Πώς θα αποφύγετε κακοτοπιές στη δημιουργία του e-shop σας
19.02.2021
12:49
Γνωρίζατε ότι υπάρχουν ολοκληρωμένες λύσεις και επιχορήγηση για να ξεκινήσετε εύκολα με το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Sponsored Content
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών και στη χώρα μας ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά που σημάδεψαν το εμπόριο το 2020. Η αύξηση ήταν σημαντική από τους πρώτους μήνες, φτάνοντας μάλιστα σε ποσοστό ρεκόρ που άγγιξε το 171% το πρώτο εξάμηνο της ιδιαίτερης περσινής χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου το 2020. Οι καταστάσεις έστρεψαν κάποιες εταιρείες για πρώτη φορά στη δημιουργία του δικού τους e-shop, τα στοιχεία όμως αποδεικνύουν ότι το ποσοστό εκείνων που απέκτησαν ηλεκτρονικό κατάστημα στη διάρκεια της πανδημίας είναι, τελικά, αρκετά μικρό (μόλις 6% σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα του ΣΕΠΕ το Δεκέμβριο του 2020).
Καθώς η κατασκευή ενός e-shop αποτελεί πλέον σχεδόν μονόδρομο για όσους θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί αυτή την περίοδο παρόλο που πολλοί φοβούνται να κάνουν το πρώτο βήμα, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι υπάρχουν οι τρόποι ώστε αυτό να γίνει χωρίς υψηλό κόστος και χωρίς εμπλοκή με περίπλοκες λύσεις. Σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για τις κινήσεις που πρέπει να κάνετε, ώστε να έχετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έτοιμο και λειτουργικό, αποφεύγοντας κακοτοπιές που μπορεί να σας δημιουργήσουν πονοκεφάλους.
Εξετάστε καλά τι ακριβώς θέλετε
Ξεκινώντας να κάνετε τα σχέδιά σας σχετικά με τη δημιουργία ενός e-shop, είναι απαραίτητη μία ανάλυση για το ποιες ακριβώς είναι οι ανάγκες της επιχείρησής σας. Βάλτε κάτω στοιχεία όπως το τι ζητάνε από εσάς οι πελάτες σας, πόσο μεγάλη είναι η γκάμα των προϊόντων σας και ποιος είναι, τελικά, ο προϋπολογισμός που διαθέτετε γι’ αυτό το σκοπό. Κάντε μια έρευνα αγοράς για τις διαθέσιμες λύσεις και αξιολογήστε τι είναι αυτό που ταιριάζει στο προφίλ σας. Μία ματιά στον ανταγωνισμό μπορεί να σας δώσει μία κατεύθυνση, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, μία καλή έρευνα θα σας βοηθήσει να καταλήξετε ως προς το τι ακριβώς χρειάζεστε, έτσι ώστε να αποφύγετε λύσεις υψηλού κόστους που ίσως δε σας είναι απαραίτητες ή απλά δεν μπορείτε να τις υποστηρίξετε.
Υπάρχουν κάποια στοιχεία στα οποία πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα όπως π.χ. η επιλογή του domain name αλλά και του σωστού πακέτου hosting ανάλογα με τις ανάγκες σας, καθώς και της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιήσετε στο e-shop σας. Αν κάποια πράγματα σας φαίνονται πολύ περίπλοκα όσον αφορά τη διαχείριση μίας συγκεκριμένης πλατφόρμας ή ακόμη και ακριβά, έχετε υπόψη σας ότι υπάρχουν διαθέσιμες και έτοιμες λύσεις. Μπορείτε να αγοράσετε το δικό σας «πακέτο» e-shop που τα περιλαμβάνει όλα, χωρίς να πρέπει να ασχοληθείτε με κάθε τι ξεχωριστά και - σε αρκετές περιπτώσεις - σε συμφέρουσα τιμή, αλλά και με τη συμβουλευτική υποστήριξη εκείνη που χρειάζεστε σε περίπτωση που είστε καινούργιοι σε θέματα διαδικτυακών πωλήσεων.
Δώστε βαρύτητα ακόμη και στις λεπτομέρειες
Φυσικά, πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή και σε επιμέρους στοιχεία του e-shop σας. Έτσι, προσέξτε να επιλέξετε μία λύση που δεν είναι κατάλληλη μόνο για desktop αλλά και για mobile εφαρμογές και δώστε τη βαρύτητα που πρέπει σε θέματα βελτιστοποίησης SEO (πώς εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης) αλλά και σε στοιχεία που θα κάνουν το κατάστημά σας ακόμα πιο εύχρηστο και λειτουργικό: Μήπως είναι δύσχρηστο το καλάθι αγορών, δεν επιτρέπει επεξεργασία ή είναι πολλά τα βήματα μέχρι το check out; Είναι ευδιάκριτοι οι όροι αγορών, αποστολής και επιστροφών; Αν όχι, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη καλαθιού και μη ολοκλήρωση αγοράς. Προσέξτε την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας, βάλτε πεδίο αναζήτησης, και παρέχετε τρόπους με τους οποίους οι πελάτες σας μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας για το οτιδήποτε.
Επικεντρωθείτε ιδιαίτερα σε θέματα ασφάλειας όσον αφορά το site και τις πληρωμές, επιλέγοντας πιστοποιημένους συνεργάτες και ασφαλείς πλατφόρμες που θα εμπνέουν εμπιστοσύνη και στους αγοραστές. Δίνοντας προσοχή σε όλα αυτά θα έχετε στη διάθεσή σας, τελικά, ένα λειτουργικό και αποδοτικό e-shop, καθώς και -το πιο βασικό- ευχαριστημένους πελάτες. Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε πως ένας πελάτης θα επιστρέψει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα όχι απλά επειδή έχει ανταγωνιστικές τιμές, αλλά κυρίως γιατί η όλη εμπειρία της αγοράς –από την αναζήτηση των προϊόντων μέχρι την αποστολή τους– τον άφησε ικανοποιημένο.
Αξιοποιήστε επιχορήγηση και ειδικές εκπτώσεις
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη του e-shop σας είναι η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών. Κάνοντας τις σωστές κινήσεις, θα γλιτώσετε χρήματα, κόπο, αλλά και θα μπορέσετε να έχετε στη διάθεσή σας μία λύση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με τα καλύτερα εργαλεία, ώστε να διατηρήσετε ικανοποιημένους όσους σας προτιμούν για τις αγορές τους. Ένα e-shop απαιτεί υποστήριξη και μετά την αρχική δημιουργία του, ειδικά κατά τις μελλοντικές του επεκτάσεις, οπότε είναι σημαντικό να έχετε στο πλευρό σας συνεργάτες που να εμπιστεύεστε και να σας αφήνουν ικανοποιημένους με τις υπηρεσίες που σας παρέχουν.
Η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών και στη χώρα μας ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά που σημάδεψαν το εμπόριο το 2020. Η αύξηση ήταν σημαντική από τους πρώτους μήνες, φτάνοντας μάλιστα σε ποσοστό ρεκόρ που άγγιξε το 171% το πρώτο εξάμηνο της ιδιαίτερης περσινής χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου το 2020. Οι καταστάσεις έστρεψαν κάποιες εταιρείες για πρώτη φορά στη δημιουργία του δικού τους e-shop, τα στοιχεία όμως αποδεικνύουν ότι το ποσοστό εκείνων που απέκτησαν ηλεκτρονικό κατάστημα στη διάρκεια της πανδημίας είναι, τελικά, αρκετά μικρό (μόλις 6% σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα του ΣΕΠΕ το Δεκέμβριο του 2020).
Καθώς η κατασκευή ενός e-shop αποτελεί πλέον σχεδόν μονόδρομο για όσους θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί αυτή την περίοδο παρόλο που πολλοί φοβούνται να κάνουν το πρώτο βήμα, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι υπάρχουν οι τρόποι ώστε αυτό να γίνει χωρίς υψηλό κόστος και χωρίς εμπλοκή με περίπλοκες λύσεις. Σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για τις κινήσεις που πρέπει να κάνετε, ώστε να έχετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έτοιμο και λειτουργικό, αποφεύγοντας κακοτοπιές που μπορεί να σας δημιουργήσουν πονοκεφάλους.
Εξετάστε καλά τι ακριβώς θέλετε
Ξεκινώντας να κάνετε τα σχέδιά σας σχετικά με τη δημιουργία ενός e-shop, είναι απαραίτητη μία ανάλυση για το ποιες ακριβώς είναι οι ανάγκες της επιχείρησής σας. Βάλτε κάτω στοιχεία όπως το τι ζητάνε από εσάς οι πελάτες σας, πόσο μεγάλη είναι η γκάμα των προϊόντων σας και ποιος είναι, τελικά, ο προϋπολογισμός που διαθέτετε γι’ αυτό το σκοπό. Κάντε μια έρευνα αγοράς για τις διαθέσιμες λύσεις και αξιολογήστε τι είναι αυτό που ταιριάζει στο προφίλ σας. Μία ματιά στον ανταγωνισμό μπορεί να σας δώσει μία κατεύθυνση, ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, μία καλή έρευνα θα σας βοηθήσει να καταλήξετε ως προς το τι ακριβώς χρειάζεστε, έτσι ώστε να αποφύγετε λύσεις υψηλού κόστους που ίσως δε σας είναι απαραίτητες ή απλά δεν μπορείτε να τις υποστηρίξετε.
Υπάρχουν κάποια στοιχεία στα οποία πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη βαρύτητα όπως π.χ. η επιλογή του domain name αλλά και του σωστού πακέτου hosting ανάλογα με τις ανάγκες σας, καθώς και της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιήσετε στο e-shop σας. Αν κάποια πράγματα σας φαίνονται πολύ περίπλοκα όσον αφορά τη διαχείριση μίας συγκεκριμένης πλατφόρμας ή ακόμη και ακριβά, έχετε υπόψη σας ότι υπάρχουν διαθέσιμες και έτοιμες λύσεις. Μπορείτε να αγοράσετε το δικό σας «πακέτο» e-shop που τα περιλαμβάνει όλα, χωρίς να πρέπει να ασχοληθείτε με κάθε τι ξεχωριστά και - σε αρκετές περιπτώσεις - σε συμφέρουσα τιμή, αλλά και με τη συμβουλευτική υποστήριξη εκείνη που χρειάζεστε σε περίπτωση που είστε καινούργιοι σε θέματα διαδικτυακών πωλήσεων.
Δώστε βαρύτητα ακόμη και στις λεπτομέρειες
Φυσικά, πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή και σε επιμέρους στοιχεία του e-shop σας. Έτσι, προσέξτε να επιλέξετε μία λύση που δεν είναι κατάλληλη μόνο για desktop αλλά και για mobile εφαρμογές και δώστε τη βαρύτητα που πρέπει σε θέματα βελτιστοποίησης SEO (πώς εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης) αλλά και σε στοιχεία που θα κάνουν το κατάστημά σας ακόμα πιο εύχρηστο και λειτουργικό: Μήπως είναι δύσχρηστο το καλάθι αγορών, δεν επιτρέπει επεξεργασία ή είναι πολλά τα βήματα μέχρι το check out; Είναι ευδιάκριτοι οι όροι αγορών, αποστολής και επιστροφών; Αν όχι, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εγκατάλειψη καλαθιού και μη ολοκλήρωση αγοράς. Προσέξτε την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας, βάλτε πεδίο αναζήτησης, και παρέχετε τρόπους με τους οποίους οι πελάτες σας μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας για το οτιδήποτε.
Επικεντρωθείτε ιδιαίτερα σε θέματα ασφάλειας όσον αφορά το site και τις πληρωμές, επιλέγοντας πιστοποιημένους συνεργάτες και ασφαλείς πλατφόρμες που θα εμπνέουν εμπιστοσύνη και στους αγοραστές. Δίνοντας προσοχή σε όλα αυτά θα έχετε στη διάθεσή σας, τελικά, ένα λειτουργικό και αποδοτικό e-shop, καθώς και -το πιο βασικό- ευχαριστημένους πελάτες. Είναι πολύ σημαντικό να θυμάστε πως ένας πελάτης θα επιστρέψει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα όχι απλά επειδή έχει ανταγωνιστικές τιμές, αλλά κυρίως γιατί η όλη εμπειρία της αγοράς –από την αναζήτηση των προϊόντων μέχρι την αποστολή τους– τον άφησε ικανοποιημένο.
Αξιοποιήστε επιχορήγηση και ειδικές εκπτώσεις
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη του e-shop σας είναι η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών. Κάνοντας τις σωστές κινήσεις, θα γλιτώσετε χρήματα, κόπο, αλλά και θα μπορέσετε να έχετε στη διάθεσή σας μία λύση για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με τα καλύτερα εργαλεία, ώστε να διατηρήσετε ικανοποιημένους όσους σας προτιμούν για τις αγορές τους. Ένα e-shop απαιτεί υποστήριξη και μετά την αρχική δημιουργία του, ειδικά κατά τις μελλοντικές του επεκτάσεις, οπότε είναι σημαντικό να έχετε στο πλευρό σας συνεργάτες που να εμπιστεύεστε και να σας αφήνουν ικανοποιημένους με τις υπηρεσίες που σας παρέχουν.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι ότι αυτό το διάστημα μπορείτε να λάβετε μία σημαντική επιχορήγηση που θα σας βοηθήσει στην ανάπτυξη του e-shop σας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της νέας Δράσης του ΕΠΑνΕΚ, e-λιανικό. Έτσι, μπορείτε να δημιουργήσετε ή να αναβαθμίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα κάνοντας αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.ependyseis.gr/mis και λαμβάνοντας επιδότηση έως και 5.000 ευρώ μέσα από μία ενέργεια συνολικού προϋπολογισμού 80.000.000 ευρώ. Η δράση αφορά τόσο υφιστάμενες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν συσταθεί έως και την 30.09.2019 όσο και νεοσύστατες, οι οποίες έχουν συσταθεί από 01/10/2019 και μετά, μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.
Μέσω του προγράμματος e-commerce solutions, η Eurobank φροντίζει να σας παρέχει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών που περιλαμβάνει συμβουλευτική υποστήριξη και ειδικά προνόμια σε τραπεζικά προϊόντα. Περιλαμβάνει επίσης πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες για online πωλήσεις, όπως με τις λύσεις εισπράξεων και την υπηρεσία Payment Link, καθώς και χρηματοδότηση για να ξεκινήσετε ή να επεκτείνετε τη δραστηριότητά σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακόμη, σας προσφέρει ειδικές εκπτώσεις για την κατασκευή νέου e-shop, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών hosting και συντήρησης, προβολή με online διαφήμιση, αλλά και αναβάθμιση της λειτουργίας και της απόδοσης ενός υπάρχοντος, με την καθοδήγηση εξειδικευμένων συμβούλων. Επιπλέον, μπορείτε να ενισχύσετε το δίκτυο διανομής σας με υπηρεσίες logistics και ταχυμεταφορές, αλλά και να έχετε πρόσβαση σε εργαλεία γνώσης και ενημέρωσης για το digital marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Eurobank και οι εξειδικευμένοι συνεργάτες της βρίσκονται στη διάθεσή σας για να σας καθοδηγήσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησής σας.
Μέσω του προγράμματος e-commerce solutions, η Eurobank φροντίζει να σας παρέχει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών που περιλαμβάνει συμβουλευτική υποστήριξη και ειδικά προνόμια σε τραπεζικά προϊόντα. Περιλαμβάνει επίσης πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες για online πωλήσεις, όπως με τις λύσεις εισπράξεων και την υπηρεσία Payment Link, καθώς και χρηματοδότηση για να ξεκινήσετε ή να επεκτείνετε τη δραστηριότητά σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακόμη, σας προσφέρει ειδικές εκπτώσεις για την κατασκευή νέου e-shop, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών hosting και συντήρησης, προβολή με online διαφήμιση, αλλά και αναβάθμιση της λειτουργίας και της απόδοσης ενός υπάρχοντος, με την καθοδήγηση εξειδικευμένων συμβούλων. Επιπλέον, μπορείτε να ενισχύσετε το δίκτυο διανομής σας με υπηρεσίες logistics και ταχυμεταφορές, αλλά και να έχετε πρόσβαση σε εργαλεία γνώσης και ενημέρωσης για το digital marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Eurobank και οι εξειδικευμένοι συνεργάτες της βρίσκονται στη διάθεσή σας για να σας καθοδηγήσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησής σας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr