Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Elevate 2018: Το «guest» Ασάνζ για τα WikiLeaks, οι 62 Djs και το προσφυγικό
Elevate 2018: Το «guest» Ασάνζ για τα WikiLeaks, οι 62 Djs και το προσφυγικό
Ελληνική συμμετοχή στο μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικής στην Αυστρία - Τουλάχιστον 9.000 επισκέπτες, 110 καλεσμένοι, και μια sold out παραγωγή με άγγιγμα σπεσιαλίστα
Όταν οι «New York Times» έχουν γράψει ότι η ηλεκτρονική μουσική είναι το μέλλον μπαίνει τελεία και θαυμαστικό. Κάποιοι το διαπίστωσαν μέσα από αριθμούς και playlists, εμείς πάλι, ιδίοις όμμασι από το χιονισμένο Γκρατς της Αυστρίας, εκεί όπου άνοιξε τις πύλες του την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου και για πέντε ολόκληρες ημέρες το vegan «Elevate Festival 2018» που φιλοξενεί και συνδυάζει Μουσική, Τέχνη αλλά και συζητήσεις πολιτικού περιεχομένου από κάθε γωνιά της Ευρώπης.
Η ιστορία, όπως όλα δείχνουν, δικαιώνει σήμερα όχι μόνο τον αρθρογράφο του αμερικανικού περιοδικού αλλά και εκείνους που πρόλαβαν να αφουγκραστούν πρώτοι το δυνατό «ηλεκτρονικό κύμα» που πλησίαζε απειλητικά τη βιομηχανία της Μουσικής!
Το team του «Reworks Festival» από τη Θεσσαλονίκη που οραματίστηκε αυτή τη τάση έδωσε δυναμικό παρών στο διάσημο φεστιβάλ, αναδεικνύοντας, μεταξύ άλλων, το καίριο ζήτημα του προσφυγικού που «πληγώνει» την Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, η απευθείας σύνδεση στο Opening Event του Φεστιβάλ με τον 46χρονο πλέον, ιδρυτή των WikiLeaks, Τζούλιαν Ασάνζ ανέβασε στα ύψη το ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται, ίσως από τα πιο προβεβλημένα και αμφιλεγόμενα πρόσωπα των τελευταίων ετών, με τον ίδιο να τραβά τα φώτα της δημοσιότητας σε κάθε του εμφάνιση.
Η ιστορία, όπως όλα δείχνουν, δικαιώνει σήμερα όχι μόνο τον αρθρογράφο του αμερικανικού περιοδικού αλλά και εκείνους που πρόλαβαν να αφουγκραστούν πρώτοι το δυνατό «ηλεκτρονικό κύμα» που πλησίαζε απειλητικά τη βιομηχανία της Μουσικής!
Το team του «Reworks Festival» από τη Θεσσαλονίκη που οραματίστηκε αυτή τη τάση έδωσε δυναμικό παρών στο διάσημο φεστιβάλ, αναδεικνύοντας, μεταξύ άλλων, το καίριο ζήτημα του προσφυγικού που «πληγώνει» την Ευρώπη.
Έκπληξη το live - streaming με τον ταλαιπωρημένο και «απαισιόδοξο» Τζούλιαν Ασάνζ
Την ίδια ώρα, η απευθείας σύνδεση στο Opening Event του Φεστιβάλ με τον 46χρονο πλέον, ιδρυτή των WikiLeaks, Τζούλιαν Ασάνζ ανέβασε στα ύψη το ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται, ίσως από τα πιο προβεβλημένα και αμφιλεγόμενα πρόσωπα των τελευταίων ετών, με τον ίδιο να τραβά τα φώτα της δημοσιότητας σε κάθε του εμφάνιση.
«Μπορώ να σε ακούσω Αυστρία!», είπε στο ξεκίνημα της ομιλίας του μέσω live - streaming, ενώ, μεταξύ άλλων, μιλώντας για την τρομοκρατία, προειδοποίησε για την κατάρρευση της ανθρωπιστικής πολιτικής από την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο σχεδόν αγνώριστος Τζούλιαν Ασάνζ μπροστά στο κοινό στο Opening Event
«Δεν χρειάζεται μεγάλο κουράγιο για να αλλάξουν τα γεγονότα. Και το ρίσκο δεν είναι τόσο μεγάλο, όσο κάποιοι θέλουν να πιστεύουν. Ακόμη κι αν εμείς κάποια στιγμή ως Δύση κινδυνεύσουμε, δεν έχουμε καμία σχέση με τη Συρία και το μέγεθος του κινδύνου. Από όλους τους υπαλλήλους του WikiLeaks για παράδειγμα, μόνο εγώ είμαι σε αιχμαλωσία, κανένας άλλος δεν έχει συλληφθεί, κανένας δεν έχει δολοφονηθεί και συνεχίζουμε να δημοσιεύουμε. Σας προτείνω να έχετε περισσότερο Θάρρος. Σε αντίθεση με την Συρία και το Ιράκ, ο φόβος έχει εξαπλωθεί τεχνητά και σε χώρες που δεν βρίσκονται σε πολεμικό καθεστώς και δεν απειλούνται», είπε και συνέχισε:
«Δεν χρειάζομαι κανένα θετικό μήνυμα, γιατί ουσιαστικά σημαντικό είναι το αρνητικό μήνυμα», υπογράμμισε από την εξορία του στο Προξενείο του Εκουαδόρ στο Λονδίνο, έτοιμος να βάλει το «δάχτυλο» σε πολλές πληγές από το βήμα ενός πολιτικοποιημένου Φεστιβάλ.
«Κυβερνήσεις και εταιρείες κολοσσοί, όπως η Google και το Facebook, η CIA, προσπαθούν με κάθε μέσο να μας ελέγξουν και να μας χειραγωγήσουν, να στάξουν δηλητήριο, εμφυτεύοντας το φόβο», σημείωσε, ενώ χαρακτήρισε τον αμερικανό Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ «εξημερωμένο» ον. Η προγραμματισμένη ομιλία του είχε ως σκελετό το γενικότερο ρόλο των μίντια αλλά και των υπηρεσιών πληροφοριών.
Ολόκληρη η ομιλία του Τζούλιαν Ασάνζ στο Elevate Festival
Ο Ασάνζ, έχει «κολλήσει» στην Πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο για σχεδόν έξι χρόνια και το περιβάλλον διαβίωσής του περιορίζεται σε δωμάτιο 20 τετραγωνικών μέτρων χωρίς άμεσο ηλιακό φως. Η εξορία έχει αλλάξει οπτικά τον 46χρονο - η λευκή γενειάδα τον έκανε να φαίνεται εξαντλημένος και κουρασμένος - ενώ στις απαντήσεις και τα μηνύματά του πολλές φορές παρουσιάστηκε μη συγκεντρωμένος και αδιάφορος, γεγονός που παρατήρησε σε μεγάλο βαθμό και ο διεθνής Τύπος.
Ο ιδρυτής των Wikileaks δεν έκρυψε την πεσιμιστική του διάθεση, ωστόσο, κλείνοντας δεν δίστασε να εκθειάσει το έργο του ως άψογο και απόλυτα ακριβές.
Η εμφάνιση του Ασάνζ στο άνοιγμα του Φεστιβάλ προκάλεσε εκ των προτέρων συζητήσεις μεταξύ του ακροατηρίου του Elevate, καθώς οι επικριτές σε μερικά από τα tweets τους θέλησαν να αναγνωρίσουν αντι-φεμινιστικές και αντισημιτικές τάσεις.
Ανάμεσα στους ομιλητές στην έναρξη του Φεστιβάλ και ο πρόεδρος της Αυστρίας Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν.
Στο Φεστιβάλ δυναμική παρουσία είχαν και μέλη ακτιβιστικών οργανώσεων, που θέλησαν να μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα ενάντια στην εκμετάλλευση της Φύσης αλλά φιλοξενήθηκαν και ιστορίες ανθρώπων που εκδιώχθηκαν από τον τόπο τους και μοιράστηκαν την εμπειρία ζωής τους για τον αγώνα επιβίωσης.
Σημαντικό βήμα έλαβε και η συζήτηση με τίτλο «Changing The Narrative» την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ, με κεντρική παρουσιάστρια και ομιλήτρια την Αργυρώ Μπαράτα, για το μεγάλο κύμα διαφυγής προσφύγων των τελευταίων χρόνων στην Ευρώπη, τις συνθήκες κράτησης στα κέντρα μετανάστευσης, την αποκαθήλωση των φοβικών στερεοτύπων, την αφαίρεση της ταμπέλας στον προσδιορισμό των ανθρώπων αλλά και για το πώς ο φόβος μπορεί να τροφοδοτείται συχνά από την πολιτική. Στο πάνελ συμμετείχε και η Ανδρομάχη Παπαϊωάννου, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Στη συζήτηση ακούστηκαν απόψεις από καλλιτέχνες, δημοσιογράφους ξένων μέσων και ανθρώπων που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους για τους πρόσφυγες από διάφορες χώρες, που βίωσαν το «σκληρό» πρόσωπο του μεταναστευτικού, και έπειτα από ώριμο διάλογο, το βάθρο και το ακροατήριο συμφώνησαν και κατέληξαν στην πεποίθηση ότι οι προσφυγικές ιστορίες με θετικό πρόσημο τα τελευταία χρόνια της μεγάλης «φυγής» πρέπει να αποτελέσουν φωτεινό παράδειγμα για την εξάλειψη του φόβου, που πολλές φορές αυτός τροφοδοτείται από την πολιτική.
Σημαντική η παρουσία και του κινηματογραφιστή ομιλητή Βασίλη Τσαρτσάνη, ακτιβιστή και project manager στο Asklepeion-Small Room project, (ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία και την παραγωγή ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξε συνεργαζόμενος σε σειρά ντοκιμαντέρ της Ελληνικής Κρατικής Τηλεόρασης), ο οποίος αναφέρθηκε στην «οδύσσεια» των προσφύγων και των μεταναστών στην Ειδομένη, το «παζάρι» των συμφερόντων, εξαίροντας την αλληλέγγυα στάση των Ελλήνων. Την τελευταία πινελιά πριν κλείσουν τα φώτα, έβαλε με τις μουσικές του επιλογές ο Κοσμάς Εφραιμίδης, με 30 χρόνια παρουσίας στη μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης,μουσικός παραγωγός και παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών.
O Βασίλης Τσαρτσάνης, η Αργυρώ Μπαράτα και η Ανδρομάχη Παπαϊωάννου
Βίντεο από την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ με Θεματική «Changing The Narrative»
Η «καρδιά» της ηλεκτρονικής μουσικής χτύπησε στο Γκρατς: Μια παραγωγή με άγγιγμα σπεσιαλίστα
Με το σύνθημα «We Are Europe» λοιπόν, καρφιτσωμένο σε όλη την πόλη, το θερμόμετρο να πιέζει ασφυκτικά, αγγίζοντας μέχρι και τους -17 βαθμούς Κελσίου κάποιες μέρες, νέα παιδιά και fans από κάθε γωνιά της Γης να αψηφούν το κρύο και με τα ειδικά βραχιολάκια στα χέρια να ψάχνουν ενθουσιασμένα τα stages, η «καρδιά» του ψυχρού Γκρατς ζεστάθηκε με ηλεκτρονικούς ήχους που έβγαιναν ακόμη και μέσα από τα βουνά!
Live εικόνα από το Φεστιβάλ
Απίστευτο κι όμως αληθινό! Λένε, πως όταν ερωτεύεσαι, σκέφτεσαι «διαστροφικά». Όπως στην περίπτωσή μας οι διοργανωτές του «Elevate», που τρύπωσαν μέσα σε κατακόμβες με περίσσεια επαγγελματική οξυδέρκεια και έρωτα για αυτό που κάνουν, στήνοντας μουσικές «φωλιές» για να παρουσιάσουν ένα υπερθέαμα διεθνών προδιαγραφών.
Λαοθάλασσα στις «μουσικές φωλιές» μέσα στα βουνά του Γκρατς
Εκτός από την πληθώρα των μουσικών που έπαιξαν στο Φεστιβάλ (62 performers), ανάμεσά τους και ηχηρά ονόματα, όπως ο Dj Koze, Peter Broderick, Ben Frost, ο techno icon Jimi Tenor (που έκλεισε και το Φεστιβάλ), και ο Greg Fox, όλη η παραγωγή είχε άγγιγμα σπεσιαλίστα. Σε ήχο, φώτα, οργάνωση, χώρους, ασφάλεια και φιλοξενία.
Στα μουσικά δρώμενα του Φεστιβάλ ο Αναστάσιος Διόλατζης (Dj Ison) ανέβηκε στα decks το μεσημέρι του Σαββάτου για χάρη του «Elevate» στη μουσική σκηνή «Orpheum», δίνοντας ελληνικό χρώμα στην πενταήμερη fiesta.
Και επειδή είπαμε, ότι η ηλεκτρονική μουσική κρύβεται κάτω από τις «φούστες» πολλών ειδών, με θετική και αρνητική χροιά αυτό, δεν περιγράφεται το θέαμα και η αίσθηση μέσα στο χώρο του Μαυσωλείου, όταν ο Mario Batkovic, γρατσούνισε ακορντεόν και πιάνο στο απόλυτο σκοτάδι. Απόδειξη πως η μουσική δεν έχει σύνορα και το «Elevate» μπορεί να σου θυμίσει μέχρι και βραδιά Όπερας!
Η απόλυτη μουσική μαγεία μέσα στο Μαυσωλείο
Με αφορμή την θεματική του Elevate Discourse με τίτλο «Ρίσκο και Κουράγιο» το Reworks Agora, το forum του Reworks, παρουσίασε στο Φεστιβάλ και το θέμα της προσφυγικής κρίσης, φιλοξενώντας την Έκθεση «The Small Room Project by Asklepeion», έμπνευση του ακτιβιστή και βασικού συνεργάτη του Φεστιβάλ, Βασίλη Τσαρτσάνη, μια έκθεση για το ταξίδι προσφύγων από τις εμπόλεμες ζώνες στην Ευρώπη μέσα από σπουδαία έργα Σύρων προσφύγων.
Αξιόλογη, ξεχωριστή περίπτωση ο Saleh Ismail που γεννήθηκε στη Ράκκα της Συρίας το 1993. Ζωγράφος από την παιδική του ηλικία, περιγράφει: «Ζωγράφιζα από μικρός σε κάθε τοίχο του σπιτιού μου. Δεν επιτρεπόταν να τους αγγίξει κανείς. Σήμερα, δεν γνωρίζω αν το σπίτι μου υπάρχει καν. Ο Saleh Ismail έχει εκθέσει έργα του στο Βερολίνο τον Ιούλιο του 2016 και συνεχίζει να παρακολουθεί μαθήματα στην Καλών Τεχνών και να βελτιώνει τις γνώσεις του στη Γερμανική Γλώσσα. Μακρινός στόχος του να γίνει καθηγητής.
Στην έκθεση φιλοξενήθηκαν συγκλονιστικά έργα και άλλων προσφύγων, ανάμεσά τους και μιας μητέρας έξι παιδιών, γεννημένη το 1969, η οποία αποτυπώνει το δραματικό της ταξίδι στον καμβά.
Με τουλάχιστον 9.000 επισκέπτες(αριθμός ρεκόρ για το Φεστιβάλ) και 110 καλεσμένους, μια σπουδαία ελληνική συμμετοχή, το Φεστιβάλ «Elevate» στο Γκρατς της Αυστρίας είχε επιτυχημένη υπογραφή. Ποιος μπορεί, άλλωστε, να ισχυριστεί το αντίθετο.
Δείτε επιπλέον φωτογραφικό υλικό από το Φεστιβάλ «Elevate 2018»
Από αριστερά ο Βασίλης Τσαρτσάνης, ο Loic Bruno, ο Αναστάσιος Διόλατζης, ο Ben Frost και η Αργυρώ Μπαράτα
Ο σχεδόν αγνώριστος Τζούλιαν Ασάνζ μπροστά στο κοινό στο Opening Event
«Δεν χρειάζεται μεγάλο κουράγιο για να αλλάξουν τα γεγονότα. Και το ρίσκο δεν είναι τόσο μεγάλο, όσο κάποιοι θέλουν να πιστεύουν. Ακόμη κι αν εμείς κάποια στιγμή ως Δύση κινδυνεύσουμε, δεν έχουμε καμία σχέση με τη Συρία και το μέγεθος του κινδύνου. Από όλους τους υπαλλήλους του WikiLeaks για παράδειγμα, μόνο εγώ είμαι σε αιχμαλωσία, κανένας άλλος δεν έχει συλληφθεί, κανένας δεν έχει δολοφονηθεί και συνεχίζουμε να δημοσιεύουμε. Σας προτείνω να έχετε περισσότερο Θάρρος. Σε αντίθεση με την Συρία και το Ιράκ, ο φόβος έχει εξαπλωθεί τεχνητά και σε χώρες που δεν βρίσκονται σε πολεμικό καθεστώς και δεν απειλούνται», είπε και συνέχισε:
«Δεν χρειάζομαι κανένα θετικό μήνυμα, γιατί ουσιαστικά σημαντικό είναι το αρνητικό μήνυμα», υπογράμμισε από την εξορία του στο Προξενείο του Εκουαδόρ στο Λονδίνο, έτοιμος να βάλει το «δάχτυλο» σε πολλές πληγές από το βήμα ενός πολιτικοποιημένου Φεστιβάλ.
«Κυβερνήσεις και εταιρείες κολοσσοί, όπως η Google και το Facebook, η CIA, προσπαθούν με κάθε μέσο να μας ελέγξουν και να μας χειραγωγήσουν, να στάξουν δηλητήριο, εμφυτεύοντας το φόβο», σημείωσε, ενώ χαρακτήρισε τον αμερικανό Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ «εξημερωμένο» ον. Η προγραμματισμένη ομιλία του είχε ως σκελετό το γενικότερο ρόλο των μίντια αλλά και των υπηρεσιών πληροφοριών.
Ολόκληρη η ομιλία του Τζούλιαν Ασάνζ στο Elevate Festival
Ο Ασάνζ, έχει «κολλήσει» στην Πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο για σχεδόν έξι χρόνια και το περιβάλλον διαβίωσής του περιορίζεται σε δωμάτιο 20 τετραγωνικών μέτρων χωρίς άμεσο ηλιακό φως. Η εξορία έχει αλλάξει οπτικά τον 46χρονο - η λευκή γενειάδα τον έκανε να φαίνεται εξαντλημένος και κουρασμένος - ενώ στις απαντήσεις και τα μηνύματά του πολλές φορές παρουσιάστηκε μη συγκεντρωμένος και αδιάφορος, γεγονός που παρατήρησε σε μεγάλο βαθμό και ο διεθνής Τύπος.
Ο ιδρυτής των Wikileaks δεν έκρυψε την πεσιμιστική του διάθεση, ωστόσο, κλείνοντας δεν δίστασε να εκθειάσει το έργο του ως άψογο και απόλυτα ακριβές.
Η εμφάνιση του Ασάνζ στο άνοιγμα του Φεστιβάλ προκάλεσε εκ των προτέρων συζητήσεις μεταξύ του ακροατηρίου του Elevate, καθώς οι επικριτές σε μερικά από τα tweets τους θέλησαν να αναγνωρίσουν αντι-φεμινιστικές και αντισημιτικές τάσεις.
Ανάμεσα στους ομιλητές στην έναρξη του Φεστιβάλ και ο πρόεδρος της Αυστρίας Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν.
Στο Φεστιβάλ δυναμική παρουσία είχαν και μέλη ακτιβιστικών οργανώσεων, που θέλησαν να μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα ενάντια στην εκμετάλλευση της Φύσης αλλά φιλοξενήθηκαν και ιστορίες ανθρώπων που εκδιώχθηκαν από τον τόπο τους και μοιράστηκαν την εμπειρία ζωής τους για τον αγώνα επιβίωσης.
Σημαντικό βήμα έλαβε και η συζήτηση με τίτλο «Changing The Narrative» την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ, με κεντρική παρουσιάστρια και ομιλήτρια την Αργυρώ Μπαράτα, για το μεγάλο κύμα διαφυγής προσφύγων των τελευταίων χρόνων στην Ευρώπη, τις συνθήκες κράτησης στα κέντρα μετανάστευσης, την αποκαθήλωση των φοβικών στερεοτύπων, την αφαίρεση της ταμπέλας στον προσδιορισμό των ανθρώπων αλλά και για το πώς ο φόβος μπορεί να τροφοδοτείται συχνά από την πολιτική. Στο πάνελ συμμετείχε και η Ανδρομάχη Παπαϊωάννου, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Στη συζήτηση ακούστηκαν απόψεις από καλλιτέχνες, δημοσιογράφους ξένων μέσων και ανθρώπων που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους για τους πρόσφυγες από διάφορες χώρες, που βίωσαν το «σκληρό» πρόσωπο του μεταναστευτικού, και έπειτα από ώριμο διάλογο, το βάθρο και το ακροατήριο συμφώνησαν και κατέληξαν στην πεποίθηση ότι οι προσφυγικές ιστορίες με θετικό πρόσημο τα τελευταία χρόνια της μεγάλης «φυγής» πρέπει να αποτελέσουν φωτεινό παράδειγμα για την εξάλειψη του φόβου, που πολλές φορές αυτός τροφοδοτείται από την πολιτική.
Σημαντική η παρουσία και του κινηματογραφιστή ομιλητή Βασίλη Τσαρτσάνη, ακτιβιστή και project manager στο Asklepeion-Small Room project, (ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία και την παραγωγή ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξε συνεργαζόμενος σε σειρά ντοκιμαντέρ της Ελληνικής Κρατικής Τηλεόρασης), ο οποίος αναφέρθηκε στην «οδύσσεια» των προσφύγων και των μεταναστών στην Ειδομένη, το «παζάρι» των συμφερόντων, εξαίροντας την αλληλέγγυα στάση των Ελλήνων. Την τελευταία πινελιά πριν κλείσουν τα φώτα, έβαλε με τις μουσικές του επιλογές ο Κοσμάς Εφραιμίδης, με 30 χρόνια παρουσίας στη μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης,μουσικός παραγωγός και παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών.
O Βασίλης Τσαρτσάνης, η Αργυρώ Μπαράτα και η Ανδρομάχη Παπαϊωάννου
Βίντεο από την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ με Θεματική «Changing The Narrative»
Η «καρδιά» της ηλεκτρονικής μουσικής χτύπησε στο Γκρατς: Μια παραγωγή με άγγιγμα σπεσιαλίστα
Με το σύνθημα «We Are Europe» λοιπόν, καρφιτσωμένο σε όλη την πόλη, το θερμόμετρο να πιέζει ασφυκτικά, αγγίζοντας μέχρι και τους -17 βαθμούς Κελσίου κάποιες μέρες, νέα παιδιά και fans από κάθε γωνιά της Γης να αψηφούν το κρύο και με τα ειδικά βραχιολάκια στα χέρια να ψάχνουν ενθουσιασμένα τα stages, η «καρδιά» του ψυχρού Γκρατς ζεστάθηκε με ηλεκτρονικούς ήχους που έβγαιναν ακόμη και μέσα από τα βουνά!
Live εικόνα από το Φεστιβάλ
Απίστευτο κι όμως αληθινό! Λένε, πως όταν ερωτεύεσαι, σκέφτεσαι «διαστροφικά». Όπως στην περίπτωσή μας οι διοργανωτές του «Elevate», που τρύπωσαν μέσα σε κατακόμβες με περίσσεια επαγγελματική οξυδέρκεια και έρωτα για αυτό που κάνουν, στήνοντας μουσικές «φωλιές» για να παρουσιάσουν ένα υπερθέαμα διεθνών προδιαγραφών.
Λαοθάλασσα στις «μουσικές φωλιές» μέσα στα βουνά του Γκρατς
Εκτός από την πληθώρα των μουσικών που έπαιξαν στο Φεστιβάλ (62 performers), ανάμεσά τους και ηχηρά ονόματα, όπως ο Dj Koze, Peter Broderick, Ben Frost, ο techno icon Jimi Tenor (που έκλεισε και το Φεστιβάλ), και ο Greg Fox, όλη η παραγωγή είχε άγγιγμα σπεσιαλίστα. Σε ήχο, φώτα, οργάνωση, χώρους, ασφάλεια και φιλοξενία.
Στα μουσικά δρώμενα του Φεστιβάλ ο Αναστάσιος Διόλατζης (Dj Ison) ανέβηκε στα decks το μεσημέρι του Σαββάτου για χάρη του «Elevate» στη μουσική σκηνή «Orpheum», δίνοντας ελληνικό χρώμα στην πενταήμερη fiesta.
Και επειδή είπαμε, ότι η ηλεκτρονική μουσική κρύβεται κάτω από τις «φούστες» πολλών ειδών, με θετική και αρνητική χροιά αυτό, δεν περιγράφεται το θέαμα και η αίσθηση μέσα στο χώρο του Μαυσωλείου, όταν ο Mario Batkovic, γρατσούνισε ακορντεόν και πιάνο στο απόλυτο σκοτάδι. Απόδειξη πως η μουσική δεν έχει σύνορα και το «Elevate» μπορεί να σου θυμίσει μέχρι και βραδιά Όπερας!
Η απόλυτη μουσική μαγεία μέσα στο Μαυσωλείο
Με αφορμή την θεματική του Elevate Discourse με τίτλο «Ρίσκο και Κουράγιο» το Reworks Agora, το forum του Reworks, παρουσίασε στο Φεστιβάλ και το θέμα της προσφυγικής κρίσης, φιλοξενώντας την Έκθεση «The Small Room Project by Asklepeion», έμπνευση του ακτιβιστή και βασικού συνεργάτη του Φεστιβάλ, Βασίλη Τσαρτσάνη, μια έκθεση για το ταξίδι προσφύγων από τις εμπόλεμες ζώνες στην Ευρώπη μέσα από σπουδαία έργα Σύρων προσφύγων.
Αξιόλογη, ξεχωριστή περίπτωση ο Saleh Ismail που γεννήθηκε στη Ράκκα της Συρίας το 1993. Ζωγράφος από την παιδική του ηλικία, περιγράφει: «Ζωγράφιζα από μικρός σε κάθε τοίχο του σπιτιού μου. Δεν επιτρεπόταν να τους αγγίξει κανείς. Σήμερα, δεν γνωρίζω αν το σπίτι μου υπάρχει καν. Ο Saleh Ismail έχει εκθέσει έργα του στο Βερολίνο τον Ιούλιο του 2016 και συνεχίζει να παρακολουθεί μαθήματα στην Καλών Τεχνών και να βελτιώνει τις γνώσεις του στη Γερμανική Γλώσσα. Μακρινός στόχος του να γίνει καθηγητής.
Στην έκθεση φιλοξενήθηκαν συγκλονιστικά έργα και άλλων προσφύγων, ανάμεσά τους και μιας μητέρας έξι παιδιών, γεννημένη το 1969, η οποία αποτυπώνει το δραματικό της ταξίδι στον καμβά.
Με τουλάχιστον 9.000 επισκέπτες(αριθμός ρεκόρ για το Φεστιβάλ) και 110 καλεσμένους, μια σπουδαία ελληνική συμμετοχή, το Φεστιβάλ «Elevate» στο Γκρατς της Αυστρίας είχε επιτυχημένη υπογραφή. Ποιος μπορεί, άλλωστε, να ισχυριστεί το αντίθετο.
Δείτε επιπλέον φωτογραφικό υλικό από το Φεστιβάλ «Elevate 2018»
Από αριστερά ο Βασίλης Τσαρτσάνης, ο Loic Bruno, ο Αναστάσιος Διόλατζης, ο Ben Frost και η Αργυρώ Μπαράτα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα