Νικ. Βελλιάδης: Το πρώτο ελληνικό P&I Club

Η Ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία συνεχίζει όχι μόνο να πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια, έντονα ανταγωνιστική, σκηνή, αλλά να προχωράει συνεχώς και να εξελίσσεται. Στο πλαίσιο αυτό, ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό P&I Club. Πρόκειται για τον Ελληνικό Συνεταιρισμό Θαλάσσιας Αλληλασφάλισης Προστασίας Αποζημίωσης και Πολεμικών Κινδύνων (HEMPIRA) που προσφέρει στα μέλη του ολική κάλυψη για αστική ευθύνη πλοιοκτητών μέχρι και 500 εκατ. δολάρια. Μέχρι τώρα ο Συνεταιρισμός έχει 54 ιδρυτικά μέλη και 92 απλά, Ελληνες πλοιοκτήτες.

«H ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και ήταν κρίμα που μέχρι σήμερα δεν είχαμε ένα ελληνικό P&I Club,» τόνισε στο protothema gr. ο πρόεδρος του HEMPIRA, κ. Νίκος Βελλιάδης: «Εκτιμώ ότι ο συνεταιρισμός θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, στο μέλλον, στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και θα στηριχτεί από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα», και προσέθεσε:

«Ασφαλίζουμε μόνο ελληνικών συμφερόντων πλοία προς το παρόν. Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε συστήσαμε τον Συνεταιρισμό. Κάναμε κάτι για τους Ελληνες. Οι Δανοί, οι Γιαπωνέζοι, οι Γερμανοί και οι Κινέζοι έχουν τα δικά τους P&I Clubs. Ολοι οι μεγάλοι της ναυτιλίας έχουν τα δικά τους. Με τη σύσταση του ελληνικού P&I Club βοηθάμε στην άμεση εξυπηρέτηση των Ελλήνων εφοπλιστών λόγω εντοπιότητας, ενώ η διοίκησή μας είναι πιο ευέλικτη από τα clubs των Λονδίνου. Εκεί οι μικρότεροι εφοπλιστές έχουν μείνει έξω από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς».

Η Ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία συνεχίζει όχι μόνο να πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια, έντονα ανταγωνιστική, σκηνή, αλλά να προχωράει συνεχώς και να εξελίσσεται. Στο πλαίσιο αυτό, ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό P&I Club. Πρόκειται για τον Ελληνικό Συνεταιρισμό Θαλάσσιας Αλληλασφάλισης Προστασίας Αποζημίωσης και Πολεμικών Κινδύνων (HEMPIRA) που προσφέρει στα μέλη του ολική κάλυψη για αστική ευθύνη πλοιοκτητών μέχρι και 500 εκατ. δολάρια. Μέχρι τώρα ο Συνεταιρισμός έχει 54 ιδρυτικά μέλη και 92 απλά, Ελληνες πλοιοκτήτες.

«H ελληνική ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και ήταν κρίμα που μέχρι σήμερα δεν είχαμε ένα ελληνικό P&I Club,» τόνισε στο protothema gr. ο πρόεδρος του HEMPIRA, κ. Νίκος Βελλιάδης: «Εκτιμώ ότι ο συνεταιρισμός θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, στο μέλλον, στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και θα στηριχτεί από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα», και προσέθεσε:

«Ασφαλίζουμε μόνο ελληνικών συμφερόντων πλοία προς το παρόν. Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε συστήσαμε τον Συνεταιρισμό. Κάναμε κάτι για τους Ελληνες. Οι Δανοί, οι Γιαπωνέζοι, οι Γερμανοί και οι Κινέζοι έχουν τα δικά τους P&I Clubs. Ολοι οι μεγάλοι της ναυτιλίας έχουν τα δικά τους. Με τη σύσταση του ελληνικού P&I Club βοηθάμε στην άμεση εξυπηρέτηση των Ελλήνων εφοπλιστών λόγω εντοπιότητας, ενώ η διοίκησή μας είναι πιο ευέλικτη από τα clubs των Λονδίνου. Εκεί οι μικρότεροι εφοπλιστές έχουν μείνει έξω από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς».

Η αρχή

Η ιδέα για να δημιουργηθεί ένας ελληνικός αλληλοασφαλιστικός οργανισμός άρχισε να καλλιεργείται το 2005 μεταξύ ορισμένων Ελλήνων εφοπλιστών.

«Η πρώτη πράξη ήταν να γίνει προσθήκη στον ισχύοντα νόμο περί αλληλασφαλιστικών οργανισμών που δεν προέβλεπε οτιδήποτε για τη ναυτιλία. Και πήρε τέσσερα χρόνια για να γίνει αυτή η προσθήκη», τονίζει ο κ. Βελλιάδης:

«Την άδεια την πήρε ο Συνεταιρισμός το 2009. Αρχισε το 2010 να ασφαλίζει εμπόλεμους κινδύνους και κινδύνους ασφαλίσεως των πλοίων.

Είναι τυπικά το… δεύτερο ελληνικό P&I Club. Το πρώτο δημιουργήθηκε στο Γαλαξίδι το 1840. Επρόκειτο για αλληλοασφαλιστικό οργανισμό αλληλοβοηθείας όπου είχαν ασφαλιστεί 300 πλοία των Γαλαξιδιωτών», συμπληρώνει και τονίζει:

«Η ίδια κράτηση στην κάλυψη αστικής ευθύνης ανέρχεται στα 100.000 δολάρια και τα υπόλοιπα καλύπτονται αντασφαλιστικά από τους Lloyd’s και την αντασφαλιστική εταιρεία Korean Re, η οποία περιλαμβάνεται στις 20 μεγαλύτερες αντιασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου. οπότε είναι εγγυημένη η πληρωμή οποιασδήποτε ζημίας».

Σύμφωνα με τον κ. Βελλιάδη: «Ο Οργανισμός έχει ένα 5ετές πρόγραμμα όπου υπολογίζουμε ότι τα εισερχόμενα ασφάλιστρα θα είναι 100 εκατ. δολάρια, ενισχύοντας την ελληνική οικονομία. Επίσης, δίνεται εργασία και σε άλλες ειδικότητες-επαγγέλματα, όπως οι δικηγόροι, οι πραγματογνώμονες, το προσωπικό κ.λπ.».

Η διαχείριση του ελληνικού P&I Club γίνεται από την Αigaion Ασφαλιστική που είναι πρωτοπόρος στις ναυτασφαλίσεις τα τελευταία 4 χρόνια έχοντας το 34% των ασφαλίστρων της ελληνικής αγοράς στον τομέα των πλοίων εμπορικών σκαφών, ρυμουλκών κ.ά. Η Aigaion προσφέρει ετησίως στην ελληνική οικονομία 20-25 εκατ. δολάρια σε συνάλλαγμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr