Φώλιας : «Εδωσε» τους υπαίτιους της ακρίβειας
Επιβεβαίωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας το ρεπορτάζ που μετέδωσε τη Δευτέρα το protothema.gr για τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών στα καύσιμα, ως ένα μέτρο περιορισμού των αυθαιρεσιών και ενημέρωσης των καταναλωτών. Παράλληλα, και ενώ καταναλωτικές οργανώσεις προχωρούν σε νέα μποϊκοτάζ, ο κ. Φώλιας παρουσίασε αναλυτικές λίστες με όσες επιχειρήσεις λειτούργησαν υπέρ του καταναλωτή, αλλά κι αυτές που δεν κινήθηκαν ικανοποιητικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Ειδικότερα, όπ
Επιβεβαίωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας το ρεπορτάζ που μετέδωσε τη Δευτέρα το protothema.gr για τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών στα καύσιμα, ως ένα μέτρο περιορισμού των αυθαιρεσιών και ενημέρωσης των καταναλωτών. Παράλληλα, και ενώ καταναλωτικές οργανώσεις προχωρούν σε νέα μποϊκοτάζ, ο κ. Φώλιας παρουσίασε αναλυτικές λίστες με όσες επιχειρήσεις λειτούργησαν υπέρ του καταναλωτή, αλλά κι αυτές που δεν κινήθηκαν ικανοποιητικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν στο protothema.gr κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης, ο βαθμός ικανοποίησής τους ήταν απόλυτος από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όπου σύσσωμα συμπαραστάθηκε «με πραγματικά γενναίες μειώσεις», όπως τονίστηκε. Δεν είναι τυχαία η έκφραση στελεχών παρά τον κ. Φώλια που ανέφεραν πως επρόκειτο για «καθαρές μειώσεις εκ μέρους περισσοτέρων από 15 επιχειρήσεων, όχι όπως έγινε σε συγκεκριμένες βιομηχανίες».
Με τη φράση αυτή εννοούν όσες επιχειρήσεις, για προφανείς επικοινωνιακούς λόγους, είχαν ανατιμήσει τα είδη τους έως και 30% απλά ανακοίνωσαν πάγωμα τιμών.
«Αν νομίζουν πως λόγω του ότι ήδη έβγαλαν μέσα στο 2008 όσο κέρδος ήθελαν θα τους τοποθετούσαμε και στη λίστα των βοηθούντων την κατάσταση γελάστηκαν», μας ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος.
Οι εν λόγω λίστες χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, αυτές των σούπερ μάρκετ και τις βιομηχανίες κι από κάτω υπήρχαν χαρακτηρισμοί ανάλογα με τον βαθμό ανταπόκρισης στο αίτημα συνδρομής προς τους ταλαιπωρημένους καταναλωτές. Περί τις δέκα επιχειρήσεις λοιπόν τοποθετήθηκαν στον …άξονα του κακού, δηλαδή στις κατηγορίες «μικρής ή και καθόλου ανταπόκρισης».
Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε λόγο για αυστηρά πρόστιμα σε όσους δεν τηρήσουν τα μέτρα, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κλείσουν επιχειρήσεις σε περίπτωση που εντοπιστούν παρανομίες.
Επιπλέον, νέα μποϊκοτάζ σχεδιάζονται από καταναλωτικές οργανώσεις, αυτή τη φορά σε -περισσότερες του γάλακτος- κατηγορίες τροφίμων. Πρόκειται (εκτός από το γάλα) για τα ζυμαρικά, τα όσπρια και το ρύζι που πωλούνται πάνω από ένα ευρώ.
Κι αυτοί κερδίζουν
Την ίδια ώρα όμως που οι καταναλωτές δοκιμάζονται, οι εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας παρουσιάζουν αύξηση καθαρών κερδών κατά 13,3%. Μόνο οι 50 κερδοφόρες εισαγωγικές εταιρείες συγκέντρωσαν 1,14 δισεκατομμύρια ευρώ ή περίπου το 50% του συνόλου των κερδών των 2.072 επιχειρήσεων του δείγματος.
Φάρμακα-καλλυντικά, ένδυση-υπόδηση, σούπερ μάρκετ, επιβατικά αυτοκίνητα, πετρέλαια και εταιρείες τροφίμων συγκέντρωσαν τα υψηλότερα κέρδη ενώ οι 281 εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου αύξησαν τα συνολικά τους κέρδη κατά 21%.
Το παρατηρητήριο στα καύσιμα
Οπως μετέδωσε τη Δευτέρα το protothema.gr, το Παρατηρητήριο Τιμών στα καύσιμα θα λειτουργεί με την καθημερινή αποστολή μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή από τους κατόχους πρατηρίων πώλησης καυσίμων.
Με αυτόν τον τρόπο μία φορά την ημέρα θα καταγράφονται οι τιμές πώλησης και έτσι θα αποκτηθεί μία σαφέστερη, σε σχέση με τις δειγματοληψίες που πραγματοποιεί εδώ και χρόνια το υπουργείο Ανάπτυξης, εικόνα για την πορεία των τιμών στην αγορά.
Τη Δευτέρα, το protothema.gr είχε μεταδώσει το εξής ρεπορτάζ:
http://www.protothema.gr/content.php?id=10808
ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Α/Α | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΗΣ |
1. | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΖΑΧΑΡΗΣ | - Μείωση 5€/τόνο (695€/τόνος) για τη ζάχαρη ελληνικής προέλευσης - Μείωση 10€/τόνο (623€/τόνο) για τη ζάχαρη προέλευσης Σερβίας | 0,8 %
1,6% |
2. | ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ Α.Ε. | Μείωση των τυποποιημένων χωριάτικων ψωμιών και τόστ | 2% - 5% |
3. | ΥΙΟΙ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΒΕΕ | - Μείωση στο χωριάτικο ψωμί «ΚΑΤΣΕΛΗΣ» - Μείωση στη σειρά προϊόντων «ΚΑΤΣΕΛΗΣ Σύμμαχος Υγείας» | 5%
3% |
4. | Π. Γ. ΝΙΚΑΣ ΑΒΕΕ | Μείωση προϊόντος «ΠΑΡΙΖΑ ΝΙΚΑΣ» | 2,5% |
5. | ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε. & ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε. | Μειώσεις σε προϊόντα τυριών μάρκας ΗΠΕΙΡΟΣ, ADORO, TIROTRELLA, DIROLLO, ΤΙΠ-ΤΟΠ | 0,99%-5,59% |
6. | Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε. | - Μείωση στα μπισκότα COOKIES και RONDO - Μείωση στις Φρυγανιές Σίτου και Σίκαλης «Χωρίς» και «Με» | 5%-6%
3%-3,8% |
7. | BEIERSDORF HELLAS A.E. | Μείωση του προϊόντος NIVEA CRÈME έως Οκτώβριο 2008 | 10,79%- 17,10% |
8. | CAMPINA HELLAS A.E. | Μείωση στα προϊόντα MILNER και FINA για την περίοδο Ιούνιος-Ιούλιος 2008 | 4% |
9. | CRETA FARM A.E. | Μείωση σε αλλαντικά έως τέλος του έτους | 3,5%-12% |
10. | PROCTER & GAMBLE HELLAS LTD | Μείωση στις βρεφικές πάνες Pampers Μείωση των απορρυπαντικών TIDE | 2,5%
3% |
11. | PEPSICO HBH ΑΒΕ | - Μείωση στα προϊόντα Pepsi Max και Pepsi Twist (σε είδος) - Μείωση στο προϊόν ΗΒΗ Χυμός Energy 7 (έκπτωση στη φιάλη) - Μείωση στο προϊόν Lipton Iced Tea (έκπτωση στη φιάλη) - Μείωση στο προϊόν ΗΒΗ Πορτοκαλάδα (επιπλέον ποσότητα προϊόντος) | 20%-33%
16%
25%
|
12. | UNILEVER HELLAS | Μείωση έως τέλος του έτους στα ελαιόλαδα και μαργαρίνες ΑΛΤΙΣ, Γάλα Becel pro-activ, Σκόνες Πλυντηρίου SKIP, Τσάι LIPTON κίτρινο, Υγρά πιάτων Svelto, Σαπούνια και Αφρόλουτρα LUX | 3%
10% 5% 5% 6% 3% |
13. | ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. | Μείωση στο φρέσκο γάλα ΔΩΔΩΝΗ | 4% |
14. | VIVARTIA ABEE | Μείωση στο φρέσκο γάλα ΔΕΛΤΑ | 3% |
15. | ΟΛΥΜΠΟΣ Α.Ε. | Μείωση σε γιαούρτι πρόβειο και αγελαδινό και ξινόγαλο ΑΡΙΑΝΙ | 1,9%-3,12% |
16. | ΜΕΒΓΑΛ | Μείωση τιμών στα λευκά στραγγιστά και παραδοσιακά γιαούρτια και στη φέτα | 5% |
17. | ΦΑΓΕ | Μείωση τιμών σε όλα τα σοκολατούχα γάλατα ΦΑΓΕ ( Ν’JOY,Junior & Choco) | 4% |
18. | ΕΒΓΑ | Μείωση τιμών στην κατηγορία του χυμού μακράς διάρκειας | Μ.Ο 7,7% |
19. | RECKIT BENCKISER | Μείωση τιμών στη σειρά ταμπλετών απορρυπαντικού πλυντηρίου CALGONIT για 16 κωδικούς Μείωση τιμών στη σειρά μεσαίου μεγέθους CALGONIT (με κουπόνι) Μείωση στη συσκευασία 4 λίτρων μαλακτικού QUANTO ( σε είδος) | 6,89%-11,76%
25% |
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Α/Α | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
1. | ΜΙΣΚΟ | Αναστολή προγραμματισμένης αύξησης κατά 5%-10% | τέλος του έτους |
2. | ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ | Πάγωμα τιμών στα προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας και προϊόντα οικιακής χρήσης | τέλος του έτους |
3. | ΥΦΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ | Πάγωμα τιμών | τέλος του έτους |
4. | BOLTON HELLAS | Πάγωμα τιμών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων της | τέλος του έτους |
5. | COLGATE PALMOLIVE Μ.Ε.Π.Ε | Πάγωμα τιμών | 6 μήνες |
6. | DIAGEO HELLAS A.E. | Αναστολή προγραμματισμένων αυξήσεων τιμών | Δεν υπάρχει αναφορά |
7. | ELBISCO ABEE | Πάγωμα τιμών | Δεν υπάρχει αναφορά |
8. | HELLENIC QUALITY FOODS A.E. | Πάγωμα τιμών προϊόντων ζύμης ΚΑΝΑΚΙ | Τέλος του έτους
|
9. | JOHNSON AND JOHNSON ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ | Πάγωμα τιμών | Τέλος του έτους |
10. | KRAFT FOOD HELLAS | Πάγωμα τιμών στα βασικά της προϊόντα | Τέλος του έτους |
11. | PEPSICO TASTY FOODS | Καμία ανατίμηση στην κατηγορία των δημητριακών Quaker | Τέλος του έτους |
12. | FRIESLAND HELLAS AEBE | Πάγωμα τιμών στο πόσιμο γάλα και στις παιδικές τροφές | Τέλος του έτους |
13. | Γ. ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ Α.Ε. | Αναστολή προγραμματισμένης ανατίμησης 3,5% στη σειρά κατεψυγμένων αλιευμάτων | Τέλος του έτους |
14. | ΜΕΓΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Α.Ε. | Πάγωμα τιμών και προσφορές | Τέλος του έτους |
ΧΑΜΗΛΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Α/Α | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ | ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
1. | ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ Α.Ε. | Οι τρέχουσες τιμές των προϊόντων και εμπορευμάτων της θα παραμείνουν σταθερές Ενδεικτικά προϊόντα: AΜSΤΕL,ΗΕΙΝΕΚΕΝ,AΛΦΑ, FISCHER |
τέλος του έτους |
2. | ΑΙΝΟΣ ΑΕΒΕ | Ανάκληση των προαναγγελθεισών αυξήσεων σε λαχανικά και φρούτα τυποποιημένα σε συσκευασίες | 3 μήνες |
3. | ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. | Ανάκληση της προαναγγελθείσας αύξησης τιμών 3% στα βρεφικά γάλατα, παραδοσιακή κρέμα, ρυζόγαλο. | Δεν υπάρχει αναφορά |
4. | ΕΛΓΕΚΑ Α.Ε. | Απόσυρση των ήδη κοινοποιημένων ανατιμήσεων και πάγωμα των προγραμματισμένων Ενδεικτικά προϊόντα: SEGAFREDO,FERRERO,FIORUCCI,ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ, ΧΡΥΣΑ ΑΥΓΑ,TULIP |
30/9/2008 |
5. | ΜΕΛΙΣΣΑ | Πάγωμα τιμών σε ζυμαρικά και σιμιγδάλι | 30/9/2008 |
6. | ΜΙΝΕΡΒΑ Α.Ε. | Πάγωμα τιμής ελαιολάδου | 30/9/2008 |
7. | COCA COLA A.E. | Πάγωμα τιμών | Δεν υπάρχει αναφορά |
8. | HENKEL HELLAS ABEE | Πάγωμα τιμών στα απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων Ενδεικτικά Προϊόντα: DIXAN, PERSIL,SIL,BREF,SCHWARZKOPF, RILKEN | Τέλος του έτους |
9. | ΝESTLE EΛΛΑΣ Α.Ε. | Ανάκληση προαναγγελθείσας αύξησης 3% στον ελληνικό καφέ ΛΟΥΜΙΔΗΣ και πάγωμα τιμών στον στιγμιαίο καφέ NESCAFE. | Τέλος του έτους |
ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Α/Α | ΕΠΩΝΥΜΙΑ | ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ |
1. | ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε. | Μη ανταπόκριση Ενδεικτικά Προϊόντα: Kellogg’s Δημητριακά,Χenia,Twinings,Feldcamp |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr