Εφοπλιστές: Έφτασαν τα 90 δισ. ευρώ οι επενδύσεις!
Σε συνολικές επενδύσεις που έφθασαν το αστρονομικό ποσό των 90 δισ. ευρώ, με αποκορύφωμα την τελευταία διετία, προχώρησαν οι Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να προλάβουν το τρένο της αλματώδους ανόδου της ναυλαγοράς παγκοσμίως.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου κάτω από το διεθνή μέσο όρο, φθάνοντας τα 14 χρόνια συγκριτικά με 14,6 έτη που είναι η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.
<Σε συνολικές επενδύσεις που έφθασαν το αστρονομικό ποσό των 90 δισ. ευρώ, με αποκορύφωμα την τελευταία διετία, προχώρησαν οι Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να προλάβουν το τρένο της αλματώδους ανόδου της ναυλαγοράς παγκοσμίως.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού στόλου κάτω από το διεθνή μέσο όρο, φθάνοντας τα 14 χρόνια συγκριτικά με 14,6 έτη που είναι η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρουσιάζουν σημαντική αύξηση του μεριδίου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , την αύξηση της μέσης χωρητικότητας των πλοίων που ναυπηγούνται . Στον αντίποδα προχώρησαν στον σταδιακό περιορισμό παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που αποτελούν την πιο παραδοσιακή αγορά για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μερίδιο των πετρελαιοφόρων περιορίστηκε στο 36% του ελληνόκτητου στόλου το 2007 από 39% το 1997.
Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας,η ανάπτυξη και η ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου αναμένεται να συνεχιστεί κατά τα επόμενα χρόνια καθώς το απόθεμα παραγγελιών πλοίων της τελευταίας διετίας ανέρχεται σε 66 εκ. dwt (σε όρους χωρητικότητας) που αντιστοιχεί στο 32% της τρέχουσας συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου ή στο 17½% των συνολικών διεθνών παραγγελιών.
Πιο συγκεκριμένα, η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου αναμένεται να έχει αυξηθεί κατά 28% έως τα τέλη του 2010 ενώ η μέση μέση ηλικία του στόλου αναμένεται να μειωθεί κάτω από τα 11 έτη το 2011. Παράλληλα η ποιοτική του αναβάθμιση σε όρους μέσης ηλικίας πλοίων καθώς και η διάρθρωση του στόλου θα του επιτρέπουν να είναι πιο ανταγωνιστικός και να δραστηριοποιείται όλο και περισσότερο στους υποκλάδους με την ισχυρότερη αναμενόμενη ζήτηση.
Πυλώνας της ελληνικής οικονομίας
Τα καθαρά έσοδα από τη ναυτιλία έφθασαν το 2007 τα 17 δις ευρώ, ήτοι 7% του ΑΕΠ, καλύπτοντας το 28% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. Λαμβάνοντας υπόψη τις επιδράσεις σε κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας που συνδέονται έμμεσα με την ποντοπόρο ναυτιλία τότε η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ ανέρχεται στο 6% και η απασχόληση στο 4% περίπου της συνολικής απασχόλησης της οικονομίας κατά την περίοδο 2006-2007.
Η συνεισφορά γίνεται ακόμα μεγαλύτερη αν συνεκτιμηθούν και οι επιδράσεις στην οικονομία από την επανεπένδυση μέρους των συσσωρευμένων κερδών (εκτός Ελλάδος) των ναυτιλιακών επιχειρήσεων ελληνικής ιδιοκτησίας και σε άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας (μη συνδεόμενους με τη ναυτιλία) όπως οι επιχειρηματικές επενδύσεις παγίων (εκτός πλοίων) και η αγορά ακινήτων.
Η αξία αυτών των επενδύσεων κατά την πλέον συντηρητική εκτίμηση υπερέβη τα 2½ δις ευρώ το 2007, ήτοι το 1% του ΑΕΠ ανεβάζοντας τη συνολική συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στο 7% του ελληνικού ΑΕΠ περίπου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr