«Κιτρινη κάρτα» Στουρνάρα στους διαχειριστές κόκκινων δανείων

«Κιτρινη κάρτα» Στουρνάρα στους διαχειριστές κόκκινων δανείων

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος άφησε αιχμές για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα «κόκκινα» δάνεια - «Λαμβάνουμε ένα μεγάλο αριθμό καταγγελιών από ιδιώτες και επιχειρήσεις αναφορικά με τις πρακτικές τους» ανέφερε

«Κιτρινη κάρτα» Στουρνάρα στους διαχειριστές κόκκινων δανείων
Αιχμές για τον τρόπο που οι servicers διαχειρίζονται τα «κόκκινα» δάνεια, τα οποία… ξεφορτώθηκε το εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα, άφησε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), κ. Γιάννης Στουρνάρας, με τον επικεφαλής της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, κ. Τάσο Πανούση, να κάνει λόγο για αναδιαρθρώσεις δανείων, ύψους άνω των 4,7 δισ. ευρώ τη διετία 2020 – 2021 προσφέροντας λύσεις που περιλαμβάνουν στην πλειοψηφία τους και άφεση χρέους…

«Η μεταφορά των ΜΕΔ εκτός τραπεζικού κλάδου έχει ιδιαίτερη σημασία για την οικονομία καθώς οι τράπεζες απαλλαγμένες από βαρίδια του παρελθόντος θα είναι σε καλύτερη θέση να επιτελέσουν το διαμεσολαβητικό τους ρόλο στην οικονομία, καθώς και να επικεντρωθούν στις προκλήσεις που θέτει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Εντούτοις, οφείλω να επισημάνω ότι το χρέος ιδιωτών και επιχειρήσεων παραμένει, δεν εξαφανίζεται μέσω της μεταφοράς τους από τους ισολογισμούς των τραπεζών στις Εταιρείες Διαχείρισης. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να μπορέσουν οι Εταιρείες Διαχείρισης να διαχειριστούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται το απόθεμα των ΜΕΔ που έχουν αναλάβει. Αυτό προϋποθέτει πλήρη αξιοποίηση του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών και των λοιπών διατάξεων του πρόσφατου νόμου περί Ρύθμισης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας, την λειτουργία του φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης του νόμου 4738/2020, αλλά και προσπάθεια επιτάχυνσης τη απονομής δικαιοσύνης όπου εκκρεμούν σχετικές διαδικασίες ή αποφάσεις».

«Είναι σημαντικό οι Εταιρείες Διαχείρισης να προσφέρουν βιώσιμες λύσεις ρύθμισης σε πιστούχους, ή σε πιο αποτελεσματική διαχείριση του ενεχύρου -όπου αυτό είναι απαραίτητο- ώστε να διευκολυνθούν οι πιστούχοι αυτοί να επανέλθουν στην παραγωγική διαδικασία», σχολίασε ο κ. Στουρνάρας, χτυπώντας καμπανάκι για τις καταγγελίες που φτάνουν στον επόπτη.

«Μας προβληματίζει επίσης το γεγονός ότι η Τράπεζα της Ελλάδος λαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό καταγγελιών από ιδιώτες και επιχειρήσεις αναφορικά με τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι Εταιρείες Διαχείρισης. Τα θέματα διαφάνειας των διαδικασιών και των όρων των συναλλαγών (conductofbusiness) είναι μία περιοχή την οποία λαμβάνουμε σοβαρά και αξιολογούμε στο πλαίσιο των εποπτικών μας δραστηριοτήτων. Η ουσιαστική τήρηση του πρόσφατα αναθεωρημένου Κώδικα Δεοντολογίας που έχει θεσμοθετήσει η Τράπεζα της Ελλάδος αποτελεί υποχρεωτικό θεσμικό πλαίσιο τόσο για τα πιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους servicers. Η διαχείριση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων πρέπει να γίνεται με πλήρη σεβασμό προς το δανειολήπτη και με βάση τις βέλτιστες πρακτικές όπως προβλέπονται στο Κώδικα Δεοντολογίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες στο Νewmoney.gr


Ειδήσεις σήμερα:

Ο Μητσοτάκης βάζει ξανά στην UNESCO το θέμα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα

Λιγότεροι πελάτες από αύριο στα σούπερ μάρκετ, επανέρχεται το μέτρο 1 άτομο ανά 9 τ.μ.

Όταν ο γιατρός περιέγραφε την κόλαση που ζούσε από την Κλοντιάνα Τσέλο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης