Ο Γιώργος Κουρουπός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής
Ο αρχιμουσικός κ. Νίκος Τσούχλος υπέβαλε την παραίτηση από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Ο αρχιμουσικός κ. Νίκος Τσούχλος υπέβαλε την παραίτηση από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Στην επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Μεγάρου κ. Ιωάννη Μάνο, ο κ. Τσούχλος εξηγεί τους προσωπικούς λόγους που τον οδηγούν στην λήψη της απόφασης του να παραιτηθεί των καθηκόντων του ενώ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να θέτει στη διάθεση του Μεγάρου τη γνώση και την εμπειρία του σαν σύμβουλος, χωρίς αμοιβή.
Ο Νίκος Τσούχλος βρέθηκε από την πρώτη ημέρα επικεφαλής του καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Μεγάρου Μουσικής και η θητεία του συνδέεται άρρηκτα με την απόλυτα επιτυχή διαδρομή που το Μέγαρο έχει διανύσει, στα 21 και πλέον χρόνια λειτουργίας του.
Ο Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής παρεκάλεσε τον συνθέτη Γιώργο Κουρουπό να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μεγάρου και ο Ο κ. Κουρουπός δέχθηκε να αναλάβει τις ευθύνες της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Μεγάρου για μια μεταβατική περίοδο, με στόχο να συμβάλει στη δυναμική πολιτιστική παρουσία του Οργανισμού, απολύτως απαραίτητη στην εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας.
Ο Γιώργος Κουρουπός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1942. Σπούδασε μουσική στο Ωδείο Αθηνών (1953-1965, δίπλωμα πιάνου). To 1959-1968 συμμετείχε ως πιανίστας σε όλες τις ηχογραφήσεις και τις συναυλίες του Μάνου Χατζιδάκι. Τότε,έγραψε και τις πρώτες του μουσικές για το θέατρο. Μετά την αποφοίτησή του από τη Μαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών έγραψε τις Αντιφωνίες σε κείμενα από τούς ψαλμούς VI, XXII, XLVI του Δαβίδ. Εργάστηκε για έξι μήνες ως βοηθός του Γιάννη Χρήστου, ενώ την ίδια περίοδο έγραψε τη μουσική για τον Ρήσο τού Ευριπίδη (Εθνικό θέατρο, Επίδαυρος, 1968). Στη συνέχεια πήγε στο Παρίσι με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης.
Στη διάρκεια της μελέτης του με τον Ολιβιέ Μεσσιάν στο Κονσερβατουάρ (1968-1972) έγραψε έργα με έμφαση σε δύο θεματικούς άξονες: στο τραγούδι και στο αρχαίο ελληνικό δράμα. Σημαντικότερα έργα: Ελληνικό τραγούδι (Παρίσι, 1970), Αffrontement (Royan,1972), μουσικό πολυθέαμα Ερμής και Προμηθεύς (Créteil 1972-1973)
Μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε ως βοηθός καθηγητή στο Κονσερβατουάρ, ενώ από το 1972 μέχρι το 1976 ήταν υπεύθυνος μουσικών εκδηλώσεων του Πολιτιστικού κέντρου του Κρετέιγ. Την ίδια περίοδο παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ της Αβινιόν τα έργα: Dieu le veut σε συνεργασία με τον J.M. Ribes και τον Γ. Κόκκο και Grisélidis σε συνερ-γασία με τον A. Vitez.
Το 1977 επέστρεψε στην Ελλάδα. Έργα του της περιόδου 1977-1996 μεταξύ άλλων είναι: Έξι τραγούδια για ποντίκια, Αυτοσχεδιασμός, Το γάλα του Αιγιαλού, Εισαγωγή στο κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου, Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο, Ο Μικρός Ναυτίλος σε ποίηση Ελύτη, Πυλάδης, όπερα σε συνεργασία με τον Γ. Χειμωνά και τον Δ. Φωτόπουλο, Οδύσσεια, συμφωνικό μπαλέτο σε χορογραφία J. Neumeier (διεθνές βραβείο Benois de la dance, 1996).
Πρόσφατα έργα του: Οι δραπέτες της σκακιέρας, όπερα σε λιμπρέτο Ε. Τριβιζά, Κοντσερτίνο για πιάνο και ορχήστρα, Ιοκάστη, λυρική τραγωδία σε ποίηση Ιουλίτας Ηλιοπούλου, Το Μονόγραμμα, σκηνική καντάτα σε ποίηση Ο. Ελύτη, Το κίτρινο ποτάμι, σε ποίηση κινέζων ποιητών, Η σκηνή των θαυμάτων, όπερα δωματίου βασισμένη στο ομώνυμο ιντερμέδιο του Μ.Θερβάντες.
Εργάστηκε ως αναπληρωτής διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος (1977-1981) και διευθυντής του μουσικού τομέα της Δημοτικής Πολιτιστικής Επιχείρησης Καλαμάτας, (1985-1990). Διετέλεσε πρόεδρος της ΕΛΣ (1994-1999) και καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας των Χρωμάτων (1995-2010).
Είναι ομότιμος καθηγητής του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr