Ο Δημήτρης Δανίκας πρόβλεψε το Οσκαρ: «Οταν η πολιτική κερδίζει την τέχνη»
Ο Δημήτρης Δανίκας πρόβλεψε το Οσκαρ: «Οταν η πολιτική κερδίζει την τέχνη»
Ο «θείος» Οσκαρ εναντίον του Ντόναλντ Τραμπ και ο θρίαμβος του La La Black!
UPD:
23
ΣΧΟΛΙΑ
Οπως το είχα προβλέψει. Το «κατάμαυρο» δραματικό «Moonlight» κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης ταινίας!
(εδώ το κείμενο που είχε γράψει ο Δημήτρης Δανίκας στις 25 Φεβρουαρίου)
Θρίαμβος των Αφροαμερικανών. Θρίαμβος του «εχθρικού», «μισητού» Ιράν (με το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας). Θρίαμβος του μιούζικαλ. Θρίαμβος της Νέας Γενιάς!
Το «Moonlight» λοιπόν η πρώτη ηχηρή «σφαλιάρα» στον Ντόναλντ Τραμπ. Και να φανταστεί κανείς ότι η συγκεκριμένη ταινία κέρδισε τρία Οσκαρ, ενώ το φαβορί «La La Land» τα διπλάσια!
BLACK IS BEAUTIFUL
(εδώ το κείμενο που είχε γράψει ο Δημήτρης Δανίκας στις 25 Φεβρουαρίου)
Θρίαμβος των Αφροαμερικανών. Θρίαμβος του «εχθρικού», «μισητού» Ιράν (με το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας). Θρίαμβος του μιούζικαλ. Θρίαμβος της Νέας Γενιάς!
Το «Moonlight» λοιπόν η πρώτη ηχηρή «σφαλιάρα» στον Ντόναλντ Τραμπ. Και να φανταστεί κανείς ότι η συγκεκριμένη ταινία κέρδισε τρία Οσκαρ, ενώ το φαβορί «La La Land» τα διπλάσια!
BLACK IS BEAUTIFUL
La La Black λοιπόν. Και το Black is Beautiful έχει συνέχεια. Αφροαμερικανός ο (σκηνοθέτης) Ντέβιντ Τζένκινς που κέρδισε και το Οσκαρ καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου. Φυσικά για το «Moonlight». Αφροαμερικανός ο Μαρχέσαλα Αλι που κέρδισε το Οσκαρ Β ρόλου για την ίδια ταινία. Και αφροαμερικανίδα η Βαιόλα Ντέιβις που απέσπασε το Οσκαρ Β γυναικείου ρόλου για το «Fences» του (σκηνοθέτη και επίσης Αφροαμερικανού) Ντενζέλ Ουάσινγκτον!
Εξ αιτίας αυτής της... πρωτοτυπίας, δηλαδή η καλύτερη ταινία να κερδίζει τα λιγότερα Οσκαρ, προκλήθηκε και η επικών διαστάσεων γκάφα. Οπου πρώτα ανακοινώθηκε το «La La Land» για το Οσκαρ Best Picture και στην συνέχεια, η διόρθωση έγινε με το «Moonlight»
ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΓΚΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΖΟΝΙ
Η συνέχεια ακόμα πιο χαρακτηριστική. Γιατί ο κεντρικός ήρωας του «Moonlight’ διαθέτει όλα τα «χαρίσματα» που μισεί ο Ντόναλντ Τραμπ. Εκτός από Αφροαμερικανός είναι και περιθωριακός, και ομοφυλόφιλος (φανατικός και καρδιακός) αλλά και πρεζόνι. Απίστευτο. Καλύτερη απάντηση στα ρατσιστικά και ομοφοβικά σχόλια του πλανητάρχη δεν γινόνταν!
Βασική αιτία αυτού του κατάμαυρου θριάμβου ένας και μοναδικός. Η βιομηχανία του θεάματος η δεύτερη, μεγαλύτερη, σε τζίτο, στις ΗΠΑ. Δεν μπορείς να την χλευάζεις και να την περιφρονείς mister President!
Οι «σφαλιάρες» συνεχίστηκαν. Γιατί ο Ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί κερδίζει για δεύτερη φορά το οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Την πρώτη φορά με το «Ενας χωρισμός». Και τώρα με τον «Εμποράκο». Η σημειολογία ολοφάνερη και καταλυτική. Επειδή είναι Ιρανός. Επειδή δεν προσήλθε στην τελετή. Επειδή έστειλε επιστολή μιλώντας για την ελευθερία του λόγου και πλαγίως αφήνοντας υπονοούμενα για την μανία του Τραμπ να αποκλείσει από τις ΗΠΑ πολίτες από διάφορες Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες. Ανάμεσά τους και από το Ιραν!
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η 89η τελετή έγραψε Ιστορία, τόσο για την επικών διαστάσεων γκάφα, όσο και το μαύρο χρώμα και φυσικά για την καθιέρωση πολλών νέων καλλιτεχνών
Μολις 32 ετών ο Ντέμιεν Σαζέλ του «La La Land» που κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας. Το πιο καυτό όνομα του Χόλιγουντ. Μόλις 27 η Εμα Στόουν που κέρδισε το Οσκαρ Α γυναικείου ρόλου. Και 42 ο Κέισι Αφλεκ ο θριαμβευτής του Οσκαρ Α Ανδρικού ρόλου!
Δίκαια τα περισσότερα Οσκαρ. Από τις ελάχιστες φορές που συμφωνώ με την ετυμηγορία των «Ακαδημαικών». Δίκαια πλην της καλύτερης ταινίας. Το «La La Land» ανώτερο απ όλες τις υποψήφιες. Ομως η πολιτική κέρδισε την Τέχνη!
Δίκαιο το Οσκαρ καλύτερου σεναρίου στον Κένεθ Λόνεργκαν για την οικογενειακή τραγωδία «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα». Δίκαιο το Οσκαρ για την εξαιρετική ερμηνεία του Κέισι Αφλεκ. Καλύτερος, πολύ καλύτερος ως ηθοποιόες από τον αδελφό του Μπεν Αφλεκ. Δίκαιο και το Οσκαρ για την Εμα Στόουν και φυσικά δίκαια τα υπόλοιπα Οσκαρ που κέρδισε το «La La Land»
ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑ Η ΩΡΑ ΤΟΥ GEORGE LANTHIMOS
Οσο για το δίδυμο Γιώργος Λάνθιμος-Ευθύμης Φιλίππου και μόνο το γεγονός ότι η υποψηφιότητά τους, για το Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, βρέθηκε ανάμεσα σ αυτά τα θηρία του American Cinema, θεωρείται σούπερ επιτυχία. Αλλωστε ο Λάνθιμος κατέρριψε όλα τα ρεκόρ. Είναι ο μοναδικός Ελληνας σκηνοθέτης και σεναριογράφος που για δεύτερη φορά, μετά τον «Κυνόδοντα», βρέθηκε μνηστήρας Οσκαρ. Ψυχραιμία παιδιά. Θα έρθει και η ώρα του Γιώργου Λάνθιμου. Βάζω στοίχημα!
Εξ αιτίας αυτής της... πρωτοτυπίας, δηλαδή η καλύτερη ταινία να κερδίζει τα λιγότερα Οσκαρ, προκλήθηκε και η επικών διαστάσεων γκάφα. Οπου πρώτα ανακοινώθηκε το «La La Land» για το Οσκαρ Best Picture και στην συνέχεια, η διόρθωση έγινε με το «Moonlight»
ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΓΚΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΖΟΝΙ
Η συνέχεια ακόμα πιο χαρακτηριστική. Γιατί ο κεντρικός ήρωας του «Moonlight’ διαθέτει όλα τα «χαρίσματα» που μισεί ο Ντόναλντ Τραμπ. Εκτός από Αφροαμερικανός είναι και περιθωριακός, και ομοφυλόφιλος (φανατικός και καρδιακός) αλλά και πρεζόνι. Απίστευτο. Καλύτερη απάντηση στα ρατσιστικά και ομοφοβικά σχόλια του πλανητάρχη δεν γινόνταν!
Βασική αιτία αυτού του κατάμαυρου θριάμβου ένας και μοναδικός. Η βιομηχανία του θεάματος η δεύτερη, μεγαλύτερη, σε τζίτο, στις ΗΠΑ. Δεν μπορείς να την χλευάζεις και να την περιφρονείς mister President!
Οι «σφαλιάρες» συνεχίστηκαν. Γιατί ο Ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί κερδίζει για δεύτερη φορά το οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Την πρώτη φορά με το «Ενας χωρισμός». Και τώρα με τον «Εμποράκο». Η σημειολογία ολοφάνερη και καταλυτική. Επειδή είναι Ιρανός. Επειδή δεν προσήλθε στην τελετή. Επειδή έστειλε επιστολή μιλώντας για την ελευθερία του λόγου και πλαγίως αφήνοντας υπονοούμενα για την μανία του Τραμπ να αποκλείσει από τις ΗΠΑ πολίτες από διάφορες Ασιατικές και Αφρικανικές χώρες. Ανάμεσά τους και από το Ιραν!
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η 89η τελετή έγραψε Ιστορία, τόσο για την επικών διαστάσεων γκάφα, όσο και το μαύρο χρώμα και φυσικά για την καθιέρωση πολλών νέων καλλιτεχνών
Μολις 32 ετών ο Ντέμιεν Σαζέλ του «La La Land» που κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας. Το πιο καυτό όνομα του Χόλιγουντ. Μόλις 27 η Εμα Στόουν που κέρδισε το Οσκαρ Α γυναικείου ρόλου. Και 42 ο Κέισι Αφλεκ ο θριαμβευτής του Οσκαρ Α Ανδρικού ρόλου!
Δίκαια τα περισσότερα Οσκαρ. Από τις ελάχιστες φορές που συμφωνώ με την ετυμηγορία των «Ακαδημαικών». Δίκαια πλην της καλύτερης ταινίας. Το «La La Land» ανώτερο απ όλες τις υποψήφιες. Ομως η πολιτική κέρδισε την Τέχνη!
Δίκαιο το Οσκαρ καλύτερου σεναρίου στον Κένεθ Λόνεργκαν για την οικογενειακή τραγωδία «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα». Δίκαιο το Οσκαρ για την εξαιρετική ερμηνεία του Κέισι Αφλεκ. Καλύτερος, πολύ καλύτερος ως ηθοποιόες από τον αδελφό του Μπεν Αφλεκ. Δίκαιο και το Οσκαρ για την Εμα Στόουν και φυσικά δίκαια τα υπόλοιπα Οσκαρ που κέρδισε το «La La Land»
ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑ Η ΩΡΑ ΤΟΥ GEORGE LANTHIMOS
Οσο για το δίδυμο Γιώργος Λάνθιμος-Ευθύμης Φιλίππου και μόνο το γεγονός ότι η υποψηφιότητά τους, για το Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, βρέθηκε ανάμεσα σ αυτά τα θηρία του American Cinema, θεωρείται σούπερ επιτυχία. Αλλωστε ο Λάνθιμος κατέρριψε όλα τα ρεκόρ. Είναι ο μοναδικός Ελληνας σκηνοθέτης και σεναριογράφος που για δεύτερη φορά, μετά τον «Κυνόδοντα», βρέθηκε μνηστήρας Οσκαρ. Ψυχραιμία παιδιά. Θα έρθει και η ώρα του Γιώργου Λάνθιμου. Βάζω στοίχημα!
UPD:
23
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα