Το παιχνίδι του Σόρκιν

Ο τρανός σεναριογράφος παίζει τη σκηνοθεσία στα δάχτυλα με το «Molly’s Game».

Από οσκαρικός σεναριογράφος (για το «Social Netwok»), ο Άαρον Σόρκιν περνά στη σκηνοθεσία. Όχι ότι χρειαζόταν. Τα σενάριά του φέρουν τόσο φωναχτά τη σφραγίδα του που κουκουλώνουν ακόμα και σκηνοθέτες όπως τον Ντάνι Μπόιλ στο «Steve Jobs». Αλλά ήταν καημός του Σόρκιν να σκηνοθετήσει, και τώρα το κάνει με αποτελέσματα καλύτερα από τις προσδοκίες. Με την πραγματική ιστορία της Μόλι Μπλουμ που έστηνε ριψοκίνδυνα παιχνίδια πόκερ μέχρι που μπήκε στο μάτι της Ρώσικης μαφίας, ο Σόρκιν βρήκε ένα υλικό διαφορετικό μεν εξίσου ζουμερό δε. Και του άλλαξε τα... λόγια. Τα οποία έδωσε στη συνέχεια στην Τζέσικα Τσαστέιν να τα αποδώσει ως Μόλι Μπλουμ, στον Ίντρις Έλμπα για το ρόλο της δικηγόρου της και σ΄ένα υπέροχο καστ που συμπεριλαμβάνει τον Μάικλ Σέρα και τον Κέβιν Κόσνερ. Εδώ τα λέει με το δικό του τρόπο.

Κεραυνοβόλος έρωτας


Ως χάρη για ένα δικηγόρο φίλο, διάβασα το βιβλίο της Μόλι και συμφώνησα να τη συναντήσω. Η πρώτη αυτή συνάντηση κράτησε περίπου μια ώρα και ήξερα στο τέλος ότι υπήρχε κάτι υπέροχο στην ιστορία που ήθελα να το γράψω. Όταν ξεκινώ να γράφω το σενάριο για μία ταινία, είναι κάπως σαν να πηγαίνω σ’ ένα ραντεβού στα τυφλά. Υπάρχει κάτι που με ενδιαφέρει, αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς. Στην περίπτωση του «Molly’s Game», στα 5 λεπτά που μεσολάβησαν για να οδηγήσω μέχρι το σπίτι μου, είχα στο μυαλό μου ολόκληρη την ταινία. Αυτή η γυναίκα δεν έχει σχέση με την εικόνα που παρουσιάζουν τα μέσα κι αυτή ήταν η δική μου ανακάλυψη. 

Διάλογος σε speed


Το ξέρω ότι έχω ξεχωριστό στιλ. Δεν είναι κάτι που προσπαθώ να κάνω, έτσι γράφω. Θα ήταν χαζό και για μένα και για οποιονδήποτε άλλο να προσπαθήσει να μην γράψει όπως γράφει. Δεν προσπαθώ να μιμηθώ τον τρόπο που μιλάνει οι άνθρωποι. Προσπαθώ να γράψω με πιο ψυχαγωγικό τρόπο την ομιλία των ανθρώπων.

Για τον Ίντρις Έλμπα


Ο Ίντρις είναι εντυπωσιακός και ισχύει και για αυτόν, το ότι όταν ενσαρκώνεις κάποιον που είναι δυνατός, έξυπνος και με χιούμορ, βοηθά στο ρόλο το να έχεις από φυσικού σου αυτές τις ποιότητες. Είναι απολύτως ήρεμος όσο ακούει την ιστορία της Μόλι. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα πει όταν τελειώσει. Η μεταξύ τους σχέση είναι στο επίκεντρο της ταινίας. Εξάλλου, και οι δυο τους γνωρίζουν ότι είναι πολύ πιο έξυπνοι από το μέσο όρο. 

Για τη σημασία της ομάδας


Σε λάθος χέρια, αυτοί οι χαρακτήρες θα ήταν μονοδιάστατοι, αλλά γίνονται πολυδιάστατοι στα χέρια ηθοποιών όπως ο Τζέρεμι Στρονγκ, ο Μάικλ Σέρα, ο Μπιλ Καμπ, ο Μπράιαν Ντ΄ Άρσι Τζέιμς και ο Κρις Ο’ Ντόουντ. Οι ταινίες γίνονται από εκατοντάδες ανθρώπους και αν είσαι για πρώτη φορά σκηνοθέτης, τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από αυτούς.

Ποιος είναι πιο έξυπνος;


Δεν θέλω ο τρόπος που γράφω έναν χαρακτήρα να μεταφράζεται ως ο τρόπος που μιλάει ο χαρακτήρας. Αυτό που με έλκυσε στη Μόλι ήταν το πνεύμα, το μυαλό, η επικοινωνιακότητά της. Οι περισσότεροι χαρακτήρες μου είναι πιο έξυπνοι από μένα, κι αυτό είναι που με τραβάει σ’ αυτούς. Οι περισσότεροι χαρακτήρες οποιούδηποτε σεναριογράφου είναι κάτι παραπάνω από τον ίδιο σεναριογράφο, έτσι δεν είναι; Είναι πιο τολμηροί από το σεναριογράφο αν βλέπεις το «Mission Impossible», πιο σέξι αν γράφουν ρομαντικές κομεντί. Η Μόλι εμπίπτει στην κατηγορία των χαρακτήρων που είναι πιο έξυπνοι από μένα, αλλά δεν πιστεύω πως υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος που πρέπει να μιλάει μια γυναίκα, και δεν πρόκειται να κάνω τέτοιου είδους δηλώσεις για τρεισήμιση εκατομμύρια ανθρώπους. Απλά έγραφα για τη Μόλι. Δεν έγραφα μια γυναίκα.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr