Black Power, Latin Power, Queen Power: Τα highlights των φετινών Όσκαρ
Black Power, Latin Power, Queen Power: Τα highlights των φετινών Όσκαρ
Σε μια τόσο βαρετή τελετή, η εμφάνιση της Lady Gaga και του Μπράντλι Κούπερ για να ερμηνεύσουν το υποψήφιο «Shallow» από το «Ένα αστέρι γεννιέται», αρχικά φαντάζει ως βάλσαμο. Τι κακοσκηνοθετημένο αμήχανο ψέμα ήταν τούτο όμως! Στραβή, αμήχανη εκτέλεση. Πάλι στα ρηχά έκατσαν...
Δύο είναι οι πληροφορίες που αξίζει να συγκρατήσει κανείς από τη χθεσινή τελετή Όσκαρ.
1) Η Ολίβια Κόλμαν ήταν ο πιο κουλ άνθρωπος μέσα στο Dolby Theater: η Βασίλισσα των Όσκαρ, η Βασίλισσα της καρδιάς μας.Μπορεί η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου να κέρδισε μόνο το 1 από τα 10 Όσκαρ για τα οποία ήταν υποψήφιο, αλλά το βραβείο της Κόλμαν από μόνο του είναι υπέροχο και αρκετό, ιδίως απέναντι στα υπόλοιπα βραβεία της βραδιάς.
2) Η Σαρλίζ Θέρον θα είναι ο επόμενος Τζέιμς Μποντ.
Μια μοιρασμένη σούπα ήταν φέτος τα βραβεία, χωρίς ρίσκο δηλαδή ή φοβερές ανατροπές. Το χειρότερο όμως ήταν που η τελετή δεν είχε καμία ιδιαίτερη στρατηγική ή κατεύθυνση. Είναι θαύμα το πώς τελείωσε η βραδιά μετά από τέτοια έλλειψη έμπνευσης, τόσο στα κείμενα, όσο και στη σκηνοθεσία.
Τουλάχιστον, ο ουσιαστικός νικητής της βραδιάς, ο Αλφόνσο Κουαρόν με τα Όσκαρ Φωτογραφίας, Ξενόγλωσσης Ταινίας και Σκηνοθεσίας (ο πρώτος που κατακτά τέτοιο συνδυασμό), ήταν άμεσος, άνετος, αστείος και γλυκός στους λόγους του.
1) Η Ολίβια Κόλμαν ήταν ο πιο κουλ άνθρωπος μέσα στο Dolby Theater: η Βασίλισσα των Όσκαρ, η Βασίλισσα της καρδιάς μας.Μπορεί η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου να κέρδισε μόνο το 1 από τα 10 Όσκαρ για τα οποία ήταν υποψήφιο, αλλά το βραβείο της Κόλμαν από μόνο του είναι υπέροχο και αρκετό, ιδίως απέναντι στα υπόλοιπα βραβεία της βραδιάς.
2) Η Σαρλίζ Θέρον θα είναι ο επόμενος Τζέιμς Μποντ.
Μια μοιρασμένη σούπα ήταν φέτος τα βραβεία, χωρίς ρίσκο δηλαδή ή φοβερές ανατροπές. Το χειρότερο όμως ήταν που η τελετή δεν είχε καμία ιδιαίτερη στρατηγική ή κατεύθυνση. Είναι θαύμα το πώς τελείωσε η βραδιά μετά από τέτοια έλλειψη έμπνευσης, τόσο στα κείμενα, όσο και στη σκηνοθεσία.
Τουλάχιστον, ο ουσιαστικός νικητής της βραδιάς, ο Αλφόνσο Κουαρόν με τα Όσκαρ Φωτογραφίας, Ξενόγλωσσης Ταινίας και Σκηνοθεσίας (ο πρώτος που κατακτά τέτοιο συνδυασμό), ήταν άμεσος, άνετος, αστείος και γλυκός στους λόγους του.
Ελλείψει παρουσιαστή, αντί να εστιάσουν στο να γίνουν οι παρουσιάσεις πιο αιχμηρές, ή πολιτικές, ή έστω πιο πικάντικες, οι διοργανωτές αφέθηκαν στα κλισέ και τα μεγάλα σε διάρκεια κλιπ των υποψηφίων. Η λέξη «όνειρο» ακούστηκε πολύ, όπως και το «Bohemian Rhapsody», μέχρι και ο Θεός έκανε comeback (αυτή η Ρετζίνα Κινγκ, τι το ήθελε -όταν παραλάμβανε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου ρόλου για το «Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει»- το «Ο θεός είναι καλός, όλη την ώρα»;;;;).
«Δεν έχουμε παρουσιαστή, κατηγορία δημοφιλούς ταινίας και το Μεξικό δε θα πληρώσει για το τείχος», είπε η Μάγια Ρούντολφ πλάι στην Έιμι Πόλερ και την Τίνα Φέι, καθώς προλόγιζαν την τελετή, σε ένα από τα πιο συμπαθητικά σκετς της βραδιάς, που κάπως αναπλήρωσε για τη χλιαρή έναρξη από τον Άνταμ Λάμπερτ και τους Queen που είπαν τα «We will rock you» και «We Are the Champions».
Να ‘ναι καλά επίσης η Έλεν Μίρεν που διασκέδαζε αφάνταστα τη συνομιλία της με τον Τζέισον Μομόα: «Δεν είχαμε σχεδιάσει να φοράμε ταιριαστά χρώματα, αλλά να που ένας Χαβανέζος Θεός στέκεται δίπλα σε μια ώριμη Βρετανίδα».
Ο Τομ Μορέλο, κιθαρίστας των Rage Against the Machine, παρουσίασε το «Vice: Δεύτερος στην ιεραρχία». ΑΣΧΕΤΟ. Σιγά την επαναστατική ταινία. Πολύ μπλα μπλα, τίποτα στο πηλίκο – και ο Μορέλο και το «Vice».
Ο Κουαρόν παραλαμβάνει το βραβείο Φωτογραφίας: «Στο γραφείο του Μπίλι Γουάιλντερ είχε μια ταμπέλα που έγραφε “Τι θα έκανε ο Λούμπιτς?” Σε μένα έλεγε τι θα έκανε ο Εμανουέλ Τσίβο Λουμπέσκι;»
Η Άντζελα Μπάσετ και ο Χαβιέρ Μπαρδέμ (με πειραγμένο πρόσωπο!) παρουσιάζουν το Ξενόγλωσσο Όσκαρ. Ο Μπαρδέμ μιλάει στα ισπανικά: «Δεν υπάρχουν σύνορα ή τείχη που να μπορούν να συγκρατήσουν την εφευρετικότητα και το ταλέντο», ξανά μπηχτή στον Τραμπ.
«Μεγάλωσα βλέποντας ξενόγλωσσες ταινίες», αναφέρει ο Αλφόνσο Κουαρόν, κερδίζοντας το δεύτερο του Όσκαρ για τη βραδιά, για Ξενόγλωσση Ταινία. «Τον “Πολίτη Κέιν”, τα “Σαγόνια του καρχαρία”, το “Ρασομόν”, το “Νονό”». Όλη η αίθουσα σκάει στα γέλια. «Είμαστε κομμάτι του ίδιου ωκεανού».
Ο Ντάνιελ Κρεγκ συνοδεύει τη Σαρλίζ Θέρον για να ανακοινώσουν το βραβείο Β’ Αντρικού Ρόλου στον Μαχέρσαλα Αλί για το «Πράσινο βιβλίο». Το μόνο που σκέφτονται όλοι είναι: δώσε τη σκυτάλη του Μποντ στη Σαρλίζ, ΤΩΡΑ.
Πόσο εκνευριστικοί η Awkwafina και ο Τζον Μαλένι στα σκετς τους για τα κινούμενα σχέδια και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους... Ευτυχώς η νικήτρια Ράικα Ζετάμπτσι για το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Period. End of sentence.» αναπληρώνει με τον καλύτερο λόγο της βραδιάς – μετά από αυτόν της Ολίβια Κόλμαν. «Ποιος θα περίμενε ότι μια ταινία για την έμμηνο ρύση θα κέρδιζε Όσκαρ; Η περίοδος (εννοώντας την τελεία που σημαίνει το period στα αγγλικά) θα έπρεπε να “κλείνει” μια πρόταση και όχι την παιδεία ενός κοριτσιού».
Σε μια τόσο βαρετή τελετή, η εμφάνιση της Lady Gaga και του Μπράντλι Κούπερ για να ερμηνεύσουν το υποψήφιο «Shallow» από το «Ένα αστέρι γεννιέται», αρχικά φαντάζει ως βάλσαμο. Τι κακοσκηνοθετημένο αμήχανο ψέμα ήταν τούτο όμως! Στραβή, αμήχανη εκτέλεση. Πάλι στα ρηχά έκατσαν.
Ο Σπάικ Λι κερδίζει για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Όσκαρ, Διασκευασμένου Σεναρίου για το «BlacKkKlansman: Η παρείσφρηση» και μιλάει στη σκηνή σε έναn ακατάληπτο χείμαρρο για τη σκλαβιά, την κοινωνική πρόνοια, τις εκλογές, κλείνοντας ευτυχώς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: «Ας κάνουμε το σωστό».
Ευτυχώς, ακόμα και μετά το πόσο-δύσκολο-είναι-να-κάνεις-κάποιον-να-κλάψει-με-ανθρώπους-που-έχουν-πεθάνει «In memoriam», που κατάφεραν να το κάνουν ξενέρωτο (δεν έβαλαν τον Στάνλι Ντόνεν, δεν πρόλαβαν λογικά, ούτε τον Γιόνας Μέκας, δεν ήθελαν λογικά), εμφανίστηκε η Μπάρμπρα Στράιζαντ για να παρουσιάσει την ταινία του Σπάικ Λι: «Είμαστε κι οι δυο από το Μπρούκλιν κι οι δυο αγαπάμε τα καπέλα», του είπε, performer μέχρι το κόκαλο.
Μπορεί να μην το άξιζε το βραβείο ο Ράμι Μάλεκ, αλλά ήταν γλύκας στη σκηνή, υπογραμμίζοντας τη στήριξη των μειονοτήτων. «Η μαμά μου είναι κάπου εδώ μέσα, σ’ αγαπώ. Ευχαριστώ την οικογένειά μου. Ο πατέρας μου δεν με είδε, αλλά με κοιτάει από ψηλά. Μπορεί να μην ήμουν η προφανής επιλογή, αλλά υποθέτω ότι λειτούργησε. Είμαι γιος μεταναστών από την Αίγυπτο, Αμερικανός πρώτης γενιάς, λαχταράμε για τέτοιες ιστορίες».
Και μετά ήρθε η Ολίβια Κόλμαν για την «Ευνοούμενη»! Τι χαρά ήταν αυτή! Και από την ίδια, και από τον Λάνθιμο, και από την Αριάν Λαμπέντ! Χαρά και κλάμα. «Είναι πραγματικά πολύ αγχωτικό, είναι ξεκαρδιστικό», είπε κρατώντας το βραβείο κλαίγοντας. «Γιώργο, καλύτερε σκηνοθέτη μου, στην καλύτερη ταινία μου. Ρέιτσελ και Έμα, δεν ηταν βάναυσο να πηγαίνω στη δουλειά κάθε μέρα. Γκλεν, δεν ήθελα να έρθουν έτσι τα πράγματα».
Και δεν είχε σημασία που ήρθαν και τα υπόλοιπα πράγματα έτσι στη συνέχεια: ούτε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας στον Κουαρόν, ούτε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο «Πράσινο βιβλίο», τόσο αναμενόμενα χουλιγουντιανή επιλογή. Και του χρόνου, πάλι μια από τα ίδια. Με παρουσιαστή ελπίζουμε τουλάχιστον.
Όλα τα βραβεία εδώ:
Καλύτερης Ταινίας
Green Book
Σκηνοθεσίας
Αλφόνσο Κουαρόν, Roma
Α' Ανδρικού Ρόλου
Ράμι Μάλεκ, Bohemian Rhapsody
Α' Γυναικείου Ρόλου
Ολίβια Κόλμαν, The Favourite
Β' Ανδρικού Ρόλου
Μαχερσάλα Άλι, Green Book
B' Γυναικείου Ρόλου
Ρετζίνα Κινγκ, If Beale Street Could Talk
Πρωτότυπου Σεναρίου
Green Book
Διασκευασμένου Σεναρίου
BlackKlansman
Φωτογραφίας
Roma, Αλφόνσο Κουαρόν
Μοντάζ
Bohemian Rhapsody
Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης
Black Panther
Ήχου
Bohemian Rhapsody
Ηχητικού Μοντάζ
Bohemian Rhapsody
Κοστουμιών
Black Panther
Οπτικών Εφέ
First Man
Μουσικής
Λούντβικ Γκόρανσον, Black Panther
Τραγουδιού
Shallow (A Star is Born)
Μακιγιάζ και Κομμώσεις
Vice
Καλύτερης Ταινίας Κινούμενων Σχεδίων
Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν (Spider-Man: Into the Spider-Verse)
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Free Solo
Ξενόγλωσσης Ταινίας
Roma - Μεξικό
Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
Skin
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Period. End of Sentence
Καλύτερης Ταινίας κινούμενων σχεδίων μικρού μήκους
Bao
«Δεν έχουμε παρουσιαστή, κατηγορία δημοφιλούς ταινίας και το Μεξικό δε θα πληρώσει για το τείχος», είπε η Μάγια Ρούντολφ πλάι στην Έιμι Πόλερ και την Τίνα Φέι, καθώς προλόγιζαν την τελετή, σε ένα από τα πιο συμπαθητικά σκετς της βραδιάς, που κάπως αναπλήρωσε για τη χλιαρή έναρξη από τον Άνταμ Λάμπερτ και τους Queen που είπαν τα «We will rock you» και «We Are the Champions».
Να ‘ναι καλά επίσης η Έλεν Μίρεν που διασκέδαζε αφάνταστα τη συνομιλία της με τον Τζέισον Μομόα: «Δεν είχαμε σχεδιάσει να φοράμε ταιριαστά χρώματα, αλλά να που ένας Χαβανέζος Θεός στέκεται δίπλα σε μια ώριμη Βρετανίδα».
Ο Τομ Μορέλο, κιθαρίστας των Rage Against the Machine, παρουσίασε το «Vice: Δεύτερος στην ιεραρχία». ΑΣΧΕΤΟ. Σιγά την επαναστατική ταινία. Πολύ μπλα μπλα, τίποτα στο πηλίκο – και ο Μορέλο και το «Vice».
Ο Κουαρόν παραλαμβάνει το βραβείο Φωτογραφίας: «Στο γραφείο του Μπίλι Γουάιλντερ είχε μια ταμπέλα που έγραφε “Τι θα έκανε ο Λούμπιτς?” Σε μένα έλεγε τι θα έκανε ο Εμανουέλ Τσίβο Λουμπέσκι;»
Η Άντζελα Μπάσετ και ο Χαβιέρ Μπαρδέμ (με πειραγμένο πρόσωπο!) παρουσιάζουν το Ξενόγλωσσο Όσκαρ. Ο Μπαρδέμ μιλάει στα ισπανικά: «Δεν υπάρχουν σύνορα ή τείχη που να μπορούν να συγκρατήσουν την εφευρετικότητα και το ταλέντο», ξανά μπηχτή στον Τραμπ.
«Μεγάλωσα βλέποντας ξενόγλωσσες ταινίες», αναφέρει ο Αλφόνσο Κουαρόν, κερδίζοντας το δεύτερο του Όσκαρ για τη βραδιά, για Ξενόγλωσση Ταινία. «Τον “Πολίτη Κέιν”, τα “Σαγόνια του καρχαρία”, το “Ρασομόν”, το “Νονό”». Όλη η αίθουσα σκάει στα γέλια. «Είμαστε κομμάτι του ίδιου ωκεανού».
Ο Ντάνιελ Κρεγκ συνοδεύει τη Σαρλίζ Θέρον για να ανακοινώσουν το βραβείο Β’ Αντρικού Ρόλου στον Μαχέρσαλα Αλί για το «Πράσινο βιβλίο». Το μόνο που σκέφτονται όλοι είναι: δώσε τη σκυτάλη του Μποντ στη Σαρλίζ, ΤΩΡΑ.
Πόσο εκνευριστικοί η Awkwafina και ο Τζον Μαλένι στα σκετς τους για τα κινούμενα σχέδια και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους... Ευτυχώς η νικήτρια Ράικα Ζετάμπτσι για το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Period. End of sentence.» αναπληρώνει με τον καλύτερο λόγο της βραδιάς – μετά από αυτόν της Ολίβια Κόλμαν. «Ποιος θα περίμενε ότι μια ταινία για την έμμηνο ρύση θα κέρδιζε Όσκαρ; Η περίοδος (εννοώντας την τελεία που σημαίνει το period στα αγγλικά) θα έπρεπε να “κλείνει” μια πρόταση και όχι την παιδεία ενός κοριτσιού».
Σε μια τόσο βαρετή τελετή, η εμφάνιση της Lady Gaga και του Μπράντλι Κούπερ για να ερμηνεύσουν το υποψήφιο «Shallow» από το «Ένα αστέρι γεννιέται», αρχικά φαντάζει ως βάλσαμο. Τι κακοσκηνοθετημένο αμήχανο ψέμα ήταν τούτο όμως! Στραβή, αμήχανη εκτέλεση. Πάλι στα ρηχά έκατσαν.
Ο Σπάικ Λι κερδίζει για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Όσκαρ, Διασκευασμένου Σεναρίου για το «BlacKkKlansman: Η παρείσφρηση» και μιλάει στη σκηνή σε έναn ακατάληπτο χείμαρρο για τη σκλαβιά, την κοινωνική πρόνοια, τις εκλογές, κλείνοντας ευτυχώς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: «Ας κάνουμε το σωστό».
Ευτυχώς, ακόμα και μετά το πόσο-δύσκολο-είναι-να-κάνεις-κάποιον-να-κλάψει-με-ανθρώπους-που-έχουν-πεθάνει «In memoriam», που κατάφεραν να το κάνουν ξενέρωτο (δεν έβαλαν τον Στάνλι Ντόνεν, δεν πρόλαβαν λογικά, ούτε τον Γιόνας Μέκας, δεν ήθελαν λογικά), εμφανίστηκε η Μπάρμπρα Στράιζαντ για να παρουσιάσει την ταινία του Σπάικ Λι: «Είμαστε κι οι δυο από το Μπρούκλιν κι οι δυο αγαπάμε τα καπέλα», του είπε, performer μέχρι το κόκαλο.
Μπορεί να μην το άξιζε το βραβείο ο Ράμι Μάλεκ, αλλά ήταν γλύκας στη σκηνή, υπογραμμίζοντας τη στήριξη των μειονοτήτων. «Η μαμά μου είναι κάπου εδώ μέσα, σ’ αγαπώ. Ευχαριστώ την οικογένειά μου. Ο πατέρας μου δεν με είδε, αλλά με κοιτάει από ψηλά. Μπορεί να μην ήμουν η προφανής επιλογή, αλλά υποθέτω ότι λειτούργησε. Είμαι γιος μεταναστών από την Αίγυπτο, Αμερικανός πρώτης γενιάς, λαχταράμε για τέτοιες ιστορίες».
Και μετά ήρθε η Ολίβια Κόλμαν για την «Ευνοούμενη»! Τι χαρά ήταν αυτή! Και από την ίδια, και από τον Λάνθιμο, και από την Αριάν Λαμπέντ! Χαρά και κλάμα. «Είναι πραγματικά πολύ αγχωτικό, είναι ξεκαρδιστικό», είπε κρατώντας το βραβείο κλαίγοντας. «Γιώργο, καλύτερε σκηνοθέτη μου, στην καλύτερη ταινία μου. Ρέιτσελ και Έμα, δεν ηταν βάναυσο να πηγαίνω στη δουλειά κάθε μέρα. Γκλεν, δεν ήθελα να έρθουν έτσι τα πράγματα».
Και δεν είχε σημασία που ήρθαν και τα υπόλοιπα πράγματα έτσι στη συνέχεια: ούτε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας στον Κουαρόν, ούτε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο «Πράσινο βιβλίο», τόσο αναμενόμενα χουλιγουντιανή επιλογή. Και του χρόνου, πάλι μια από τα ίδια. Με παρουσιαστή ελπίζουμε τουλάχιστον.
Όλα τα βραβεία εδώ:
Καλύτερης Ταινίας
Green Book
Σκηνοθεσίας
Αλφόνσο Κουαρόν, Roma
Α' Ανδρικού Ρόλου
Ράμι Μάλεκ, Bohemian Rhapsody
Α' Γυναικείου Ρόλου
Ολίβια Κόλμαν, The Favourite
Β' Ανδρικού Ρόλου
Μαχερσάλα Άλι, Green Book
B' Γυναικείου Ρόλου
Ρετζίνα Κινγκ, If Beale Street Could Talk
Πρωτότυπου Σεναρίου
Green Book
Διασκευασμένου Σεναρίου
BlackKlansman
Φωτογραφίας
Roma, Αλφόνσο Κουαρόν
Μοντάζ
Bohemian Rhapsody
Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης
Black Panther
Ήχου
Bohemian Rhapsody
Ηχητικού Μοντάζ
Bohemian Rhapsody
Κοστουμιών
Black Panther
Οπτικών Εφέ
First Man
Μουσικής
Λούντβικ Γκόρανσον, Black Panther
Τραγουδιού
Shallow (A Star is Born)
Μακιγιάζ και Κομμώσεις
Vice
Καλύτερης Ταινίας Κινούμενων Σχεδίων
Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν (Spider-Man: Into the Spider-Verse)
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
Free Solo
Ξενόγλωσσης Ταινίας
Roma - Μεξικό
Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους
Skin
Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Period. End of Sentence
Καλύτερης Ταινίας κινούμενων σχεδίων μικρού μήκους
Bao
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα