"Η προσπάθεια πτώχευσης της ακτοπλοΐας συνεχίζεται …"

Μετά και την πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2010, το πρόβλημα δεν είναι πια η επιβίωση κάποιων εταιρειών της ακτοπλοΐας αλλά είναι η επιβίωση του κλάδου γενικά...

«Μετά και την πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το 2010, το πρόβλημα δεν είναι πια η επιβίωση κάποιων εταιρειών της ακτοπλοΐας αλλά είναι η επιβίωση του κλάδου γενικά». Αυτό επισημαίνει η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζοντας το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η ελληνική ακτοπλοΐα.  

«Πραγματικά δεν ξέρουμε αν για την τραγική κατάσταση του κλάδου και όσα κωμικοτραγικά συμβαίνουν φταίει η μη ύπαρξη διορατικότητας  ή η αβελτηρία των προσώπων που έχουν την πολιτική ευθύνη, ή αν υπάρχει ενσυνείδητη απόφαση να πληγεί ο κλάδος τελειωτικά ώστε να υπάρξει ζωτικός χώρος για νέους επιχειρηματίες πιο «συνεργάσιμους».

Είναι ίσως χρήσιμο να υπενθυμίσουμε ότι στον κλάδο της κρουαζιέρας ακόμη ψάχνουμε και ακόμη περιμένουμε αυτούς τους πιο «συνεργάσιμους».τονίζει η ΕΕΝ και προσθέτει:  

«Εμείς πάντως ως ΕΕΝ εγκαίρως και από ετών  έχουμε δηλώσει και τεκμηριώσει ότι εάν πτωχεύσει η ακτοπλοϊκή οικογένεια θα υπάρξει μεγάλο χρονικό διάστημα ανασυστάσεώς της, δηλαδή νεκρανάστασής της καθώς και ό,τι σήμερα απολαμβάνει   ο νησιώτης και ο ταξιδιώτης από τις ελεύθερες δρομολογήσεις θα το πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος με 1,5 δισ. ευρώ ετησίως».

Η ΕΕΝ στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «πριν είναι πολύ αργά, επανερχόμαστε και ζητάμε τα αυτονόητα ότι δηλαδή ισχύει για τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς να ισχύσει για τα επιβατηγά  δρομολογιακά πλοία, και συγκεκριμένα:  

α) ΦΠΑ 6,5% για εισιτήρια επιβατών και φ/γ οχημάτων, δηλαδή το ίδιο που ισχύει και για τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες.

β) Κατάργηση όλων των υπέρ τρίτων μη ανταποδοτικών κρατήσεων όπως ΚΑΕΟ, Λεμβουχικά, Αχθοφορικά, διαφυγούσα εργασία και νομοθέτηση μέτρου για μείωση   των λιμενικών τελών και  του επιναύλου (θα πρέπει να μείνει μόνο στις  γραμμές  δημόσιας υπηρεσίας «άγονες»).

γ) Κατάργηση του ΠΔ 177/74 και θέση σε ισχύ συστήματος safe manning, όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της υφηλίου πλην Ελλάδος.

δ) Μείωση της δεκάμηνης δρομολόγησης και στελέχωσης των συμβατικών επιβατηγών πλοίων και παράλληλη μείωση αμφοτέρων των υποχρεώσεων για τα ταχύπλοα στους 4 μήνες.» και προσθέτει:  

«Η Ελληνική πολιτεία, αφού πριμοδότησε τον τουρισμό με την μείωση του ΦΠΑ και την κατάργηση πληρωμής τελών στους κρατικούς αερολιμένες ξέχασε υπαιτίως να πράξει  το ίδιο για την ακτοπλοΐα εξαιρώντας την  από όλα τα ανωτέρω μέτρα».   
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr