Ιόνια Οδός: Στα δικαστήρια έφτασαν Τέρνα και Ισπανοί

Στη λύση του τεμαχισμού της εργολαβίας της Ιόνιας Οδού καταφεύγουν οι συμβαλλόμενες εταιρείες μετά το αδιέξοδο στις σχέσεις των τριών ετέρων.

Η ελληνική ΓΕΚ Τέρνα των κυρίων Περιστέρη - Κάμπα και οι Ισπανοί συνεταίροι τους των Dragados - Ferrovial, χρειάστηκε να φτάσουν στα δικαστήρια για να «μοιράσουν» το συγχρηματοδοτούμενο έργο ύψους 1,4 δισ. ευρώ που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, αναλαμβάνοντας παράλληλα την ανακατασκευή του ΠΑΘΕ (Μεταμόρφωση -Αγιος Κωνσταντίνος μήκους 17

Στη λύση του τεμαχισμού της εργολαβίας της Ιόνιας Οδού καταφεύγουν οι συμβαλλόμενες εταιρείες μετά το αδιέξοδο στις σχέσεις των τριών ετέρων.

Η ελληνική ΓΕΚ Τέρνα των κυρίων Περιστέρη - Κάμπα και οι Ισπανοί συνεταίροι τους των Dragados - Ferrovial, χρειάστηκε να φτάσουν στα δικαστήρια για να «μοιράσουν» το συγχρηματοδοτούμενο έργο ύψους 1,4 δισ. ευρώ που θα συνδέσει το Αντίρριο με τα Γιάννενα, αναλαμβάνοντας παράλληλα την ανακατασκευή του ΠΑΘΕ (Μεταμόρφωση -Αγιος Κωνσταντίνος μήκους 175 χλμ.) και τον συνδετήριο κλάδο Σχηματάρι - Χαλκίδα 11 χλμ.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η ελληνική πλευρά κατέθεσε πριν από έναν μήνα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της Dragados επιρρίπτοντας ευθύνες στην ισπανική εταιρεία για την καθυστέρηση στην εκπόνηση των μελετών, πράγμα που, όπως λέγεται, προκάλεσε γκρίνιες και στο ΥΠΕΧΩΔΕ.

Κατόπιν ωριμότερων σκέψεων οι τρεις εταιρείες αποφάσισαν να σπάσουν το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου σε τρεις εργολαβίες όπου ο κάθε εταίρος θα αναλάβει συγκεκριμένο τμήμα με δικούς του υπεργολάβους.

Η μοιρασιά έχει ήδη ξεκινήσει και μέσα στις επόμενες μέρες θα αποφασιστεί ποιος αναλαμβάνει τι. Με την κατανομή αυτή εκτιμάται ότι η σύμβαση θα μπορεί να υλοποιηθεί πιο γρήγορα και χωρίς ο ένας να μπλέκεται στα πόδια του άλλου αλλά το ελληνο-ισπανικό ρήγμα είναι ορατό και γεννά ερωτηματικά για την πορεία του έργου.

Προβλήματα χημείας…

Η έλλειψη χημείας μεταξύ των εταιρειών φημολογείται πάντως ότι έχει βαθύτερες ρίζες καθώς οι Ισπανοί είναι «πρωτάρηδες» στην Ελλάδα, εμφανίζουν αποικιοκρατικές διαθέσεις και τα έχουν βρει μπαστούνια με την ελληνική γραφειοκρατία, πράγμα άλλωστε που κατέστησε σαφές και στην πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας ο κ. Θαπατέρο.

Αν και το ξέσπασμα του Ισπανού πρωθυπουργού έγινε με αφορμή την αδυναμία των ελληνικών αρχών να επιταχύνουν τα έργα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εικάζεται ότι συμπεριλαμβάνει και τις ομοεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες που πριν από έναν χρόνο έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην Ελλάδα κερδίζοντας δύο από τα έξι συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Οι Dragados - Ferrovial είναι δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές τεχνικές εταιρείες με τεράστια παρουσία διεθνώς στις συμβάσεις παραχώρησης, οι οποίες στη χώρα μας εκτός από την Ιόνια Οδό ανέλαβαν να κατασκευάσουν και τον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας. Και στα δύο έργα οι τρεις συμβαλλόμενοι μοιράζονται το 1/3.

Ξεκινούν οι εργασίες στον ΠΑΘΕ

Aρχές Αυγούστου θα ξεκινήσει η ανακατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση μέχρι τα Καμένα Βούρλα καθώς και η εργολαβία για τη νέα χάραξη στην περιοχή της Υλίκης, προκειμένου να βελτιωθούν οι επικίνδυνες στροφές. Σήμερα αναμένεται να ανοίξουν οι προσφορές του έργου, ενώ μέσα στις επόμενες 15 μέρες θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την παράκαμψη Αγρινίου, μήκους 13 χιλιομέτρων, ένα έργο το οποίο είχε ξεκινήσει στο παρελθόν αλλά έχει μείνει ημιτελές.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr