«Βρίζοντας το κοινό» στην Πειραιώς 260
11.06.2012
19:38
Mία βόμβα στα θεμέλια του συμβατικού θεάτρου που θα παρουσιαστεί στις 10, 11 και 12 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
Η παράσταση «Βρίζοντας το κοινό» που θα παρουσιαστεί από τη φλαμανδική κολλεκτίβα De ΚΟΕ (Ντε ΚΟΥ), στην Πειραιώς 260 (Ε), στις 10, 11 και 12 Ιουνίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, είναι μία βόμβα στα θεμέλια του συμβατικού θεάτρου!
Όταν το κείμενο του αυστριακού Peter Handke (Πέτερ Χάντκε ) πρωτοπαρουσιάστηκε τριάντα χρόνια πριν, προκάλεσε σοκ. Θεατές ούρλιαζαν, το χαρακτήρισαν σκάνδαλο, η κριτική το θεώρησε αντι – θέατρο, μία μηδενιστική αποδόμηση της καθιερωμένης φόρμας του θεάτρου.
Και όμως, αν και γραμμένο το 1966 το έργο εξακολουθεί να είναι συγκλονιστικά επίκαιρο, υποδεικνύοντας τις αντιφάσεις της ύπαρξής μας, αναμοχλεύοντας βίαια τα συναισθήματά μας και προκαλώντας μία άνευ προηγουμένου ενδοσκόπηση. Η ζωή είναι σαν το θέατρο και εμείς στη σκηνή προσποιούμαστε ότι αναπαριστούμε τη ζωή. Αλλά αν η πραγματική ζωή είναι ήδη το θέατρο, όπως προσποιούμαστε, εμείς στη σκηνή προσποιούμαστε αυτό που έχει προσποιηθεί. Και μήπως τελικά όλη μας τη ζωή επαναλαμβάνουμε προδιαγεγραμμένες μανιέρες; Και ποια είναι η αλήθεια και ποιο το ψέμα; Τα ερωτήματα είναι πολλά και ο άνθρωπος βρίσκεται γυμνός και στερημένος στο χείλος της αβύσσου. Και συνεχίζει να ψάχνει ερμηνείες γιατί χωρίς νόημα, ο άνθρωπος δε μπορεί να υπάρξει. Όλες αυτές οι αντιφάσεις μας και η έντονη αναμόχλευση των συναισθημάτων, που το έργο προκαλεί, οδηγούν τελικά σε μία κατάσταση...
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Όταν το κείμενο του αυστριακού Peter Handke (Πέτερ Χάντκε ) πρωτοπαρουσιάστηκε τριάντα χρόνια πριν, προκάλεσε σοκ. Θεατές ούρλιαζαν, το χαρακτήρισαν σκάνδαλο, η κριτική το θεώρησε αντι – θέατρο, μία μηδενιστική αποδόμηση της καθιερωμένης φόρμας του θεάτρου.
Και όμως, αν και γραμμένο το 1966 το έργο εξακολουθεί να είναι συγκλονιστικά επίκαιρο, υποδεικνύοντας τις αντιφάσεις της ύπαρξής μας, αναμοχλεύοντας βίαια τα συναισθήματά μας και προκαλώντας μία άνευ προηγουμένου ενδοσκόπηση. Η ζωή είναι σαν το θέατρο και εμείς στη σκηνή προσποιούμαστε ότι αναπαριστούμε τη ζωή. Αλλά αν η πραγματική ζωή είναι ήδη το θέατρο, όπως προσποιούμαστε, εμείς στη σκηνή προσποιούμαστε αυτό που έχει προσποιηθεί. Και μήπως τελικά όλη μας τη ζωή επαναλαμβάνουμε προδιαγεγραμμένες μανιέρες; Και ποια είναι η αλήθεια και ποιο το ψέμα; Τα ερωτήματα είναι πολλά και ο άνθρωπος βρίσκεται γυμνός και στερημένος στο χείλος της αβύσσου. Και συνεχίζει να ψάχνει ερμηνείες γιατί χωρίς νόημα, ο άνθρωπος δε μπορεί να υπάρξει. Όλες αυτές οι αντιφάσεις μας και η έντονη αναμόχλευση των συναισθημάτων, που το έργο προκαλεί, οδηγούν τελικά σε μία κατάσταση...
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr