Ευρωομόλογο για να γίνουν τα έργα
28.02.2011
21:47
Διαβουλεύσεις για την έκδοση ευρωομολόγων προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, κυρίως στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών αρχίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Διαβουλεύσεις για την έκδοση ευρωομολόγων προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, κυρίως στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών αρχίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Την πρωτοβουλία αυτή παρουσίασαν στις Βρυξέλλες ο αρμόδιος για τις οικονομικές υποθέσεις επίτροπος Ολι Ρεν και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Φιλίπ Μεϊστάντ.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, το γενικό περίγραμμα της πρότασης, που αποσκοπεί στην τόνωση της ανάπτυξης και την ενίσχυση της απασχόλησης-με δεδομένη την περιορισμένη κατάσταση των δημοσίων οικονομικών των χωρών μελών της ΕΕ- είχε παρουσιάσει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, το Φθινόπωρο του 2010, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά την ομιλία του για την «κατάσταση της ΕΕ».
Αναλυτικότερα, τα ομόλογα για έργα υποδομής θα έχουν ως στόχο την άντληση πρόσθετων-πέραν της δημόσιας χρηματοδότησης και των τραπεζικών δανείων- ιδιωτικών κεφαλαίων από ενδιαφερόμενους επενδυτές, όπως συνταξιοδοτικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες, που με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, θα μπορούσαν να συμβάλουν περισσότερο στη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων.
Όπως ανέφερε ο Ολι Ρεν υπολογίζεται ότι την επόμενη δεκαετία θα απαιτηθούν 1,5-2 τρισ. ευρώ σε επενδύσεις, ενώ μόνο στον τομέα των μεταφορών εκτιμάται ότι οι ανάγκες σε επενδύσεις ανέρχονται σε 21,5 δισ. ευρώ ετησίως για τη μετά 2013 περίοδο.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 2 Μαϊου με στόχο τον Ιούνιο να υποβάλει η Επιτροπή συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε αυτά τα ομόλογα να είναι λειτουργικά από το 2014.
Την πρωτοβουλία αυτή παρουσίασαν στις Βρυξέλλες ο αρμόδιος για τις οικονομικές υποθέσεις επίτροπος Ολι Ρεν και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Φιλίπ Μεϊστάντ.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, το γενικό περίγραμμα της πρότασης, που αποσκοπεί στην τόνωση της ανάπτυξης και την ενίσχυση της απασχόλησης-με δεδομένη την περιορισμένη κατάσταση των δημοσίων οικονομικών των χωρών μελών της ΕΕ- είχε παρουσιάσει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, το Φθινόπωρο του 2010, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά την ομιλία του για την «κατάσταση της ΕΕ».
Αναλυτικότερα, τα ομόλογα για έργα υποδομής θα έχουν ως στόχο την άντληση πρόσθετων-πέραν της δημόσιας χρηματοδότησης και των τραπεζικών δανείων- ιδιωτικών κεφαλαίων από ενδιαφερόμενους επενδυτές, όπως συνταξιοδοτικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες, που με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, θα μπορούσαν να συμβάλουν περισσότερο στη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων.
Όπως ανέφερε ο Ολι Ρεν υπολογίζεται ότι την επόμενη δεκαετία θα απαιτηθούν 1,5-2 τρισ. ευρώ σε επενδύσεις, ενώ μόνο στον τομέα των μεταφορών εκτιμάται ότι οι ανάγκες σε επενδύσεις ανέρχονται σε 21,5 δισ. ευρώ ετησίως για τη μετά 2013 περίοδο.
Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 2 Μαϊου με στόχο τον Ιούνιο να υποβάλει η Επιτροπή συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε αυτά τα ομόλογα να είναι λειτουργικά από το 2014.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr