Ντάβιντ Κνίμπε (ΝΝ Group): «Το σχέδιο μας μετά την εξαγορά της MetLife»
18.07.2021
13:43
Ο διευθύνων σύμβουλος του πολυεθνικού ομίλου ξετυλίγει στο newmoney τα πλάνα του στο business stories και δεσμεύεται: «Σκοπεύουμε να μείνουμε, να αναπτυχθούμε και να είμαστε στο πλάι των πελατών μας»
Για τον Ντάβιντ Κνίμπε τον 50χρονο διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου NN, η Ελλάδα πάντα θα έχει μία ιδιαίτερη αξία. Όχι μόνο λόγω των τριών χρόνων που πέρασε στη χώρα μας από το 2002, ως επικεφαλής της τότε κοινοπραξίας ING Πειραιώς, οπότε κατάφερε να ενσωματωθεί ο ίδιος και η σύζυγος του στον ελληνικό τρόπο ζωής αποκτώντας πολλούς φίλους, οι οποίοι, όπως λέει, τον κάνουν να επιστρέφει κάθε χρόνο, αλλά και γιατί ήταν η περίοδος που έγινε για πρώτη φορά πατέρας. Οπότε τα βιώματά του ήταν αρκετά έντονα ώστε να κρατήσει αυτό που λέμε «σχέσεις ζωής».
Η πρόσφατη εξαγορά που έκανε ο Όμιλος τον οποίο διοικεί αποκτώντας τις δραστηριότητες της MetLife στην Ελλάδα, ενισχύει μία άλλη σχέση ζωής που έχει επιλέξει η NN να χτίσει με την Ελλάδα και τους Έλληνες πελάτες της. «Αν μη τι άλλο, είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη δέσμευσή μας στην ελληνική αγορά. Σκοπεύουμε να μείνουμε, να αναπτυχθούμε και να είμαστε στο πλευρό των πελατών μας», λέει ο κ. Κνίμπε σε μία συζήτηση στην οποία ξετυλίγει το στρατηγικό σχέδιο του Ομίλου ΝΝ μετά την εξαγορά «κλειδί».
Η τεχνολογία παίζει καταλυτικό ρόλο στη συζήτηση με τον κ. Κνίμπε, χάρη στην οποία δημιουργείται πλέον ένα παράθυρο επικοινωνίας μεταξύ Αθήνας και Χάγης με το πάτημα ενός κουμπιού! Είναι αυτή που σύμφωνα με τον κ. Κνίμπε έχει κυρίαρχο ρόλο αλλάζοντας και το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς. Με την πανδημία βέβαια να λειτουργεί ως απόλυτος επιταχυντής.
«Γιατί αποφασίσατε αυτή την εξαγορά;» τον ρωτάμε για το deal 584 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της οποίας οι δραστηριότητες της MetLife σε Ελλάδα και Πολωνία θα περάσουν στον Όμιλο NN. «Στρατηγικά έχει νόημα. Οι αγορές της Ελλάδας και της Πολωνίας είναι σημαντικές για εμάς. Θα έλεγα πως ήταν μία μοναδική ευκαιρία από κάθε άποψη. Το προφανές είναι ότι θα αποκτήσουμε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά δίνοντας μας την ευκαιρία να αναπτυχθούμε περισσότερο και να αυξήσουμε τη δυναμική μας. Και επίσης, μην ξεχνάτε ότι στην Ελλάδα οι ασφαλίσεις ζωής και υγείας έχουν χαμηλή διείσδυση. Επομένως, είναι ένας συνδυασμός από ευκαιρίες σε πολλά επίπεδα. Για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής, η MetLife, που ονομαζόταν Alico τα χρόνια της θητείας μου στην Ελλάδα, πάντα ήταν ο αγαπημένος μου ανταγωνιστής. Μια καλή εταιρεία, πειθαρχημένη, με στόχευση, ωραία προϊόντα, ταλαντούχο προσωπικό και δυνατό δίκτυο. Οπότε ήταν ευκαιρία να συνδυάσουμε τις δύο εταιρείες», εξηγεί ο κύριος Κνίμπε.
Τι σημαίνει όμως για τον Όμιλο να είναι leader της αγοράς στην Ελλάδα; «Όπως έλεγα, είναι μία μοναδική ευκαιρία. Μπορούμε να χτίσουμε έναν οργανισμό που θα έχει μεγαλύτερη δυναμική, αναπτύσσοντας ψηφιακές δεξιότητες, και περισσότερο αποδοτικό. Όταν είσαι ο κορυφαίος της αγοράς, δεν κρίνεσαι μόνο από το μέγεθος, αλλά και από την ικανοποίηση και την εμπειρία που δημιουργείς στον πελάτη. Προφανώς, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Επίσης, πιστεύω ότι υπάρχει μία σημαντική ευκαιρία στο δίκτυο των ασφαλιστικών πρακτόρων, καθώς θα προσθέσουμε άλλους 400 πετυχημένους συνεργάτες. Επιπλέον, η MetLife έχει αναπτύξει με μοναδικό τρόπο τις απευθείας πωλήσεις. Εμείς έχουμε εξαιρετική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, που θα επωφεληθεί περαιτέρω από τη δυναμική του νέου οργανισμού μετά τη συνένωση. Επιπλέον, θα βελτιωθεί η διαπραγματευτική μας δύναμη στην ασφαλιστική αγορά, με τους επιχειρηματικούς συνεργάτες».
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον ίδιο, και σημαντικές ωφέλειες για τους πελάτες της NN. «Πρώτα από όλα, το γεγονός ότι γινόμαστε μεγαλύτεροι, μπορεί να έχει θετική επίδραση στο κόστος των ασφαλιστηρίων μας και τις παροχές που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Από εκεί και πέρα, όμως, μας προσφέρει και άλλες ευκαιρίες που στο τέλος θα είναι προς όφελος των πελατών μας. Φερ’ ειπείν, θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε περισσότερα σε data, στην τεχνητή νοημοσύνη και τις ψηφιακές εφαρμογές, καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να επενδύσεις σε αυτά όταν έχεις ένα πελατολόγιο που ξεπερνά τους 600.000 πελάτες. Έπειτα, πιστεύω ότι η MetLife διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν ώστε η συνεργασία αυτή να βελτιώσει και εμάς ακόμα περισσότερο. Όλα αυτά, λοιπόν, θα έχουν μόνο θετικό αποτέλεσμα στους πελάτες μας»
Το στρατηγικό σχέδιο
Όπως εξηγεί ο κύριος Κνίμπε, η εξαγορά αυτή έγινε στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που έχει χαράξει ο Όμιλος.
«Το 2019, οπότε και ανέλαβα διευθύνων σύμβουλος, ξεκινήσαμε να ανασυντάσσουμε τη στρατηγική μας, την οποία παρουσιάσαμε το 2020. Καταλήξαμε ότι η φιλοδοξία μας για τα επόμενα πέντε – δέκα χρόνια είναι να ηγούμαστε στην αγορά, ξεχωρίζοντας για την εμπιστοσύνη των πελατών μας, για τους ταλαντούχους ανθρώπους μας και τη συμβολή μας στην κοινωνία. Όταν δηλαδή κάποιος μιλάει για την NN αυτόματα αυτό να συνδέεται με τη μεγάλη φροντίδα που παρέχει στους πελάτες της, τους ταλαντούχους ανθρώπους που προσελκύει και ενεργοποιεί, αλλά και το θετικό ρόλο της στην κοινωνία. Τα παραπάνω μεταφράζονται στους υψηλούς δείκτες ικανοποίησης των πελατών μας, στους ανθρώπους που εργάζονται μαζί μας, στην ποιότητα των διαμεσολαβητών μας και το ίδιο φυσικά στη συνεργασία μας με τη Τράπεζα Πειραιώς και ταυτόχρονα στη δέσμευσή μας να προσφέρουμε πάντοτε στην κοινωνία.
Οπότε μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα γίνει και η εξαγορά της MetLife στην Ελλάδα ενδυναμώνοντας και λειτουργώντας προσθετικά στους στρατηγικούς μας στόχους», εξηγεί ο κύριος Κνίμπε επιχειρώντας να σκιαγραφήσει τη συνολική προσέγγιση του Ομίλου NN.
Τα επόμενα βήματα
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας δεν πρόκειται να γίνει νωρίτερα από το α’ εξάμηνο του 2022, ακόμα και αν όλα κυλήσουν ομαλά εκτιμά ο ίδιος επιχειρώντας να περιγράψει τα επόμενα βήματα. Κλειδί αποτελεί η έγκριση της συμφωνίας από τις ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές. «Είμαστε καλά προετοιμασμένοι και έχουμε εμπιστοσύνη ότι θα τα καταφέρουμε. Θεωρώ ότι στο α’ εξάμηνο του 2022, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχει ολοκληρωθεί η απόκτηση και θα μπορεί να ξεκινήσει η ενοποίηση των δύο εταιρειών. Έως τότε όμως θα πρέπει να λειτουργούν ως δύο ξεχωριστοί οργανισμοί, όπως ακριβώς και σήμερα».
Τον ρωτάμε αν υπάρχει ήδη σαφές σχέδιο για την ενοποίηση. «Έχουμε κάνει αρκετές εξαγορές, στην Τσεχία, στη Σλοβακία, στην Ολλανδία, οπότε μπορώ να πω ότι έχουμε την εμπειρία. Θα αξιολογήσουμε την ποιότητα και το ταλέντο που μπορεί να φέρει η MetLife στην ενοποιημένη εταιρική οντότητα, διότι, όπως είπα και νωρίτερα, το θέμα δεν είναι να είμαστε απλώς η μεγαλύτερη εταιρεία, αλλά και η καλύτερη! Και αυτό απαιτεί αλληλεπίδραση με τους νέους συναδέλφους. Συνεπώς, ένα μέρος του σχεδίου είναι γνωστό, ένα άλλο όμως δεν είναι, επειδή θέλουμε να ακούσουμε και τις ιδέες της MetLife για την ενοποίηση». Όσο για το αν η τελευταία θα φέρει αργότερα και ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου εργαζομένων, ο κ. Κνίμπε λέει ότι είναι πολύ νωρίς για να εξεταστεί κάτι τέτοιο. «Δεν το έχουμε αποφασίσει αυτό. Ένα είναι το σίγουρο, και αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα: πάντα υπάρχει χώρος για ταλαντούχους ανθρώπους. Είτε αυτοί προέρχονται από τη Metlife, είτε από αλλού, είτε είναι πετυχημένοι συνάδελφοι, είτε διαμεσολαβητές. Μας ενδιαφέρει να φέρουμε κάθε ταλέντο από τη Metlife στην NN και να δημιουργήσουμε το καλύτερο που μπορεί να προκύψει και από τους δύο κόσμους. Αυτό είναι το σημαντικό. Το πώς θα εξελιχθεί επακριβώς η ενοποίηση είναι πολύ νωρίς για να το πούμε».
Τι φέρνει η ενοποίηση
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει στη συζήτηση ο κ. Κνίμπε, με την ενοποίηση αναμένεται να προστεθούν 300.000 πελάτες της Metlife στο πελατολόγιο της NN Hellas. «Θα τους καλωσορίσουμε, όπως το ίδιο θα κάνουμε και με τους 400 διαμεσολαβητές της Metlife που θα ενταχθούν στο δίκτυό μας. Είναι περίπου οι μισοί από αυτούς που ήδη έχουμε, αφού η ομάδα πωλήσεών μας κυμαίνεται γύρω στα 1.000 άτομα. Και έπειτα, είναι περίπου 400 εργαζόμενοι της Metlife σε Ελλάδα και Πολωνία, που ελπίζω όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή να καλωσορίσουμε στην ΝΝ».
Η πρόσφατη εξαγορά που έκανε ο Όμιλος τον οποίο διοικεί αποκτώντας τις δραστηριότητες της MetLife στην Ελλάδα, ενισχύει μία άλλη σχέση ζωής που έχει επιλέξει η NN να χτίσει με την Ελλάδα και τους Έλληνες πελάτες της. «Αν μη τι άλλο, είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα για τη δέσμευσή μας στην ελληνική αγορά. Σκοπεύουμε να μείνουμε, να αναπτυχθούμε και να είμαστε στο πλευρό των πελατών μας», λέει ο κ. Κνίμπε σε μία συζήτηση στην οποία ξετυλίγει το στρατηγικό σχέδιο του Ομίλου ΝΝ μετά την εξαγορά «κλειδί».
Η τεχνολογία παίζει καταλυτικό ρόλο στη συζήτηση με τον κ. Κνίμπε, χάρη στην οποία δημιουργείται πλέον ένα παράθυρο επικοινωνίας μεταξύ Αθήνας και Χάγης με το πάτημα ενός κουμπιού! Είναι αυτή που σύμφωνα με τον κ. Κνίμπε έχει κυρίαρχο ρόλο αλλάζοντας και το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς. Με την πανδημία βέβαια να λειτουργεί ως απόλυτος επιταχυντής.
«Γιατί αποφασίσατε αυτή την εξαγορά;» τον ρωτάμε για το deal 584 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της οποίας οι δραστηριότητες της MetLife σε Ελλάδα και Πολωνία θα περάσουν στον Όμιλο NN. «Στρατηγικά έχει νόημα. Οι αγορές της Ελλάδας και της Πολωνίας είναι σημαντικές για εμάς. Θα έλεγα πως ήταν μία μοναδική ευκαιρία από κάθε άποψη. Το προφανές είναι ότι θα αποκτήσουμε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά δίνοντας μας την ευκαιρία να αναπτυχθούμε περισσότερο και να αυξήσουμε τη δυναμική μας. Και επίσης, μην ξεχνάτε ότι στην Ελλάδα οι ασφαλίσεις ζωής και υγείας έχουν χαμηλή διείσδυση. Επομένως, είναι ένας συνδυασμός από ευκαιρίες σε πολλά επίπεδα. Για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής, η MetLife, που ονομαζόταν Alico τα χρόνια της θητείας μου στην Ελλάδα, πάντα ήταν ο αγαπημένος μου ανταγωνιστής. Μια καλή εταιρεία, πειθαρχημένη, με στόχευση, ωραία προϊόντα, ταλαντούχο προσωπικό και δυνατό δίκτυο. Οπότε ήταν ευκαιρία να συνδυάσουμε τις δύο εταιρείες», εξηγεί ο κύριος Κνίμπε.
Τι σημαίνει όμως για τον Όμιλο να είναι leader της αγοράς στην Ελλάδα; «Όπως έλεγα, είναι μία μοναδική ευκαιρία. Μπορούμε να χτίσουμε έναν οργανισμό που θα έχει μεγαλύτερη δυναμική, αναπτύσσοντας ψηφιακές δεξιότητες, και περισσότερο αποδοτικό. Όταν είσαι ο κορυφαίος της αγοράς, δεν κρίνεσαι μόνο από το μέγεθος, αλλά και από την ικανοποίηση και την εμπειρία που δημιουργείς στον πελάτη. Προφανώς, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Επίσης, πιστεύω ότι υπάρχει μία σημαντική ευκαιρία στο δίκτυο των ασφαλιστικών πρακτόρων, καθώς θα προσθέσουμε άλλους 400 πετυχημένους συνεργάτες. Επιπλέον, η MetLife έχει αναπτύξει με μοναδικό τρόπο τις απευθείας πωλήσεις. Εμείς έχουμε εξαιρετική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, που θα επωφεληθεί περαιτέρω από τη δυναμική του νέου οργανισμού μετά τη συνένωση. Επιπλέον, θα βελτιωθεί η διαπραγματευτική μας δύναμη στην ασφαλιστική αγορά, με τους επιχειρηματικούς συνεργάτες».
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον ίδιο, και σημαντικές ωφέλειες για τους πελάτες της NN. «Πρώτα από όλα, το γεγονός ότι γινόμαστε μεγαλύτεροι, μπορεί να έχει θετική επίδραση στο κόστος των ασφαλιστηρίων μας και τις παροχές που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Από εκεί και πέρα, όμως, μας προσφέρει και άλλες ευκαιρίες που στο τέλος θα είναι προς όφελος των πελατών μας. Φερ’ ειπείν, θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε περισσότερα σε data, στην τεχνητή νοημοσύνη και τις ψηφιακές εφαρμογές, καθώς είναι πολύ πιο εύκολο να επενδύσεις σε αυτά όταν έχεις ένα πελατολόγιο που ξεπερνά τους 600.000 πελάτες. Έπειτα, πιστεύω ότι η MetLife διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν ώστε η συνεργασία αυτή να βελτιώσει και εμάς ακόμα περισσότερο. Όλα αυτά, λοιπόν, θα έχουν μόνο θετικό αποτέλεσμα στους πελάτες μας»
Το στρατηγικό σχέδιο
Όπως εξηγεί ο κύριος Κνίμπε, η εξαγορά αυτή έγινε στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που έχει χαράξει ο Όμιλος.
«Το 2019, οπότε και ανέλαβα διευθύνων σύμβουλος, ξεκινήσαμε να ανασυντάσσουμε τη στρατηγική μας, την οποία παρουσιάσαμε το 2020. Καταλήξαμε ότι η φιλοδοξία μας για τα επόμενα πέντε – δέκα χρόνια είναι να ηγούμαστε στην αγορά, ξεχωρίζοντας για την εμπιστοσύνη των πελατών μας, για τους ταλαντούχους ανθρώπους μας και τη συμβολή μας στην κοινωνία. Όταν δηλαδή κάποιος μιλάει για την NN αυτόματα αυτό να συνδέεται με τη μεγάλη φροντίδα που παρέχει στους πελάτες της, τους ταλαντούχους ανθρώπους που προσελκύει και ενεργοποιεί, αλλά και το θετικό ρόλο της στην κοινωνία. Τα παραπάνω μεταφράζονται στους υψηλούς δείκτες ικανοποίησης των πελατών μας, στους ανθρώπους που εργάζονται μαζί μας, στην ποιότητα των διαμεσολαβητών μας και το ίδιο φυσικά στη συνεργασία μας με τη Τράπεζα Πειραιώς και ταυτόχρονα στη δέσμευσή μας να προσφέρουμε πάντοτε στην κοινωνία.
Οπότε μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα γίνει και η εξαγορά της MetLife στην Ελλάδα ενδυναμώνοντας και λειτουργώντας προσθετικά στους στρατηγικούς μας στόχους», εξηγεί ο κύριος Κνίμπε επιχειρώντας να σκιαγραφήσει τη συνολική προσέγγιση του Ομίλου NN.
Τα επόμενα βήματα
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας δεν πρόκειται να γίνει νωρίτερα από το α’ εξάμηνο του 2022, ακόμα και αν όλα κυλήσουν ομαλά εκτιμά ο ίδιος επιχειρώντας να περιγράψει τα επόμενα βήματα. Κλειδί αποτελεί η έγκριση της συμφωνίας από τις ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές. «Είμαστε καλά προετοιμασμένοι και έχουμε εμπιστοσύνη ότι θα τα καταφέρουμε. Θεωρώ ότι στο α’ εξάμηνο του 2022, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχει ολοκληρωθεί η απόκτηση και θα μπορεί να ξεκινήσει η ενοποίηση των δύο εταιρειών. Έως τότε όμως θα πρέπει να λειτουργούν ως δύο ξεχωριστοί οργανισμοί, όπως ακριβώς και σήμερα».
Τον ρωτάμε αν υπάρχει ήδη σαφές σχέδιο για την ενοποίηση. «Έχουμε κάνει αρκετές εξαγορές, στην Τσεχία, στη Σλοβακία, στην Ολλανδία, οπότε μπορώ να πω ότι έχουμε την εμπειρία. Θα αξιολογήσουμε την ποιότητα και το ταλέντο που μπορεί να φέρει η MetLife στην ενοποιημένη εταιρική οντότητα, διότι, όπως είπα και νωρίτερα, το θέμα δεν είναι να είμαστε απλώς η μεγαλύτερη εταιρεία, αλλά και η καλύτερη! Και αυτό απαιτεί αλληλεπίδραση με τους νέους συναδέλφους. Συνεπώς, ένα μέρος του σχεδίου είναι γνωστό, ένα άλλο όμως δεν είναι, επειδή θέλουμε να ακούσουμε και τις ιδέες της MetLife για την ενοποίηση». Όσο για το αν η τελευταία θα φέρει αργότερα και ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου εργαζομένων, ο κ. Κνίμπε λέει ότι είναι πολύ νωρίς για να εξεταστεί κάτι τέτοιο. «Δεν το έχουμε αποφασίσει αυτό. Ένα είναι το σίγουρο, και αυτό δεν αφορά μόνο την Ελλάδα: πάντα υπάρχει χώρος για ταλαντούχους ανθρώπους. Είτε αυτοί προέρχονται από τη Metlife, είτε από αλλού, είτε είναι πετυχημένοι συνάδελφοι, είτε διαμεσολαβητές. Μας ενδιαφέρει να φέρουμε κάθε ταλέντο από τη Metlife στην NN και να δημιουργήσουμε το καλύτερο που μπορεί να προκύψει και από τους δύο κόσμους. Αυτό είναι το σημαντικό. Το πώς θα εξελιχθεί επακριβώς η ενοποίηση είναι πολύ νωρίς για να το πούμε».
Τι φέρνει η ενοποίηση
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει στη συζήτηση ο κ. Κνίμπε, με την ενοποίηση αναμένεται να προστεθούν 300.000 πελάτες της Metlife στο πελατολόγιο της NN Hellas. «Θα τους καλωσορίσουμε, όπως το ίδιο θα κάνουμε και με τους 400 διαμεσολαβητές της Metlife που θα ενταχθούν στο δίκτυό μας. Είναι περίπου οι μισοί από αυτούς που ήδη έχουμε, αφού η ομάδα πωλήσεών μας κυμαίνεται γύρω στα 1.000 άτομα. Και έπειτα, είναι περίπου 400 εργαζόμενοι της Metlife σε Ελλάδα και Πολωνία, που ελπίζω όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή να καλωσορίσουμε στην ΝΝ».
Πλέον δημιουργείται ένας ισχυρός οργανισμός σε μια αγορά, την ελληνική, που, όπως λέει ο κ. Κνίμπε, έχει σημαίνουσα θέση για τον όμιλο. Εξάλλου, φέτος συμπληρώνονται 41 χρόνια από τη δραστηριοποίησή του στην Ελλάδα. «Ξεκινήσαμε στις αρχές του ’80 ως ασφαλιστική εταιρία. Δημιουργήσαμε τραπεζικές υπηρεσίες μέσω της ING Bank. Και ακολούθησε η συμφωνία πώλησης των τραπεζικών δραστηριοτήτων μας στην Τράπεζα Πειραιώς, οπότε παραμείναμε μια αμιγώς ασφαλιστική εταιρεία», εξιστορεί. Σημειωτέον ότι η συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς για την προώθηση προϊόντων bancassurance έχει ισχύ τουλάχιστον έως το 2027.
«Υπάρχει σκέψη να επεκτείνετε τις δραστηριότητές σας ξανά πέραν του ασφαλιστικού κλάδου;» τον ρωτάμε. «Η βασική μας δραστηριότητα είναι η ασφάλιση. Δεν έχουμε σχέδια να επεκταθούμε ξανά στις τραπεζικές υπηρεσίες ή σε κάτι άλλο. Αυτό όμως που σχεδιάζουμε και θα το δείτε σίγουρα είναι η ενεργοποίηση περισσότερων υπηρεσιών γύρω από τα ασφαλιστικά προϊόντα», αναφέρει και εξηγεί: «Στην ασφάλιση υγείας σήμερα μπορείς απλώς να προσφέρεις ένα συμβόλαιο όπου αποζημιώνεις κάποιον που ασθενεί, όμως μπορείς να προσφέρεις και περισσότερες υπηρεσίες γύρω από αυτό, για παράδειγμα να στοχεύσεις στην πρόληψη. Να προσπαθήσεις να υποστηρίξεις τον κόσμο στην προσπάθειά του να μην αρρωστήσει. Και εάν αρρωστήσουν, να τους υποστηρίξεις, όχι μόνο να πληρώσεις τον λογαριασμό. Αυτή είναι μια τάση που εξελίσσεται, ενισχυόμενη με ψηφιακά μέσα, συνδέοντας πολλές υπηρεσίες στα συμβόλαια. Γενικά, πάντως, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε στην ασφάλιση ζωής και υγείας».
Η συγκέντρωση στην αγορά
Η τάση συγκέντρωσης που παρατηρείται στην ελληνική αγορά τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Κνίμπε, θα συνεχιστεί. «Θα εκπλησσόμουν αν αυτή η συμφωνία που κάναμε θα είναι και η τελευταία που θα δούμε στην ελληνική αγορά, στο πλαίσιο της συγκέντρωσης που έχει ξεκινήσει» σημειώνει. «Η ΝΝ θα μπορούσε να προχωρήσει και σε άλλη εξαγορά;» τον ρωτάμε. «Κατά βάση η στρατηγική μας βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη. Ωστόσο όταν δούμε μια ευκαιρία που στρατηγικά και οικονομικά μπορεί να ταιριάξει με εμάς θα την εξετάσουμε. Και νομίζω πως η εξαγορά της MetLife ήταν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».
Εξάλλου, όπως σημειώνει, η πανδημία αποτέλεσε και τον καταλύτη για μεγάλες ανακατατάξεις στην ασφαλιστική αγορά, με πολλές εταιρείες να προχωρούν σε αναθεώρηση της παρουσίας τους σε συγκεκριμένες αγορές.
«Γενικά, αυτή η αγορά είναι πολύ ενεργή στο κομμάτι των συγχωνεύσεων και εξαγορών, καθώς κάποιες εταιρείες αποφασίζουν να φύγουν από κάποιες αγορές και να επενδύσουν σε άλλες. Για παράδειγμα, αποφασίζουν για τους δικούς τους λόγους ότι δεν θέλουν να επενδύσουν άλλο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Εμάς πάλι μας ενδιαφέρουν αυτές οι περιοχές, οπότε υπάρχει μια έντονη δραστηριότητα».
Ταχύτητα
Όπως σημειώνει ο κ. Κνίμπε, οι προκλήσεις της εποχής είναι μεγάλες. Η μεγαλύτερη πρόκληση σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η ταχύτητα. Στην προσαρμογή της λειτουργίας, της στρατηγικής, των πωλήσεων, της προσέγγισης, σε κάθε κομμάτι αυτού του κλάδου. Και για όλα αυτά η τεχνολογία είναι ο καταλύτης. «Είτε αφορά, π.χ. τους αλγόριθμους, που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του ’60, είτε τα Big Data και τις τεχνολογικές υπηρεσίες». Για τον ίδιο, πάντως, η ανθρώπινη επαφή στην ασφάλιση δεν θα σταματήσει. «Με έναν υβριδικό τρόπο, πιστεύω, θα παραμείνει».
Στην ερώτησή μας «Πώς φαντάζεστε το τοπίο στην ευρωπαϊκή αγορά σε πέντε χρόνια από τώρα;» απαντά: «Θα δούμε μεγαλύτερη στροφή στις ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτή η τάση θα επιταχυνθεί στο πεδίο των data, της ανάληψης κινδύνων και των υπηρεσιών προς τους πελάτες. Επίσης, περιμένω οι εταιρείες να επιδιώξουν να αναπτύξουν μεγαλύτερες πλατφόρμες με πλέγμα υπηρεσιών ασφάλισης. Και φυσικά, αυτό που θέλω είναι σε πέντε χρόνια από τώρα να υπάρχει η πεποίθηση ότι η ΝΝ στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι συνώνυμο της καλής εξυπηρέτησης και του ταλαντούχου προσωπικού της. Πιστεύω πολύ στους Έλληνες, τους έχω δει να κάνουν απίστευτα πράγματα, εάν το αποφασίσουν και τους δώσεις έναν μεγάλο στόχο, μπορούν να κινήσουν βουνά!».
Ειδήσεις σήμερα
Φολέγανδρος: Ομολόγησε ο 30χρονος τη δολοφονία της Γαρυφαλλιάς
Σανς - Μπακς 119-123: Άλωσαν το Φοίνιξ τα «Ελάφια» - Μια νίκη μακριά από το πρωτάθλημα
Μύκονος: Χαμός ακυρώσεων σε ξενοδοχεία - Αναχωρούν από το νησί της σιωπής
«Υπάρχει σκέψη να επεκτείνετε τις δραστηριότητές σας ξανά πέραν του ασφαλιστικού κλάδου;» τον ρωτάμε. «Η βασική μας δραστηριότητα είναι η ασφάλιση. Δεν έχουμε σχέδια να επεκταθούμε ξανά στις τραπεζικές υπηρεσίες ή σε κάτι άλλο. Αυτό όμως που σχεδιάζουμε και θα το δείτε σίγουρα είναι η ενεργοποίηση περισσότερων υπηρεσιών γύρω από τα ασφαλιστικά προϊόντα», αναφέρει και εξηγεί: «Στην ασφάλιση υγείας σήμερα μπορείς απλώς να προσφέρεις ένα συμβόλαιο όπου αποζημιώνεις κάποιον που ασθενεί, όμως μπορείς να προσφέρεις και περισσότερες υπηρεσίες γύρω από αυτό, για παράδειγμα να στοχεύσεις στην πρόληψη. Να προσπαθήσεις να υποστηρίξεις τον κόσμο στην προσπάθειά του να μην αρρωστήσει. Και εάν αρρωστήσουν, να τους υποστηρίξεις, όχι μόνο να πληρώσεις τον λογαριασμό. Αυτή είναι μια τάση που εξελίσσεται, ενισχυόμενη με ψηφιακά μέσα, συνδέοντας πολλές υπηρεσίες στα συμβόλαια. Γενικά, πάντως, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε στην ασφάλιση ζωής και υγείας».
Η συγκέντρωση στην αγορά
Η τάση συγκέντρωσης που παρατηρείται στην ελληνική αγορά τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Κνίμπε, θα συνεχιστεί. «Θα εκπλησσόμουν αν αυτή η συμφωνία που κάναμε θα είναι και η τελευταία που θα δούμε στην ελληνική αγορά, στο πλαίσιο της συγκέντρωσης που έχει ξεκινήσει» σημειώνει. «Η ΝΝ θα μπορούσε να προχωρήσει και σε άλλη εξαγορά;» τον ρωτάμε. «Κατά βάση η στρατηγική μας βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη. Ωστόσο όταν δούμε μια ευκαιρία που στρατηγικά και οικονομικά μπορεί να ταιριάξει με εμάς θα την εξετάσουμε. Και νομίζω πως η εξαγορά της MetLife ήταν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα».
Εξάλλου, όπως σημειώνει, η πανδημία αποτέλεσε και τον καταλύτη για μεγάλες ανακατατάξεις στην ασφαλιστική αγορά, με πολλές εταιρείες να προχωρούν σε αναθεώρηση της παρουσίας τους σε συγκεκριμένες αγορές.
«Γενικά, αυτή η αγορά είναι πολύ ενεργή στο κομμάτι των συγχωνεύσεων και εξαγορών, καθώς κάποιες εταιρείες αποφασίζουν να φύγουν από κάποιες αγορές και να επενδύσουν σε άλλες. Για παράδειγμα, αποφασίζουν για τους δικούς τους λόγους ότι δεν θέλουν να επενδύσουν άλλο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Εμάς πάλι μας ενδιαφέρουν αυτές οι περιοχές, οπότε υπάρχει μια έντονη δραστηριότητα».
Ταχύτητα
Όπως σημειώνει ο κ. Κνίμπε, οι προκλήσεις της εποχής είναι μεγάλες. Η μεγαλύτερη πρόκληση σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η ταχύτητα. Στην προσαρμογή της λειτουργίας, της στρατηγικής, των πωλήσεων, της προσέγγισης, σε κάθε κομμάτι αυτού του κλάδου. Και για όλα αυτά η τεχνολογία είναι ο καταλύτης. «Είτε αφορά, π.χ. τους αλγόριθμους, που αναπτύχθηκαν τη δεκαετία του ’60, είτε τα Big Data και τις τεχνολογικές υπηρεσίες». Για τον ίδιο, πάντως, η ανθρώπινη επαφή στην ασφάλιση δεν θα σταματήσει. «Με έναν υβριδικό τρόπο, πιστεύω, θα παραμείνει».
Στην ερώτησή μας «Πώς φαντάζεστε το τοπίο στην ευρωπαϊκή αγορά σε πέντε χρόνια από τώρα;» απαντά: «Θα δούμε μεγαλύτερη στροφή στις ψηφιακές τεχνολογίες. Αυτή η τάση θα επιταχυνθεί στο πεδίο των data, της ανάληψης κινδύνων και των υπηρεσιών προς τους πελάτες. Επίσης, περιμένω οι εταιρείες να επιδιώξουν να αναπτύξουν μεγαλύτερες πλατφόρμες με πλέγμα υπηρεσιών ασφάλισης. Και φυσικά, αυτό που θέλω είναι σε πέντε χρόνια από τώρα να υπάρχει η πεποίθηση ότι η ΝΝ στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι συνώνυμο της καλής εξυπηρέτησης και του ταλαντούχου προσωπικού της. Πιστεύω πολύ στους Έλληνες, τους έχω δει να κάνουν απίστευτα πράγματα, εάν το αποφασίσουν και τους δώσεις έναν μεγάλο στόχο, μπορούν να κινήσουν βουνά!».
Ειδήσεις σήμερα
Φολέγανδρος: Ομολόγησε ο 30χρονος τη δολοφονία της Γαρυφαλλιάς
Σανς - Μπακς 119-123: Άλωσαν το Φοίνιξ τα «Ελάφια» - Μια νίκη μακριά από το πρωτάθλημα
Μύκονος: Χαμός ακυρώσεων σε ξενοδοχεία - Αναχωρούν από το νησί της σιωπής
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr