ΟΛΘ: Αύξηση κερδών κατά 37,1% το 2010

Βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας κατά 37,16% στα 6.144.359 ευρώ από 4.479.652 ευρώ «έκλεισε» το 2010 για την Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. Επίσης, παρουσίασε  αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7,98% στα 49.617.466 ευρώ από 45.948.872 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά.

Βελτίωση της καθαρής κερδοφορίας κατά 37,16% στα 6.144.359 ευρώ από 4.479.652 ευρώ «έκλεισε» το 2010 για την Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. Επίσης, παρουσίασε  αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7,98% στα 49.617.466 ευρώ από 45.948.872 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά.

«Στην ουσία η κερδοφορία ήταν το 2010 πολύ μεγαλύτερη, αφού στις εισπράξεις του 2009 περιλήφθηκε το σύνολο των 5 εκατ. ευρώ από την εγγυητική επιστολή της Hutchinson, που κατέπεσε επειδή η εταιρία που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ αποχώρησε από το διαγωνισμό του 2008 για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, παρά το ότι είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης» επισημαίνει η ΟΛΘ ΑΕ.
     
Η αύξηση του τζίρου της εταιρίας οφείλεται κυρίως στην αύξηση  της διακίνησης  συμβατικών φορτίων (25,75 ξηρό φορτίο, 22,97% γενικό φορτίο) που είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 26,20%.
Αντίθετα οι πωλήσεις  στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισαν το 2010 μείωση κατά 2,60% παρά την αύξηση στη διακίνηση  TEUs κατά 1,15%. Η αύξηση της διακίνησης των κοντέινερς οδήγησε μεν σε αύξηση των εσόδων της φορτοεκφόρτωσης με γερανογέφυρες κατά 1,57% , τα έσοδα όμως από λοιπές παροχές του Σ.ΕΜΠΟ και συγκεκριμένα υπηρεσίες σε ψυγεία κοντέινερς και αποθήκευση κοντέινερς μειώθηκαν αντίστοιχα κατά 35,50%, και 14,75%, κάτι που είχε αρνητικές συνέπειες στο τζίρο της εταιρίας κατά 844.202 ευρώ.

Η ΟΛΘ ΑΕ μείωσε το 2010 τα έξοδά της κατά 10,10%. Από το σύνολο της μείωσης το 14,46% οφείλεται στον περιορισμό αμοιβών και εξόδων του προσωπικού της εταιρίας, λόγω της εφαρμογής των Νόμων 3833 & 3845/2010. Επίσης, ο φόρος εισοδήματος -παρά τη μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά μία μονάδα από το 2009- είναι αυξημένος σημαντικά λόγω της αύξησης των κερδών, αλλά και  της έκτακτη εισφοράς επί των κερδών της χρήσης του 2010 (ν.3845/2010), που ήταν 598.090 ευρώ.

Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση εμφανίζουν τόσο τα μικτά κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ κατά 222% (11.557.575 ευρώ το 2010 έναντι 3.591.188 ευρώ το 2009) όσο και τα προ φόρων κέρδη κατά 42,97% (9.288.755 ευρώ το 2010 έναντι 6.496.842 ευρώ το 2009), ενώ λειτουργικά κέρδη κατέγραψαν και οι τρεις τομείς της εταιρίας, δηλαδή ο Σ.ΕΜΠΟ, το συμβατικό λιμάνι και η εκμετάλλευση χώρων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ελκυστικότητας του λιμένα Θεσσαλονίκης μείωσε τα τιμολόγια τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και για τα τέλη επιβίβασης ή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας.

 «Η μεγάλη κερδοφορία, η αύξηση της διακίνησης, αλλά και οι ευοίωνες συνθήκες που προβλέπονται για το 2011 τοποθετούν την ΟΛΘ ΑΕ σε δυναμική πορεία ανάπτυξης και καθιστούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σημαντικό μοχλό οικονομικής προόδου όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για την ευρύτερη περιοχή της νότιας Βαλκανικής» δήλωσε  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης:  
«Η επόμενη ημέρα βρίσκει την ΟΛΘ ΑΕ να προωθεί συστηματικά τη στρατηγική της επιλογή να αναδειχθεί στη βασική θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και να υλοποιεί σημαντικές επενδύσεις (επέκταση 6ης προβλήτας, αξιοποίηση ακινήτων, αναμόρφωση Α΄ προβλήτας, ενίσχυση μηχανολογικού εξοπλισμού) που θα βελτιώσουν θεαματικά τη λειτουργικότητα, την παραγωγικότητα, την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης».      



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr