Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι στον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου

Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής πραγματοποίησε ανοιχτή πρόβα της όπερας του Πουτσίνι 

Μπορεί η Αθήνα χθες να βρισκόταν στους ρυθμούς της επίσκεψης του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανκ Σόιμπλε, αλλά όσοι βρέθηκαν το βράδυ στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου ήρθαν «αντιμέτωποι» με ένα περίεργο θέαμα.

Η Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής πραγματοποίησε ανοιχτή πρόβα της όπερας του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι», η οποία θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο στις 27, 28, 30 και 31 Ιουλίου.

Την ώρα που στηνόταν η ορχήστρα της Λυρικής Σκηνής, έξω από το Μερόπειο Ιδρυμα, ο κόσμος άρχισε να συγκεντρώνεται. Ο μαέστρος και αρχιμουσικός της παράστασης, Μύρων Μιχαηλίδης, ξεκίνησε την ξενάγηση στον κόσμο της θρυλικής Όπερας, παρουσιάζοντας σημαντικές σκηνές της. 

Πλήθος κόσμου παρακολούθησαν γοητευμένοι αποσπάσματα της σπουδαίας μουσικής του Πουτσίνι και τις μοναδικού λυρισμού άριες από τον βαρύτονο Λουτσάνο Γκάντσι και τις σοπράνο Τσέλια Κοστέα και Ολέσα Πέτροβα. 

Η πρωτοβουλία να αφήσουν οι Μουσικοί της Ορχήστρας και οι Μονωδοί που πρωταγωνιστούν στην παράσταση, για λίγο τις κλειστές αίθουσες των προβών, είναι μία δράση στο πλαίσιο της εξωστρέφειας της ΕΛΣ, που έχει στόχο να έρθουν οι κάτοικοι και οι τουρίστες της Αθήνας σε επαφή με σημαντικά έργα τέχνης και ταυτόχρονα συμβάλλει στη διαμόρφωση μια άλλης εικόνας για την πρωτεύουσα. 

«Συνεχίζουμε στο πνεύμα εξωστρέφειας που έχει καλλιεργήσει η ΕΛΣ, βγαίνει όλη η ορχήστρα με τους μονωδούς και παρουσιάζουμε μία σπουδαία όπερα και ταυτόχρονα εξηγούμε στον κόσμο, επιμέρους στοιχεία της. Πιστεύουμε ότι η καθημερινοτητά μας δεν μπορεί να γεμίζει από μιζέρια και κακές ειδήσες αλλά θα πρέπει να μπορούμε να νοιώσουμε τη μαγεία που δίνει η τέχνη. Μέχρι τώρα όλοι πίστευαν ότι η Λυρική Σκηνή είναι ένας βαρύς οργανισμός, εγώ θα έλεγα είναι ένας μεγάλος οργανισμός που όμως είναι ευέλικτος. Το μήνυμα είναι ότι η πατρίδα μας πρέπει να βασιστεί στους νέους ανθρώπους που θέλουν να παράγουν πολιτισμό» είπε ο κ. Μιχαηλίδης, τονίζοντας ότι «είναι ένα δύσκολο εγχείρημα αλλά όταν εισπράτεις αυτή την ανταπόκριση από τον κόσμο ξεχνάς όλες τις τεχνικές δυσκολίες». 

Η «γιαπωνέζικη τραγωδία» είναι γνωστή για τις υπέροχες άριες, τη σπουδαία μουσική του Πουτσίνι και τη δραματικότητα της ιστορίας και εξιστορεί το μοιραίο έρωτα της δεκαπεντάχρονης γκέισας Τσο-Τσο-Σαν για τον Μπέντζαμιν Φράνκλιν Πίνκερτον, υποπλοίαρχο του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. 

Παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του διάσημου Αργεντινού σκηνοθέτη Ούγκο ντε Άνα, ο οποίος προβάλλει τη σκληρότητα του δυτικού τρόπου σκέψης, του κυρίαρχου αρσενικού και επιλέγει να τονίσει μία ακόμη σκληρή διάσταση του έργου, την παιδοφιλία, καθώς η Μπατερφλάι ήταν μόλις 15 ετών. Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» είναι η πρώτη όπερα που παρουσιάστηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή το 1940, όπου τον κεντρικό ρόλο ερμήνευαν εναλλάξ η Ζωή Βλαχοπούλου και η Άννα Ρεμούνδου, ενώ την ορχήστρα διεύθυνε ο Λεωνίδας Ζώρας.

Στη νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το εμβληματικό και ιδιαιτέρως απαιτητικό ρόλο της εύθραυστης γκέισας ερμηνεύουν η διάσημη Ιταλίδα σταρ της όπερας Μαρία Λουιτζία Μπόρσι και στη δεύτερη διανομή, η αγαπημένη του ελληνικού κοινού Τσέλια Κοστέα. Στον ρόλο του αμερικανού αξιωματικού Πίνκερτον εναλλάσσονται δύο κορυφαίοι τενόροι, ο Βάλτερ Φρακάρο και ο Λουτσάνο Γκάντσι στη δεύτερη διανομή. Το ρόλο της Σουτζούκι κρατά η ρωσικής καταγωγής Ολέσσα Πέτροβα και στο ρόλο του Σάρπλες οι δύο Έλληνες βαρύτονοι, Δημήτρης Πλατανιάς και Διονύσης Σούρμπης, οι οποίοι διαπρέπουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr