Οι ταινίες της εβδομάδας: Ξεχωρίζει το «Παιχνίδι με τη φωτιά»
10.01.2019
09:47
Η ταινία από τη Νότια Κορέα είναι βασισμένη στο διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι «Barn Burning»
Αξίζει 4/5 Το παιχνίδι με τη φωτιά (Burning)
Του Τσανγκ-ντονγκ Λι. Δραματική, 2018, Ν.Κορέα, 148’. Με τους: Α-ιν Γιου, Στίβεν Γιουν, Γιονγκ-σο Τζουν
Η φωτιά ζεσταίνει, αλλά και καίει. Η φωτιά καίει, αλλά έτσι κάνουν και τα συναισθήματα: ο έρωτας, η ζήλια, η απόγνωση, ο θυμός. Τα συναισθήματα καίνε, άρα και δυνητικά καταστρέφουν. Ο Γιονγκσού συναντά ξαφνικά μια μέρα τη χαριτωμένη Χαεμί, η οποία τον φλερτάρει ανοιχτά, υποστηρίζοντας ότι γνωρίζονται από παιδιά. Μια μέρα μαζί της είναι αρκετή. Ο Γιονγκσού ερωτεύεται και δέχεται να προσέχει τη γάτα της ενώ εκείνη λείπει σε ταξίδι στην Αφρική, κι ας σημαίνει αυτό ότι πρέπει να πηγαινοέρχεται από το πατρικό του, ένα φτωχικό αγροτόσπιτο το οποίο προσέχει γιατί ο πατέρας του έχει μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη. Δέχεται χωρίς δεύτερη κουβέντα επίσης να την παραλάβει από το αεροδρόμιο όταν εκείνη επιστρέφει, ερήμην του, μαζί με τον γοητευτικό, πλούσιο Μπεν. Ο ενθουσιασμός του Γιονγκσού μετατρέπεται σε εθισμό, καθώς γίνεται ο τρίτος που με έναν τρόπο χωρεί δίπλα στους δυό, μιας και εκείνοι τον περιτριγυρίζουν διαρκώς. Μια εξομολόγηση του Μπεν και η εξαφάνιση της Χαεμί θα πυροδοτήσουν διάφορες εμμονές στον πρωταγωνιστή που συνδέονται όχι μόνο με τον έρωτα, αλλά με την τάξη και την οικογένεια. Το πρώτο μισό της ταινίας είναι αριστουργηματικό: ο Τσανγκ-ντονγκ Λι δημιουργεί από τη μία ξεκάθαρα τις αντιθέσεις, χρωματίζει προσεχτικά τις αντιφάσεις και προϊδεάζει τόσο όσο για τις συγκρούσεις των χαρακτήρων. Αποκορύφωμα, μια σκηνή όπου η Χαεμί χορεύει γυμνή με τον ήλιο να δύει και τον Μάιλς Ντέιβις να την στροβιλίζει. Από κει και πέρα, τα πράγματα καταρρέουν, στο μυαλό του πρωταγωνιστή - τίποτα δεν μπορεί να γίνει εφεξής αντάξιο αυτής της ομορφιάς. Βασισμένο στο διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι «Barn Burning», το «Παιχνίδι με τη φωτιά» παραμένει πιστό στο πνεύμα του Ιάπωνα, ήτοι θολές αλήθειες και θολωμένα κίνητρα, αμφιβολία και φυσικά μια γάτα. Γι’ αυτό μην περιμένετε κάποιο κλασικό θρίλερ, αλλά ένα παιχνίδι αν όχι με τη φωτιά σίγουρα με το μυαλό και τις αισθήσεις.
Παίζεται
Αθήνα
Ιντεάλ, Νιρβάνα Cinemax
Θεσσαλονίκη
Του Τσανγκ-ντονγκ Λι. Δραματική, 2018, Ν.Κορέα, 148’. Με τους: Α-ιν Γιου, Στίβεν Γιουν, Γιονγκ-σο Τζουν
Η φωτιά ζεσταίνει, αλλά και καίει. Η φωτιά καίει, αλλά έτσι κάνουν και τα συναισθήματα: ο έρωτας, η ζήλια, η απόγνωση, ο θυμός. Τα συναισθήματα καίνε, άρα και δυνητικά καταστρέφουν. Ο Γιονγκσού συναντά ξαφνικά μια μέρα τη χαριτωμένη Χαεμί, η οποία τον φλερτάρει ανοιχτά, υποστηρίζοντας ότι γνωρίζονται από παιδιά. Μια μέρα μαζί της είναι αρκετή. Ο Γιονγκσού ερωτεύεται και δέχεται να προσέχει τη γάτα της ενώ εκείνη λείπει σε ταξίδι στην Αφρική, κι ας σημαίνει αυτό ότι πρέπει να πηγαινοέρχεται από το πατρικό του, ένα φτωχικό αγροτόσπιτο το οποίο προσέχει γιατί ο πατέρας του έχει μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη. Δέχεται χωρίς δεύτερη κουβέντα επίσης να την παραλάβει από το αεροδρόμιο όταν εκείνη επιστρέφει, ερήμην του, μαζί με τον γοητευτικό, πλούσιο Μπεν. Ο ενθουσιασμός του Γιονγκσού μετατρέπεται σε εθισμό, καθώς γίνεται ο τρίτος που με έναν τρόπο χωρεί δίπλα στους δυό, μιας και εκείνοι τον περιτριγυρίζουν διαρκώς. Μια εξομολόγηση του Μπεν και η εξαφάνιση της Χαεμί θα πυροδοτήσουν διάφορες εμμονές στον πρωταγωνιστή που συνδέονται όχι μόνο με τον έρωτα, αλλά με την τάξη και την οικογένεια. Το πρώτο μισό της ταινίας είναι αριστουργηματικό: ο Τσανγκ-ντονγκ Λι δημιουργεί από τη μία ξεκάθαρα τις αντιθέσεις, χρωματίζει προσεχτικά τις αντιφάσεις και προϊδεάζει τόσο όσο για τις συγκρούσεις των χαρακτήρων. Αποκορύφωμα, μια σκηνή όπου η Χαεμί χορεύει γυμνή με τον ήλιο να δύει και τον Μάιλς Ντέιβις να την στροβιλίζει. Από κει και πέρα, τα πράγματα καταρρέουν, στο μυαλό του πρωταγωνιστή - τίποτα δεν μπορεί να γίνει εφεξής αντάξιο αυτής της ομορφιάς. Βασισμένο στο διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι «Barn Burning», το «Παιχνίδι με τη φωτιά» παραμένει πιστό στο πνεύμα του Ιάπωνα, ήτοι θολές αλήθειες και θολωμένα κίνητρα, αμφιβολία και φυσικά μια γάτα. Γι’ αυτό μην περιμένετε κάποιο κλασικό θρίλερ, αλλά ένα παιχνίδι αν όχι με τη φωτιά σίγουρα με το μυαλό και τις αισθήσεις.
Παίζεται
Αθήνα
Ιντεάλ, Νιρβάνα Cinemax
Θεσσαλονίκη
Τζον Κασσαβέτης
Αξίζει 2.5/5 Η επιστροφή του Μπεν (Ben is Back)
Του Πίτερ Χέτζες. Δραματική, 2018, ΗΠΑ, 103’. Με τους: Τζούλια Ρόμπερτς, Λούκας Χέτζες
Η Τζούλια Ρόμπερτς ετοιμάζεται για τα βραβεία της. Όταν ο 19χρονος γιος της εμφανίζεται την παραμονή των Χριστουγέννων στο σπίτι, η Ρόμπερτς σαστίζει και χαίρεται μαζί. Ο Μπεν (Λούκας Χέτζες) κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται στην κλινική αποτοξίνωσης, στην οποία μπήκε αφού είχε προκαλέσει διαφορετικούς χαμούς, απ΄ό,τι καταλαβαίνουμε από σπόντες (κι ευτυχώς όχι από φλάσμπακ). Η μικρή του αδερφή είναι αρνητική, τα μικρά τους αδέρφια κατενθουσιασμένα, ο θετός τους πατέρας διστακτικός, αλλά η μητέρα είναι εκείνη που θα το πάρει όλο πάνω της για τις επόμενες 24 ώρες. Ο σκηνοθέτης Πίτερ Χέτζες καταφέρνει και να κάνει μια αναβάθμιση στο είδος, επικαιροποιώντας κάποια στοιχεία, και να το χωρέσει σε στερεότυπα για μέγιστο αποτέλεσμα, ήτοι κλάμα. Οι προθέσεις είναι καλές και σαφείς, αλλά σαφέστατες είναι και κάποιες σφήνες που θέλει σώνει και καλά να βάλει την Ρόμπερτς να πει ή να κάνει, που φωνάζουν από μακριά το στήσιμό τους.
Παίζεται
Αθήνα
Βάρκιζα, Ατλαντίς, Town Cinemas, Μαρία Έλενα-Όναρ Δημ/κός Κιν/φος, Μικρόκοσμος Filmcenter, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Κηφισιά Cinemax, Τρία Αστέρια 3D Digital, Cinerama Digital Cinema, Village 9 Cinemas @ Faliro, Σπόρτιγκ Δημ/κός Κιν/φος, Αελλώ Cinemax 5+1, Όσκαρ Digital, Ζέα Digital Cinema, West City, Village Shopping and More, Αίγλη (Χαλάνδρι), Άνοιξη Δημ/κός Κιν/φος 2+1
Θεσσαλονίκη
Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Μακεδονικόν, Odeon Μακεδονία
Αξίζει 3/5 Η στολή του λοχαγού (The Captain)
Του Ρόμπερτ Σβέντκε. Δραματική, 2017, Γερμανία/Γαλλία/Πολωνία/Κίνα/Πορτογαλία, 118’. Με τους: Μαξ Χουμπάχερ, Μίλαν Πέσελ
Πραγματική και δύσκολη υπόθεση η ιστορία της «Στολής του λοχαγού». Δυο εβδομάδες πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ένας λιποτάκτης Γερμανός στρατιώτης βρίσκει τη στολή ενός λοχαγού, τη φοράει και – ξεγελώντας την πλειοψηφία των αντρών που συναντά – αναλαμβάνει καθήκοντα σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ξεκινώντας από μια θέση απόγνωσης, μαθαίνει πως να φορά εκείνος τα ρούχα του αντί να τον φορούν εκείνα, με εντυπωσιακά γρήγορο ρυθμό. Ή όχι; Από θύμα γίνεται θύτης, και εξαιρετικά σαδιστής: γι’ αυτό και ονομάστηκε αργότερα ο Εκτελεστής του Έμσλαντ. Βίαιο και σκληρό, το έργο του Ρόμπερτ Σβέντκε κουράζει μεν, αλλά καταγράφει ενδιαφέροντα στοιχεία για τη σχέση με την εξουσία.
Παίζεται
Αθήνα
Άστορ, Ανδόρα
Θεσσαλονίκη
Παύλος Ζάννας
Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο (The Night Eats the World)
Του Ντομινίκ Ροσέ. Τρόμου, 2018, Γαλλία, 93’. Με τους: Άντερς Ντάνιελσεν Λίε
Τα ζόμπι εισβάλλουν στο Παρίσι: ένας νέος ξυπνάει μετά από ένα τρελό πάρτι σε κάποιο διαμέρισμα κι ανακαλύπτει πως είναι ο μόνος επιζών. Ή τουλάχιστον, έτσι νομίζει.
Παίζεται
Αθήνα
Νανά Cinemax, Odeon Escape, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Village Shopping and More
Θεσσαλονίκη
Odeon Πλατεία, Odeon Μακεδονία
Στο σώμα της
Του Ζαχαρία Μαυροειδή. Ντοκιμαντέρ, 2017, Ελλάδα, 84’.
Ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ για μια φθίνουσα παράδοση της Θηρασιάς. Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, μια ομάδα γυναικών πηγαίνει για 15 μέρες στη μονή της Κοίμησης για να προσευχηθεί και να προετοιμάσει το χώρο για τους εορτασμούς του Δεκαπενταύγουστου. Οι ετοιμασίες μπλέκονται με τις αναμνήσεις, καθώς η τουριστική Σαντορίνη δεσπόζει από την άλλη πλευρά του ηφαιστείου.
Παίζεται
Αθήνα
Ταινιοθήκη
Αξίζει 2.5/5 Η επιστροφή του Μπεν (Ben is Back)
Του Πίτερ Χέτζες. Δραματική, 2018, ΗΠΑ, 103’. Με τους: Τζούλια Ρόμπερτς, Λούκας Χέτζες
Η Τζούλια Ρόμπερτς ετοιμάζεται για τα βραβεία της. Όταν ο 19χρονος γιος της εμφανίζεται την παραμονή των Χριστουγέννων στο σπίτι, η Ρόμπερτς σαστίζει και χαίρεται μαζί. Ο Μπεν (Λούκας Χέτζες) κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται στην κλινική αποτοξίνωσης, στην οποία μπήκε αφού είχε προκαλέσει διαφορετικούς χαμούς, απ΄ό,τι καταλαβαίνουμε από σπόντες (κι ευτυχώς όχι από φλάσμπακ). Η μικρή του αδερφή είναι αρνητική, τα μικρά τους αδέρφια κατενθουσιασμένα, ο θετός τους πατέρας διστακτικός, αλλά η μητέρα είναι εκείνη που θα το πάρει όλο πάνω της για τις επόμενες 24 ώρες. Ο σκηνοθέτης Πίτερ Χέτζες καταφέρνει και να κάνει μια αναβάθμιση στο είδος, επικαιροποιώντας κάποια στοιχεία, και να το χωρέσει σε στερεότυπα για μέγιστο αποτέλεσμα, ήτοι κλάμα. Οι προθέσεις είναι καλές και σαφείς, αλλά σαφέστατες είναι και κάποιες σφήνες που θέλει σώνει και καλά να βάλει την Ρόμπερτς να πει ή να κάνει, που φωνάζουν από μακριά το στήσιμό τους.
Παίζεται
Αθήνα
Βάρκιζα, Ατλαντίς, Town Cinemas, Μαρία Έλενα-Όναρ Δημ/κός Κιν/φος, Μικρόκοσμος Filmcenter, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Κηφισιά Cinemax, Τρία Αστέρια 3D Digital, Cinerama Digital Cinema, Village 9 Cinemas @ Faliro, Σπόρτιγκ Δημ/κός Κιν/φος, Αελλώ Cinemax 5+1, Όσκαρ Digital, Ζέα Digital Cinema, West City, Village Shopping and More, Αίγλη (Χαλάνδρι), Άνοιξη Δημ/κός Κιν/φος 2+1
Θεσσαλονίκη
Village 11 Cinemas Mediterranean Cosmos, Μακεδονικόν, Odeon Μακεδονία
Αξίζει 3/5 Η στολή του λοχαγού (The Captain)
Του Ρόμπερτ Σβέντκε. Δραματική, 2017, Γερμανία/Γαλλία/Πολωνία/Κίνα/Πορτογαλία, 118’. Με τους: Μαξ Χουμπάχερ, Μίλαν Πέσελ
Πραγματική και δύσκολη υπόθεση η ιστορία της «Στολής του λοχαγού». Δυο εβδομάδες πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ένας λιποτάκτης Γερμανός στρατιώτης βρίσκει τη στολή ενός λοχαγού, τη φοράει και – ξεγελώντας την πλειοψηφία των αντρών που συναντά – αναλαμβάνει καθήκοντα σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ξεκινώντας από μια θέση απόγνωσης, μαθαίνει πως να φορά εκείνος τα ρούχα του αντί να τον φορούν εκείνα, με εντυπωσιακά γρήγορο ρυθμό. Ή όχι; Από θύμα γίνεται θύτης, και εξαιρετικά σαδιστής: γι’ αυτό και ονομάστηκε αργότερα ο Εκτελεστής του Έμσλαντ. Βίαιο και σκληρό, το έργο του Ρόμπερτ Σβέντκε κουράζει μεν, αλλά καταγράφει ενδιαφέροντα στοιχεία για τη σχέση με την εξουσία.
Παίζεται
Αθήνα
Άστορ, Ανδόρα
Θεσσαλονίκη
Παύλος Ζάννας
Το βράδυ που έφαγε τον κόσμο (The Night Eats the World)
Του Ντομινίκ Ροσέ. Τρόμου, 2018, Γαλλία, 93’. Με τους: Άντερς Ντάνιελσεν Λίε
Τα ζόμπι εισβάλλουν στο Παρίσι: ένας νέος ξυπνάει μετά από ένα τρελό πάρτι σε κάποιο διαμέρισμα κι ανακαλύπτει πως είναι ο μόνος επιζών. Ή τουλάχιστον, έτσι νομίζει.
Παίζεται
Αθήνα
Νανά Cinemax, Odeon Escape, Odeon Starcity, Village 15 Cinemas @ The Mall, Village Shopping and More
Θεσσαλονίκη
Odeon Πλατεία, Odeon Μακεδονία
Στο σώμα της
Του Ζαχαρία Μαυροειδή. Ντοκιμαντέρ, 2017, Ελλάδα, 84’.
Ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ για μια φθίνουσα παράδοση της Θηρασιάς. Κάθε χρόνο, στις 31 Ιουλίου, μια ομάδα γυναικών πηγαίνει για 15 μέρες στη μονή της Κοίμησης για να προσευχηθεί και να προετοιμάσει το χώρο για τους εορτασμούς του Δεκαπενταύγουστου. Οι ετοιμασίες μπλέκονται με τις αναμνήσεις, καθώς η τουριστική Σαντορίνη δεσπόζει από την άλλη πλευρά του ηφαιστείου.
Παίζεται
Αθήνα
Ταινιοθήκη
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr