Οι ταινίες της εβδομάδας
04.08.2016
09:39
Απροβλημάτιστες επιλογές για το ξεκίνημα του λιγότερο κινηματογραφικού μήνα του χρόνου
Αόρατος εχθρός /Eye in the Sky
Του Γκάβιν Χουντ.
Με τους Ελεν Μίρεν,
Ααρον Πολ, Αλαν Ρίκμαν
Θρίλερ, 2015, Βρετανία / Ν. Αφρική, 102’
Μια αποστολή των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών εναντίον τρομοκρατών στο Ναϊρόμπι περιπλέκεται όταν ένα κοριτσάκι θα βρεθεί στη ζώνη του πυρός. Το αιώνιο ερώτημα «σκοτώνεις έναν για να σώσεις πολλούς;» βάζει σπίθες σε ατελείωτα πηγαινέλα και συζητήσεις. Κι αν δεν μιλούσαν τόσο μα τόσο πολύ όλοι οι (πολλοί) χαρακτήρες, η αγωνία -που η άμοιρη υπάρχει και παλεύει να εδραιωθεί- θα ήταν ακόμα πιο συνταρακτική. Παίζει και ο Αλαν Ρίκμαν (τέλεια).
Του Γκάβιν Χουντ.
Με τους Ελεν Μίρεν,
Ααρον Πολ, Αλαν Ρίκμαν
Θρίλερ, 2015, Βρετανία / Ν. Αφρική, 102’
Μια αποστολή των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών εναντίον τρομοκρατών στο Ναϊρόμπι περιπλέκεται όταν ένα κοριτσάκι θα βρεθεί στη ζώνη του πυρός. Το αιώνιο ερώτημα «σκοτώνεις έναν για να σώσεις πολλούς;» βάζει σπίθες σε ατελείωτα πηγαινέλα και συζητήσεις. Κι αν δεν μιλούσαν τόσο μα τόσο πολύ όλοι οι (πολλοί) χαρακτήρες, η αγωνία -που η άμοιρη υπάρχει και παλεύει να εδραιωθεί- θα ήταν ακόμα πιο συνταρακτική. Παίζει και ο Αλαν Ρίκμαν (τέλεια).
Storia d’ Amore (Alaska)
Του Κλάουντιο Καπελίνι.
Με τους Ελιο Τζερμάνο, Αστρίντ Μπερζ-Φρισμπί
Δραματική, 2015, Ιταλία / Γαλλία, 125’
Η ερωτική ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας που σφυρηλατείται και καταδικάζεται ταυτόχρονα από ατυχίες και ατυχήματα, αλλά για κάποιον λόγο παραμένει ζωντανή παρά τα χτυπήματα. Κινητήριος δύναμη η ερμηνεία του εξαιρετικού Ελιο Τζερμάνο, όλο ένταση και νεύρο.
Κάτω από τον ήλιο / A Bigger Splash
Του Λούκα Γκουαντανίνο. Με τους Τίλντα Σουίντον, Ρέιφ Φάινς, Ματίας Σένερτς, Ντακότα Τζόνσον
Δραματική, 2015, Ιταλία / Γαλλία, 125’
Η αντίστιξη γοητείας - κενότητας βασιλεύει στη νέα ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο, τη διασκευή του ερωτικού θρίλερ «Η πισίνα» από το 1969. Αντί για τον Αλέν Ντελόν και τη Ρόμι Σνάιντερ, εδώ η Τίλντα Σουίντον στον ρόλο -σιωπηλής εξαιτίας εγχείρησης- ροκ σταρ περνά τις διακοπές της σε ένα εντυπωσιακό σπίτι στην Παντελερία με τον εραστή της Ματίας Σένερτς. Μέχρι που καταφτάνει ο πρώην της (Ρέιφ Φάινς) με την κόρη του (Ντακότα Φάνινγκ). Η ομορφιά των πρωταγωνιστών και του τοπίου θαμπώνει μάτια και μυαλό, όπως και οι ασύλληπτα δήθεν ατάκες τους. Αντικατοπτρίζοντας την αλαζονεία των χαρακτήρων, η εξυπνακίστικη σκηνοθεσία/φωτογραφία βαυκαλίζεται με λήψεις ποτισμένες στα φίλτρα ή αυτοαναφορικούς καθρέφτες και προσπαθεί ανεπιτυχώς να ρίξει στάχτη με δυο-τρεις αναφορές στο Μεταναστευτικό. Να ’ναι καλά ο άπιαστος Ρέιφ Φάινς, ο οποίος φανερώνει εφηβική ενέργεια, η πάντα καθηλωτική Σουίντον και ο στιβαρός Σένερτς, που τρώνε και καταπίνουν την τόσο λίγη Ντακότα Τζόνσον. Οπως είπε και φίλη, «μάπα ταινία, αλλά τα δύο αγόρια μούρλια».
Πριν έρθεις εσύ /
Me Before You
Της Θία Σάροκ. Με τους Εμίλια Κλαρκ, Σαμ Κλάφλιν
Δραματική, 2016, Βρετανία, 110’
Ανεργη, αισιόδοξη νεαρή της εργατικής τάξης πιάνει δουλειά σε πικραμένο, τετραπληγικό νεαρό αριστοκράτη - τι άλλο θα μπορούσε να ευδοκιμήσει πέρα από τον έρωτα μεταξύ τους; Μια σημερινή έφηβη ίσως και να συζητούσε με τις φίλες της για το ποιο από τα έξαλλα, βουτηγμένα στην ηλιοφάνεια κουστούμια της Εμίλια Κλαρκ είναι το αγαπημένο της, ποιο κοντινό του Σαμ Κλάφλιν το πιο λαχταριστό, ποιο φιλί τους (από τα τρία συνολικά;) το πιο μελωμένο. Μεγάλο «ίσως» αυτό, γιατί η εφηβεία είναι σκοτεινή περίοδος και εδώ όλα είναι στην επιφάνεια, κανείς δεν βιώνει τίποτα, το εξηγεί όμως ή το περιγράφει εκτενώς, στερώντας έτσι οποιαδήποτε πιθανότητα κλάματος, που είναι και ο απώτερος και σχετικά απλός σε τέτοιες συνθήκες σκοπός ενός μελοδράματος. Επειδή η δική μου εφηβεία, ευτυχώς, είναι βαθύ παρελθόν, την προσοχή μου αποσπούσαν τα φρύδια της Κλαρκ, που μιλούσαν ακόμα πιο πολύ κι από το στόμα της, όπως και η προβληματική αντιμετώπιση του θέματος της ευθανασίας.
Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη /
All Roads Lead to Rome
Της Ελα Λεμχάγκεν.
Με τους Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Ραούλ Μπόβα,
Παθ Βέγκα
Κομεντί, 2015, Ιταλία / ΗΠΑ, 90’
Ούτε ρομαντική, ούτε κομεντί η ταινία «Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη», όπου η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ επιστρέφει στη Ρώμη μετά από 20 χρόνια, με τη 16χρονη αντιδραστική κόρη της και την προσοχή της στραμμένη σε μια παλιά της ιταλική φλόγα. Οταν η κόρη θα το σκάσει παρέα με τη μητέρα του Ιταλού, οι δυο τους θα ξαναέρθουν κοντά. Η Πάρκερ, δε, σαν να μην πέρασε μια μέρα... από το ίδιο κι απαράλλαχτο ερμηνευτικό στυλ του «Sex & the City». Δηλαδή, ούτε ερμηνευτικό, και σίγουρα ούτε στυλ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr