Στο 4,4% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο
10.03.2011
13:16
Στο 4,4% «τρέχει» ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο, έναντι 5,2% τον Ιανουάριο, με μειώσεις τιμών, πάντως, να καταγράφονται κυρίως μόνον στα είδη ένδυσης- υπόδησης...
Στο 4,4% «τρέχει» ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο, έναντι 5,2% τον Ιανουάριο, με μειώσεις τιμών, πάντως, να καταγράφονται κυρίως μόνον στα είδη ένδυσης- υπόδησης (χειμερινές εκπτώσεις) και στα φάρμακα (μείωση συντελεστή ΦΠΑ). Αντίθετα, σημαντικές αυξήσεις τιμών καταγράφονται στη στέγαση και στις μεταφορές, λόγων ανατιμήσεων στη βενζίνη, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στα ενοίκια.
Όπως ανακοινώθηκε από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Φεβρουαρίου 2011, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, προκύπτει αύξηση 4,4% έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τις τιμοληψίες της ΕΛΣΤΑΤ, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά- ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 19,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
Όπως ανακοινώθηκε από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Φεβρουαρίου 2011, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, προκύπτει αύξηση 4,4% έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τις τιμοληψίες της ΕΛΣΤΑΤ, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά- ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 19,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 9,9% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 2,5% της ομάδας "Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 12% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
στ) Κατά 4% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας "Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία- εφημερίδες- περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.
η) Κατά 0,2% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
θ) Κατά 2,9% της ομάδας "Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 4,6% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων- ρολογιών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 9,9% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,7% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.
Επίσης, ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ), αυτός παρουσίασε τον Φεβρουάριο εφέτος αύξηση 4,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009 (τον Ιανουάριο εφέτος ο εναρμονισμένος πληθωρισμός είχε αυξηθεί 4,9%). Ο Εν. ΔΤΚ τον Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3% έναντι μείωσης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Πηγή: AΠΕ –ΜΠΕ
δ) Κατά 2,5% της ομάδας "Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 12% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
στ) Κατά 4% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας "Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία- εφημερίδες- περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.
η) Κατά 0,2% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
θ) Κατά 2,9% της ομάδας "Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 4,6% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων- ρολογιών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 9,9% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,7% της ομάδας "Υγεία", λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.
Επίσης, ο γενικός δείκτης τον Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ), αυτός παρουσίασε τον Φεβρουάριο εφέτος αύξηση 4,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009 (τον Ιανουάριο εφέτος ο εναρμονισμένος πληθωρισμός είχε αυξηθεί 4,9%). Ο Εν. ΔΤΚ τον Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3% έναντι μείωσης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Πηγή: AΠΕ –ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr