Λένι Κράβιτς: Στην Αθήνα ο ροκ σταρ με τα Grammys και τους διάσημους έρωτες

Λένι Κράβιτς: Στην Αθήνα ο ροκ σταρ με τα Grammys και τους διάσημους έρωτες

Από το τροχόσπιτο όπου διαμένει στις Μπαχάμες έως την Αθήνα ξεδιπλώνεται η ιστορία ενός καλλιτέχνη που καμαρώνει για επιτυχίες, βραβεία Grammy, μεγάλους έρωτες και τη μονάκριβη κόρη του ηθοποιό και μοντέλο Ζόε Κράβιτς - Ο Λένι Κράβιτς θα είναι αύριο, 2 Αυγούστου, μαζί μας για μια μεγάλη συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
kravitz-ef-mak
Δεν είναι τα ράστα μαλλιά-φόρος τιμής στον αγαπημένο του Μπομπ Μάρλεϊ, ούτε τα six pack, ούτε το κορυφαίο σεξ απίλ ή το ταμπεραμέντο που κάνουν τον Λένι Κράβιτς να παραμένει στην πρώτη γραμμή ως ατόφιος ροκ σταρ, αλλά μια καριέρα που φτιάχτηκε με τα σπάνια υλικά του μουσικού με ένστικτο και γνώση.

Ο Λένι ανεβαίνει με το κύρος μιας μεγάλης καριέρας στη σκηνή για να ανοίξει τον τελικό του UEFA Champions League, αλλά πριν από κάποια χρόνια ήταν αυτός που απελευθέρωνε τη σεξουαλικότητα της Μαντόνα στο «Justify my love», που τολμούσε πρώτος να συνδέσει τη φανκ με τη σόουλ ροκ και να σαρώσει για τρεις συνεχόμενες χρονιές από το 1999 έως το 2002 όλα τα Grammys και όλα τα βραβεία που μπορεί να φανταστεί κανείς κάνοντας την έκπληξη.

Ταυτόχρονα τολμούσε να δοκιμάσει τις αντοχές του στην ηθοποιία με τη συμμετοχή του στα «Hunger Games», αλλά και σε περάσματα από την τηλεόραση (ακόμα και από τους «Simpsons»!) και να έχει δίπλα του γυναίκες-σύμβολα όπως η Λίζα Μπονέ, η Νικόλ Κίντμαν και η Βανέσα Παραντί. Δεν υπάρχει περίπτωση κάποιες από τις επιτυχίες του, όπως οι «Low», «It Ain’t Over Till it’s Over», «Fly Away», «Again», «American Away» «I belong to you» να μην έχουν συνοδεύσει τις πιο αξέχαστες στιγμές στη ζωή κάποιου και η αδιανόητα σέξι φιγούρα του να μην έχει πρωταγωνιστήσει στα πιο ανομολόγητα γυναικεία όνειρα.

Ο Λένι Κράβιτς θα είναι μαζί μας για μια μεγάλη συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο ανοίγοντας αύριο, 2 Αυγούστου το Athens Olympic Complex, στo πλαίσιo της περιοδείας του για το νέο του άλμπουμ -το 12ο- Blue Electric Light για μια δυναμική επιστροφή με μια σειρά από επιτυχίες.
Κλείσιμο
kravitz-ef-1
Η αφίσα για τη συναυλία του στο ΟΑΚΑ στις 2 Αυγούστου
Μεγαλώνοντας με διάσημους

Η διασημότητα μπορεί να μην ήταν δεδομένη για τον Λένι Κράβιτς, αλλά η ενασχόλησή του με τη μουσική ήταν σίγουρα μονόδρομος: οι γονείς του τον κοίμιζαν με κλασική μουσική και του έκαναν δώρο ντραμς όταν τα υπόλοιπα παιδάκια ακόμη δοκίμαζαν, για πρώτη φορά, να στήσουν όρθια τα τουβλάκια. Δεν είχε καν κλείσει τα 5 όταν είδε λάιβ τους Jackson 5 στο Madison Square Garden και κατάλαβε ότι μπορεί κάλλιστα να κάνει τα ίδια κόλπα με τον εμβληματικό τους φρόντμαν, Μάικλ.

Στο σπίτι τα πράγματα δεν ήταν διαφορετικά αφού την ίδια χρονιά ο πρώτος που του τραγούδησε το Happy Birthday ήταν ο Ντιουκ Ελινγκτον, ενώ τις υπόλοιπες ημέρες τα πρόσωπα που θα εναλλάσσονταν στον καναπέ του οικογενειακού σαλονιού θα ήταν οι Σάρα Βον, η Ελα Φιτζέραλντ, αλλά και ο Μάιλς Ντέιβις στον οποίο είχε μεγάλη αδυναμία. Η αστερόσκονη που έπεφτε σε ισχυρές δόσεις μέσα στο σπίτι οφειλόταν στον Αμερικανοεβραίο πατέρα του, Σάι Κράβιτς, παραγωγό του NBC και προωθητή αστέρων της τζαζ, αλλά και στην Αφροαμερικανίδα ηθοποιό μητέρα του, Ρόξι Ρόκερ, με καταγωγή από τις Μπαχάμες.

Από τη μητέρα του πήρε την εμμονή του με τα πνευματικά θέματα και τον Χριστιανισμό -είναι ο μόνος που μπορεί να συνδυάζει στα βιντεοκλίπ του το γυμνό με την εικόνα της Παναγίας και του Ιησού, περνώντας αυτό το αμαρτωλό μιξάρισμα και στη Μαντόνα- και από τον πατέρα του τη βαθιά γνώση και τον σεβασμό για τη μουσική. Ακόμα και αν άργησε να καταταχθεί ως ο απόλυτος αστέρας ακριβώς γιατί οι παραγωγοί δεν ήξεραν την εποχή που δέσποζε η ποπ πού ακριβώς να τοποθετήσουν αυτόν τον απενοχοποιημένο ροκά με τις σόουλ και φάνκι επιρροές, ήξερε ότι έχει τη στόφα του αγαπημένου του Μπόουι και το τσαγανό του Μάρλεϊ.

Ως απόλυτη ένδειξη αφοσίωσης στα αισθητικομουσικά επιτεύγματα του Μπόουι κυκλοφορεί φορώντας μάσκαρα και μπλε φακούς επαφής φέροντας το ψευδώνυμο «Romeo Blue». Ηταν η εποχή που τα ακούσματά του ήταν πιο κοντά στον Πρινς παρά στον πρώην συμμαθητή του, αξέχαστο κιθαρίστα Σλας, με τον οποίο θα συνεργαστεί αργότερα. Παρά την απόφασή του να στείλει το πρώτο του demo παντού, είχε το θράσος να αρνηθεί προτάσεις κορυφαίων δισκογραφικών εταιρειών, όπως της IRS, για πρώτο δίσκο επειδή του ζητούσαν να αλλάξει μουσικό ύφος αφού, όπως υποστήριζαν, έπρεπε ως έγχρωμος να βρίσκεται πιο κοντά στην τότε επικρατούσα R&B.

Αρνείται και αφοσιώνεται στην πρώτη του μεγάλη σχέση με την καταξιωμένη τότε ηθοποιό Λίζα Μπονέ, η οποία ήταν γνωστή από το περίφημο «Cosby Show». Παντρεύονται κρυφά, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, το 1987, την ημέρα των 20ών γενεθλίων της Μπονέ, σε ένα από αυτά τα αστεία ξωκλήσια του Λας Βέγκας (όχι δεν ήταν κουμπάρος κάποιος σωσίας του Ελβις Πρίσλει!). Τους ενώνει το αμερικανοεβραϊκό αίμα αλλά και η κοινή αισθητική.

Η κόρη τους, Ζόι Κράβιτς, μπορεί σήμερα να δηλώνει περήφανα ότι πήρε τα καλύτερα στοιχεία και από τους δύο κάνοντας καριέρα ως ηθοποιός και ως μοντέλο και φιγουράροντας πάντα στην πρώτη γραμμή των καλεσμένων στα ντεφιλέ στο Παρίσι, όπου έγινε ο γάμος της. Είναι και αυτή μέρος ενός παιχνιδιού που κατάφερνε πάντα να συνδέσει το coolness με τη ροκ αυθάδεια και το sexyness με την επίγνωση ότι ένας αστέρας για να κατακτήσει την κορυφή πρέπει να τολμάει και να ροκάρει.

Μαντόνα και Παραντί

Από το πρώτο του άλμπουμ «Let love rule», το 1989, ο Λένι έδειξε ότι ήρθε για να μείνει και να ταράξει για τα καλά τα νερά στη μοιρασμένη σε κατηγορίες μουσική βιομηχανία. Δύο χρόνια μετά τη γέννηση της κόρης του και με τον γάμο του σε κρίση λόγω φημολογούμενων ατοπημάτων του, πείθει, το 1990, τη Μαντόνα να προτάξει ως εμβληματικό κομμάτι του νέου της άλμπουμ το τραγούδι που συνθέτει ο ίδιος με τίτλο «Justify my love», το οποίο εμπνέεται από ένα ερωτικό, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, γράμμα που είχε στείλει η Ινγκριτ Τσέιβς, πρώην μούσα του Πρινς, στον ίδιο τον Κράβιτς.

Το παράξενο αυτό τρίο -Μαντόνα, Κράβιτς, Τσέιβς- προκαλεί αναταράξεις στον γάμο Κράβιτς - Μπονέ και τελικά οδηγεί μοιραία σε διαζύγιο. Ο ίδιος, όμως, παρά τα προβλήματα, εξακολουθεί να δίνει συναυλίες και να αποτελεί έμπνευση για κορυφαίους αστέρες όπως ο Στίβεν Τάιλερ, που του ζητάει και αυτός να του γράψει τραγούδι: το «Line Up» εμφανίζεται στο σόλο άλμπουμ του Μικ Τζάγκερ, «Wandering Spirit».

Ο Κράβιτς έχει αποκτήσει ήδη όνομα και με το «Are you Gonna Go My Way» τα κορίτσια αρχίζουν να τρελαίνονται με το απαράμιλλο sexyness, που φαίνεται να διαχέεται από όλους τους πόρους του δέρματός του. Ακόμα και σήμερα μπορεί, παρά τα εξήντα του χρόνια, να διατηρεί τον ίδιο τίτλο και να περιφέρεται γυμνός, όπως συνηθίζει, για τις ανάγκες του νέου του βιντεοκλίπ «TK421».

Από το πρώτο του άλμπουμ, το 1989 και για τα δύο επόμενα χρόνια, δηλαδή μέχρι το εμβληματικό «Mama Said» με την απίστευτη, σκληρή κιθάρα του Σλας, οι φαν αυξάνονται αλλά αυτός προσπαθεί να ξεπεράσει τον χωρισμό του τραγουδώντας για την πρώην γυναίκα του εμβληματικά χιτ όπως το «Stand by My Woman», «What the Fuck Are we Saying?» και φυσικά το αξεπέραστο «It ain’t over til it’s over». Παράλληλα ηχογραφεί με τη Βανέσα Παραντί το τρίτο της άλμπουμ και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της, το «Be my Baby». Και καθώς φαίνεται το εννοεί καθώς η Γαλλίδα σταρ είναι το επόμενο αμόρε του σε μια σχέση που κρατάει έως το 1996.

Οι Δίδυμοι Πύργοι

Η διάλυση της σχέσης του με την Παραντί τον οδηγεί σε μια σειρά από συναισθηματικές περιπέτειες χωρίς μεγάλη διάρκεια: ξέρει ωστόσο να επιλέγει συντρόφους πρώτης γραμμής, όπως την εντυπωσιακή Αντριάνα Λίμα και τη Νικόλ Κίντμαν. Συνεχίζει παράλληλα να σαρώνει τα Grammys και συνεργάζεται με το παιδικό του είδωλο, Μάικλ Τζάκσον. Ενα απίστευτο περιστατικό δεσπόζει στα εξώφυλλα όλων των εφημερίδων καθώς συλλαμβάνεται από την αστυνομία του Μαϊάμι και κρατείται επειδή μοιάζει απίστευτα με έναν διαβόητο ληστή τραπεζών σε ένα πρωτοφανές περιστατικό ρατσισμού: παρότι ο ίδιος επιμένει ότι δεν έχει μαζί του ταυτότητα αλλά οδηγεί ακριβό αμάξι επειδή είναι ροκ σταρ, κανείς δεν τον πιστεύει.

Αυτό το συμβάν τον εμπνέει ώστε να γράψει το σινγκλ «Dig In», το οποίο προγραμματίζει να γυρίσει στους Δίδυμους Πύργους στις 11 και 12 Σεπτεμβρίου του 2001, την ημέρα δηλαδή που συμβαίνει το τρομοκρατικό χτύπημα που συγκλονίζει τον πλανήτη, το οποίο φυσικά και ακυρώθηκε...

Σε μια επίδειξη ενστίκτου και μουσικής αντίληψης ο Λένι συμπράττει, λίγο αργότερα, με τον Ιρακινό Καντίμ Αλ Σαχίρ εκδηλώνοντας και τα αντιπολεμικά του αισθήματα προς την πατρίδα Αμερική γράφοντας το «Want Peace», το οποίο συμπεριλαμβάνεται στη δική μας συλλογή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 με τον τίτλο «Unity». Παράλληλα, αρχίζει να διακρίνεται ως σχεδιαστής φτιάχνοντας δική του εταιρεία, γυρίζει διαφημίσεις και ετοιμάζεται για τη νέα του «Βάπτιση», όπως χαρακτηριστικά αποκαλεί το έβδομο άλμπουμ του που συστήνει ένα νέο αστέρι στο στερέωμα, τον Jazy-Z, με τον οποίο συνεργάζεται στο «Storm».

Στο τροχόσπιτο

Το 2005 κάνει την παγκόσμια περιοδεία «Electric Church» καλώντας για άνοιγμα στη συναυλία του στο Λονδίνο τους Aerosmith - την παραμονή ακριβώς μαθαίνει από την τηλεόραση ότι πεθαίνει ο πατέρας του, στον οποίο αφιερώνει όλη την περιοδεία. Την επόμενη χρονιά συμπράττει ξανά με τη Μαντόνα και είναι από τους πιο δυναμικούς υποστηριχτές του Live Earth. Πρωτοστατεί σε κάθε είδους εκστρατείες και αποσπά βραβεία από τα Ηνωμένα Eθνη για τον αγώνα που κάνει για τον παγκόσμιο τερματισμό της φτώχειας.

Παρά τα χρήματα που διαθέτει, ο ίδιος επιλέγει από τα τρέντι πάρτυ και τις κοινωνικότητες την απομόνωση προτιμώντας να μένει σε τροχόσπιτο (!) και να τρώει φρέσκα λαχανικά από το μποστάνι που καλλιεργεί ο ίδιος. Η δεκαετία του 2010, όμως, είναι και πάλι δική του αφού δείχνει ότι ο ατίθασος ροκ σταρ δεν χάνει ούτε τη μουσική του δύναμη, ούτε αυτή την πρωτοτυπία που παρασέρνει τους φαν που κράτησε δίπλα του όλα αυτά τα χρόνια: τότε είναι που βγάζει το καταπληκτικό «Black and White America», ένα διορατικό άλμπουμ συμπερίληψης από το μακρινό 2011, για να ακολουθήσει ο εκπληκτικός, πρόσφατος δίσκος της δικιάς μας δεκαετίας, το «Blue Electric Light».

Το σινγκλ «Human» αποθεώνει την ανάγκη της συνύπαρξης με τη φύση και την τεράστια αγάπη του που έχει για ό,τι μας περιβάλλει, ενώ το «TK421» που σημειώνει ήδη τεράστια επιτυχία, ροκάρει μέχρι θανάτου. Την Παρασκευή 2 Αυγούστου θα έχουμε τη χαρά να τον απολαύσουμε από κοντά μαζί με τους AthensRocks με support τους Sleaford Mods, The Last Internationale και Ilias Bogdanos & Inco στο ΟΑΚΑ ή αλλιώς Athens Olympic Complex.

Φωτογραφία: Getty Images/Ideal Image

Ειδήσεις σήμερα:

Σπαραγμός στην κηδεία της 12χρονης και του 44χρονου πατέρα της που σκοτώθηκαν στο τροχαίο της Μεσσηνίας

Ο 51χρονος Τούρκος με το χέρι στην τσέπη και χωρίς εξοπλισμό που πήρε ασημένιο στη σκοποβολή - Bίντεο και φωτογραφίες


Ασκήθηκε δίωξη σε 17χρονο για τη σφαγή με τα 3 νεκρά παιδιά στο Σάουθπορτ της Βρετανίας

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best Of Network

Δείτε Επίσης