Πτώση του τζίρου στα εμπορικά καταστήματα του Πειραιά

Κατά 40% ή και μεγαλύτερη πτώση τζίρου, σημειώθηκε στις πωλήσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των εμπορικών καταστημάτων του Πειραιά στις εφετινές χειμερινές εκπτώσεις, εξαιτίας της κρίσης, ενώ μειώθηκε περαιτέρω η χρήση πλαστικού χρήματος.

Κατά 40% ή και μεγαλύτερη πτώση τζίρου, σημειώθηκε στις πωλήσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των εμπορικών καταστημάτων του Πειραιά στις εφετινές χειμερινές εκπτώσεις, εξαιτίας της κρίσης, ενώ μειώθηκε περαιτέρω η χρήση πλαστικού χρήματος.

Επιπλέον, το κλείσιμο επιχειρήσεων σε κεντρικούς και περιφερειακούς εμπορικούς δρόμους, είναι μία άσχημη εικόνα και δημιουργεί έντονο προβληματισμό και αρνητική ψυχολογία.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς σχετικά με την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, η οποία διεξήχθη δειγματοληπτικά μεταξύ 150 καταστημάτων του Πειραιά.

Από την έρευνα διαφαίνεται ότι η πλειονότητα των καταστηματαρχών, σε ποσοστό 90% που συμμετείχαν στην έρευνα, ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Αναλυτικότερα: το 7% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 3% δήλωσε άνοδο.

Το πλέον αξιόπιστο ποσοστό μείωσης του τζίρου που κατέγραψε η έρευνα του ΕΣΠ, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που φθάνει το 38% των ερωτηθέντων, είναι από 20% έως 40% και σε ορισμένους κλάδους του εμπορίου ακολουθεί με 33% η πτώση στο επίπεδο του 10%- 20%, ενώ 19% δήλωσαν πτώση μεγαλύτερη του 40%.

Η χρήση των πιστωτικών καρτών εμφανίζεται για την φετινή χειμερινή περίοδο δραστικά μειωμένη, γεγονός που ενδεχομένως οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 67% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν μετρητά για τις αγορές τους και το 33% έκανε συνδυασμό πιστωτικών καρτών και μετρητών, προφανώς λόγω εξάντλησης των πιστωτικών του ορίων.

Πολύ μεγάλο ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων απάντησε ότι θεωρεί πως το τελευταίο διάστημα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις πωλήσεις τους. Μάλιστα το 84% σε μεγάλο βαθμό, το 5% σε λιγότερο, ενώ μόνο το 3% θεωρεί ότι είναι ανεπηρέαστο από την κρίση.
Οι 40% από τις 150 εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα είναι αυτοαπασχολούμενοι, ενώ οι 55% από τους ερωτηθέντες πέραν της δικής τους ενασχόλησης με την επιχείρηση απασχολούν έως 5 εργαζόμενους και οι 5% απασχολούν πάνω από 5 άτομα προσωπικό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr