«Εμφύλιος» για τις ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα
05.04.2011
08:12
Βαθαίνει το σχίσμα στην ελληνική ακτοπλοΐα μεταξύ της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Βαθαίνει το σχίσμα στην ελληνική ακτοπλοΐα μεταξύ της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Η θρυαλλίδα είναι η υπογραφή ΣΣΕ μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ όπου προεδρεύιε ο Μάρκος Φόρος που προβλέπει αναδρομική αύξηση 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011.
Η ΕΕΝ από την πλευρά της που εκπροσωπούσε έως τώρα αποκλειστικά την ακτοπλοϊα με επιστολή του προέδρου της Απόστολου Βεντούρη προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη, αμφισβητεί το δικαίωμα του ΣΕΕΝ να διαπραγματεύεται τη ΣΣΕ και ζητάει από τον υπουργό να μην εγκρίνει τις αυξήσεις που υπέγραψε η ΠΝΟ με τον ΣΕΕΝ.
Επίσης κάνει ευθεία επίθεση στον Γ. Διαμαντίδη: «Θα αναγκασθούμε να προσφύγουμε στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια, όπου, από την όλη διαδικασία μόνο εσείς θα εκτεθείτε ανεπανόρθωτα αφού προσωπικά εισάγετε νέα ήθη, μέτρα και πολιτικές κατά του κοινού περί δικαίου αίσθημα των υπολοίπων Ελλήνων εργαζομένων αλλά και της πολιτικής συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας».
Ειδικότερα η ΕΕΝ αναφέρει:
«Κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι κατόπιν της υπογραφής ΣΣΕ μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ , η οποία περιελάμβανε την χορήγηση αυξήσεων αναδρομικά για το έτος 2010 ύψους 1,5 % και για το έτος 2011 ύψους 1% καταβλητέου από 1.1.2011, σπεύσατε να πραγματοποιήσετε συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΝΟ και να εκφράσετε την ευαρέσκειά σας για την τελική υπογραφή των ΣΣΕ το 2011 με την χορήγηση των αυξήσεων αυτών, εγκρίνοντας ουσιαστικά την πολιτική του ΣΕΕΝ, ενώ κατά πληροφορίες ήδη οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας έχουν εντολή να ετοιμάσουν σχετική εισήγηση για την έγκριση από εσάς των υπογραφεισών μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ, ΣΣΕ για αμφότερα τα έτη» και προσθέτει:
«Αν και θα έπρεπε να γνωρίζετε την κυβερνητική πολιτική στο θέμα των αυξήσεων, οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι η ΣΣΕ 2010 με τους συγκεκριμένους όρους υπογράφεται σε εποχές βαθιάς οικονομικής κρίσης όπου όλοι οι Έλληνες εργαζόμενοι υφίστανται μειώσεις των αποδοχών τους και κατάργηση των επιδομάτων τους, ενώ την ίδια στιγμή οι Έλληνες ναυτεργάτες με την αμέριστη βοήθειά σας απολαμβάνουν σκανδαλωδώς ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς το οποίο συνίσταται στην χορήγηση αυξήσεων μισθών όχι μόνον για το μέλλον αλλά και αναδρομικά.
Η ΕΕΝ από την πλευρά της που εκπροσωπούσε έως τώρα αποκλειστικά την ακτοπλοϊα με επιστολή του προέδρου της Απόστολου Βεντούρη προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη, αμφισβητεί το δικαίωμα του ΣΕΕΝ να διαπραγματεύεται τη ΣΣΕ και ζητάει από τον υπουργό να μην εγκρίνει τις αυξήσεις που υπέγραψε η ΠΝΟ με τον ΣΕΕΝ.
Επίσης κάνει ευθεία επίθεση στον Γ. Διαμαντίδη: «Θα αναγκασθούμε να προσφύγουμε στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια, όπου, από την όλη διαδικασία μόνο εσείς θα εκτεθείτε ανεπανόρθωτα αφού προσωπικά εισάγετε νέα ήθη, μέτρα και πολιτικές κατά του κοινού περί δικαίου αίσθημα των υπολοίπων Ελλήνων εργαζομένων αλλά και της πολιτικής συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας».
Ειδικότερα η ΕΕΝ αναφέρει:
«Κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι κατόπιν της υπογραφής ΣΣΕ μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ , η οποία περιελάμβανε την χορήγηση αυξήσεων αναδρομικά για το έτος 2010 ύψους 1,5 % και για το έτος 2011 ύψους 1% καταβλητέου από 1.1.2011, σπεύσατε να πραγματοποιήσετε συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΠΝΟ και να εκφράσετε την ευαρέσκειά σας για την τελική υπογραφή των ΣΣΕ το 2011 με την χορήγηση των αυξήσεων αυτών, εγκρίνοντας ουσιαστικά την πολιτική του ΣΕΕΝ, ενώ κατά πληροφορίες ήδη οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας έχουν εντολή να ετοιμάσουν σχετική εισήγηση για την έγκριση από εσάς των υπογραφεισών μεταξύ ΠΝΟ και ΣΕΕΝ, ΣΣΕ για αμφότερα τα έτη» και προσθέτει:
«Αν και θα έπρεπε να γνωρίζετε την κυβερνητική πολιτική στο θέμα των αυξήσεων, οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι η ΣΣΕ 2010 με τους συγκεκριμένους όρους υπογράφεται σε εποχές βαθιάς οικονομικής κρίσης όπου όλοι οι Έλληνες εργαζόμενοι υφίστανται μειώσεις των αποδοχών τους και κατάργηση των επιδομάτων τους, ενώ την ίδια στιγμή οι Έλληνες ναυτεργάτες με την αμέριστη βοήθειά σας απολαμβάνουν σκανδαλωδώς ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς το οποίο συνίσταται στην χορήγηση αυξήσεων μισθών όχι μόνον για το μέλλον αλλά και αναδρομικά.
Σας υπενθυμίζουμε το γεγονός ότι η ίδια η ΓΣΕΕ, στης οποίας τις απεργίες πάντα συμμετέχει η ΠΝΟ συμφώνησε για το 2010 στην παροχή μηδενικών αυξήσεων προκειμένου να αποφευχθούν τόσο οι μειώσεις των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα όσο και οι απολύσεις, οι οποίες είναι μια πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πάσης φύσεως ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και όλοι οι εργαζόμενοι δεδομένης της οικονομικής κρίσης».
Η ΕΕΝ αναφερόμενη στον ΣΕΕΝ τονίζει:
«Επιπλέον έχουμε επανειλημμένως τονίσει ότι ο ΣΕΕΝ δεν εκπροσωπεί μετά την ψήφιση του Ν. 3872/2010 την κρουαζιέρα αλλά βεβαίως ούτε και την ακτοπλοΐα, τα δε ελάχιστα εναπομείναντα μέλη του ΣΕΕΝ είναι μία εταιρεία, με πλοία εσωτερικών και εξωτερικών πλόων που, μετά την άρνηση άλλης εταιρείας ταχυπλόων να εγκρίνει τις αυξήσεις του 2010, με την βοήθεια εκπροσώπων μη κοινοτικών κρουαζιεροπλοίων, επιβάλλουν επικίνδυνες τακτικές και δημιουργούν επικίνδυνα προηγούμενα στη διαχείριση της ενιαίας επιβατηγού ναυτιλίας.
Εάν, παρ΄ ελπίδα, επικυρώσετε την πρωτοφανώς μεθοδευμένη υπογραφή της εν λόγω συμβάσεως, η εφαρμογή της λόγω της μη αντιπροσωπευτικότητας, θα τύχει, εν τοις πράγμασι, της τύχης που έχει η ΣΣΕ 2010 για «τα Μεσογειακά – Τουριστικά Επιβατηγά πλοία» από το σύνολο των μικρών και μεγάλων εταιρειών πλοιοκτησίας επιβατηγού ναυτιλίας, που χαροπαλεύουν στον τελικό αγώνα επιβίωσής τους».
Η ΕΕΝ αναφερόμενη στον ΣΕΕΝ τονίζει:
«Επιπλέον έχουμε επανειλημμένως τονίσει ότι ο ΣΕΕΝ δεν εκπροσωπεί μετά την ψήφιση του Ν. 3872/2010 την κρουαζιέρα αλλά βεβαίως ούτε και την ακτοπλοΐα, τα δε ελάχιστα εναπομείναντα μέλη του ΣΕΕΝ είναι μία εταιρεία, με πλοία εσωτερικών και εξωτερικών πλόων που, μετά την άρνηση άλλης εταιρείας ταχυπλόων να εγκρίνει τις αυξήσεις του 2010, με την βοήθεια εκπροσώπων μη κοινοτικών κρουαζιεροπλοίων, επιβάλλουν επικίνδυνες τακτικές και δημιουργούν επικίνδυνα προηγούμενα στη διαχείριση της ενιαίας επιβατηγού ναυτιλίας.
Εάν, παρ΄ ελπίδα, επικυρώσετε την πρωτοφανώς μεθοδευμένη υπογραφή της εν λόγω συμβάσεως, η εφαρμογή της λόγω της μη αντιπροσωπευτικότητας, θα τύχει, εν τοις πράγμασι, της τύχης που έχει η ΣΣΕ 2010 για «τα Μεσογειακά – Τουριστικά Επιβατηγά πλοία» από το σύνολο των μικρών και μεγάλων εταιρειών πλοιοκτησίας επιβατηγού ναυτιλίας, που χαροπαλεύουν στον τελικό αγώνα επιβίωσής τους».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr