Εφοπλιστές : Βλέπουν μεταφορά υγροποιημένου αερίου και στην Ελλάδα

Τι ήταν αυτό που ώθησε προχτές τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια και τον Γενικό Γραμματέα του «Χάρτη Ενέργειας» κ. André Mernier, σήμερα, στο Υπουργείο Ανάπτυξης να συμφωνήσουν ότι στην θεματική της 19ης Διάσκεψης για τον Χάρτη, που θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο στην Αθήνα, θα περιληφθεί και η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, ειδικά στο πλαίσιο της σημαντικής θέσης που κατέχει η Ελληνική ναυτιλία διεθνώς;

Ο παγκόσμιος πόλεμος του φυσικού αερίου είναι πλέον γ

Τι ήταν αυτό που ώθησε προχτές τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια και τον Γενικό Γραμματέα του «Χάρτη Ενέργειας» κ. André Mernier, σήμερα, στο Υπουργείο Ανάπτυξης να συμφωνήσουν ότι στην θεματική της 19ης Διάσκεψης για τον Χάρτη, που θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο στην Αθήνα, θα περιληφθεί και η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, ειδικά στο πλαίσιο της σημαντικής θέσης που κατέχει η Ελληνική ναυτιλία διεθνώς;

Ο παγκόσμιος πόλεμος του φυσικού αερίου είναι πλέον γεγονός. Η κόντρα για τη νέα μορφή ενέργειας βρίσκεται στο προσκήνιο της παγκόσμιας κοινής γνώμης. Ομως το φυσικό αέριο δεν μεταφέρεται μόνο μέσω εγκαταστάσεων της ξηράς, αλλά και διά μέσου θαλάσσης.

Εκεί που για μία ακόμη φορά συναντάμε το ελληνικό εφοπλιστικό δαιμόνιο. Εδώ και λίγα χρόνια οι Ελληνες έχουν κατασκευάσει και συνεχίζουν να κατασκευάζουν ή να αγοράζουν πλοία μεταφοράς αερίου αφού είχαν προβλέψει τη μεγάλη ζήτηση για τη μεταφορά διά θαλάσσης της νέας πηγής ενέργειας. 

Χώρες που είναι ή σκοπεύουν να γίνουν προμηθεύτριες φυσικού αερίου έχουν στραφεί στους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι διαθέτουν κατάλληλα πλοία και την εν γένει οργανωτική υποδομή, δεδομένου ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες προμήθειας αερίου σε πολλές μορφές, όπως υγροποιημένου και συμπυκνωμένου.

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες 
Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται ο Ιωάννης Αγγελικούσης πλοίο του οποίου, όπως είχε γράψει το protothema.gr, ήταν το πρώτο με ελληνική σημαία που προ διμήνου έφερε υγροποιημένο φυσικό αέριο στον σταθμό της Ρεβυθούσας, κοντά στα Μέγαρα. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης ίδρυσε πριν από τρία χρόνια τη Maran Gaz, η οποία εξειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς υγραερίου και τρέχει παραγγελίες για ναυπηγήσεις LNG.

Αυτή την εποχή ναυπηγούν πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και ο όμιλος Τσάκου,  ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom, ο όμιλος Λιβανού και ο όμιλος Χανδρή.

Μάλιστα ο όμιλος Χανδρή έχει συμφωνήσει με τον όμιλο της BG και έχει αναλάβει τη διαχείριση των LNG carriers, τα οποία εξυπηρετούν την αγορά της Αιγύπτου. Τα αποθέματα της χώρας σε φυσικό αέριο ανέρχονται σε 62 τρισεκατομμύρια κυβικά  πόδια.

Ο παγκόσμιος στόλος LNG σήμερα ξεπερνά τα 145 πλοία, ενώ βρίσκονται υπό κατασκευή άλλα 55, αριθμός που, σύμφωνα με τους αναλυτές, αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια.  Σήμερα τα υπό κατασκευή πλοία LNG φτάνουν τα 60 εκατομμύρια τόνους. Επιπλέον, νέες παραγγελίες για άλλα 49 πλοία έχουν ξεκινήσει. Αυτά τα νέα πλοία θα αυξήσουν τη χωρητικότητα των LNG κατά 44%, δηλαδή από 17,4 mcm σε 25,1.

Η αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτιμάται ότι θα τρέχει κάθε χρόνο με 8% περίπου. Και ακόμη κι αν υποχωρήσουν κάπως οι ναύλοι, όπως προβλέπουν ειδικοί αναλυτές, θα εξακολουθήσουν να παραμένουν σε υπερδιπλάσια επίπεδα σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων ετών.

Στροφή στα LPG
Τελευταία αναπτύσσεται παγκοσμίως ένα ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες για πλοία τύπου LPG. Ηδη η Hyundai έχει παραγγελίες για την κατασκευή 17 πλοίων αυτού του τύπου, αριθμό που αποτελεί το 60% των συνολικών παραγγελιών όλων των ναυπηγείων.

Κορυφαία ελληνική εταιρεία είναι η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Stealth Gas του ομίλου Βαφειά με 50 πλοία. Ακολουθούν η Naftomar με 25 πλοία, ο Χατζηπατέρας με 5 πλοία, ο Στέφανος Πατέρας με 5 πλοία, η Eletson των Κέρτσικοφ, Χατζηελευθεριάδη και Καρασταμάτη με 4 πλοία και ο Γιάννης Αγγελικούσης με 2.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr