Συναυλίες της ορχήστρας Academica Αθηνών με ελεύθερη είσοδο
17.05.2018
15:14
Mέσα στο 2018, η Ορχήστρα Academica θα δώσει 20 συναυλίες σε διάφορους χώρους της Αττικής. Στον Τρίτο Κύκλο Συναυλιών θα δώσει 4 συναυλίες σε Αθήνα, Ελευσίνα, Nέα Μάκρη και Λαύριο, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Αθηναίου και σολίστ στο φλάουτο τη Nαταλία Γεράκη.
Το Ωδείo Αθηνών, ο παλαιότερος και κορυφαίος εκπαιδευτικός φορέας μουσικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, φέρνει σήμερα την κλασική μουσική κοντά σε όλους, με ελεύθερη είσοδο σε μια μεγάλη σειρά συναυλιών της oρχήστρας του Academica Αθηνών σε όλη την Αττική. Η καταξιωμένη Ορχήστρα Academica του Ωδείου Αθηνών ταξιδεύει το κλασικό ρεπερτόριο και τη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, από το κέντρο της πόλης σε περιοχές της Περιφέρειας Αττικής.
'Ενα τριετές καλλιτεχνικό πρόγραμμα (2018-2020) υψηλού επιπέδου που φιλοδοξεί να διαμορφώσει ένα δίκτυο πολιτιστικής επικοινωνίας και να αναδείξει τη δημόσια αξία του πολιτισμού. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Αττικής 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και υλοποιείται από τον Μουσικό και Δραματικό Σύλλογο «Ωδείον Αθηνών-1871». Mέσα στο 2018, η Ορχήστρα Academica θα δώσει 20 συναυλίες σε διάφορους χώρους της Αττικής.
Στον Τρίτο Κύκλο Συναυλιών της η Academica θα δώσει 4 συναυλίες σε Αθήνα, Ελευσίνα, Nέα Μάκρη και Λαύριο, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Αθηναίου και σολίστ στο φλάουτο τη Nαταλία Γεράκη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία δημοφιλέστατα έργα του κλασικού ρεπαρτορίου, που φαίνεται να αποπνέουν άρωμα Ιταλίας. Η «Εισαγωγή» στην κωμική όπερα Μια Ιταλίδα στο Αλγέρι (1813) του Gioacchino Rossini (1792-1868) -μιας από τις δημοφιλέστερες όπερες του Ιταλού συνθέτη, που αν και τον αποκαλούσαν «Γερμανό» ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους τoυ ιταλικού bel canto- αποτελεί συχνά ξεχωριστό μέρος στα προγράμματα συμφωνικών συναυλιών, ακριβώς λόγω της δημοφιλίας του. Η Τέταρτη Συμφωνία (1831) του Felix Mendelssohn (1809-1847), γνωστή και ως «Ιταλική», εμπνευσμένη από το ταξίδι του συνθέτη στην Ιταλία αποτελεί ένα επίσης δημοφιλέστατο έργο. Αν και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Λονδίνο το 1833, ο Mendelssohn εξακολούθησε να το επεξεργάζεται συνθετικά ως το τέλος της ζωής του. Το έργο ανακαλεί εικόνες από την ιταλική ζωή, έτσι όπως τις μετέπλασε σε μουσικούς φθόγγους η μάτια ενός Γερμανού συνθέτη. Ενώ το Κοντσέρτο για Φλάουτο και Ορχήστρα (1934) του Γάλλου Jacques Ibert (1890-1962), γραμμένο για τον βιρτουόζο φλαουτίστα Marcel Moyse, ο οποίος και το πρωτοπαρουσίασε στο Παρίσι το 1834, αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα, αλλά και απαιτητικότερα για τον ερμηνευτή, έργα στο ρεπερτόριο του φλάουτου. Το δεύτερο μέρος παραπέμπει στην ιμπρεσιονιστική Σουίτα, Escales (1922), ένα έργο που ο Ibert είχε γράψει εμπνευόμενος και από το ταξίδι του στην Ιταλία.
18.05.18 | 20:30: ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, AΙΘΟΥΣΑ «ΑΡΗΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ
23.05.18 | 20:30: ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ
27.05.18 | 21:00: ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ, ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ
10.06.18 | 20:30: ΔΗΜΟΣ ΛΑΥΡΩΤΙΚΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
'Ενα τριετές καλλιτεχνικό πρόγραμμα (2018-2020) υψηλού επιπέδου που φιλοδοξεί να διαμορφώσει ένα δίκτυο πολιτιστικής επικοινωνίας και να αναδείξει τη δημόσια αξία του πολιτισμού. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Αττικής 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και υλοποιείται από τον Μουσικό και Δραματικό Σύλλογο «Ωδείον Αθηνών-1871». Mέσα στο 2018, η Ορχήστρα Academica θα δώσει 20 συναυλίες σε διάφορους χώρους της Αττικής.
Στον Τρίτο Κύκλο Συναυλιών της η Academica θα δώσει 4 συναυλίες σε Αθήνα, Ελευσίνα, Nέα Μάκρη και Λαύριο, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Αθηναίου και σολίστ στο φλάουτο τη Nαταλία Γεράκη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία δημοφιλέστατα έργα του κλασικού ρεπαρτορίου, που φαίνεται να αποπνέουν άρωμα Ιταλίας. Η «Εισαγωγή» στην κωμική όπερα Μια Ιταλίδα στο Αλγέρι (1813) του Gioacchino Rossini (1792-1868) -μιας από τις δημοφιλέστερες όπερες του Ιταλού συνθέτη, που αν και τον αποκαλούσαν «Γερμανό» ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους τoυ ιταλικού bel canto- αποτελεί συχνά ξεχωριστό μέρος στα προγράμματα συμφωνικών συναυλιών, ακριβώς λόγω της δημοφιλίας του. Η Τέταρτη Συμφωνία (1831) του Felix Mendelssohn (1809-1847), γνωστή και ως «Ιταλική», εμπνευσμένη από το ταξίδι του συνθέτη στην Ιταλία αποτελεί ένα επίσης δημοφιλέστατο έργο. Αν και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Λονδίνο το 1833, ο Mendelssohn εξακολούθησε να το επεξεργάζεται συνθετικά ως το τέλος της ζωής του. Το έργο ανακαλεί εικόνες από την ιταλική ζωή, έτσι όπως τις μετέπλασε σε μουσικούς φθόγγους η μάτια ενός Γερμανού συνθέτη. Ενώ το Κοντσέρτο για Φλάουτο και Ορχήστρα (1934) του Γάλλου Jacques Ibert (1890-1962), γραμμένο για τον βιρτουόζο φλαουτίστα Marcel Moyse, ο οποίος και το πρωτοπαρουσίασε στο Παρίσι το 1834, αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα, αλλά και απαιτητικότερα για τον ερμηνευτή, έργα στο ρεπερτόριο του φλάουτου. Το δεύτερο μέρος παραπέμπει στην ιμπρεσιονιστική Σουίτα, Escales (1922), ένα έργο που ο Ibert είχε γράψει εμπνευόμενος και από το ταξίδι του στην Ιταλία.
18.05.18 | 20:30: ΩΔΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, AΙΘΟΥΣΑ «ΑΡΗΣ ΓΑΡΟΥΦΑΛΗΣ
23.05.18 | 20:30: ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ
27.05.18 | 21:00: ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ, ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ
10.06.18 | 20:30: ΔΗΜΟΣ ΛΑΥΡΩΤΙΚΗΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ
H είσοδος στις συναυλίες είναι ελεύθερη
Περισσότερες πληροφορίες www.athensconservatoire.gr/academica
INFO
Αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής» στο Ωδείο Αθηνών
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β' 17-19
www.athensconservatoire.gr
Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, 20:30
Συναυλία Ορχήστρας Academica Αθηνών
http://athens-academica.com
με έργα Rossini, Ibert, Mendelssohn
Ναταλία Γεράκη σόλο φλάουτο
Νίκος Αθηναίος μουσική διεύθυνση
είσοδος ελεύθερη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
- Gioacchino Rossini (1792-1868)
Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι»
- Jacques Ibert (1890-1962)
Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα
- Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Συμφωνία αρ.4 «Η Ιταλική» σε Λα μείζονα έργο 90
Ορχήστρα Academica Αθηνών
"Ερμηνεύω, άρα υπάρχω!" Mε το σύνθημα αυτό ξεκίνησε τη ζωή της η Ορχήστρα Academica Αθηνών, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο αθηναϊκό κοινό στις 28 Νοεμβρίου 2013 στην αίθουσα Άρης Γαρουφαλής του Ωδείου Αθηνών. Ιδρυτής της ο βιολονίστας Οδυσσέας Κορέλης, που είναι και ο εξάρχων της. Επικεφαλής ο μαέστρος Νίκος Αθηναίος. Η ορχήστρα απέκτησε γρήγορα το δικό της κοινό, και έχει κάνει την παρουσία της ιδιαίτερα αισθητή στη μουσική ζωή της Αθήνας. Έχει επίσης εμφανισθεί επανειλημμένα τόσο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όσο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, διευρύνοντας διαρκώς τον κύκλο των δραστηριοτήτων της. Η ορχήστρα ACADEMICA είναι στελεχωμένη από καταξιωμένους μουσικούς με θητεία σε μεγάλα μουσικά σύνολα και συχνές σολιστικές εμφανίσεις. Πολλοί από αυτούς είναι Καθηγητές του Ωδείου Αθηνών.
Νίκος Αθηναίος
Αρχιμουσικός, συνθέτης και πιανίστας. Μαθητής του Ωδείου Αθηνών, από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα πιάνου, σπούδασε επίσης σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στην Αθήνα, στην Κολωνία και στο Ντύσελντορφ. Εργάστηκε ως αρχιμουσικός σε σημαντικά θέατρα της Γερμανίας και της Ελβετίας Από το 1990 ως το 2001 υπήρξε Γενικός Μουσικός Διευθυντής στην Φρανκφούρτη του Όντερ και Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Αρχιμουσικός της Κρατικής Ορχήστρας του Βρανδεμβούργου. Πραγματοποίησε εμφανίσεις σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, διευθύνοντας συναυλίες στα σημαντικότερα Ευρωπαϊκά μουσικά κέντρα (Βερολίνο, Βιέννη, Μόναχο, Παρίσι, Μόσχα, Άμστερνταμ κ.ά.) και ηχογραφώντας βραβευμένες σειρές CD που καταξίωσαν διεθνώς και τον ίδιο και την ορχήστρα του. Έχει διευθύνει επανειλημμένα πολλές σημαντικές ορχήστρες του εξωτερικού, καθώς και όλες τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες. Από το 2000 ως το 2010 υπήρξε ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Σήμερα είναι Διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και Καλλιτεχνικός Διευθυντής και αρχιμουσικός της ορχήστρας Academica.
Ναταλία Γεράκη
Ελληνίδα φλαουτίστα με διεθνή παρουσία και βάση τη Στουτγάρδη, όπου διδάσκει Μεθοδολογία Φλάουτου στο Κρατικό Πανεπιστήμιο (Ακαδημία) Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών. Είναι ακόμα καθηγήτρια φλάουτου στο Ωδείο Αθηνών και τακτικά προσκεκλημένη καθηγήτρια σε διεθνή σεμινάρια (Springiersbacher Sommerkurse/Γερμανία, Adams Flute Festival/Ολλανδία, International Forum for Flute & Piano/Λουξεμβούργο, Semaine de la Francophonie Lusaka/Ζάμπια, Master Class Universidad Mayor Santiago/Χιλή, Master Class Μουσική Βιβλιοθήκη Λ.Βουδούρη κ.ά.). Υπήρξε κορυφαία Α' της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, της Ορχήστρας Νέων Μεσογείου, υπότροφος του Ensemble Modern Frankfurt (Φεστιβάλ Παξών), και συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τις Wuerttembergisches Kammerorchester Heilbronn, Staatsoper Stuttgart, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων Μουσικής. Ως σολίστ εμφανίστηκε με τις Bosch Sinfonie-Orchester Stuttgart, ΚΟΘ, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Ορχήστρα Universidad Mayor Santiago, κ.ά. Μουσική σπούδασε στο Παρίσι (Δίπλωμα φλάουτου, Α' βραβείο της πόλης του Παρισιού) και τη Στουτγάρδη (μεταπτυχιακό, Κρατικό Πανεπιστήμιο Μουσικής, καθ. Jean-Claude Gérard) με υποτροφία του ΙΚΥ.
Περισσότερες πληροφορίες www.athensconservatoire.gr/academica
INFO
Αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής» στο Ωδείο Αθηνών
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β' 17-19
www.athensconservatoire.gr
Παρασκευή 18 Μαΐου 2018, 20:30
Συναυλία Ορχήστρας Academica Αθηνών
http://athens-academica.com
με έργα Rossini, Ibert, Mendelssohn
Ναταλία Γεράκη σόλο φλάουτο
Νίκος Αθηναίος μουσική διεύθυνση
είσοδος ελεύθερη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
- Gioacchino Rossini (1792-1868)
Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι»
- Jacques Ibert (1890-1962)
Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα
- Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Συμφωνία αρ.4 «Η Ιταλική» σε Λα μείζονα έργο 90
Ορχήστρα Academica Αθηνών
"Ερμηνεύω, άρα υπάρχω!" Mε το σύνθημα αυτό ξεκίνησε τη ζωή της η Ορχήστρα Academica Αθηνών, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο αθηναϊκό κοινό στις 28 Νοεμβρίου 2013 στην αίθουσα Άρης Γαρουφαλής του Ωδείου Αθηνών. Ιδρυτής της ο βιολονίστας Οδυσσέας Κορέλης, που είναι και ο εξάρχων της. Επικεφαλής ο μαέστρος Νίκος Αθηναίος. Η ορχήστρα απέκτησε γρήγορα το δικό της κοινό, και έχει κάνει την παρουσία της ιδιαίτερα αισθητή στη μουσική ζωή της Αθήνας. Έχει επίσης εμφανισθεί επανειλημμένα τόσο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όσο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, διευρύνοντας διαρκώς τον κύκλο των δραστηριοτήτων της. Η ορχήστρα ACADEMICA είναι στελεχωμένη από καταξιωμένους μουσικούς με θητεία σε μεγάλα μουσικά σύνολα και συχνές σολιστικές εμφανίσεις. Πολλοί από αυτούς είναι Καθηγητές του Ωδείου Αθηνών.
Νίκος Αθηναίος
Αρχιμουσικός, συνθέτης και πιανίστας. Μαθητής του Ωδείου Αθηνών, από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα πιάνου, σπούδασε επίσης σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στην Αθήνα, στην Κολωνία και στο Ντύσελντορφ. Εργάστηκε ως αρχιμουσικός σε σημαντικά θέατρα της Γερμανίας και της Ελβετίας Από το 1990 ως το 2001 υπήρξε Γενικός Μουσικός Διευθυντής στην Φρανκφούρτη του Όντερ και Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Αρχιμουσικός της Κρατικής Ορχήστρας του Βρανδεμβούργου. Πραγματοποίησε εμφανίσεις σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη, διευθύνοντας συναυλίες στα σημαντικότερα Ευρωπαϊκά μουσικά κέντρα (Βερολίνο, Βιέννη, Μόναχο, Παρίσι, Μόσχα, Άμστερνταμ κ.ά.) και ηχογραφώντας βραβευμένες σειρές CD που καταξίωσαν διεθνώς και τον ίδιο και την ορχήστρα του. Έχει διευθύνει επανειλημμένα πολλές σημαντικές ορχήστρες του εξωτερικού, καθώς και όλες τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες. Από το 2000 ως το 2010 υπήρξε ο πρώτος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Σήμερα είναι Διευθυντής του Ωδείου Αθηνών και Καλλιτεχνικός Διευθυντής και αρχιμουσικός της ορχήστρας Academica.
Ναταλία Γεράκη
Ελληνίδα φλαουτίστα με διεθνή παρουσία και βάση τη Στουτγάρδη, όπου διδάσκει Μεθοδολογία Φλάουτου στο Κρατικό Πανεπιστήμιο (Ακαδημία) Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών. Είναι ακόμα καθηγήτρια φλάουτου στο Ωδείο Αθηνών και τακτικά προσκεκλημένη καθηγήτρια σε διεθνή σεμινάρια (Springiersbacher Sommerkurse/Γερμανία, Adams Flute Festival/Ολλανδία, International Forum for Flute & Piano/Λουξεμβούργο, Semaine de la Francophonie Lusaka/Ζάμπια, Master Class Universidad Mayor Santiago/Χιλή, Master Class Μουσική Βιβλιοθήκη Λ.Βουδούρη κ.ά.). Υπήρξε κορυφαία Α' της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, της Ορχήστρας Νέων Μεσογείου, υπότροφος του Ensemble Modern Frankfurt (Φεστιβάλ Παξών), και συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τις Wuerttembergisches Kammerorchester Heilbronn, Staatsoper Stuttgart, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων Μουσικής. Ως σολίστ εμφανίστηκε με τις Bosch Sinfonie-Orchester Stuttgart, ΚΟΘ, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Ορχήστρα Universidad Mayor Santiago, κ.ά. Μουσική σπούδασε στο Παρίσι (Δίπλωμα φλάουτου, Α' βραβείο της πόλης του Παρισιού) και τη Στουτγάρδη (μεταπτυχιακό, Κρατικό Πανεπιστήμιο Μουσικής, καθ. Jean-Claude Gérard) με υποτροφία του ΙΚΥ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr