Θεσσαλονίκη: Άνοιξε τις πύλες του το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου
03.11.2016
23:40
Τα εγκαίνια κήρυξε ο υπουργός Πολιτισμού, Αριστείδης Μπαλτάς - Οι προβολές των 221 συνολικά ταινιών αρχίζουν αύριο από τις 9.30 το πρωί σε έξι συνολικά κινηματογραφικές αίθουσες
Κινηματογράφος και θέατρο συνυπήρξαν στην αποψινή τελετή έναρξης του 57ου Φεστιβαλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης τα εγκαίνια του οποίου κήρυξε ο υπουργός Πολιτισμού, Αριστείδης Μπαλτάς.
Η τελετή άρχισε ...κινηματογραφικά με την προβολή μιας κινηματογραφημένης σκηνής με πρωταγωνιστές τη Θέμιδα Μπαζάκα και τον Στέλιο Μάινα (οι οποίοι στην ταινία βρίσκονταν σ΄ ένα αεροπλάνο ταξιδεύοντας για τη Θεσσαλονίκη) και συνεχίστηκε ...θεατρικά στη σκηνή του «Ολύμπιον» όπου «προσγειώθηκαν» οι δύο ηθοποιοί συνεχίζοντας «ζωντανά» την παρουσίαση.
Στη σημειολογία του «ταξιδιού» στο οποίο μας οδηγεί ο κινηματογράφος αναφέρθηκε -σε άψογα ελληνικά- η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό, αναφερόμενη στους συμπατριώτες της αδελφούς Λυμιέρ που έφτασαν στα 1895 με τρένο στο Παρίσι προκειμένου να παρουσιάσουν την πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου, αλλά και στο ... κινηματογράφο-θεατρικό αεροπορικό ταξίδι των παρουσιαστών που έφεραν στην Θεσσαλονίκη-πρωτεύουσα των «κινούμενων εικόνων»- την αποψινή εναρκτήρια βραδιά.
«Οι ταινίες προχωρούν όπως τα τρένα μέσα στη νύχτα» έλεγε χαρακτηριστικά η κ. Ζαλαντό για να υπογραμμίσει ότι η συμβολή της νέας διοίκησης είναι το να καταστήσει το ταξίδι αυτό πιο «ανεκτικό», πιο «προσβάσιμο», πιο «καλλιτεχνικό».
Για πρώτη φορά μάλιστα στη σκηνή του «Ολύμπιον» βρισκόταν, προκειμένου να καταστήσει την τελετή έναρξης (ακόμα και το περιεχόμενο των προβολών) πιο «προσβάσιμα» σε άτομα με ακουστική αναπηρία, μεταφράστρια στη νοηματική γλώσσα.
Ήταν ο όλος «άλλος αέρας», αυτές οι μικρές αισθητικές παρεμβάσεις και αλλαγές που έκαναν ίσως τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά να αρχίσει το χαιρετισμό του με μια «προσωπική εξομολόγηση» όπως είπε: «Όταν έρχομαι στη Θεσσαλονίκη, ως υπουργός Πολιτισμού -αυτό μούλαχε η μοίρα- αισθάνομαι κυριολεκτικά μιαν ανάταση. Εδώ αισθάνομαι ότι ο πολιτισμός συλλειτουργεί με την πόλη και ανοίγεται και στις γύρω χώρες. Εδώ ο πολιτισμός ξαναβρίσκει την ουσία του και δείχνει το καλό της χρήσης του».
Η τελετή άρχισε ...κινηματογραφικά με την προβολή μιας κινηματογραφημένης σκηνής με πρωταγωνιστές τη Θέμιδα Μπαζάκα και τον Στέλιο Μάινα (οι οποίοι στην ταινία βρίσκονταν σ΄ ένα αεροπλάνο ταξιδεύοντας για τη Θεσσαλονίκη) και συνεχίστηκε ...θεατρικά στη σκηνή του «Ολύμπιον» όπου «προσγειώθηκαν» οι δύο ηθοποιοί συνεχίζοντας «ζωντανά» την παρουσίαση.
Στη σημειολογία του «ταξιδιού» στο οποίο μας οδηγεί ο κινηματογράφος αναφέρθηκε -σε άψογα ελληνικά- η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό, αναφερόμενη στους συμπατριώτες της αδελφούς Λυμιέρ που έφτασαν στα 1895 με τρένο στο Παρίσι προκειμένου να παρουσιάσουν την πρώτη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου, αλλά και στο ... κινηματογράφο-θεατρικό αεροπορικό ταξίδι των παρουσιαστών που έφεραν στην Θεσσαλονίκη-πρωτεύουσα των «κινούμενων εικόνων»- την αποψινή εναρκτήρια βραδιά.
«Οι ταινίες προχωρούν όπως τα τρένα μέσα στη νύχτα» έλεγε χαρακτηριστικά η κ. Ζαλαντό για να υπογραμμίσει ότι η συμβολή της νέας διοίκησης είναι το να καταστήσει το ταξίδι αυτό πιο «ανεκτικό», πιο «προσβάσιμο», πιο «καλλιτεχνικό».
Για πρώτη φορά μάλιστα στη σκηνή του «Ολύμπιον» βρισκόταν, προκειμένου να καταστήσει την τελετή έναρξης (ακόμα και το περιεχόμενο των προβολών) πιο «προσβάσιμα» σε άτομα με ακουστική αναπηρία, μεταφράστρια στη νοηματική γλώσσα.
Ήταν ο όλος «άλλος αέρας», αυτές οι μικρές αισθητικές παρεμβάσεις και αλλαγές που έκαναν ίσως τον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά να αρχίσει το χαιρετισμό του με μια «προσωπική εξομολόγηση» όπως είπε: «Όταν έρχομαι στη Θεσσαλονίκη, ως υπουργός Πολιτισμού -αυτό μούλαχε η μοίρα- αισθάνομαι κυριολεκτικά μιαν ανάταση. Εδώ αισθάνομαι ότι ο πολιτισμός συλλειτουργεί με την πόλη και ανοίγεται και στις γύρω χώρες. Εδώ ο πολιτισμός ξαναβρίσκει την ουσία του και δείχνει το καλό της χρήσης του».
"Τα τελευταία χρόνια ζούμε ένα είδος πολιτιστικής αναγέννησης στη χώρα. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξαναβρίσκει μια δυναμική, ξαναμπαίνει στο χώρο του ελληνικού, ανοίγει τα φτερά του στον διεθνή κινηματογραφικό χώρο, συνεργάζεται στενά με φορείς του πολιτισμού (θέατρο, φωτογραφία, εικαστικά) αλλά και στον εμπορικό κόσμο. Η διοίκηση του φεστιβάλ και οι σχέσεις που αναπτύσσει δείχνουν ότι κάτι σημαντικό συντελείται στην πόλη» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ.Μπαλτάς κηρύσσοντας την έναρξη της 57ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Νωρίτερα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ κ.Ορέστης Ανδρεαδάκης , αναφέρθηκε στις εντυπωσιακές αλλαγές που συντελέσθηκαν και στον κόσμο του κινηματογράφου και τις τεχνολογίας από το 1932 οπότε και πραγματοποιήθηκε το πρώτο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας ("μια πασαρέλα κινηματογραφικών προϊόντων" όπως χαρακτηριστικά είπε) μέχρι σήμερα , ενώ τόνισε ότι στόχος της νέας διοίκησης είναι η επαναδιατύπωση της έννοιας ενός σύγχρονου φεστιβάλ ως ζωντανού οργανισμού σε διαρκή συνομιλία με την πόλη, που «δεν το φιλοξενεί αλλά το έχει σ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου», τους φορείς τέχνης και τους πολίτες, προσβάσιμο σε όλους , ένα φεστιβάλ ελληνικό αλλά και Διεθνές . «Σ αυτές τις ερωτήσεις πρέπει να απαντήσουμε για να ορίσουμε το σύγχρονο ρόλο του φεστιβάλ», κατέληξε.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης και ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας αναφερόμενος στην ενίσχυση του θεσμού από την Περιφέρεια μέσω των ΕΣΠΑ (με το ποσό των 1,4 εκατομμυρίων ευρώ για τα τέσσερα φεστιβάλ της διετίας) .
Η τελετή διήρκησε περί τη μία ώρα και ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Paterson», του ανεξάρτητου Αμερικανού κινηματογραφιστή Τζιμ Τζάρμους που επεφύλαξε μια έκπληξη. Παρέστη κι αυτός και χαιρέτησε από τη σκηνή του «Ολύμπιον» τους παρεβρισκόμενους στην αίθουσα , αλλά... κινηματογραφικά.
Το τηλέφωνο του Ορέστη Ανδρεαδάκη χτύπησε ενοχλητικά στο τέλος της τελετής κι ενώ οι παρουσιαστές εξέφρασαν τον...αποτροπιασμό τους για τον ήχο, στην οθόνη εμφανίστηκε η μορφή του σκηνοθέτη που ζητούσε συγνώμη που δεν βρίσκεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη (η τελευταία του επίσκεψη ήταν στο 54ο φεστιβάλ του 2013 οπότε και η ταινία του «Μόνον οι εραστές μένουν ζωντανοί» ήταν και τότε η εναρκτήρια της διοργάνωσης ) , ευχήθηκε στους σινεφίλ να «γευτούν και να απολαύσουν τις ταινίες , την υπέροχη πόλη με το πιο νόστιμο φαγητό του κόσμου, ο ένας τον άλλον» και βεβαίως τον αγαπημένο του «Paterson» (το όνομα του πρωταγωνιστή της πόλης όπου ζει και της ταινίας έναρξης του φεστιβάλ).
Οι προβολές των 221 συνολικά ταινιών του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αρχίζουν αύριο από τις 9.30 το πρωί σε έξι συνολικά κινηματογραφικές αίθουσες (τον κινηματογράφο «Ολύμπιον» και την αίθουσα «Παύλος Ζάννας» της πλατείας Αριστοτέλους και τις τέσσερις αίθουσες του προβλήτα Α του Λιμανιού).
Τα εισιτήρια κοστίζουν 6 ευρώ ανά προβολή.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Νωρίτερα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ κ.Ορέστης Ανδρεαδάκης , αναφέρθηκε στις εντυπωσιακές αλλαγές που συντελέσθηκαν και στον κόσμο του κινηματογράφου και τις τεχνολογίας από το 1932 οπότε και πραγματοποιήθηκε το πρώτο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας ("μια πασαρέλα κινηματογραφικών προϊόντων" όπως χαρακτηριστικά είπε) μέχρι σήμερα , ενώ τόνισε ότι στόχος της νέας διοίκησης είναι η επαναδιατύπωση της έννοιας ενός σύγχρονου φεστιβάλ ως ζωντανού οργανισμού σε διαρκή συνομιλία με την πόλη, που «δεν το φιλοξενεί αλλά το έχει σ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου», τους φορείς τέχνης και τους πολίτες, προσβάσιμο σε όλους , ένα φεστιβάλ ελληνικό αλλά και Διεθνές . «Σ αυτές τις ερωτήσεις πρέπει να απαντήσουμε για να ορίσουμε το σύγχρονο ρόλο του φεστιβάλ», κατέληξε.
Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης και ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας αναφερόμενος στην ενίσχυση του θεσμού από την Περιφέρεια μέσω των ΕΣΠΑ (με το ποσό των 1,4 εκατομμυρίων ευρώ για τα τέσσερα φεστιβάλ της διετίας) .
Η τελετή διήρκησε περί τη μία ώρα και ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Paterson», του ανεξάρτητου Αμερικανού κινηματογραφιστή Τζιμ Τζάρμους που επεφύλαξε μια έκπληξη. Παρέστη κι αυτός και χαιρέτησε από τη σκηνή του «Ολύμπιον» τους παρεβρισκόμενους στην αίθουσα , αλλά... κινηματογραφικά.
Το τηλέφωνο του Ορέστη Ανδρεαδάκη χτύπησε ενοχλητικά στο τέλος της τελετής κι ενώ οι παρουσιαστές εξέφρασαν τον...αποτροπιασμό τους για τον ήχο, στην οθόνη εμφανίστηκε η μορφή του σκηνοθέτη που ζητούσε συγνώμη που δεν βρίσκεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη (η τελευταία του επίσκεψη ήταν στο 54ο φεστιβάλ του 2013 οπότε και η ταινία του «Μόνον οι εραστές μένουν ζωντανοί» ήταν και τότε η εναρκτήρια της διοργάνωσης ) , ευχήθηκε στους σινεφίλ να «γευτούν και να απολαύσουν τις ταινίες , την υπέροχη πόλη με το πιο νόστιμο φαγητό του κόσμου, ο ένας τον άλλον» και βεβαίως τον αγαπημένο του «Paterson» (το όνομα του πρωταγωνιστή της πόλης όπου ζει και της ταινίας έναρξης του φεστιβάλ).
Οι προβολές των 221 συνολικά ταινιών του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αρχίζουν αύριο από τις 9.30 το πρωί σε έξι συνολικά κινηματογραφικές αίθουσες (τον κινηματογράφο «Ολύμπιον» και την αίθουσα «Παύλος Ζάννας» της πλατείας Αριστοτέλους και τις τέσσερις αίθουσες του προβλήτα Α του Λιμανιού).
Τα εισιτήρια κοστίζουν 6 ευρώ ανά προβολή.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr