Ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος μιλάει για τη Μήδεια του Μποστ: Το έργο είναι μια πρόκληση
Ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος μιλάει για τη Μήδεια του Μποστ: Το έργο είναι μια πρόκληση
«Ο Οιδίποδας μοιάζει σε κάποιο σημείο του έργου με έναν σύγχρονο μας πολιτικό και η Μήδεια με αφελή ξιπασμένη νέοπλουτη του καιρού μας», λέει ο ηθοποιός
Η καλλιτεχνική εταιρεία «Μυθωδία» επέλεξε την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ «Μήδεια» ως κεντρική της παράσταση για την σεζόν 2019-2020 σε παραγωγή Γεράσιμου Σκαφίδα. Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσονα, που την κεράτωνε από πάνω και ήθελε να παντρευτεί την πριγκίπισσα της Κορίνθου. Έτσι, θολωμένη η Μήδεια από τη ζήλια, αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα συναντήσουν. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια- κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα. Ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος που υποδύεται τον Οιδίποδα μιλάει στο protothema.gr για την παράσταση και το ρόλο του.
- Κύριε Τριανταφυλλόπουλε, πρωταγωνιστείτε στη Μήδεια του Μποστ, στο Θησείον, «Ένα Θέατρο για τις τέχνες» μας λίγα λόγια για τη διάσημη κωμωδία του Μποστ.
Ο Μποστ γράφει σε δεκαπεντασύλα βους ομοιοκατάληκτους στίχους, μια παρωδία της Μήδειας του Ευριπίδη. Αποδομεί τον μύθο και την πλοκή και φέρνει τους τραγικούς ήρωες κοντά μας στο σήμερα, με χαρακτήρα πιο ανθρώπινο και οικείο. Ο παραμορφωτικός του φακός ανατρέπει τα γεγονότα. Τα πρόσωπα παραδίδονται στα γρανάζια της Σάτιρας. Οι κωμικές καταστάσεις είναι πολλές και το γέλιο βγαίνει σχεδόν από κάθε στίχο του μεγάλου σατιρικού ποιητή μας.
- Το βασικό θέμα της συγκεκριμένης Μήδειας, είναι φαντάζομαι το ερωτικό.
Το αιώνιο θέμα του έρωτα είναι το κεντρικό. Η σύγκρουση των δύο φύλων, η απιστία και η εκδίκηση. Όλα αυτά μέσα από το πνεύμα του σουρεαλισμού και με καταλυτικό χιούμορ. Ο Μποστ θίγει πολλά θέματα όπως η οικογένεια ή πολιτική ή θρησκεία και τα κακώς κείμενα του καθημερινού δημοσίου βίου. Ο Οιδίποδας μοιάζει σε κάποιο σημείο του έργου με έναν σύγχρονο μας πολιτικό και η Μήδεια με αφελή ξιπασμένη νέοπλουτη του καιρού μας.
- Υποδύεστε τον Οιδίποδα, τον Δία και άλλους ρόλους, μέσα από τους οποίους μιλάτε και για τη σύγχρονη Ελλάδα. Ποιά είναι τα θέματα που θίγει το κείμενο;
Ο Μποστ μας παρέδωσε ένα κείμενο Παρατραγωδίας που έχει τα στοιχεία του αρχαίου δράματος, όπως ο χορός, η παράβαση και ο έμμετρος λόγος. Οι ήρωες κινούνται πέρα από ψυχολογικές καταστάσεις που θα οδηγούσαν σε ένα παίξιμο που ταιριάζει σε κλειστούς χώρους. Ο Νικορέστης Χανιωτάκης έστησε την παράσταση με στοιχεία γιορτής και Διονυσιακής τελετής με χορούς και τραγούδια. Η κίνηση και ο λόγος εκφράζονται με πιο ανοιχτές φόρμες έτσι ο θεατής έχει την αίσθηση του ανοιχτού θεάτρου.
- Πώς θα περιγράφατε τον Μάκη Παπαδημητρίου ως Μήδεια;
Η Μήδεια του Μάκη Παπαδημητρίου είναι κάτι που δεν έχω ξαναδεί σε ερμηνεία γυναικείου ρόλου από άντρα ηθοποιό. Ο Μάκης έχει τέλεια τεχνική είναι ηθοποιός με φαντασία και εκφραστική δύναμη. Με το ξεχωριστό κωμικό του ένστικτο πετυχαίνει κάθε λεκτικό και οπτικό αστείο. Επικοινωνεί με το κοινό και το παρασύρει σε γέλια και χειροκροτήματα. Είναι για μένα μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση να παίζω μαζί του στην σκηνή κάθε βράδυ.
- Έχετε διαγράψει μια μεγάλη πορεία στο θεατρικό σανίδι, και έχετε παίξει από Αριστοφάνη μέχρι Λόρκα. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε κάθε φορά που ανεβαίνει ένα νέο έργο;
Το νέο έργο που ανεβάζει ο θίασος είναι από μόνο του καινούργια πρόκληση. Ο σκηνοθέτης με τα καινούργια οράματα επίσης. Ο ρόλος που δεν μοιάζει με κανέναν από αυτούς που έχω παίξει με προκαλεί σε νέες διαδρομές έρευνας και έκφρασης. Υπάρχει όμως και μια μόνιμη και σταθερή πρόκληση που είναι οι θεατές. Εμείς οι καλά προετοιμασμένοι ηθοποιοί και το κοινό που έρχεται να χαρεί και να διασκεδάσει κάνουμε μαζί την παράσταση. Η σπουδαία παράσταση μπορεί να χαρίσει και στις δύο ομάδες μια αξέχαστη εμπειρία. Όλοι μας στο τέλος γυρίζουμε σπίτι μας πιο αισιόδοξοι για τη ζωή για τον κόσμο και το μέλλον.
- Γιατί γίνατε ηθοποιός;
Το ενδιαφέρον μου να πλάθω ρόλους και να εκφράζομαι μέσα από αυτούς είναι μόνιμο. Ένας σύνθετος ρόλος με βάθος με κινητοποιεί. Ο νους μου η ψυχή και το σώμα μου μπαίνουν σε λειτουργία και ψάχνουν να αφηγηθούν κάτι καινούργιο. Ο κόσμος των μεγάλων ποιητών του θεάτρου με μαγεύει. Η σκηνή του θεάτρου με τους άλλους ηθοποιούς που παίζουμε μαζί και η πλατεία με τους θεατές με μαγνητίζουν και με βοηθούν να προχωρήσω παρακάτω. Όλα αυτά με κάνουν να είμαι επί τόσα χρόνια ηθοποιός και να δουλεύω από την πρώτη στιγμή και μέχρι τώρα με το ίδιο πάθος.
- Πώς αξιολογείτε τη φετινή «άνθιση» των τηλεοπτικών σίριαλ; Πιστεύετε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί και του χρόνου;
Χαίρομαι για την άνθηση, ανησυχώ όμως μήπως αποδειχτεί πρόσκαιρη. Γίνονται σειρές που έχουν στόχο την ποιότητα με νέες ιδέες καλά εκτελεσμένες από τους σκηνοθέτες τους σεναριογράφους και τους ηθοποιούς. Φτιάχνονται όμως και άλλες βασισμένες σε συνταγές που είναι μια επανάληψη του παλιού τρόπου με στόχο τα νούμερα της τηλεθέασης. Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε ένα σήριαλ σήμερα, στην εποχή του Netflix με λίγα χρήματα, βασισμένοι μόνο στο υπερεκτιμημένο ταλέντο μας. Οι απόπειρες με την λογική ξεκινάμε κάτι με συνοπτικές διαδικασίες και αν δεν πιάσει το κόβουμε δεν οδηγούν πουθενά. Θέλουμε μια ανανεωμένη αντίληψη για την μυθοπλασία. Τα κανάλια πρέπει να επενδύσουν πολύ περισσότερα κεφάλαια για αυτό τον σκοπό. Η τηλεόραση μπορεί και οφείλει να παράγει τέχνη και πολιτισμό.
- Σε λίγες μέρες, «μετακομίζετε» στη Βόρεια Ελλάδα. Πότε ακριβώς και πού;
Aπό 30 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου και από 6 έως 9 Φεβρουαρίου, η «Μήδεια» του Μποστ μετακομίζει στην Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αυλαία για 8 παραστάσεις! Ενδιαμέσως θα δώσει μια παράσταση στην Κομοτηνή στις 3/2 και άλλη μία στην Δράμα, στις 4/2. Θα ήμαστε όλοι εκεί: η Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου, ο Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος, η Καλόγρια Πόλυ: Τζένη Θεωνά, ο Ιάσων: Νικορέστης Χανιωτάκης, η Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας, η Αντιγόνη: Μπέτυ Αποστόλου, ο Ψαράς /Εξάγγελος: Άννα Κλάδη. Κι εγώ, ο Οιδίποδας. Μουσική διδασκαλία, προσαρμογή και ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων στο πιάνο κάνει ο Γιάννης Μαθές. Τη μουσική έγραψε η Μόνικα.
- Κύριε Τριανταφυλλόπουλε, πρωταγωνιστείτε στη Μήδεια του Μποστ, στο Θησείον, «Ένα Θέατρο για τις τέχνες» μας λίγα λόγια για τη διάσημη κωμωδία του Μποστ.
Ο Μποστ γράφει σε δεκαπεντασύλα βους ομοιοκατάληκτους στίχους, μια παρωδία της Μήδειας του Ευριπίδη. Αποδομεί τον μύθο και την πλοκή και φέρνει τους τραγικούς ήρωες κοντά μας στο σήμερα, με χαρακτήρα πιο ανθρώπινο και οικείο. Ο παραμορφωτικός του φακός ανατρέπει τα γεγονότα. Τα πρόσωπα παραδίδονται στα γρανάζια της Σάτιρας. Οι κωμικές καταστάσεις είναι πολλές και το γέλιο βγαίνει σχεδόν από κάθε στίχο του μεγάλου σατιρικού ποιητή μας.
- Το βασικό θέμα της συγκεκριμένης Μήδειας, είναι φαντάζομαι το ερωτικό.
Το αιώνιο θέμα του έρωτα είναι το κεντρικό. Η σύγκρουση των δύο φύλων, η απιστία και η εκδίκηση. Όλα αυτά μέσα από το πνεύμα του σουρεαλισμού και με καταλυτικό χιούμορ. Ο Μποστ θίγει πολλά θέματα όπως η οικογένεια ή πολιτική ή θρησκεία και τα κακώς κείμενα του καθημερινού δημοσίου βίου. Ο Οιδίποδας μοιάζει σε κάποιο σημείο του έργου με έναν σύγχρονο μας πολιτικό και η Μήδεια με αφελή ξιπασμένη νέοπλουτη του καιρού μας.
- Υποδύεστε τον Οιδίποδα, τον Δία και άλλους ρόλους, μέσα από τους οποίους μιλάτε και για τη σύγχρονη Ελλάδα. Ποιά είναι τα θέματα που θίγει το κείμενο;
Ο Μποστ μας παρέδωσε ένα κείμενο Παρατραγωδίας που έχει τα στοιχεία του αρχαίου δράματος, όπως ο χορός, η παράβαση και ο έμμετρος λόγος. Οι ήρωες κινούνται πέρα από ψυχολογικές καταστάσεις που θα οδηγούσαν σε ένα παίξιμο που ταιριάζει σε κλειστούς χώρους. Ο Νικορέστης Χανιωτάκης έστησε την παράσταση με στοιχεία γιορτής και Διονυσιακής τελετής με χορούς και τραγούδια. Η κίνηση και ο λόγος εκφράζονται με πιο ανοιχτές φόρμες έτσι ο θεατής έχει την αίσθηση του ανοιχτού θεάτρου.
- Πώς θα περιγράφατε τον Μάκη Παπαδημητρίου ως Μήδεια;
Η Μήδεια του Μάκη Παπαδημητρίου είναι κάτι που δεν έχω ξαναδεί σε ερμηνεία γυναικείου ρόλου από άντρα ηθοποιό. Ο Μάκης έχει τέλεια τεχνική είναι ηθοποιός με φαντασία και εκφραστική δύναμη. Με το ξεχωριστό κωμικό του ένστικτο πετυχαίνει κάθε λεκτικό και οπτικό αστείο. Επικοινωνεί με το κοινό και το παρασύρει σε γέλια και χειροκροτήματα. Είναι για μένα μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση να παίζω μαζί του στην σκηνή κάθε βράδυ.
- Έχετε διαγράψει μια μεγάλη πορεία στο θεατρικό σανίδι, και έχετε παίξει από Αριστοφάνη μέχρι Λόρκα. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε κάθε φορά που ανεβαίνει ένα νέο έργο;
Το νέο έργο που ανεβάζει ο θίασος είναι από μόνο του καινούργια πρόκληση. Ο σκηνοθέτης με τα καινούργια οράματα επίσης. Ο ρόλος που δεν μοιάζει με κανέναν από αυτούς που έχω παίξει με προκαλεί σε νέες διαδρομές έρευνας και έκφρασης. Υπάρχει όμως και μια μόνιμη και σταθερή πρόκληση που είναι οι θεατές. Εμείς οι καλά προετοιμασμένοι ηθοποιοί και το κοινό που έρχεται να χαρεί και να διασκεδάσει κάνουμε μαζί την παράσταση. Η σπουδαία παράσταση μπορεί να χαρίσει και στις δύο ομάδες μια αξέχαστη εμπειρία. Όλοι μας στο τέλος γυρίζουμε σπίτι μας πιο αισιόδοξοι για τη ζωή για τον κόσμο και το μέλλον.
- Γιατί γίνατε ηθοποιός;
Το ενδιαφέρον μου να πλάθω ρόλους και να εκφράζομαι μέσα από αυτούς είναι μόνιμο. Ένας σύνθετος ρόλος με βάθος με κινητοποιεί. Ο νους μου η ψυχή και το σώμα μου μπαίνουν σε λειτουργία και ψάχνουν να αφηγηθούν κάτι καινούργιο. Ο κόσμος των μεγάλων ποιητών του θεάτρου με μαγεύει. Η σκηνή του θεάτρου με τους άλλους ηθοποιούς που παίζουμε μαζί και η πλατεία με τους θεατές με μαγνητίζουν και με βοηθούν να προχωρήσω παρακάτω. Όλα αυτά με κάνουν να είμαι επί τόσα χρόνια ηθοποιός και να δουλεύω από την πρώτη στιγμή και μέχρι τώρα με το ίδιο πάθος.
- Πώς αξιολογείτε τη φετινή «άνθιση» των τηλεοπτικών σίριαλ; Πιστεύετε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί και του χρόνου;
Χαίρομαι για την άνθηση, ανησυχώ όμως μήπως αποδειχτεί πρόσκαιρη. Γίνονται σειρές που έχουν στόχο την ποιότητα με νέες ιδέες καλά εκτελεσμένες από τους σκηνοθέτες τους σεναριογράφους και τους ηθοποιούς. Φτιάχνονται όμως και άλλες βασισμένες σε συνταγές που είναι μια επανάληψη του παλιού τρόπου με στόχο τα νούμερα της τηλεθέασης. Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε ένα σήριαλ σήμερα, στην εποχή του Netflix με λίγα χρήματα, βασισμένοι μόνο στο υπερεκτιμημένο ταλέντο μας. Οι απόπειρες με την λογική ξεκινάμε κάτι με συνοπτικές διαδικασίες και αν δεν πιάσει το κόβουμε δεν οδηγούν πουθενά. Θέλουμε μια ανανεωμένη αντίληψη για την μυθοπλασία. Τα κανάλια πρέπει να επενδύσουν πολύ περισσότερα κεφάλαια για αυτό τον σκοπό. Η τηλεόραση μπορεί και οφείλει να παράγει τέχνη και πολιτισμό.
- Σε λίγες μέρες, «μετακομίζετε» στη Βόρεια Ελλάδα. Πότε ακριβώς και πού;
Aπό 30 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου και από 6 έως 9 Φεβρουαρίου, η «Μήδεια» του Μποστ μετακομίζει στην Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αυλαία για 8 παραστάσεις! Ενδιαμέσως θα δώσει μια παράσταση στην Κομοτηνή στις 3/2 και άλλη μία στην Δράμα, στις 4/2. Θα ήμαστε όλοι εκεί: η Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου, ο Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος, η Καλόγρια Πόλυ: Τζένη Θεωνά, ο Ιάσων: Νικορέστης Χανιωτάκης, η Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας, η Αντιγόνη: Μπέτυ Αποστόλου, ο Ψαράς /Εξάγγελος: Άννα Κλάδη. Κι εγώ, ο Οιδίποδας. Μουσική διδασκαλία, προσαρμογή και ζωντανή απόδοση μουσικών θεμάτων στο πιάνο κάνει ο Γιάννης Μαθές. Τη μουσική έγραψε η Μόνικα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα