσυζητημένους «Doors» στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και το βαρύ όνομα του Ολιβερ Στόουν για να συνεχίσει ως άδηλος δημιουργός του κινηματογραφικού κόσμου του «Δράκουλα» του Κόπολα. Είναι εκείνος που συνέλαβε το εκπληκτικό κάστρο του δαιμόνιου πλάσματος αλλά και το ξωκλήσι όπου σκοτώνεται τελικά ο Δράκουλας, ανάμεσα σε δύο αγάλματα.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας «Δράκουλα» του Φράνσις Φορντ Κοπόλα:
Μόνο που δεν είχε μεριμνήσει να προστατεύσει τα δημιουργήματά του - ένα μάθημα που πήρε για να ξέρει να προστατεύει τη δουλειά του, όπως έκανε στο επόμενο «Stargate», όπου σχεδίασε από τους στρατιώτες μέχρι τα τέρατα, ενώ κάτι αντίστοιχο έκανε και στην πολυσυζητημένη «Ημέρα Ανεξαρτησίας» του Ρόλαντ Εμεριχ, ο οποίος τον πήρε υπό την προστασία του. Το «Godzilla» μάλιστα θα είναι το σήμα κατατεθέν του, όπου τα αφιερωμένα στον Τομογιούκι Τανάκα τέρατά του θα γράψουν ιστορία και η συνεργασία του με τον Εμεριχ θα απογειωθεί στη στρατόσφαιρα.
Το dildo του Φίντσερ
Σχεδιάζοντας σκηνικά σε εποχές όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν υπήρχε καν ως έννοια και τα ειδικά εφέ ήταν αποτέλεσμα ειδικής επεξεργασίας, το καλλιτεχνικό δαιμόνιο του Τατόπουλου έκανε γρήγορα τη διαφορά. Η τέχνη του κινηματογράφου ήταν ατόφια, δεν είχε να κάνει με τα τεχνητά κατασκευάσματα των υπολογιστών που φτάνουν πλέον να μην ξαφνιάζουν το κοινό παρά την τελειότητά τους, ακριβώς γιατί τους λείπει η υψηλή σφραγίδα της δημιουργίας.
Αντιθέτως, τότε οι σκηνοθέτες βασίζονταν στη δημιουργική φαντασία ανθρώπων όπως ο Τατόπουλος για να υλοποιήσουν το όραμά τους: τα αλλόκοτα τέρατα, τα κάστρα του Δράκουλα και η ορμητική φαντασία του ελληνικής καταγωγής με γαλλικό αίμα δημιουργού -μοναδικού συνδυασμού για τους Αμερικανούς σκηνοθέτες- άρχισε να ακούγεται για τα καλά στο Χόλιγουντ στις αρχές της δεκαετίας του ’90, που είναι συνώνυμη με μερικές από τις καλύτερες και πιο μοντέρνες ταινίες στην ιστορία του σινεμά.
Ηταν τότε που ο πολύς Ντέιβιντ Φίντσερ ήθελε κάποιον να ανταποκριθεί στο όραμά του για την ταινία του «Se7en», ένα από τα καλύτερα θρίλερ που έχουν γυριστεί με πρωταγωνιστές τους Μόργκαν Φρίμαν, Μπραντ Πιτ, Κέβιν Σπέισι και Γκουίνεθ Πάλτροου. Το τηλεφώνημα του Φίντσερ στον Τατόπουλο τον βρήκε την ώρα του μεσημεριανού, όταν είχαν μόλις σερβίρει το οικογενειακό τραπέζι, με τον διάσημο σκηνοθέτη να του λέει ευθέως, χωρίς να χάνει χρόνο: «Εχω μια δουλειά για σένα. Φτιάχνω μια ταινία που λέγεται “Se7en” και θέλω να μου σχεδιάσεις ένα δολοφονικού τύπου dildo, ένα σεξουαλικό όργανο που μπορεί να σκοτώσει!».
Και όλα αυτά, όπως ομολογεί ο Τατόπουλος, συνέβησαν την ώρα του οικογενειακού τραπεζιού, μια «εξωπραγματική εμπειρία», όπως την αποκαλεί, που οδήγησε στη σπουδαία του συνεργασία με τον Φίντσερ - μέσω ενός σεξουαλικού οργάνου! Οποιος έχει δει την ταινία θα θυμάται ότι το περίτεχνο αυτό σεξουαλικό εξάρτημα εμφανίζεται σε μια Polaroid φωτογραφία που είναι το σήμα κατατεθέν της δαιμονικής σκηνοθετικής ματιάς του Φίντσερ και της ικανότητάς του να βγαίνει πέρα από τα δεδομένα, με τη βοήθεια του Τατόπουλου.
Ο Batman και οι 300
Μετά το «Se7en» οι προτάσεις άρχισαν να έρχονται η μία μετά την άλλη για τον Τατόπουλο: ταινίες όπως αυτές του Αλεξ Πρόγιας, με τον οποίο έχει συνεργαστεί στο «Dark City», από τις καλύτερες δουλειές του, έχουν γράψει ιστορία. Η σφραγίδα του δεν είχε να κάνει μόνο με ατμόσφαιρα, μοναδικές συνθήκες, αλλόκοτες καταστάσεις και επιστημονική φαντασία, αλλά και με τα αγαπημένα του τέρατα. Εφτιαξε έναν δικό του μοναδικό Godzilla, ενώ τα υβριδικά του Alien στην περίφημη ταινία επιστημονικής φαντασίας «Alien εναντίον Κυνηγού» θεωρούνται μέρος της καλτ κουλτούρας του σινεμά, και όχι μόνο.
Είναι ένας μεγάλος φόρος τιμής στην ιστορία των κινηματογραφικών τεράτων, μια επικύρωση όλων όσα έχουν προηγηθεί. Το ίδιο είναι και το συναρπαστικό Batmobile, που αποτελεί συνέχεια όλων των προηγούμενων, αλλά ήταν αρκετό για να κάνει τη μεγάλη διαφορά: ήταν ένα δυναμικό κατασκεύασμα, πολύ ριζοσπαστικό και επαναστατικό στη λογική του. Αλλά δεν ήταν μόνο η κατασκευή σκηνογραφικού κόσμου που συνδεόταν άμεσα με το ελληνικό όνομα Τατόπουλος: ήταν και η σκηνοθεσία -κυρίως αυτή- και η ανακατασκευή ολόκληρων κόσμων, πολλές φορές μεταφερμένων από τα κόμικ, τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας, τα ακραία σενάρια, ακόμα και από την Αρχαιοελληνική Ιστορία με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα των «300».
Είναι προφανές ότι κανείς δεν θα μπορούσε να καταλάβει καλύτερα μια ταινία που εμπνέεται από την ιστορία των 300 από τον ελληνικής καταγωγής Τατόπουλο, αν και αυτό, όπως λέει, του στοίχισε αρχικά. Ηταν τέτοιος ο ενθουσιασμός του στην πρώτη συνάντηση με τους παραγωγούς και τον σκηνοθέτη ώστε φρόντισε να κουβαλήσει, εκτός από το ομώνυμο κόμικ, τα απαραίτητα βιβλία, ακόμα και ελληνικά αγαλματίδια για να τους δείξει από πού ακριβώς εμπνέονται οι περίφημοι άνδρες του Λεωνίδα.
Αρχισε, μάλιστα, να μιλάει με τέτοιον ενθουσιασμό εξηγώντας τους την παραμικρή λεπτομέρεια που οι δημιουργοί φοβήθηκαν ότι ξέρει πολλά περισσότερα απ’ ό,τι και οι ίδιοι μπορούσαν να καταλάβουν. Του είπαν, μάλιστα, ότι δεν μπορούν να συνεργαστούν και να του δώσουν το δημιουργικό κομμάτι της ταινίας, γιατί κινδύνευε με τις γνώσεις του να δημιουργήσει ένα αρχαιοελληνικό έπος ενώ εκείνοι ήθελαν να καταγράψουν την κινηματογραφική εμπειρία ενός κόμικ. Τελικά, παρότι τον απέρριψαν στην πρώτη εκδοχή των «300», επανήλθαν στη δεύτερη εκδοχή τους με τους «300: Η άνοδος της αυτοκρατορίας», όπου ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης σχεδίασε την ταινία με την υπογραφή και πάλι του Ζακ Σνάιντερ με τον οποίο συνεργάστηκε ξανά στο «Batman vs Superman: Η αυγή της δικαιοσύνης».
Οσο για το μυστικό του, είναι το τρίπτυχο που συνδέεται με την επικείμενη παρουσία του στο TEDxAthens: «Υποστήριξη - συνεργασία - ευγένεια. Αυτά έχω συναντήσει μέχρι στιγμής από τη συνεργασία μου με τους ανθρώπους του TEDxAthens»-, και αυτές είναι σίγουρα οι λέξεις που συνοδεύουν την πολυσυζητημένη εμφάνισή του επί σκηνής μπροστά στο κοινό της Αθήνας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Getty Images / Ideal Images
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο: Drone του ΟΣΕ «τσάκωσε» Ρομά να κλέβουν καλώδια του Προαστιακού στο Μενίδι - Συνελήφθησαν αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι
Νέο έκτακτο από την ΕΜΥ για την κακοκαιρία Κασσάνδρα - Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα τις επόμενες ώρες
Καμερουνέζος ζήτησε πολιτικό άσυλο στην Κύπρο γιατί έβλεπε εφιάλτες στον ύπνο του
Το dildo του Φίντσερ
Σχεδιάζοντας σκηνικά σε εποχές όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν υπήρχε καν ως έννοια και τα ειδικά εφέ ήταν αποτέλεσμα ειδικής επεξεργασίας, το καλλιτεχνικό δαιμόνιο του Τατόπουλου έκανε γρήγορα τη διαφορά. Η τέχνη του κινηματογράφου ήταν ατόφια, δεν είχε να κάνει με τα τεχνητά κατασκευάσματα των υπολογιστών που φτάνουν πλέον να μην ξαφνιάζουν το κοινό παρά την τελειότητά τους, ακριβώς γιατί τους λείπει η υψηλή σφραγίδα της δημιουργίας.
Αντιθέτως, τότε οι σκηνοθέτες βασίζονταν στη δημιουργική φαντασία ανθρώπων όπως ο Τατόπουλος για να υλοποιήσουν το όραμά τους: τα αλλόκοτα τέρατα, τα κάστρα του Δράκουλα και η ορμητική φαντασία του ελληνικής καταγωγής με γαλλικό αίμα δημιουργού -μοναδικού συνδυασμού για τους Αμερικανούς σκηνοθέτες- άρχισε να ακούγεται για τα καλά στο Χόλιγουντ στις αρχές της δεκαετίας του ’90, που είναι συνώνυμη με μερικές από τις καλύτερες και πιο μοντέρνες ταινίες στην ιστορία του σινεμά.
Ηταν τότε που ο πολύς Ντέιβιντ Φίντσερ ήθελε κάποιον να ανταποκριθεί στο όραμά του για την ταινία του «Se7en», ένα από τα καλύτερα θρίλερ που έχουν γυριστεί με πρωταγωνιστές τους Μόργκαν Φρίμαν, Μπραντ Πιτ, Κέβιν Σπέισι και Γκουίνεθ Πάλτροου. Το τηλεφώνημα του Φίντσερ στον Τατόπουλο τον βρήκε την ώρα του μεσημεριανού, όταν είχαν μόλις σερβίρει το οικογενειακό τραπέζι, με τον διάσημο σκηνοθέτη να του λέει ευθέως, χωρίς να χάνει χρόνο: «Εχω μια δουλειά για σένα. Φτιάχνω μια ταινία που λέγεται “Se7en” και θέλω να μου σχεδιάσεις ένα δολοφονικού τύπου dildo, ένα σεξουαλικό όργανο που μπορεί να σκοτώσει!».
Και όλα αυτά, όπως ομολογεί ο Τατόπουλος, συνέβησαν την ώρα του οικογενειακού τραπεζιού, μια «εξωπραγματική εμπειρία», όπως την αποκαλεί, που οδήγησε στη σπουδαία του συνεργασία με τον Φίντσερ - μέσω ενός σεξουαλικού οργάνου! Οποιος έχει δει την ταινία θα θυμάται ότι το περίτεχνο αυτό σεξουαλικό εξάρτημα εμφανίζεται σε μια Polaroid φωτογραφία που είναι το σήμα κατατεθέν της δαιμονικής σκηνοθετικής ματιάς του Φίντσερ και της ικανότητάς του να βγαίνει πέρα από τα δεδομένα, με τη βοήθεια του Τατόπουλου.
Ο Batman και οι 300
Μετά το «Se7en» οι προτάσεις άρχισαν να έρχονται η μία μετά την άλλη για τον Τατόπουλο: ταινίες όπως αυτές του Αλεξ Πρόγιας, με τον οποίο έχει συνεργαστεί στο «Dark City», από τις καλύτερες δουλειές του, έχουν γράψει ιστορία. Η σφραγίδα του δεν είχε να κάνει μόνο με ατμόσφαιρα, μοναδικές συνθήκες, αλλόκοτες καταστάσεις και επιστημονική φαντασία, αλλά και με τα αγαπημένα του τέρατα. Εφτιαξε έναν δικό του μοναδικό Godzilla, ενώ τα υβριδικά του Alien στην περίφημη ταινία επιστημονικής φαντασίας «Alien εναντίον Κυνηγού» θεωρούνται μέρος της καλτ κουλτούρας του σινεμά, και όχι μόνο.
Είναι ένας μεγάλος φόρος τιμής στην ιστορία των κινηματογραφικών τεράτων, μια επικύρωση όλων όσα έχουν προηγηθεί. Το ίδιο είναι και το συναρπαστικό Batmobile, που αποτελεί συνέχεια όλων των προηγούμενων, αλλά ήταν αρκετό για να κάνει τη μεγάλη διαφορά: ήταν ένα δυναμικό κατασκεύασμα, πολύ ριζοσπαστικό και επαναστατικό στη λογική του. Αλλά δεν ήταν μόνο η κατασκευή σκηνογραφικού κόσμου που συνδεόταν άμεσα με το ελληνικό όνομα Τατόπουλος: ήταν και η σκηνοθεσία -κυρίως αυτή- και η ανακατασκευή ολόκληρων κόσμων, πολλές φορές μεταφερμένων από τα κόμικ, τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας, τα ακραία σενάρια, ακόμα και από την Αρχαιοελληνική Ιστορία με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα των «300».
Είναι προφανές ότι κανείς δεν θα μπορούσε να καταλάβει καλύτερα μια ταινία που εμπνέεται από την ιστορία των 300 από τον ελληνικής καταγωγής Τατόπουλο, αν και αυτό, όπως λέει, του στοίχισε αρχικά. Ηταν τέτοιος ο ενθουσιασμός του στην πρώτη συνάντηση με τους παραγωγούς και τον σκηνοθέτη ώστε φρόντισε να κουβαλήσει, εκτός από το ομώνυμο κόμικ, τα απαραίτητα βιβλία, ακόμα και ελληνικά αγαλματίδια για να τους δείξει από πού ακριβώς εμπνέονται οι περίφημοι άνδρες του Λεωνίδα.
Αρχισε, μάλιστα, να μιλάει με τέτοιον ενθουσιασμό εξηγώντας τους την παραμικρή λεπτομέρεια που οι δημιουργοί φοβήθηκαν ότι ξέρει πολλά περισσότερα απ’ ό,τι και οι ίδιοι μπορούσαν να καταλάβουν. Του είπαν, μάλιστα, ότι δεν μπορούν να συνεργαστούν και να του δώσουν το δημιουργικό κομμάτι της ταινίας, γιατί κινδύνευε με τις γνώσεις του να δημιουργήσει ένα αρχαιοελληνικό έπος ενώ εκείνοι ήθελαν να καταγράψουν την κινηματογραφική εμπειρία ενός κόμικ. Τελικά, παρότι τον απέρριψαν στην πρώτη εκδοχή των «300», επανήλθαν στη δεύτερη εκδοχή τους με τους «300: Η άνοδος της αυτοκρατορίας», όπου ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης σχεδίασε την ταινία με την υπογραφή και πάλι του Ζακ Σνάιντερ με τον οποίο συνεργάστηκε ξανά στο «Batman vs Superman: Η αυγή της δικαιοσύνης».
Οσο για το μυστικό του, είναι το τρίπτυχο που συνδέεται με την επικείμενη παρουσία του στο TEDxAthens: «Υποστήριξη - συνεργασία - ευγένεια. Αυτά έχω συναντήσει μέχρι στιγμής από τη συνεργασία μου με τους ανθρώπους του TEDxAthens»-, και αυτές είναι σίγουρα οι λέξεις που συνοδεύουν την πολυσυζητημένη εμφάνισή του επί σκηνής μπροστά στο κοινό της Αθήνας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Getty Images / Ideal Images
Ειδήσεις σήμερα:
Βίντεο: Drone του ΟΣΕ «τσάκωσε» Ρομά να κλέβουν καλώδια του Προαστιακού στο Μενίδι - Συνελήφθησαν αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι
Νέο έκτακτο από την ΕΜΥ για την κακοκαιρία Κασσάνδρα - Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα τις επόμενες ώρες
Καμερουνέζος ζήτησε πολιτικό άσυλο στην Κύπρο γιατί έβλεπε εφιάλτες στον ύπνο του
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα