Γούντι Άλεν στο protothema.gr: Κάθε μέρα διαβάζω για την καταστροφή στην Ελλάδα

«Διαβάζουμε ότι σύντομα θα φύγει από την Ευρώπη και το ευρώ. Οτι από στιγμή σε στιγμή θα επέλθει το μοιραίο. Κρίμα. Αντί για Πλάτωνα και  Σωκράτη, όλοι εμείς οι ανίδεοι περί Οικονομίας, διαβάζουμε όλα αυτά τα ανατριχιαστικά. Κρίμα!» - Τι λέει όταν ερωτάται αν θα γυρίσει ταινία στην Ελλάδα

«Είναι φοβερό. Κάθε μέρα όταν ανοίγω την εφημερίδα διαβάζω για την καταστροφή στην Ελλάδα. Στον τόπο που γεννήθηκαν η τραγωδία, η φιλοσοφία, οι επιστήμες και η δημοκρατία. Διαβάζουμε ότι σύντομα θα φύγει από την Ευρώπη και το ευρώ. Οτι η ανεργία είναι εφιαλτική και ότι από στιγμή σε στιγμή θα επέλθει το μοιραίο. Κρίμα. Αντί για Πλάτωνα και  Σωκράτη, όλοι εμείς οι ανίδεοι περί Οικονομίας, διαβάζουμε όλα αυτά τα ανατριχιαστικά. Κρίμα!»

Η κουβέντα ανάμεσα στον Γούντι Αλεν και τον υποφαινόμενο (μοναδικό Ελληνα δημοσιογράφο σ' αυτή την συζήτηση), έγινε σήμερα Σάββατο στις  έντεκα το πρωί-ώρα Καννών-σε  σουίτα του υπερ-πολυτελούς ξενοδοχείου Martinez.



-Κάποτε (τον ρώτησα) είχατε εκφράσει την επιθυμία να γυρίσετε ταινία στην Αθήνα...

Γούντι Άλεν: «Φυσικά θέλω να γυρίσω ταινία στην Αθήνα. Με την προϋπόθεση πως οι αρχές θα συμβάλλουν στην χρηματόδοτηση της παραγωγής. Οπως συμβαίνει με όλες τις ταινίες που γύρισα σε Λονδίνο, Παρίσι, Μαδρίτη και Ρώμη. Αλλωστε στο παρελθόν  είχα επισκεφτεί την Αθήνα».

-Και αν δεν κάνω λάθος μια από τις κομεντί  που είχατε υπογράψει στο παρελθόν αναφερόταν σε αρχαία τραγωδία.

Γούντι Άλεν: «Μα η φιλοσοφία είναι ένα από  τα «εργαλεία» του μυαλού μου».




Ο Γούντι μόλις... ογδόντα Μαϊων. Γελ;aτε; Κι όμως!

«Η φθορά του χρόνου έχει επηρεάσει την ακοή μου, την όρασή μου και όλες τις αισθήσεις μου (σ.σ. αν και λέγεται ότι το «όργανο» εξακολουθεί να λειτουργεί).

«Ομως παρόλα αυτά στο μυαλό έχω μείνει ο ίδιος όπως πριν από είκοσι, τριάντα χρόνια. Πάντα αμετανόητος, πάντα ανεπίδεκτος μαθήσεως. Πάντως πρέπει να σου πω ότι ο γεννετικός κώδικας της οικογένειάς μου είναι ισχυρός. Ο πατέρας μου πέθανε άνω των εκατό και η μητέρα μου στα  95».

Ο Γούντι παρέα με την νεαρή -μόλις 23 ετών- πρωταγωνίστριά του Εμα Στόουν και την  συμπρωταγωνίστρια Πάρκερ Πόζι, έχει καταφθάσει στις Κάννες για την πρεμιέρα της τελευταίας τους δραματικής κομεντί «Irrational Man» (ένας παράλογος άνθρωπος).

Οπου απελπισμένος, στα όρια της πλήρους εγκατάλειψης, καθηγητής φιλοσοφίας (Γιοακίν  Φίνιξ) αφού πρώτα «κοιμηθεί» με μια καθηγήτρια (Πάρκερ Πόζι) και στην συνέχεια με την  φοιτήτριά του (Εμα Στόουν) στην συνέχεια αποφασίζει να δολοφονήσει έναν «άθλιο» δικαστή  που με τις αποφάσεις του πρόκειται να καταστρέψει την ζωή μιας απλής, φτωχής γυναίκας.



-Αραγε ο φόνος είναι ηθικά δικαιωμένος;

Γούντι Άλεν: «Μα φυσικά υπάρχουν φόνοι που είναι απόλυτα δικαιωμένοι. Η περίπωση του Χίτλερ είναι χαρακτηριστική. Ας πούμε δεν θα ταν λυτρωτικό αν δολοφονούσαμε κάποιον τύπο που σχεδίαζε να τινάξει στον αέρα ένα σχολείο;»

-Τότε να πάρουμε τον νόμο στα χέρια μας. Τότε να καταργηθούν οι νόμοι.

«Α, εδώ είναι το ψαχνό. Ο Σαίρεν Κίρκεργκαρντ (Δανός υπαρξιστής φιλόσοφος 1813-1855) έλεγε, αν δεν κάνω λάθος, πως οι άνθρωποι μπορούν και θέλουν να λειτουργούν με νόμους και περιορισμούς. Χωρίς αυτούς δεν ξέρουν να διαχειριστούν την ελευθερία τους».

-Εσείς θέλετε να σκοτώσετε πολλούς;

«Αρκετούς! Να σου πω την αλήθεια θα 'θελα να τους σκοτώσω όλους και έτσι να παραμείνω μοναδικός ζωντανός στο πλανήτη» (γελώντας φυσικά).

-Να σας πω κι εγώ την δική μου πικρή αλήθεια. Πολλοί Ελληνες θα θελαν να «εξαφανίσουν» την Μέρκελ και τον Σόιμπλε.

«Δεν αμφιβάλλω καθόλου».

(H πλήρης συνέντευξη μ' αυτή την ζωντανή και δρώσα ιδιοφυία θα δημοσιευτεί στο «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» όταν προβληθεί εν Ελλάδι και το «Irrational Man».


Η υποδοχή του «Αστακού»

Συνέχεια στον απόηχο από την χτεσινή πρώτη προβολή του «Αστακού» του Γιώργου Λάνθιμου στο φεστιβάλ των Καννών. Ανεξάρτητα από τις προσωπικές μου εκτιμήσεις.

Χλιαρό το χειροκρότημα μετά το τέλος της χτεσινής δημοσιογραφικής προβολής. Γεμάτη ασφυκτικά, η μεγάλη αίθουσα του Palais στην επίσημη προβολή με το κοινό.

Τα πάνελ των κριτικών βαθμολογούν ως εξής την ταινία:

Στο (επαγγελματικό) Screen συνολικά ο «Αστακός» λαμβάνει «μέση» βαθμολογία 2. 4. Τρίτος  στην σειρά (από τέσσερις μόλις ταινίες του  διαγωνιστικού). Κατά σειρά: Πρώτη ταινία με 2. 8 «Ο γιός του Σαούλ» του πρωτοεμφανζόμενου Ούγγρου Λάζλο Νέμες. Σκληρή και εξαιρετική περιγραφή για τα στρατόπεδα τύπου Αουσβιτς. Δεύτερη ταινία «Η μικρή μας αδελφή» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε Έντα με 2.5 βαθμούς. Τρίτος ο Λάνθιμος. Και τέταρτη ταινία το «Παραμύθι  των παραμυθιών» του Ιταλού Ματέο Γκαρόνε.

Συγκεκριμένα ο Λάνθιμος λαμβάνει τρία αστέρια από έξι κριτικούς, δύο από δύο και ένα μόνο  αστέρι από δύο κριτικούς. Σα να λέμε περίπου ότι δίχασε.

Στο πάνελ των κριτικών του γαλλικού (επαγγελματικού) «Le Film Francais» ο Λάνθιμος πάλι  τρίτος. Με πρώτο τον Ούγγρο. Και λαμβάνει τρία αστέρια από πέντε κριτικούς, δύο αστέρια από τρεις και ένα αστέρι από εφτά κριτικούς.

Μοιρασμένες είναι και οι προφορικές γνώμες. Από πρόχειρο γκάλοπ. Ομως προσέξτε. Ουδείς είπε ότι η ταινία είναι για τα «σκουπίδια». Και κανείς ότι είναι «αριστούργημα». Τουλάχιστον  στο δικό μου γκάλοπ.

Οι περισσότεροι αναφέρονται  στις καλές, έξυπνες ιδέες του σεναρίου και ειδικά στην πρώτη ώρα. Και σχεδόν όλο εκτιμούν ότι η δεύτερη ώρα είναι «ακατέργαστη», «αδιάφορη» και «χαοτική».

«Γιούχα» για Μάθιου Μακόναχι

Τελευταίο περιστατικό από την τεράστια αλυσίδα σκανδάλων του φεστιβάλ, τα χτεσινοβραδυνά  γιούχα με τα οποία «στόλισαν» οι  δημοσιογράφοι την προβολή της ταινίας του Γκας Βαν Σαντ «Sea of Trees» με Μάθιου Μακόναχι και Ναόμι Γουότς.

Μέχρι στιγμής η χειρότερη ταινία του φεστιβάλ. Οπου ο Μακόναχι υποδύεται απελπισμένο  υποψήφιο αυτόχειρα (λόγω του θανάτου της γυναίκας του). Ετσι καταφθάνει στο πασίγνωστο  δάσος κοντά στο Τόκιο, θρυλικό για την γοητεία που ασκεί στους αυτόχειρες. Κι έτσι αποφασίζει να θέσει τέρμα στα βάσανά του!

Από εκεί και πέρα ο «βασανισμένος» Μακόναχι βασανίζει τους θεατές του. Φυσικά με ηθικό  αυτουργό τον Γκας Βαν Σαντ. Σάμπως είναι ο πρώτος ή ο τελευταίος;

Μερικές φορές αισθάνεσαι την ανάγκη να ορμήσεις και να «κατεβάσεις» την οθόνη!

Αγγελική Παπούλια 18 καρατίων

Α, να μην ξεχάσω. H Αγγελική Παπούλια, από τις πρωταγωνίστριες του Λάνθιμου στον «Αστακό», σουλατσάρισε χτες βράδυ στο κόκκινο χαλί φορώντας ένα ζευγάρι κρεμαστά σκουλαρίκια με λευκά διαμάντια πουάρ (18 καράτια) από την συλλογή της Chopard «Red Carpet Collection» σε λευκό χρυσό 18 καράτια!

Πλούσια η Αγγελική; Μπα, η ιδέα σας! Τα διαμάντια και τα μπριλάντια «προσφέρονται» και δανείζονται από την Chopard σε όλες σχεδόν τις πρωταγωνίστριες και μετά το κόκκινο χαλί  επιστρέφονται. Διαφήμιση είναι!




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr