ΑΕΓΕΚ: Εργα 700 εκατ. ευρώ και «φιλέτα» ακινήτων αλλάζουν χέρι

Ενα χαρτοφυλάκιο έργων η αξία του οποίου προσδιορίζεται σε περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ και κάποια από τα «φιλέτα» των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αποκτά ο «σωτήρας» της ΑΕΓΕΚ κ. Ιωάννης Μαρούλης μετά την επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για την εξαγορά της ιστορικής τεχνικής εταιρείας.

Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια εξυγίανσης της ΑΕΓΕΚ μετά το ναυάγιο με τους Ινδούς που οδήγησε στην «εκπαραθύρωση» της παλιάς φρουράς της εταιρείας, που αποτέλεσε και την ιδρυτική της ο

Ενα χαρτοφυλάκιο έργων η αξία του οποίου προσδιορίζεται σε περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ και κάποια από τα «φιλέτα» των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας αποκτά ο «σωτήρας» της ΑΕΓΕΚ κ. Ιωάννης Μαρούλης μετά την επίτευξη συμφωνίας με τις τράπεζες για την εξαγορά της ιστορικής τεχνικής εταιρείας.

Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια εξυγίανσης της ΑΕΓΕΚ μετά το ναυάγιο με τους Ινδούς που οδήγησε στην «εκπαραθύρωση» της παλιάς φρουράς της εταιρείας, που αποτέλεσε και την ιδρυτική της ομάδα (τους κυρίους Τριανταφύλλου-Παπαγεωργίου). 

Πάντως πολλά σημεία της νέας συμφωνίας παραμένουν ακόμα αδιευκρίνιστα, καθώς είναι έκδηλη η προσπάθεια του νέου αφεντικού να μην ανοίξει πλήρως τα χαρτιά του. Στο ερώτημα ποιο είναι το ύψος των χρεών που τελικά θα διαγραφούν από τις τράπεζες ο κ. Μαρούλης αποφεύγει να απαντήσει, δηλώνοντας ότι την εταιρεία την αναλαμβάνει «ελεύθερη βαρών».

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι στο τέλος του α’ τριμήνου του 2008 το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων της ΑΕΓΕΚ ήταν 113 εκατ. ευρώ.

Το παζάρι μεταξύ των δύο πλευρών διήρκεσε περισσότερους από τρεις μήνες, αλλά η απουσία επενδυτικού ενδιαφέροντος από τους ισχυρούς κατασκευαστές του κλάδου «λύγισαν» τις τράπεζες, οι οποίες τελικά φαίνεται να προχώρησαν κατά ένα τμήμα σε σημαντική διαγραφή χρεών και κατά άλλο σε μετοχοποίησή τους ώστε η εταιρεία να καταστεί πιο ελκυστική στον αγοραστή.

Με βάση τη συμφωνία, ο νέος μέτοχος θα αποκτήσει 33,3% των μετοχών της μητρικής εταιρείας.

Οπως προκύπτει από το σχέδιο εξαγοράς, η εταιρεία Πρόμαχος Α.Ε., συμφερόντων του κ. Μαρούλη, θα καταβάλει το ποσό των 20 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει το 80% της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής (μαζί με το πτυχίο της 7ης τάξης), στην οποία περιλαμβάνονται: τα έργα μετρό σε Αθήνα (σταθμοί Νομισματοκοπείο, Χολαργός, Αγία Παρασκευή) και Θεσσαλονίκη, η συμμετοχή της κατά 10% στην κοινοπραξία που θα κατασκευάσει το αυτοχρηματοδοτούμενο έργο Μαλιακός-Κλειδί και κάποια έργα στην Εγνατία οδό. Το υπόλοιπο 20% θα ελέγχεται από τη μητρική εταιρεία.

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΕΓΕΚ Συμμετοχών κατά το ποσό των 76 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλύψουν οι τράπεζες με σκοπό την αποπληρωμή των τραπεζικών υποχρεώσεων της εταιρείας και διαδοχικές αυξήσεις κεφαλαίου στην ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, από τις οποίες θα αντληθούν συνολικά 96 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνία με τις τράπεζες υπάρχει και για την εξαγορά και άλλων σημαντικών παγίων της ΑΕΓΕΚ, τα οποία είχαν περάσει στον έλεγχο των τραπεζών, όπως είναι το κτήμα Μέρλιν στην Κέρκυρα αλλά και η έκταση στην Ελαφόνησο της Κρήτης (η μόνη που έχει απομείνει στην ΑΕΓΕΚ), μια και το real estate είναι ένας τομέας που ο νέος αγοραστής προσπαθεί να αναπτύξει τα τελευταία χρόνια.

Οπως διαβεβαιώνει ο νέος ιδιοκτήτης της ΑΕΓΕΚ, η εταιρεία θα συνεχίσει την αυτόνομη πορεία της με στόχο να ανακάμψει και να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο από τα έργα που θα προκηρυχθούν το επόμενο διάστημα.

Ολα δείχνουν ότι η ΑΕΓΕΚ ετοιμάζεται να γυρίσει νέα σελίδα, χωρίς όμως να παραγνωρίζονται οι δυσκολίες του εγχειρήματος. Το μέλλον θα δείξει εάν αυτή η σύμπραξη θα μπορέσει να οδηγήσει στην πλήρη εξυγίανση της εταιρείας και στην προοπτική να αποκτήσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς στον κλάδο των κατασκευών.

Πάντως η υπογραφή τη συμφωνίας για την εξαγορά των μετοχών της από τον επιχειρηματία και ιδρυτή της Ιόνιας Τεχνικής προκάλεσε ανακούφιση τόσο στους 1.000 εργαζόμενους της εταιρείας όσο και στην Αττικό Μετρό. Η τελευταία είχε χάσει τους τελευταίους μήνες τις ελπίδες της, βλέποντας τα προβλήματα που δημιουργούσε στην πρόοδο της κατασκευής των έργων του μετρό, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, το οικονομικό αδιέξοδο στην ΑΕΓΕΚ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr