“Στο πόδι το μνημόνιο για τα έργα στους δρόμους”
“Στο πόδι το μνημόνιο για τα έργα στους δρόμους”
Γραμμένο στο πόδι θεωρούν οι εργολάβοι το μνημόνιο που εστάλη την Μεγάλη Εβδομάδα στις κοινοπραξίες των σταματημένων αυτοκινητοδρόμων καθώς η πρόταση της κυβέρνησης για να «ξεφρακάρουν» τα έργα δεν φαίνεται να πείθει ούτε τους παραχωρησιούχους αλλά κυρίως ούτε τις τράπεζες.
Γραμμένο στο πόδι θεωρούν οι εργολάβοι το μνημόνιο που εστάλη την Μεγάλη Εβδομάδα στις κοινοπραξίες των σταματημένων αυτοκινητοδρόμων καθώς η πρόταση της κυβέρνησης για να «ξεφρακάρουν» τα έργα δεν φαίνεται να πείθει ούτε τους παραχωρησιούχους αλλά κυρίως ούτε τις τράπεζες.
Παρά τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων ότι συμφωνία θα υπάρξει μέσα στο Μάιο, η έκβαση των διαπραγματεύσεων παραμένει αβέβαιη καθώς οι εργολάβοι θεωρούν ότι δεν διασφαλίζονται τα έργα και κυρίως η βιωσιμότητά τους.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά το υπουργείο προτείνει ένα κουμπαρά 500 εκατ. ευρώ προκειμένου να υπάρξει μία ενδιάμεση συμφωνία χρηματοδότησης μέχρι τα τέλη του χρόνου, χωρίς όμως να διευκρινίζεται που θα βρεθούν οι πόροι.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας έχει δηλώσει ότι τα χρήματα θα προέλθουν από τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά οι συνομιλητές του εμφανίζονται δύσπιστοι.
«Το υπουργείο υποστηρίζει ότι έχει εξοικονομήσει τους πόρους αυτούς χωρίς όμως να πιστοποιείται από πουθενά ότι υπάρχουν τα χρήματα, είτε πρόκειται για εθνικούς πόρους είτε για κάποιο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία» αναφέρει στέλεχος μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας που δηλώνει ότι είναι αναγκαίο για τα έργα να προχωρήσει άμεσα μια συμφωνία, όχι όμως και εφικτό.
Η κυβέρνηση πάντως δηλώνει ότι κάνει ότι μπορεί για να μην καταρρεύσουν οι συμβάσεις παραχώρησης και η γραπτή της πρόταση προς τους εργολάβους θεωρεί ότι είναι η βάση ενός δίκαιου διαλόγου για να διασωθούν.
Παρά τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων ότι συμφωνία θα υπάρξει μέσα στο Μάιο, η έκβαση των διαπραγματεύσεων παραμένει αβέβαιη καθώς οι εργολάβοι θεωρούν ότι δεν διασφαλίζονται τα έργα και κυρίως η βιωσιμότητά τους.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά το υπουργείο προτείνει ένα κουμπαρά 500 εκατ. ευρώ προκειμένου να υπάρξει μία ενδιάμεση συμφωνία χρηματοδότησης μέχρι τα τέλη του χρόνου, χωρίς όμως να διευκρινίζεται που θα βρεθούν οι πόροι.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας έχει δηλώσει ότι τα χρήματα θα προέλθουν από τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά οι συνομιλητές του εμφανίζονται δύσπιστοι.
«Το υπουργείο υποστηρίζει ότι έχει εξοικονομήσει τους πόρους αυτούς χωρίς όμως να πιστοποιείται από πουθενά ότι υπάρχουν τα χρήματα, είτε πρόκειται για εθνικούς πόρους είτε για κάποιο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Έτσι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία» αναφέρει στέλεχος μεγάλης κατασκευαστικής εταιρείας που δηλώνει ότι είναι αναγκαίο για τα έργα να προχωρήσει άμεσα μια συμφωνία, όχι όμως και εφικτό.
Η κυβέρνηση πάντως δηλώνει ότι κάνει ότι μπορεί για να μην καταρρεύσουν οι συμβάσεις παραχώρησης και η γραπτή της πρόταση προς τους εργολάβους θεωρεί ότι είναι η βάση ενός δίκαιου διαλόγου για να διασωθούν.
Ενώ όμως το μέτωπο των διαπραγματεύσεων είναι ανοικτό, από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες ώστε να αποφευχθεί αναστολή εργασιών στην Κορίνθου –Πατρών που σύμφωνα με τους εργολάβους το έργο έχει στεγνώσει από ρευστό με αποτέλεσμα εάν δεν υπάρξει άμεση ένεση, να κινδυνεύουν να σταματήσουν οι εργασίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προσπάθειες εστιάζονται στο να καταβληθούν χρήματα από ΦΠΑ όμως ακόμη και χθες τα μηνύματα που ελάμβαναν οι εργαζόμενοι ήταν αντικρουόμενα.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων της Vinci, η οποία ήδη έχει απολύσει πάνω από 100 άτομα από τις αρχές του χρόνου δεν διστάζουν να μιλήσουν ακόμη και για διάσταση απόψεων μεταξύ ελληνικών και τεχνικών εταιρειών, υποστηρίζοντας ότι οι ξένοι είναι εκείνη που επιδιώκουν να συνεχιστούν οι εργασίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προσπάθειες εστιάζονται στο να καταβληθούν χρήματα από ΦΠΑ όμως ακόμη και χθες τα μηνύματα που ελάμβαναν οι εργαζόμενοι ήταν αντικρουόμενα.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων της Vinci, η οποία ήδη έχει απολύσει πάνω από 100 άτομα από τις αρχές του χρόνου δεν διστάζουν να μιλήσουν ακόμη και για διάσταση απόψεων μεταξύ ελληνικών και τεχνικών εταιρειών, υποστηρίζοντας ότι οι ξένοι είναι εκείνη που επιδιώκουν να συνεχιστούν οι εργασίες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα