Taxisnet: 21.000.000 χρήσεις το α΄ εξάμηνο του 2020 - Επιδόματα και εγγραφές σε νηπιαγωγεία οι «δημοφιλείς» υπηρεσίες
05.08.2020
10:37
Το TaxisNet και οι ψηφιακές υπηρεσίες «τρέχουν» με ιλιγγιώδη ταχύτητα
Διπλασιασμός της χρήσης του TaxisNet από πολίτες και επιχειρήσεις προκύπτει τους τελευταίους επτά μήνες. Το TaxisNet είναι ο μηχανισμός πρόσβασης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) και χρησιμοποιείται από φυσικά και νομικά πρόσωπα για την ασφαλή είσοδο στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Το TaxisNet επιτρέπει στους πολίτες και τις επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση με τους ίδιους κωδικούς σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου. Έτσι, δεν χρειάζεται να δημιουργούν και να θυμούνται νέους κωδικούς για κάθε ηλεκτρονική υπηρεσία ξεχωριστά.
Αξίζει να αναφερθεί ότι μόνον κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν 21.000.000 χρήσεις του TaxisNet από πολίτες και επιχειρήσεις για χρήση ψηφιακών υπηρεσιών και διαλειτουργικότητα με φορείς του Δημοσίου, έναντι μόλις 11.000.000 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019. Επίσης, από τον Ιανουάριο ως τον Ιούλιο του 2020, 88 επιπλέον φορείς του Δημοσίου αξιοποίησαν το TaxisNet ως μηχανισμό πρόσβασης σε 93 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχουν, ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019, μόλις 27 νέοι φορείς είχαν αξιοποιήσει το TaxisNet για 37 υπηρεσίες.
Παραδείγματα υπηρεσιών στις οποίες το TaxisNet παρέχει ασφαλή πρόσβαση είναι η ψηφιακή ταυτοποίηση κηδεμόνων για την εγγραφή των παιδιών στα νηπιαγωγεία, η ψηφιακή υποβολή αιτήσεων για το επίδομα γέννησης (ΟΠΕΚΑ) και για το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, η υποβολή αιτήσεων παρόχων και δικαιούχων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων λογοθεραπείας/εργοθεραπείας. Η πανδημία και η ανάγκη αποφυγής των μετακινήσεων λειτούργησε ως επιταχυντής για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στην Ελλάδα. Νωρίτερα από το προβλεπόμενο, υλοποιήθηκε η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr, όπου έχουν συγκεντρωθεί μέχρι αυτήν τη στιγμή περισσότερες από 600 υπηρεσίες που παρέχονται από το Δημόσιο ψηφιακά. Με τους κωδικούς TaxisNet και μόνο, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις ταυτοποιούνται σε όλες τις υπηρεσίες του gov.gr αλλά και σε μια σειρά άλλων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που δεν περιλαμβάνονται, ακόμη, στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Με τις ψηφιακές υπηρεσίες αποφεύγεται ένας τεράστιος αριθμός επισκέψεων σε δημόσιες υπηρεσίες, με όφελος για τη δημόσια υγεία αλλά και εξοικονόμηση σε εργατοώρες και ανθρωποώρες.
Ο μηχανισμός πρόσβασης TaxisNet λειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με τις τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές σε θέματα ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας. Η ΓΓΠΣΔΔ πριν από λίγους μήνες προχώρησε σε συστάσεις προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις για ισχυροποίηση των κωδικών τους, ως ένα επιπλέον μέτρο προστασίας των ψηφιακών μας συναλλαγών με το Δημόσιο, λόγω της διεύρυνσης της χρήσης των διαπιστευτηρίων Taxisnet τώρα και στο μέλλον.
Ειδήσεις σήμερα:
Ακίνητα: Στις 31 Αυγούστου λήγει η προθεσμία για τα αδήλωτα τετραγωνικά
Προκαταβολή φόρου: Σήμερα θα φανεί ποιοι δικαιούνται μειώσεις 30%-100%
Wall Street: Κλίμα ελπίδας και κέρδη για τους μεγάλους δείκτες
Αξίζει να αναφερθεί ότι μόνον κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν 21.000.000 χρήσεις του TaxisNet από πολίτες και επιχειρήσεις για χρήση ψηφιακών υπηρεσιών και διαλειτουργικότητα με φορείς του Δημοσίου, έναντι μόλις 11.000.000 το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019. Επίσης, από τον Ιανουάριο ως τον Ιούλιο του 2020, 88 επιπλέον φορείς του Δημοσίου αξιοποίησαν το TaxisNet ως μηχανισμό πρόσβασης σε 93 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχουν, ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019, μόλις 27 νέοι φορείς είχαν αξιοποιήσει το TaxisNet για 37 υπηρεσίες.
Παραδείγματα υπηρεσιών στις οποίες το TaxisNet παρέχει ασφαλή πρόσβαση είναι η ψηφιακή ταυτοποίηση κηδεμόνων για την εγγραφή των παιδιών στα νηπιαγωγεία, η ψηφιακή υποβολή αιτήσεων για το επίδομα γέννησης (ΟΠΕΚΑ) και για το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, η υποβολή αιτήσεων παρόχων και δικαιούχων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων λογοθεραπείας/εργοθεραπείας. Η πανδημία και η ανάγκη αποφυγής των μετακινήσεων λειτούργησε ως επιταχυντής για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στην Ελλάδα. Νωρίτερα από το προβλεπόμενο, υλοποιήθηκε η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr, όπου έχουν συγκεντρωθεί μέχρι αυτήν τη στιγμή περισσότερες από 600 υπηρεσίες που παρέχονται από το Δημόσιο ψηφιακά. Με τους κωδικούς TaxisNet και μόνο, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις ταυτοποιούνται σε όλες τις υπηρεσίες του gov.gr αλλά και σε μια σειρά άλλων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που δεν περιλαμβάνονται, ακόμη, στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Με τις ψηφιακές υπηρεσίες αποφεύγεται ένας τεράστιος αριθμός επισκέψεων σε δημόσιες υπηρεσίες, με όφελος για τη δημόσια υγεία αλλά και εξοικονόμηση σε εργατοώρες και ανθρωποώρες.
Ο μηχανισμός πρόσβασης TaxisNet λειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με τις τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές σε θέματα ασφάλειας και ομαλής λειτουργίας. Η ΓΓΠΣΔΔ πριν από λίγους μήνες προχώρησε σε συστάσεις προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις για ισχυροποίηση των κωδικών τους, ως ένα επιπλέον μέτρο προστασίας των ψηφιακών μας συναλλαγών με το Δημόσιο, λόγω της διεύρυνσης της χρήσης των διαπιστευτηρίων Taxisnet τώρα και στο μέλλον.
Ειδήσεις σήμερα:
Ακίνητα: Στις 31 Αυγούστου λήγει η προθεσμία για τα αδήλωτα τετραγωνικά
Προκαταβολή φόρου: Σήμερα θα φανεί ποιοι δικαιούνται μειώσεις 30%-100%
Wall Street: Κλίμα ελπίδας και κέρδη για τους μεγάλους δείκτες
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr