Ακτοπλοΐα: Παρασκήνιο με τις διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ

«Αν δε λυθεί το θέμα αυτό ο υπουργός δεν θα μπορέσει να προχωρήσει σε άλλα θέματα για την ακτοπλοΐα», επεσήμαναν κύκλοι του ΣΕΕΝ

Διπλή διαπραγμάτευση για τη ΣΣΕ τόσο του 2010 που δεν έχει υπογραφεί ακόμη όσο και για το 2011 θα ξεκινήσουν την προσεχή Τρίτη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με την ΠΝΟ. Μέχρι τώρα τις συζητήσεις έκανε η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, όμως ρόλο ανέλαβε και ο Σύνδεσμος όπου κυριαρχούν τα συμφέροντα Βγενόπουλου και έχουμε σχίσμα στον κλάδο.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο πλευρές θα συζητήσουν μιλήσουν όχι μόνο για το 2010 αλλά και για τη ΣΣΕ του 2011.

«Αν δε λυθεί το θέμα αυτό ο υπουργός δεν θα μπορέσει να προχωρήσει σε άλλα θέματα για την ακτοπλοΐα», επεσήμαναν κύκλοι του ΣΕΕΝ και προσέθεσαν:
«Η ΠΝΟ δεν έχει δώσει το στίγμα της».

Στο μεταξύ, την ανάγκη να λάβει η Πολιτεία τα απαραίτητα μέτρα για να μπορέσει η ακτοπλοΐα να ξεφύγει από τα αδιέξοδά της προχώρησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μάρκος Φόρος στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την κοπή της πίτας.

«Είναι μεγάλη η ανάγκη να προχωρήσει η Πολιτεία και το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων στη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας για να μπορέσουν να ξεπεραστούν τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι διαχειρίστριες εταιρείες και να υπάρξουν και εδώ οι ρυθμίσεις που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των εσωτερικών θαλασσίων συγκοινωνιών προς όφελος των διακινούμενων επιβατών και οχημάτων καθώς και της τοπικής κοινωνίας».

Ο Μάρκος Φόρος αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα:
«Ελπίζουμε ότι η απελευθέρωση του καμποτάζ θα φέρει ανάπτυξη στον τουρισμό με την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων τρίτης γενιάς στον Πειραιά και τους άλλους λιμένες της χώρας.
Σήμερα, μπορώ να πω ότι επετεύχθη η ρύθμιση από την Πολιτεία ενός σοβαρού θέματος, ύστερα από πολλά χρόνια αγώνα. Πρόκειται για την απελευθέρωση του cabotage για τα κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική σημαία. Ήταν μεγάλη ανάγκη να γίνει αυτή η ρύθμιση».

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρθηκε και σε θέματα περιβαλλοντικά:
«Δεν θα ήθελα να παραλείψω να αναφερθώ και σε άλλα σοβαρά θέματα που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη στο διεθνή και κοινοτικό χώρο, όπως για παράδειγμα αυτά που έχουν σχέση με το περιβάλλον και τις κλιματικές αλλαγές.

Είναι γεγονός ότι στα θέματα αυτά εμπλέκεται και η ναυτιλία, κυρίως με την περίπτωση της εκπομπής αέριων ρύπων από τη λειτουργία των μηχανών των πλοίων. Παρά δε το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη ρύπανση της ατμόσφαιρας δεν φτάνει ούτε στο 3% του συνόλου, που δημιουργείται από άλλες πηγές ρύπανσης όπως οι χερσαίες και οι εναέριες, εντούτοις η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι αποφασισμένη να μειώσει περαιτέρω τους ρύπους, γι’ αυτό και στηρίζει έμπρακτα τις προσπάθειες του αρμοδίου Οργάνου ΙΜΟ, ο οποίος μελετά με προσοχή το όλο θέμα, ώστε στην επόμενη διεθνή διάσκεψη για το περιβάλλον να είναι σε θέση να παρουσιάσει τα αποτελέσματα»

Όσο αφορά τη ναυτική εκπαίδευση τόνισε:
«Στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας, έχουν καταβληθεί σοβαρές πρωτοβουλίες από πλευράς ΙΜΟ και Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως οι εθνικές μας υποχρεώσεις είναι μεγάλες και χρειάζονται καινούργιες πρωτοβουλίες για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και τη σωστή διδαχή της συνεχούς ανανεούμενης ναυτικής τεχνογνωσίας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr